Kisalföld logö

2017. 11. 22. szerda - Cecília 4°C | 11°C Még több cikk.

A budapesti buszjáratokért emelt szót a Fidelitas

A buszközlekedés várható járatszűkítése ellen tiltakozik a Fidelitas Győri Szervezete.


Mint arról korábban már beszámoltunk, a minisztérium 11-ről 1-re kívánja csökkenteni a Budapest és Győr között járó buszpárok számát, a december 13-tól érvényes menetrend szerint tehát már csak a Pozsony-Budapest vonalat vehetnénk igénybe.



Radnóti Ákos elnök és Fekete Dávid alelnök stílszerűen a tíz órakor induló busz előtt tartott sajtótájékoztatót, mint mondták: szándékosan nem egy hajnali járatot választottak, amit az átlagosnál jóval többen vesznek igénybe.

Galéria! Fotók: H. Baranyai Edina
A tíz órásra váró, kisebb tömeg ellenben jól demonstrálja a problémát. Fekete Dávid közölte: a Fidelitas nem a racionalizálás ellensége, de nem érti, hogy miért egy nyereséges járatot kíván e címen - majdnem teljesen - megszüntetni a kormány.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Accra 2009. november 05. 00:21
    „Akkor most jöhet az Orangeway, már nem tiltakozhat a Volán. Aztán bizonyíthatnak: árban, színvonalban.”
  • 22. sky630331 2009. november 04. 17:47
    „Fidelitas??? Kik Ők? Normális gondolkodást a tanítójuktól Pétertől, vagy Viktortól kapták.
    IMF dikdál, nem kell mindíg tiltakozni, gondolkodni!!!!!!!!!
    A sok ingyenutazó nem lenne nem lesz tömeg.”
  • 21. sky630331 2009. november 04. 15:50
    „Sokkal kényelmesebbek az IC vonatok és gyorsabbak.
    Nincs + 2 óra araszolás Budaörstől a Népligetig.
    Felesleges idő és üzemanyagpocsékolás.(Környezetvédelem)
    Nem vagyok vasutas csak győri, aki sokat jár Bp-re.”
  • 20. nm 2009. november 04. 10:06
    „Freehill: egyetértek.
    Jó lenne, ha az ilyen abnormális tervezet ellen felhozott észérvek meghallgatást nyernének. Lehet, hogy ezt kifejezni nem kizárólag ilyen fórumokon kellene, hanem szervezettebb formában is. ( pl. aláírásgyűjtés, tüntetés..,amivel jobban fel lehetne hívni a figyelmet arra, hogy ez nem néhány ember ügye.)”
  • 19. t-a-ibi 2009. november 03. 21:39
    „9-es.

    Nagyon gyenge, vagy írás elemzésből!
    A politikát kerüld, mert abban még gyengébb vagy. Jó napot zsidelitasz úr!”
  • 18. Freehill 2009. november 03. 16:34
    „wagon+: miért csinálsz úgy, mintha bárki is Téged akarna buszra kényszeríteni? Éppen fordított helyzetről van szó! Azt meg hadd döntse el mindenki saját maga, hogy mivel utazik gyorsabban, kényelmesebben stb., ne Te mondd meg mások helyett is. (Ha esetleg az lenne a válaszod, hogy gazdasági nehézségek idején nem számít az utasok kényelme: nem igaz, hogy a vasút veszteségét ez a néhány buszjárat okozza, ez csak demagógia.)”
  • 17. Freehill 2009. november 03. 16:28
    „mauz: "A buszok jegybevételei szépen átvándorolnak a vasútra, úgyhogy nem kell nyereségcsökkenéstől tartani" - Ahogyan azt a Móricka (és a tervezet készítője) elképzeli... Nyilván lesz, aki átvándorol, de SOKAN nem fognak.

    "Aki meg autóba ül át, az az államnak még nagyobb nyereséget fog jelenteni" - És még nagyobb torlódásokat, ami az egész nemzetgazdaságnak hatalmas károkat okoz.

    "Hát a Volán nyereségcsökkenése nekem egyáltalán nem fáj." - Akkor Te bizonyára nem fizetsz adót, merthogy a Volán veszteségét abból is finanszírozzák...”
  • 16. másnap_os 2009. november 03. 14:56
    „Hol lehet utánna nézni annak, hogy tényleg nyereséges a járat?
    Valaki tudna linkelni egy autentikus forrást?
    Mert az ha tömve van a busz 65 év felettivel, meg diákkal,
    akkor jól kihasznált, de nem biztos, hogy nyereséges. Ettől még
    lehet, hogy az. Ezért kérnék egy hiteles kimutatást, ha lehet!”
  • 15. mauz 2009. november 02. 21:39
    „antikomcsi!

    Hát a Volán nyereségcsökkenése nekem egyáltalán nem fáj.

    Üdv!”
  • 14. wagon+ 2009. november 02. 21:09
    „Szegény egyetemistáknak vonatra kell szállni!Micsoda tragédia/komédia!Tényleg ,185 centivel kényelmes a busz,ha az elöttem ülő megdönti az ülését?Vállakkal mi a helyzet?Busz-fanok írjanak!”
  • 13. antikomcsi 2009. november 02. 19:44
    „mauz

    A Volánnak lesz nyereségcsökkenés, azaz veszteségnövelés. Főleg, ha egy magáncég elindítja a Győr-Bp. buszjáratot. Tipikus szoci megoldás. A nyereséges részt leépítjuk ( ahogy a MÁV-nál is privatizálták a nyereséges arúszállítást ), a nagy veszteségek miatt meg siránkozunk.”
  • 12. mauz 2009. november 02. 19:41
    „A buszok jegybevételei szépen átvándorolnak a vasútra, úgyhogy nem kell nyereségcsökkenéstől tartani.

    Aki meg autóba ül át, az az államnak még nagyobb nyereséget fog jelenteni (benzin jövedéki adója stb.), úgyhogy az állam ezzel igenis jól jár.

    Mondjuk a Fidelitas akkor is felszólalhatott volna, amikor a vasúton nyári iskolaszünetben végeztek utassszámlálásokat olyan vonatokon, amiken egyébként jellemzően iskolások utaztak iskolaidőben (tömegesen).”
  • 11. RickCartman 2009. november 02. 19:33
    „de nagyon érzékeny lett a fidelitas gittegylet...csak nem választások közelegnek?”
  • 10. antikomcsi 2009. november 02. 18:44
    „győrinagyi

    Talán, mert ez egy kapitális baromság???
    A nyereséges járatot megszüntetni ( a későbbiekben egy haveri magáncég így egy tuti üzletet kaphat ), amiből lehetne a veszteségesebb járatok költségeit kompenzálni. Maradnak a veszteséget termelő buszjáratok, így a közfeladat ellátása jóval többe kerül, NEKÜNK!!!”
  • 9. antikomcsi 2009. november 02. 18:32
    „t-a-ibi

    Gondolom nem akarták veletek lejáratni magukat.
    Egyébként ők nem ülnek a parlamentbe, de lehet hamarosan fognak. Kormányt pedig azért nem buktatnak, mert kisebbségben vannak, egyszerű matek.”
  • 8. metrooman 2009. november 02. 17:47
    „A számból szedték ki a szót egy nyereséges járatot szüntetnek meg azzal a felkiáltással hogy nem tudják fent tartani egyik szavukkal ütik a másikat bár a Fidelitas-t nem kedvelem annyira de ha valaki logikusan gondolkozik én azzal egyetértek.”
  • 7. vanessa 2009. november 02. 15:40
    „T miro!inkább utaztam busszal pestre mint a koszos vonattal,ahol a bugyrosok állandoan zaklattak hogy vegyünk ezt azt tölük,Volt olyan hogy a MÁV hibájábol minket akartak megbüntetni ,Ha Önnek megfelel avonat menjen azzal,vonatjegy= abusz jeggyel de kulturáltabban utaztam,nem vagyok hajlando plussz pénzt fizetni azért hogy IC vel utazzak
    .sokszor 45 perces késésel ért be Győrbe a VONAT”
  • 6. vienna 2009. november 02. 13:54
    „Okostojások!
    Ezzel akartok népszerűséget?
    Azt már rég elszúrtátok.
    Rosszul cseng a fidelitas név.
    Tettétek volna meg, amit meg kellett volna.
    Babért learatni, az kéne, igaz?
    Érdekel is titeket a buszjárat!”
  • 5. t-a-ibi 2009. november 02. 13:21
    „Ott ültök a parlamentben, jó pénzért!
    Pajtásaid vajon, miért nem buktatták meg a kormányt?--mert tehetetlen, csak száj-jártató egyedek vagytok.
    Persze, jó fizetést azt felveszitek.

    A tiltakozást is úgy csináltátok, más, nehogy csatlakozzon hozzátok.
    Ezt tudjátok ehhez értetek,-tehát semmihez!
    Szégyen.”
  • 4. t-a-ibi 2009. november 02. 13:21
    „Ott ültök a parlamentben, jó pénzért!
    Pajtásaid vajon, miért nem buktatták meg a kormányt?--mert tehetetlen, csak száj-jártató egyedek vagytok.
    Persze, jó fizetést azt felveszitek.

    A tiltakozást is úgy csináltátok, más, nehogy csatlakozzon hozzátok.
    Ezt tudjátok ehhez értetek,-tehát semmihez!
    Szégyen.”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem adták fel a strandterveket: már ássák az új tavakat

Abda nem adta fel strandterveit, már elkezdték ásni a mélyedéseket, amikből az új tavak lesznek. … Tovább olvasom