Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

A 82-es főút rég kinőtte a balatoni turistaforgalmat - Várható felújítás?

A főút menti településeken élők szerint az út állapota katasztrófális. Ez hazánkban nem újdonság, ám figyelembe kell venni, hogy jelentős forgalmat bonyolít le a Balatonra nyáron. Mielőbbi felújításra szorul, egyelőre tervek sincsenek.
Nem újkeletű témának nézünk elébe. Több megyei főútra is ráférne már az alapos rekonstrukció.

A közelmúltban több projektről is hírt adtunk, melyek keretében a megye legforgalmasabb főútjai fel lesznek újítva. A 83-as főút teljes hosszára is kaptunk már ígéretet, a 85-ös számú útról pedig a leendő M85-ös veszi majd le a terhet, illetve a 86-os főútnak is besegít majd az új gyorsforgalmi hálózat. Erről korábban is írt már portálunk. Egy januári sajtótájékoztató keretében a Koordinációs Központ szakemberei tartottak előadást.

A tervek között azonban nem szerepelt, s portálunk információi szerint most sem szerepel a 82-es főút fejlesztése. Pedig a Győr és Veszprém közötti forgalmat lebonyolító út rég kinőtte a Balatonra tóduló turistaforgalmat. A problémát januárban többen is, köztük Ferenczi Zsolt, Győrság polgármestere ajánlotta a szakemberek figyelmébe.

A polgármester a minap portálunknak elmondta, hogy a veszprémvarsányi csomópontnál már több súlyos baleset is történt, javasolta ezért, egy biztonságosabb csomópont kiépítését.

Több olvasónk is érdeklődött, hogy végeznek-e felújítást az említett főúton. Szerintük főként az Écs és Veszprém közötti szakaszra férne rá az átépítés.

"A nyugatról érkező turistaforgalom nagy része is ezen a főúton folytatja útját a Balaton felé. A nyári időszakban ezt észre is lehet venni, hiszen jócskán megugrik a forgalom, ám az út nem ekkora terhelésre épült akkoriban" - írta egy Ravazdon élő olvasónk.

"Főleg azokban a falvakban érzékelhető a nagy forgalom, ahol a főút áthalad a településen. Ilyen például Écs, Nyúl, Ravazd és Veszprémvarsány is" - tette hozzá olvasónk.

A 82-es főút Veszprémvarsányban.
A 82-es főút Veszprémvarsányban.

Arról, hogy lesz-e felújítás a főút megyei szakaszán, a Magyar Közút Zrt a következő tájékoztatást adta: "Tekintettel a 82-es főút jelentős idegenforgalmat lebonyolító szerepére az állami megrendelések és lehetőségekhez mérten tud beavatkozásokat végezni az említett főúti szakaszon.

A lehetőségeket figyelembe véve már 2008-ban megvalósításra került a főút több mint 6 kilométer hosszú szakaszának a burkolat megerősítése Veszprémvarsány település és Győr-Moson-Sopron megye határ közötti útszakaszon.

A 2010-es és a 2011-es években úgynevezett „nagyfelületű burkolatjavításokra" volt lehetőségünk. A nagyfelületi javításokra a tavalyi évben és idén tavasszal is jelentős nagyságrendet fordítottunk"- mondta portálunknak Horváth József titkárságvezető.

A főúton nagyfelületi burkolatjavítási munkákat 2010-ben 37,7 millió forintból, idén pedig 74,5 millió forintból végeztünk.  Az említett beavatkozások 2010 évben Ravazd, míg 2011 évben Écs településeket érintették. Sok esetben fél vagy teljes szélességben került új kopó réteg beépítésre a 82-es számú főút megyei szakaszán.

 







A közlekedés biztonsági szempontok miatt Ravazd, Écs, Nyúl belterületi szakaszain, részben önkormányzati forrásokból, gyalogátkelőhelyeket alaktottak ki.

A 82-es főút madártávlatból Nyúlon.
A 82-es főút madártávlatból Nyúlon.

A 82-es számú főút megyei szakaszán a napokban megkezdődnek a burkolatjel felújítási munkák is, ennek keretében a hosszirányú burkolatjel festésre 2080 négyzetméteren a keresztirányú egyéb burkolati jelek festésére pedig 754 négyzetméteren kerül sor. A munkaterület átadás a kivitelező számára a héten megtörtént. A munkák tervezett befejezési határideje szeptember 23-ra várható.

Megtudtuk továbbá, hogy a burkolatjel festési munkák miatt a következő hetekben lokális forgalomkorlátozásra számíthatnak a 82-es úton közlekedők.

(Nyitóképünk illusztráció.)

Olvasóink írták

  • 16. pappe 2011. augusztus 03. 10:39
    „14-hez: "Cseszneknél van elég hely az útnak " Igen a jelenleginek. Dupla akkorának (jelenleg) nincs. Ami nem azt jelenti, hogy kivitelezhetetlen lenne. Jó pénzért mindent meg lehet oldani. Akár az érdi homokdombok alá is lehet alagutat fúrni (M/6)! :)”
  • 15. RickCartman 2011. augusztus 02. 19:34
    „az M8 tervei hol porosodnak? nem ez az útvonal ugyan, de a sugaras közlekedési hálózat helyett végre egy Ny-K irányú terv, nem kell érinteni a fővárost...
    amúgy sem az autópálya-építésről híres a mostan regnáló Párszövetség, a zemberek erre, úgy látszik, nem adtak nekik felhatalmazást...”
  • 14. ibi 2011. augusztus 02. 17:17
    „12-eshez . Cseszneknél van elég hely az útnak . A természetvédelemről meg csak annyit , hogy Fenyőfőnél az ősfenyvesben gyerekként még egy ágat sem törhettél le most meg a bánya elrendezte .”
  • 13. Pepe9111 2011. augusztus 02. 16:10
    „Pappe! Majd csinálnak völgyhidat, az úgy is jól hoz a konyhára...”
  • 12. pappe 2011. augusztus 02. 14:01
    „9-hez: "ez nem indok.." Pedig hidd el a hegyelbontás igenis indok. Egy olyan országban, ahol lakossági tiltakozásra nem telepíthetnek radart a Tubesre, ahol közfelháborodásra nem merik megszüntetni az ország egyik legvadregényesebb vasútvonalát (Győr-Veszprém), ott ne higgye senki, hogy az egyik legszebb várrom (Csesznek) előtt autópályát engednek majd építeni!”
  • 11. Pikulics 2011. augusztus 02. 13:31
    „Egyszer volt, hol nem volt, épült egy 82-es autópálya...
    Elnézést, álmodtam...”
  • 10. odre 2011. augusztus 02. 12:58
    „http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Paneuropetransport.png&filetimestamp=20071018080536
    a helsinki folyosók. ezért volt fontos az M3, M5, M6 és M7! és ezért nem mindegy, hogy mit és merre (lásd M6, M7 nyomvonala miatti viták) építünk... más kérdés, hogy ezeket korábban és főleg olcsóbban kellett volna megépíteni... akkor talán mára lenne pénz és idő pl. egy Győr-Veszprém szakaszra is...”
  • 9. dw748a 2011. augusztus 02. 12:46
    „pappe... ez nem indok.. lásd a szomszédok... Ilyenkor kellene példát venni nem amikor a törvényeket szigorítunk... Meg a kedvencem mikor elmondják mi mennyibe kerül! Hát persze, ha annak a felét feketén eladják!!! Hány embernek épült fel a háza az M7es anyagaiból... meg hasonlók!!! Ugyan kérem!”
  • 8. jewel 2011. augusztus 02. 11:39
    „Teljesen egyetértek azokkal, akik azt írják, hogy autópályára lenne szükség.
    Elhiszem, hogy a keleti régió gazdaságát akarják fellendíteni, illetve a kelet-nyugat irányú tranzitot javítani, ezért arra fejlesztenek.De kérdem én, hogy a Bp.- Pécs autópálya mennyivel volt szükségesebb észak-dél viszonylatban, mint pl. egy Győr/Sopron-Rédics vagy egy Győr- Veszprém-Székesfehérvár autópálya lenne????
    Akárhányszor kilépünk az országból, nem győzzük a féket taposni az autóálya-kapuknál, úgy húzzák le rólunk az eurókat mint a huzat. Fizesse ki a mi sztrádánkat a szlovák, a román, a török fuvaros, akik miatt mi kényszerülünk nyomvályúk között, vagy éppen felújítás miatt egy sávon cammogni. (Ld. aktuális Jánossomorja)
    Arról nem beszélve, hogy a balatoni turizmus fellendítése legalább olyan fontos lenne, mint a más gazdasági ágakhoz tartozó infrastruktúra-fejlesztés.”
  • 7. pappe 2011. augusztus 02. 11:22
    „Ahhoz, hogy Csesznek környékén a szerpentint 2x2 sávosra bővítsék, minimum három hegyet kellene elhordani vagy felrobbantani.”
  • 6. Megakrieger 2011. augusztus 02. 11:20
    „persze, hogy várható - várni mindent lehet, ahogy ígérni is, ezt ráadásul még meg sem ígérik :)”
  • 5. urbaniastapista 2011. augusztus 02. 11:18
    „Érdemi felújítás a pápalátogatás (vagy 20 éve) nem volt, ráadásul amerre nem járt a pápamobil vagy a díszvendégsereg (Écs-Pannonhalmi bekötő), azt akkor sem újították fel. Most némi foltozás van itt-ott. A Bakonyban viszont teljesen új burkolat készült egészen Eplényig, az teljesen jó. Most, de félő, hogy mire a többi szakasz is elkészül, kezdhetnék elölről.
    A Nyúli körforgalom már egy éve épül az újság szerint. Tudja valaki, hogy hol?
    Nem tudom mi hangzott el az előadáson, de én azt látom, hogy a már elkezdett építkezésekkel is nagyon-nagyon lassan haladnak pl. Enesén, vagy a 86-os szombathelyi bevezetőjénél a kétéves gazból már lassan a hídpillérek sem látszanak ki.
    Azt hiszem a pénzcsapokat elzárták, a többi porhintés.”
  • 4. Mark008 2011. augusztus 02. 11:04
    „Hát igen! Tényleg ráférne valami újítás! Nem is Balaton-ig de Veszprém-ig jó lenne egy autópálya vagy 2*2 sávos út ahogy bussz is mondta!”
  • 3. bussz 2011. augusztus 02. 10:55
    „A Győr és Veszprém szakaszra simán ráférne a 2*2-es főút kialakítása, ahogy mondjuk Veszprém és Balatonfüred között van! Amekkora forgalom van rajta....”
  • 2. amazingabor 2011. augusztus 02. 09:18
    „nem tudom kinek ártott a nyugat-dunántúli régió, de az M1-esen kívül nincs egy autópálya vagy autóút a megyében, amíg keleten szinte minden bokorhoz lassan elért az autópálya.. pedig a forgalom nagysága és turisztikai okok miatt is szükséges lenne több helyen...”
  • 1. zakarias3 2011. augusztus 02. 08:13
    „Körforgalmat Nyúlra!!!!!!Ez most a leg égetőbb probléma!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Körözési TOP100 - A gyilkosok köztünk sétálnak - Fotók

A rendőrség lefrissebb körözési listája szerint csalót is keresnek a megyei hatóságok. Tovább olvasom