Kisalföld logö

2018. 11. 15. csütörtök - Albert, Lipót 2°C | 11°C Még több cikk.

A 7 legveszélyesebb csomópont Győrben és környékén - Mire kell vigyázni?

Ezeken a helyszíneken történik a legtöbb baleset. Kulcsár Béla igazságügyi járműszakértő elmondja, hogy mire kell vigyázni és mi lehetne a megoldás.
 
A napokban több baleset történt Győr-Moson-Sopronban, s a hármas tragédia helyszíne éppen egyike a megyeszékhely körüli hét fő gócpontnak. Kulcsár Béla igazságügyi járműszakértővel sorba szedtük a legveszélyesebb helyeket.

1. „Metró-sarok".

Győrnél a 83-as főút és az M1-es autópálya hídja utáni kereszteződés, a rendőrségi statisztika szerint átlagosan havonta történik itt karambol, többségük nem jár személyi sérüléssel. Kulcsár Béla szerint a legtöbbször az okoz bajt, hogy amikor az egyik egyenesen haladó autós elengedi a Metró felé kanyarodót, a mögötte haladó már türelmetlen, azt hiszi, tétováznak előtte. Nem látja, hogy egy másik kanyarodó is balra fordult a beengedett mögött, és gázt ad. 

A megoldás: a Győr és Pápa közötti főutat 2020-ig átalakítják, a kivitelezés jó esetben 2017-ben kezdődik. Addig azonban még sok baleset történhet, ha nem figyelünk a többi autós ráutaló magatartására. Meg egy jelzőlámpa is elkelne. 

2. A két körgeometriás csomópont ma is győri specialitás, a KRESZ nem ismeri őket. Kihajtáskor sokan ütköznek, ez az alacsony sebesség miatt ritkán jár sérüléssel. 

A győriek már megszokták, de sávváltáskor számoljunk vele, hogy a másiknak ez a csomópont ismeretlen és bonyolult. 

3. 83-as főút, Erdő sor, Győrszemere és Tét között. Ez a szakasz, ahol a péntek esti hármas tragédia is történt, ami Kulcsár Béla szerint különösen figyelmeztet a bukkanóveszélyre. Mert ettől beláthatatlan a szakasz. 
A megoldás: sajnos nincs más, mint tisztelni a záróvonalat, mert kerítést nem építhetnek a két sáv közé – mondja Kulcsár Béla. Az ígért beruházással bővítés és elkerülők építése jár 2020-ig.

4. 83-as főút, a kajárpéci leágazó környéke. Öt kilométerre van az előbbi helyszíntől, a legtöbb ütközés az elágazástól kétszáz méterre lévő kanyarban történik. Az átsodródást általában az útviszonyokhoz mért nagy sebesség okozza. 

Megoldás: megint csak a figyelem és a mértéktartás. Itt is javulást hoz a Győr és Pápa közti beruházás, de azért még megcsúszhat alattunk az aszfalt.
A 83-as főút kajárpéci leágazója mellett fordult árokba ez a suzukis, de számos sorstársa sodródott ki ezen a szakaszon.
A 83-as főút kajárpéci leágazója mellett fordult árokba ez a suzukis, de számos sorstársa sodródott ki ezen a szakaszon.

5. A 81-es főút lehajtója és felhajtója az autópályánál. Az autósok nem adják meg az elsőbbséget, nagy a forgalom. 
Megoldás: a fokozott figyelmen túl egy körforgalom is sokat javíthatna a helyzeten.

6. A Szent István út és a Teleki utca sarka. „Épp most írtam szakvéleményt egy korábbi motorosbalesetről" – mondja a szakértő, aki szerint akkor van baj, ha nem működik a lámpa. Az autósok gyorsan jönnek, mert elsőbbségük van a lekanyarodóval szemben, úgy tesznek, mintha sorompó zárná el a bemenő forgalmat – véli Kulcsár Béla. A sebesség miatt a sérülések súlyosak.

A megoldás: az autósnak kell hogy legyen forgatókönyve arra az esetre is, ha valaki mégis lekanyarodik elé. Tehát ha nagy forgalmú kereszteződés felé érünk, s nincs lámpa, vegyük le lábunkat a gázról és figyeljük a többiek mozgását.

7. Veszprémvarsány, 82-es főút és a 832-es pápai út találkozása. Súlyos balesetek színhelye, Kulcsár Béla szerint elsősorban azért, mert az alsóbbrendű út monotonitása miatt az autósok ébersége csökken, nem veszik észre a táblát. 

Megoldás: a figyelmesebb vezetés mellett lassítóelemek is csökkenthetnék a kockázatot.

Három dologra figyelmeztet még a szakértő: 1. Gyalogosként – főként kivilágítatlan zebrán – nekünk is figyelnünk kell az autókra. 2. Kerékpárral eszünkbe ne jusson kihajtani a gyalogátkelőhelyre, mert az autós nem vesz észre. 3. Bár a korábban legveszélyesebbnek kikiáltott Baross–Petz kereszteződés az év végén jelzőlámpát kapott, előfordul, hogy egy lámpa nem működik.
 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jegyeket, bérleteket elő! Egyre kevesebben bliccelnek a megyei buszokon

Jegyeket, bérleteket elő! Egyre kevesebben bliccelnek a megyei buszokon
Bár a győri helyi tömegközlekedésben 2445, a megyei helyközi buszokon 2187 "potyautast" füleltek le az ÉNYKK ellenőrei a múlt évben, összességében egyre több a becsületes utas a megyei buszokon. Tovább olvasom