Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

83-as főút: két-három év múlva történhet csak meg a felújítás

A 83-as főút felújítását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 193. helyről a 40 kiemelt hazai nagyberuházás közé emelte. Igaz, az előkészítés körülbelül 2-3 évet vesz igénybe.

A kisalfold.hu többször foglalkozott már a 83-as főút várható felújításával, valamint azzal is, hogy a többnyire keskeny útszakasz nem képes megfelelni a jelentősen megnövekedett forgalomnak, s ezért finoman fogalmazva is balesetveszélyes.

A 40 kiemelt hazai nagyberuházás közé került a 83-as főút felújítása

2008 februárjában például arról adtunk hírt, hogy "Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt a feladatot kapta a gazdasági minisztériumtól, hogy kezdje meg a 83-as főút M1-es csomóponttól a pápai elkerülőig tartó szakaszának rekonstrukció-előkészítését".

A projekt háttérében akkor és jelenleg is a pápai NATO-bázis fejlesztése áll.

Az utóbbi napokban ismét felröppent egy hír a 83-as szükséges felújításáról, mivel a projektet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 193. helyről a 40 kiemelt hazai nagyberuházás közé emelte.


Az utóbbi években rengeteg balaeset történt a 83-as főúton. Fotó: Krizsán Csaba.
Az utóbbi években rengeteg balaeset történt a 83-as főúton. Fotó: Krizsán Csaba.


Pápa-Győr között 11,5 tonnás burkolatszélesítésről van szó

Portálunk ennek kapcsán megkereste Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Kommunikációs Irodáját.

"A NIF Zrt. előkészítési támogatási szerződést kötött a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel 2009. november 30-án bruttó 649 millió Ft értékben.

A megkötött támogatási szerződés forrást biztosít a tervek elkészítésére, a szükséges régészeti feltárások elvégzésére, s a Pápa-Győr között 11,5 tonnás burkolatszélesítéshez szükséges kisajátítás lebonyolítására" – tudtuk meg a NIF Kommunikációs Irodájától.

A korábbi minisztériumi döntés (GKM) értelmében egyébként Tét új nyomvonalon történő elkerülő útjának megtervezése, kiépítése is megvalósulna, valamint a teljes szakaszon kerékpárút épülne ki.

Fekete leves a végére: "az előkészítés körülbelül 2-3 évet vesz igénybe" 

Információnk szerint a NIF Zrt. továbbra is az előző minisztériumi döntés alapján készíti elő a fejlesztést; mindez azt jelenti, hogy Győr és Pápa között körülbelül 30 km-es szakaszon újulna meg a főút.

Arra a kérdésünkre, hogy körülbelül milyen nagyságú összeget kellene költeni a 83-as felújítására, a NIF Zrt.-től azt a választ kaptuk: "az előző minisztériumi döntés megvalósítása körülbelül 7 milliárd forintba kerülne".

A végére maradt a fekete leves: arra a felvetésünkre, hogy legjobb esetben mikor kezdődhet meg az előkészítések után a munka, azt a feleletet kaptuk: "az előkészítés körülbelül 2-3 évet vesz igénybe".


Hosszú távú közútfejlesztési program készül a 2013 utáni időszakra

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a napokban bejelentette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hosszú távú közútfejlesztési programot készít a 2014 és 2027 közötti évekre.

"A gazdaság pillanatnyi teherbíró képessége és a meglévő úthálózat leromlott állapota miatt a következő években a felújítás élvez elsőbbséget.

A középtávú fejlesztési lehetőségek az új utak építésére viszonylag szűkösen rendelkezésre álló források ésszerű, hatékony felhasználása mellett is korlátozottak.

Egy kiszámítható jövőképet biztosító hosszú távú program meghirdetése a 2013 utáni időszakra vonatkozó részletes fejlesztési elképzelések hiánya, a jelentősebb útberuházások 7-10 éves előkészítési időigénye miatt is indokolt.

A két uniós tervezési ciklusra szóló program egyebek mellett meghatározza majd a fejlesztési célok rangsor alapú ütemezését és a forgalmi igényekhez illeszkedő sávszám méretezést.

Megalkotásával most például az is eldőlhet, hogy a területrendezési tervekben egységesen "gyorsforgalmi útnak" jelölt utat autópályaként vagy autóútként kell továbbtervezni.

A szaktárca szándékai szerint 2011 első felében megvalósítható a program alapdokumentumai - elsősorban az autópálya-törvény és a főúti fejlesztéseket is tartalmazó kormányhatározat - projektlistájának időbeni kiterjesztése" - mondta el Völner Pál.

"A távlati úthálózat-fejlesztési program szakmai javaslatának társadalmi egyeztetése a régiós és megyei testületek bevonásával rövidesen megkezdődik.

A programtervezet a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) honlapján a közeljövőben megtekinthető, észrevételezhető lesz.

A folyamatot lezáró kormánydöntést követően kezdődhet meg az elsők közé rangsorolt beruházások tervezési előkészítése" - tette hozzá az államtitkár.

Olvasóink írták

  • 9. Peti85 2010. november 10. 20:52
    „"Melllesleg egy dologról megfeledkeztetek, majdnem végig 60-as táblák vannak..." <<< na ne ám.... 60as tábla van a Csanak Gyirmót szakaszon a kereszteződésekben, Nagyszentpál előtt a kanyarban, utána a buszmegálló miatt 70es és Szemere után 70es szintén a buszmegálló miatt...Pápáig ennyi...”
  • 8. Dwatson 2010. november 10. 19:35
    „Virágnyelven:majd a következő kormány megépíti.”
  • 7. Madarász 2010. november 10. 18:52
    „Melllesleg egy dologról megfeledkeztetek, majdnem végig 60-as táblák vannak...”
  • 6. Peti85 2010. november 10. 18:12
    „"Győrtől Szemeréig 80 as tábla kell a jelen állapotok mellett. Na és persze betartatni. De addig még sokan fognak megtanulni repülni a kajárpéci kanyarban. Többek közt.." <<<<<< Na ne vicceljünk....simán 90-es az út....a kajárpéci leágazó környékén a kanyarokban nem a 90el haladók repülnek el (persze ha az út viszony olyan) hanem aki jóval többet megy ott is (azaz próbál)”
  • 5. Madarász 2010. november 10. 15:18
    „A képen lévő kereszteződés a Győri úti, itt nem is keskeny az út és lámpa is van, igaz a gyalogosokra figyelmeztető jelzést lehagyták, de szerintem az a probléma, hogy tele zöldes kereszteződés, nem tudják sokan, milyen sorrendben kéne rajta áthaladni.

    Viszont Szemere környékén tényleg nagyon keskeny az út, a teherautók nem mindig maradnak a kanyaroknál a sávjukba, veszélyeztetve ezzel a szembejövőket, viszont Győrtől addig nincs probléma az úttal.”
  • 4. Goldmund 2010. november 10. 15:04
    „Nem vagyok benne biztos, hogy a szélesebb úton kevesebb baleset lesz majd. Lehet, hogy annyival gyorsabban, felelőtlenebbül mennek majd az emberek, aztán ugyanott leszünk. Akkor meg kidobott pénz az egész.
    Intő példa, hogy autópályákon is rengeteg baleset történik.
    A hiba a vezetési morálban van.”
  • 3. Loich 2010. november 10. 14:55
    „A 83 as felújítása egy nagy rózsaszín álom, ebben az országban a " 2-3 év múlva " és " közbeszerzés " a soha a büdös életben, és a ki lopja a legnagyobbat szinonímái.

    Győrtől Szemeréig 80 as tábla kell a jelen állapotok mellett. Na és persze betartatni. De addig még sokan fognak megtanulni repülni a kajárpéci kanyarban. Többek közt...”
  • 2. urbaniastapista 2010. november 10. 13:30
    „Ha jól értem a cikket, elkerülő bicikliút is épül Téten.
    Ekkora marhaságot!”
  • 1. Mankapunka 2010. november 10. 11:38
    „A sok balesetnél hözöngőknek,akik szidják a teherautósokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ÁLLANDÓ budapesti pékáruterítésre B, C kategóriával rendelkező, Győr környéki sofőröket keresünk. Ugyanitt tgk.-javításban jártas szerelőket keresünk (saját géppark mellé). 06-20/9745-609

    Mai hirdetés,lehet a céghez jönni dolgozni,és lehet bizonyítani,hogyan is kell vezetni a nagy kocsikat!!!!!
    Pesten cikázni,úton-útfélen rendőrmegállításokkal,hogy megtudjanak büntetni,mert a 6 tonnát túllépted,és akkor mosolyogva odaadod neki a behajtásit!!!!!!!

    Lehet jelentkezni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bizonyítani itt a lehetőség a sok szájkaratésnak!!!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kibelezett villanyoszlopok - ne nyúljon a kábelekhez!

Olvasóink jelezték, hogy Győrben több helyen is letépték a villanyoszlopok fedlapját, a kábeleket… Tovább olvasom