Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

83-as főút: 10 milliárdba kerülhetnek a településeket elkerülő új szakaszok

2015-ig elkészül a 83-as főút felújítása Győr és Pápa között. A tervek jelenlegi állása szerint a két város közötti összes települést elkerülné az új nyomvonal.

Mint ismert, Völner Pál infrastrukturális területért felelős államtitkár március elején jelentette be Pápán, miszerint "a 83-as főút felújítása és a településeket elkerülő új szakaszok 2015-ig el kell hogy készüljenek".

A megyén átszelő főutak közül talán legrosszabb állapotban lévő 83-as modernizálása régóta porondon van, de a legjobb lehetőség most nyílik a felújításra.

"A 83-as főút tervezett felújítása bekerült a 2007–2013-as uniós ciklus pályázatai közé, ennek köszönhetően el kell készülnie 2015-ig"

A kisalfold.hu Kara Ákost, a térség országgyűlési képviselőjét kérdezte a megvalósulás lehetőségeiről, a projekt jelenlegi állásáról.

"A Győrt Pápával összekötő 83-as rossz vonalvezetése, megszámlálhatatlanul sok úthibája hosszú ideje ismert a közlekedési szakemberek előtt.

A Magyar Közút és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársaival faluról falura tartottunk a 83-as főút mentén egyeztetéseket a helyi önkormányzatok vezetőivel 2008-ban és 2009-ben.

Törekvéseinkkel mindenki egyetértett, de úgy tűnik, az anyagi forrásokat mostanra sikerül előteremteni.

A 83-as számú főút fervezett felújítása a 2007-2013-as EU finanszírozási ciklus forrásaiból valósulhat meg, ami jó hír.

Így legkésőbb 2015-ig el is kell készülnie teljesen az útnak. Látszólag hosszú időről van szó, a jelenlegi jogszabályok, eljárási határidők miatt az út azonban így is feszes menetrendben fog elkészülni" - kezdte a kisalfold.hu-nak Kara Ákos országgyűlési képviselő.


Kara Ákos országgyűlési képviselő az előzetes tanulmánytervvel. Fotó: Cseh Róbert.
Kara Ákos országgyűlési képviselő az előzetes tanulmánytervvel. Fotó: Cseh Róbert.



Győr-Boba: villamosítás az észak-déli irányú vasúti szakaszon

Völlner Pál államtitkár azt is bejelentette március elején, hogy a kormány tervei közt szerepel egy szintén 2015-re elkészülő beruházás is, amely a Boba-Győr közötti vasúti szakasz villamosítására vonatkozik.

Ez a pálya a MÁV Rt. észak-déli irányú, Szlovéniával összekötő vonalának lenne a felújított része. 


Jelentős hosszban új nyomvonalon halad majd a 83-as főút

"Az előzetes, döntést előkészítő tanulmányterv három opciót vázol a megvalósításra. Az egyes számú terv szerint az eredeti nyomvonalat erősítenék meg, a kettes számú elképzelés szerint részben épülnének elkerülők, míg a harmadik terv szerint a megújult 83-as minden települést elkerülne.

Jelen állás szerint az utóbbi terv fog megvalósulni, vagyis sok helyen új nyomvonalra kerül a 83-as főút. Az útburkolat 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas lenne, míg a főút 7,5 méteres útszélesítése is megtörténne" - közölte Kara Ákos.

Arra a kérdésünkre, hogy a településeken jelenleg átvezető útszakaszok sorsa mi lesz, Kara Ákos úgy válaszolt: "ezek a részek valószínűleg önkormányzati kezelésbe kerülnének".

"Amennyiben megvalósul a 83-as főút várva várt modernizálása, s megépülnek az elkerülők, akkor a mostani Győr-Pápa közötti átlagos, 45 perces menetidő a felére csökkenne.


Minden idők legszűkebb főútjának cseppet sem kitüntető címére bátran pályázhatna a jelenlegi 83-as. Fotó: Kisalföld-archívum.
Minden idők legszűkebb főútjának cseppet sem kitüntető címére bátran pályázhatna a jelenlegi 83-as. Fotó: Kisalföld-archívum.


Ezenkívül több település egyértelműen nyertese lenne a projektnek; például Gyömöre közelebb kerülne Győrhöz, s ez a megoldás részben kiváltaná a rendkívül rossz állapotú, Tét és Gyömöre közötti utat" - tette hozzá Kara Ákos.

9-10 milliárd forintba kerül a főút korszerűsítése

Arra a kérdésünkre, hogy a 83-as főút teljes körű felújítása mennyi pénzbe kerülne, a győri országgyűlési képviselő úgy felelt: "pontos összeget egyelőre nem tudok mondani, hisz jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány közbeszerzési kiírásánál tartunk.

Úgy számolom, körülbelül 9-10 milliárd forintból valósulhat meg a 83-as főút minden igényt kielégítő korszerűsítése".

Kara Ákos azzal zárta mondandóját: "Győr és Pápa térsége között erősödhet a kapcsolat, aminek a jöveben várhatóan nagy jelentősége lesz."



Kisebb üzemek, termelőegységek létesülhetnek a megújult főút közelében

A 83-as projektnél nagyon sokat nyom a latban az a tény, hogy Pápán NATO-bázis létesült.

A főút modernizálása remélhetőleg a befektetők érdeklődését is felkelti majd, s így kisebb üzemek, termelőegységek létesülhetnek a főút közelében, mely könnyen megközelíthető az M1-es autópályáról.

Utóbbi azért is nagyon örvendetes lenne, mivel a szóban forgó térségben viszonylag magas a munkanélküliség.

Olvasóink írták

  • 12. verembele 2011. április 14. 15:01
    „Tisztelettel egy kicsit had gonoszkodjak!
    83-as főút Győr - Pápa között teljes hosszban, új nyomvonalon, egészen "Gy. Fletó " autóbehajtójáig, slussz.....
    talán mert abban az időben balra volt.
    Számomra beszédes az alábbi évszám, idézet a cikkből: "A 83-as főút tervezett felújítása bekerült a 2007-2013-as uniós ciklus pályázatai közé, ennek köszönhetően el kell készülnie 2015-ig"
    85-ös főút (aki ismeri szintén halálút, csak éppen abban az időben jobbra volt, szintén politikailag) az imitt- amott épített települést elkerülő nyomvonal kivételével semmit sem változott.
    Akkor miért nem sikerült kisírni mondjuk még újabb 10 milliárdot, hogy ezt az útszakaszt is rendbe tegyük? (mert jobbra van) Bocsánat, de tényleg csak gonoszkodtam, egyébként nekem mindegy, hogy balra avagy jobbra csak valamerre induljunk, és ne jöjjünk azonnal magunkkal szembe.
    Üdv.”
  • 11. 49. 2011. április 13. 16:35
    „Lehet remélni, hogy nem építik ezt is be, mint a győri elkerülőt?”
  • 10. gege8989 2011. április 13. 14:17
    „Ne azon vitázunk mennyiért csinálják csak már legyen meg mert a 84 es főúton már 2 súlyos baleset történt egy héten belül Halálfélelmem van mikor ezen az útszakaszokon járok.Biztonságos közlekedést jó úton.”
  • 9. mozart 2011. április 13. 13:46
    „Igenis keskeny! Ezért is - többek közt - van rajt annyi baleset. Persze ha nem 110-zel száguldoznának rajta a nagymenők! Én szívesebben mozgolódok a 85-ösön, ott legalább van hely ha le kell húzódni.”
  • 8. Mankapunka 2011. április 13. 13:26
    „Keskeny?????? Legalább szereznek egy kis rutint az emberek,megtanulnak centizni,ami nem árt a városban,mert elnézve,van aki egy furgon helyére nem tud 1 kocsival normálisan beparkolni.”
  • 7. Dudus51 2011. április 13. 12:50
    „Hol lehet megtekinteni a tervezett nyomvonalat? Eddig mindig arról volt szó, hogy csak Tétet fogja elkerülni az út. Elkerüli Győrszemerét, Gyarmatot ,Takácsit is?”
  • 6. mozart 2011. április 13. 11:15
    „Idióták!”
  • 5. Bo9903 2011. április 13. 10:25
    „és majd egyszer kész lesz, felújítják a Tét-Gyömöre közötti utat? Vagy majd benövi a gaz?”
  • 4. racer 2011. április 13. 09:25
    „10 mrd 40 km-re nem tűnik soknak. Autópályából ez 60 mrd-ba kerülne.

    Amitől tartok, az a telekspekulációk és a nyakas telektulajdonosok. Aztán majd lesz egy Mikiegér 83-as, 60 km hosszban...

    Boba-Győr vasúti szakasz pedig így egy az egyben nem létezik, maximum a Celldömölk-Győr. Celldömölk-Boba az egy másik vasútvonal, és már egy jó ideje villamosított.

    Azért kíváncsi lennék a tervezett nyomvonalakra. Nyilván vannak ilyenek. Lehetne ezekből is látni valamit?”
  • 3. Infamous 2011. április 13. 07:51
    „ennyi erővel autópályát is építhetnének”
  • 2. ortadon 2011. április 13. 07:11
    „sorok_közt!
    A múltad emlékeiről beszélsz! A Himnuszról is ez a véleményed?!”
  • 1. sorok_közt 2011. április 13. 06:20
    „Persze, hogy drága, amikor hónapokon át túrják ( a földet oriási létszámmal és gépekkel) törött cserepekért....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Idén is lesz Bringázz a Munkába Kampány Győrben

A népszerű kerékpáros találkozóra nevezni lehet a www.bam.hu oldalon. Tovább olvasom