Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

762 millió forintos beruházás: a győri iparvágányokat 1,9 kilométerrel hosszabbítanák meg

A beruházás tervezett költsége meghaladja a 762 millió forintot. A projekt érdekében a Győr-Szol törzstőkéjét 222 millió forinttal emelték meg.

A csütörtök esti közgyűlésen döntés született arról is, hogy a Győri Ipari Park fejlesztése kapcsán szükségessé vált a jelenlegi vágány meghosszabbítása kelet felé, összesen mintegy 1,9 km hosszon.

Az előterjesztésből kiderült: az iparvágány építésére vonatkozó fejlesztés jövőbeni településfejlesztési érdeket nem sért, mivel a már meglévő iparvágányhoz csatlakozik.

A fejlesztést a Győr-Szol 100 százalékos tulajdonában lévő Győri Ipari Park európai uniós támogatással kívánja megvalósítani. A beruházás tervezett költsége meghaladja a 762 millió forintot.

A beruházási feladatok megvalósításához külön napirendi pontban megszavazták a képviselők, hogy a Győr-Szol törzstőkéjét 222 millió forinttal megemelje a Városháza.

Így a közszolgáltató társaság 6.199.000.000 forintos törzstőkéje 6.421.000.000 forintra emelkedik, amint a 222 millió forintot elutalja a győri önkormányzat.

A fejlesztés két önkormányzati tulajdonban lévő ingatlant (a 01167 hrsz-ú 2 ha 8321 m2 területű és a 5387/165 hrsz-ú, 1 ha 8624 m2 területű ingatlanokat ) is érint; a szóban forgó két terület esetében a szabályozási terv módosítása folyamatban van.

A győri önkormányzat a 8321 négyzetméteres ingatlant teljes egészében, míg a 8624 négyzetméteres ingatlan kisebb részét (185 négyzetméter) határozatlan időre a Győri Nemzetközi Ipari Park Kft. üzemeltetésébe adta.



Közgyűlési párbeszéd a győri iparvágányról

Neupor Zsolt szerint "az iparvágány új szakasza az elhíresült Audi-telkek mellett épülne meg".

Az ellenzéki képviselőnek az volt a kérdése, hogy "a telek új tulajdonosa - amely a luxemburgi off-shore cégtől vette meg a területet -, kíván-e magántőkét beletenni a projektbe?".

Borkai Zsolt rövid válasza úgy szólt, hogy "nem, mert ez a beruházás elsősorban az Ipari Park érdekeit szolgálja".


Olvasóink írták

  • 10. háté 2013. április 20. 13:19
    „8. Accra 2013.04.19. 23:30 - ülj le fiam 1-es! - tájékozódj mielőtt másokat hülyítenél tudatlanságoddal.
    - a tények <moderálva> makacs dolgok.”
  • 9. háté 2013. április 19. 23:33
    „7. ilaci 2013.04.19. 20:36 - hogy valamit tudjál is!

    Kisöpörték a padlást a tulajdonosok

    Az Audi 2012-től már nem élvez mentességet a társasági adó fizetése alól, ezért 4,2 millió eurót kellett befizetnie a különböző növelő és csökkentő tételekkel módosított 48 milliós adóalap után. Így az Audi nyeresége 334,4 millió euró lett a magyar gyáron, ami átszámítva 97,4 milliárd forintnak felel meg. Ezt azonban a tulajdonosok teljes egészében kifizették osztalékként a beszámoló szerint, sőt, az eredménytartalékból kivett 2,6 milliárd euróval kiegészítve összesen 3 milliárd eurót, vagyis tavaly év végi árfolyamon számolva 874 milliárd forintot vettek ki a magyar gyáregységükből.
    A 2003-ig visszamenőleg elérhető beszámolók alapján egyébként eddig még semmit nem utaltak ki a gyár profitjából a tulajdonosoknak, a mostani 3 milliárd eurós osztalékfizetés az első alkalom.

    Székely Sarolta
    mfor.hu
    http://www.mfor.hu/cikkek/Kisoporte_az_Audi_a_magyar_gyarat_tavaly.html”
  • 8. Accra 2013. április 19. 23:30
    „Azért azt nem árt elfelejteni, hogy tavaly a tervezett beruházás értékének KILENCSZERESÉT fizette az Audi a városnak, iparűzési adó címén. Szóval, lehet, hogy nem is akkora teher...”
  • 7. ilaci 2013. április 19. 20:36
    „De ki az a Neupor nevü ellenálló?
    Mit keres ez a fazon a közgyűlésben?
    Brrr!”
  • 6. macizoli 2013. április 19. 20:13
    „Katasztrofális az ipari parkba kilátogató helyi autóbuszok telítettsége és a sűrűsége! Ezen kéne rágódia a sok nagyeszű Ipari park tulajoknak.”
  • 5. urbaniastapista 2013. április 19. 13:16
    „Ha a tervezéskor gondoltak arra, hogy hova építenek majd egy vasúti megállóhelyet az Ipari Parknál, akkor igaz, hogy "jövőbeni településfejlesztési érdeket nem sért".
    Mert az egy nonszensz, hogy itt dolgozik lassan több mint 10000 ember, és a felerészben csúcsminőségű vonatok meg csak áthúznak itt.”
  • 4. Mankapunka 2013. április 19. 13:12
    „Régi iparvágányokat ezzel együtt megszüntethetnék.”
  • 3. tmm 2013. április 19. 12:07
    „Csak hangosan gondolkodom. Nem lenne olcsóbb talicskázni? Jó nem olyan szép és nem olyan digitális, de ennyi pénzből 50 évig ki lehetne fizetni egy rakat embert aki 2 km hosszan betolja a cuccot.”
  • 2. bn 2013. április 19. 09:43
    „"elsősorban..."
    Másodsorban másét”
  • 1. Oreg35 2013. április 19. 09:35
    „Van itt pénz "dögivel", csak arra nincs ami a város lakóinak fontos lenne! /Pl.: utak rendbetétele, iskola felújítás stb. /”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jön a Sakk! A győri színházban játszik Gesztesi Károly - videó

Kész a következő évadterv. Gesztesi Károly lesz a Sakk musical egyik sztárvendége; a darabot az Abba együttes alkotópárosa szerezte. Tovább olvasom