Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

300 millió forintba került az első ütem

Győr - Valamivel több mint 300 millió forintból újult meg a Vámosszabadi felé vezető főúton lévő Széchenyi híd egy része. A beruházás első ütemét Molnár Csaba kancelláriaminiszter, győri országgyűlési képviselő adta át pénteken.

Molnár Csaba beszédében elmondta: Győr a megvalósult fejlesztések városa. Ezzel arra utalt, hogy a megyeszékhelyre az elmúlt öt évben 70 milliárd forint európai uniós támogatást ítéltek oda, csaknem ötszáz pályázónak. A pénz hetede mikro-, kis- és középvállalkozások céljait szolgálja. Kiemelte a gönyűi kikötő modernizálását, a folyamatban lévő egyetemi és kórházberuházást, illetve a területi integrált szakképző központot.






Az éppen idén harmincéves Mosoni-Duna-híd korszerűsítése ugyanakkor tisztán állami pénzből folyik. Az első etapban a nyugati oldal szélső forgalmi sávjának egy része, a gyalogjárda, a feljárók és a korlátok rekonstrukciója történt meg. Egy szakaszon zajvédő falat is felszereltek – ezt még a Dunapart Rezidencia vásárolta másfél évvel ezelőtt.

A jövő szerdán kezdődő, 204 millió forint plusz áfába kerülő második ütemben a keleti oldal következik. A miniszter megerősítette: oda további 105 millió forintért kétirányú kerékpárutat is építenek, ami javítja Révfalu és a Belváros összeköttetését. Az utóbbi összeg 15 százalékát a városi önkormányzat állja, erről szóbeli megegyezés született. Zajvédő fal ugyanakkor a műtárgynak azon a felén nem lesz.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. knifemaster 2009. június 02. 07:29
    „20.
    adalfold postja számomra csak egy okostóni szörszálhasogató postja.
    Ezer és ezer ember írta már ás mondta már,hogy lakásfelújjítás.Ott sem a vázszekezetet piszkálták,csak a "burkolatokat".Legalább is én még nem láttam elemcserét a panelház 5. emeletén. pl.
    De akkor visszakérdezek,mert szörszálhasogatás lenni jó dolog.

    A járdák a korlátok,lépcsőfeljárók, minek a részei?”
  • 20. Josh30 2009. június 01. 20:41
    „Knifemaster: gondolom, adalfold arra gondolt, hogy egy dolog a híd szerkezeti elemeinek felújítása, amitől a híd további 30 évig a víz felett marad és nem benne landol, és megint más dolog egy kozmetikázás, ami ugyan javítja a komfortérzetünket (már értem ez alatt azt, hogy nem leszek tengeribeteg a hepehupás felülettől), de semmiféle tartószerkezeti rekonstrukciót nem jelent. (Gondolom, nem véletlenül került a Szabadság-híd felújítása a fővárosban 5 milliárd forintba...)
    A zajvédő fal egyébként szerintem is jobbára parasztvakítás. Biztos van, ahol kell, de kis városunban nem a híd az első, ahová teljesen feleslegesen szerelték fel. (Hozzáteszem, mindig nagy csinnadrattával, de utána - ha sérült egyik-másik panel - már a kutya sem törődik velük.)”
  • 19. tibi-a 2009. június 01. 20:03
    „Semmi szükség zajvédő falra, sokáig ott laktam (a hídhoz közel) semmit nem észleltem.

    A felújítás az ráfért, de teljesen fölösleges dolgokat építenek be!
    Azért hozzátenném, biztos figyelmeztették a munkavédelmieket, nehogy arra menjenek!
    100 munkásból 5-nek volt sisak a fejénn, védőkorlátot nem ismerik. JAJ BOCSÁNAT, HISZEN EZ KOMCSI-LIBSI BERUHÁZÁS itt mások a törvények.( le sem merem írni, esetleg annak a költsége a nevezett pártoknál landolt?)”
  • 18. knifemaster 2009. június 01. 17:20
    „16.
    Miért az nem a híd része?Vagy én gonolom rosszul,és az az út része ,csak alátolták a hidat,hogy ne ázzon fel az aszfalt...”
  • 17. jozefsopron 2009. június 01. 10:29
    „<moderálva off>”
  • 16. adalfold 2009. május 31. 21:06
    „dögöljek meg mint hídépítő mérnökhallgató, de a sávfelújítás mióta jelent hídfelújítást!:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:”
  • 15. Reális 2009. május 31. 17:37
    „Senkiházi mszpsek!”
  • 14. Fly 2009. május 31. 17:28
    „én sem értem miért csak a külső sávokat újítják fel hozzáteszem én mentem a felújított sávba, hát nem sok különbséget ÉREZTEM mert látványra szép, tovább azt sem értem hogy azt a nagy bukkanot ott a híd város felőli oldalán miért nem lehet már eltüntetni ha már csinálunk valamit csináljuk meg rendesen....”
  • 13. sRacz 2009. május 31. 12:10
    „Örülök, h felújítják a hidat, mert rá fér, csak azt nem értem, hogy a belső két sávot miért nem akarják újra aszfaltozni? Szerintem legyen megcsinálva rendesen!”
  • 12. lacika1967 2009. május 31. 11:37
    „Csatlakozom a 4. véleményhez!!!!!!!!”
  • 11. mir 2009. május 30. 19:38
    „urbaniastapista

    Akkor a Szent István útra és még ezer másik helyre is alagutat kellene építeni hogy a biciklisek ne szíjjanak gázt.”
  • 10. Josh30 2009. május 30. 17:41
    „Milyen szmogot, okostojások?
    Mentetek már át valaha azon a hídon? Akkora ott a huzat, hogy a gyalogos-bicajos jelentős mértékű szmogot akar beszippantani, akkor ausgesagt a kipufogóra kellene cuppannia... Olyan "problémákról" beszélgettek, amik nem valós problémák...
    urbanistapista: knifemaster kérdései teljesen jogosak (bár a zajvédő fal szvsz a híd külső peremén van, nem választja el a kerékpáros és az autós forgalmat), ráadásul a Mosoni-Duna vízi út is. Nem hinném, hogy megépülhetne a rakpartok között egy olyan alacsony gyaloghíd, amire fel lehetne menni lépcsőzés nélkül és nem zavarná a hajózást. (Tudom, hogy nem élénk a nagy hajók élete a Mosoni Dunán, de még lehet...)
    Szerintem teljesen reális megoldás a sztrádahídon a normális kerékpárút.”
  • 9. knifemaster 2009. május 30. 09:49
    „7.
    Parasztvakítás az is amit te írsz.
    Még mindig egy felújításról van szó,300 milla környékén.Ami talán már szükségszerű is 30 év után.
    Ráadásul a gyalogos forgalom felől zajvédő fal lesz ami fogja a szmogot is,nem de?
    A "Te hidad" mennyiből jönne ki? Ki teremti elő a lóvét rá?Honnan? Mert az ugye egyértelmű ,hogy 300 m illából nem építesz hidat.”
  • 8. Amorphis 2009. május 30. 06:24
    „Kár , hogy nem esett a dunába , messzire vihette volna a víz...”
  • 7. urbaniastapista 2009. május 29. 23:37
    „T. Goldmund!
    Képzeld el a következőt:
    Nem a miniszteri alamizsna megoldás készül el, hanem a sztrádahíd közelében vagy alatta egy gyalogos-kerékpáros híd, ami a két parti sétányt köti össze. Nem kell eü. határérték sokszorosára rúgó szmogot szipákolva feltekerned a hídra, nem kell lámpáknál ácsorogva keresztezni a sztrádát. Nem kell lépcsőn felvinned a babakocsiban a gyerekedet a sztrádahídra, nem kell lépcsőznie a parti sétányokon gőrkorizó városlakók tömegeinek, fogyatékkal élőknek, sétálóknak.
    + 3. hsz-ban említettek.”
  • 6. Goldmund 2009. május 29. 21:22
    „3.hsz-ra:
    Szmog mérőszám ide vagy oda: eddig is bicikliztünk rajta, ezután is fogunk. Csak eddig egy roppant keskeny járdán, ahol alig tudtuk kikerülni egymást és a gyalogosokat. Remélem, ezután biztonságosabb körülmények között. Ha Te nem akarsz, nem kötelező átbiciklizned rajta.
    A híd egyébként nem Gyárvárosból Bácsára, hanem a Belvárosból Révfaluba vezet, de a tények ne zavarjanak...”
  • 5. dummy 2009. május 29. 18:09
    „Kisalföld megintcsak nyalizik az Mszp-nek.Holnap gondolom címlapon közli,hacsak nem történik valami bizarr bulvár hír kedves Kisalföld.Molnár Csaba a tapasztalt szakember aki bármely miniszteri tárcára alkalmas akár csak a többi bukott korrupt társai.Sebaj a hónapjai már meg vannak számlálva.”
  • 4. Poncius_01 2009. május 29. 16:36
    „Eddig azt gondoltam, hogy egy hídfeújítás akkor van kész és ünnepélyesen átadható,
    ha annak mindkét oldala elkészült. Úgy tűnik,most valamiért -csak nem az EP választás -
    nagyon fontos volt a még csak félig kész felújítást is átadni, természetesen első oldalas
    sajtó hírként közölni.
    Ráadásul a híd egyik oldalának is csak a "szabad nyilások feletti " része készült el.
    A híd töltéseken folytatódó részéhez sem a bácsai sem a belvárosi oldalon még hozzá
    sem nyúltak.
    De gondolom egy jól felkészült egykori közlekedési miniszternek ez fel sem tűnt vagy
    most a cél szentesíti az eszközt.
    Megvan tehát Schamsula György (félig kész M0) méltó győri utóda.
    Gratulálok Molnár Úr :)))”
  • 3. urbaniastapista 2009. május 29. 16:11
    „2.
    A szmog a kipufogóktól távolodva kb. hatványozottan (de lehet hogy még jobban) csökken. Ha 1 méterre az úttól mondjuk 1000 a szmog mérőszáma, akkor 20 méterre 2,5, 100 méterre 0,1. Az igaz, hogy az egész várost beteríti egyfajta alap-szennyezettség. Az előbbi számoknál maradva mértéke kb. 1.
    Na, melyiket szívnád szívesebben?
    Ráadásul a másik oldali "Rezidencia védő" grafiti táblák miatt zajból másfélszeres adag jut.
    Amúgy a híd Gyárvárosból indul és majdnem Bácsán ér le. :)”
  • 2. knifemaster 2009. május 29. 15:29
    „2.
    Még az a jó ,hogy csak ott a hídon,a belvárosban ,meg egyébként is ,a város bármely részén persze nincs szmog mi?Csak is a hídon.Ráadásul az se zavarjon,hogy a felújítás előtt is ,ugyanúgy áttekertünk a hídon.Akkor nem zavart a szmog?”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megbánták tettüket és most jóvátennék

Győr - Az állatkertben dolgozó elítéltek nem jelentenek újdonságot, a napokban mégis a sajtó kísérte… Tovább olvasom