Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

2,8 milliárból hat megyei mellékút lesz járhatóbb - táblázat

A közút azt mondja, nő a forgalombiztonság és javul a szolgáltatási színvonal is.

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok 2009-2013-as akciótervének keretein belül a Magyar Közút Nonprofit Zrt., mint kedvezményezett 2012-ben csaknem 360 kilométernyi erősen leromlott állapotú útszakasz korszerűsítését indíthatta el, mintegy 38 milliárd forint értékben. A programok 2013 tavaszán tovább folytatódnak.

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok 2009-2013-as akcióterveinek keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közel 220 darab útszakasz felújítására kapott felhatalmazást, melyek a rendelkezésre álló források függvényében valósulhatnak meg. Az útszakaszok kiválasztásánál a szakemberek igyekeztek azokat a területeket megjelölni, amelyeknek a felújítására a legnagyobb szükség van, nem csak az utak aktuális állapota, hanem a gazdasági fejlődés és a térségi felzárkóztatás szempontjából is. Az útfelújítások megvalósítására összesen mintegy 110 milliárd forint áll a közútkezelő rendelkezésére.

A program keretében 59 útszakasz esetében még 2012-ben megtörténtek a munkaterület átadások, ez mintegy 357 kilométernyi mellékutat jelent, ebből 53 szakasz esetében már be is fejeződtek a felújítási munkálatok. A 2012-ben elkezdődött projektek teljes támogatási összege eléri a 38 milliárd forintot. Tavasszal, a tervek szerint még ennél is nagyobb volumenben indulnak el egyszerre a Magyar Közút Nonprofit Zrt. projektjei.

A megyei útfelújítások



Az egyes útszakaszoknál a teljes körű felújítások általánosan tartalmazzák a burkolat megerősítését és szélesítését, a kopóréteg cseréjét, belterületi szakaszokon a vízelvezető árkok és buszöblök kiépítését, rekonstrukcióját, külterületi szakaszokon az árok-padka rendezését, tartós útburkolatjelek festését és az átereszek rendbehozatalát is. Több projektnél újszerű technológiákat is alkalmaztak, alkalmaznak a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezők, mint például a mart aszfalt újrafelhasználását vagy kísérleti jelleggel gumibitumen használatát a kopórétegek terítésekor.

A projektek megvalósulását követően nő a forgalombiztonság, javul a szolgáltatási színvonal és az utazási időben is mérhető rövidülés keletkezik. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindent megtesz azért, hogy Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok keretében felújított útszakaszok hosszú távon is kiváló állapotban maradhassanak. A sikeres projektzárásokat követő 5 éven át a felújított útszakasz kiemelt figyelmet élvez mind a társaság, mind a Regionális Fejlesztési Ügynökségek által.

Olvasóink írták

  • 17. knifemaster 2013. január 03. 20:04
    „13. vera2012 2013.01.03. 14:53
    Te nyugodtan dughatod a fejed a homokba,de azért nem kellene kárálnod,ha valaki tovább lát az orránál.”
  • 16. Mankapunka 2013. január 03. 17:10
    „gonzo

    vera maga hamupipőke,szerintem jobban járna,ha a 2012-t lecserélné a végéről erre a nicknévre.”
  • 15. gonzo 2013. január 03. 15:17
    „13.vera,reagálok,mert hátha rájössz miért vagyunk ilyenek.Nem tudom mikor hagytál itt bennünket,mióta élsz külföldön és ott hogy mennek a dolgok,csak sejtem,hogy nem úgy mint itt,ezért a rendszeres,naív értetlenkedés részedről.

    Tudod itt mire elkészül 1 km út addigra a 3szorosát nyúlják le mindenféle csalásokkal,ha már az utakról beszélünk és ez bosszant bennünket.És ezért nem örülünk a tőled elvárt hevességgel 1 km útnak,mert tudjuk,hogy az lehetett volna 3 is.”
  • 14. Batistuta 2013. január 03. 15:06
    „Ha nem hegyeznéd ki ezt az egészet egy Kelet-Nyugat ellentétre, még egyet is értenék veled, Hedon. Így azonban hiteltelen az egész.”
  • 13. vera2012 2013. január 03. 14:53
    „10. gonzo Ha unalmas vagyok, nem kell rá reagálnod. De ez tipikus Magyarország. Ha csinálnak valamit, mindjárt az jut az eszetekbe, ami még hiányzik. Vagy nem így van?”
  • 12. Hedon 2013. január 03. 14:27
    „Kormányok jönnek, mennek egy valami azonban jól láthatóan nem változik.
    Az árvák könnyét is elköltenék a kelet-Magyarországi területekre.
    Eddig az a szöveg ment hogy a fejlődés gátja az autópályák hiánya.
    Mára megépítették az M3-t az M30-t Miskolcig az M35-t Debrecenig.
    Előrelépés minimális vagy szinte semmi . Ahogy ezt anno a Miskolci polgármester be is vallotta. Ugyanis nem Miskolc vagy Nyíregyháza lett versenyképesebb hanem Ukrajnát és Romániát hoztuk közelebb nyugat-Európához.
    Most tolják oda a pénzt az alsóbbrendű úthálózatra is.
    Cserébe nyugat-magyarország pedig oldja meg a problémáit saját erőből
    plussz fogadja minél nagyobb számba be a keletieket.
    Az AUDI-ba jelentkezve már hátrányt jelent ha nem kelet-Mo-i az illető.
    A munkaerő mobilitási programnak ugyanis sikeresnek kell lenni kerül amibe kerül.

    A miskolci debreceni 30 - 30Mrd-os adósságok felének elengedéséről már nem is beszélve.
    Győrben pedig sikertörténet hogy a 8 Mrd-ból az állam átvesz 4 (négy) milliárdot.
    Igaz nincs sem 50m-es versenyuszodánk sem 7000-es Főnix csarnokunk sem.
    Ahogy a stadionunk is csak félkész hiszen Tarsoly urat nem tolták meg egy laza 14 Mrd-el.
    A pénzt elszórók megjutalmazva, a felelősen gazdálkodók pedig nézhetnek ki a fejükből.”
  • 11. urbaniastapista 2013. január 03. 14:24
    „Már majdnem azt hittem, hogy valami komolyabb útfelújítás lesz.:)
    De ez csak az évtizede ígérgetett, két éve beharangozott, majd egy évre jegelt és végül tavaly elkezdett felújítások újra PR-olása.
    A környékbeli megyékhez képest tényleg nagyon vacakok az útjaink.”
  • 10. gonzo 2013. január 03. 14:21
    „6.vera nagyi,kezd unalmas lenni az anyáskodásod.”
  • 9. wily13 2013. január 03. 14:06
    „Évi 20 Km! 70 év alatt megújul a megye úthálózata.”
  • 8. Batistuta 2013. január 03. 13:53
    „Muszáj volt megint BAZ megyébe rúgni?”
  • 7. Alfonz23 2013. január 03. 13:37
    „Nyúl-Ménfőcsanak ök. - 2,9 km --> ? Győrújbarát (Baráti) van konkrétan a kettő között. Aki már járt arra, az tudja, hogy a távolság inkább ~10 km, mint 2,9 km. Ménfőcsanakon már elkezdték a felújítást, de baráti szakaszainak nagy része tragikus. Mi fér abból bele a 2,9 km-be?”
  • 6. vera2012 2013. január 03. 13:06
    „Megkérdezném, miért nem tudtok örülni, egy kicsivel elégedettebb lenni? Mert csak 20 km-es út újul meg? Hát ez jó kezdet, vagy nem?”
  • 5. lajospapa 2013. január 03. 11:22
    „Itt látható, hogy ebből inkább az észak-kelet magyarországi utak profitálnak:
    http://internet.kozut.hu/ROP/projektterkep”
  • 4. Hedon 2013. január 03. 11:01
    „A megye kb. 1400 km útjából tehát megújul(t) alig több mint 20 km.
    Ez igazán szép arány és beszédes is. Ezzel azét, olyan nagyon nem verném a mellemet.”
  • 3. Mankapunka 2013. január 03. 11:00
    „Ez semmi. Pár 10 km. Amint elhagyja az ember GY-M-S megyét,jobbak az utak.Egyből a táblától.
    Érdekes,nyugaton vagyunk,de olyanok itt az utak,mint Borsodban.”
  • 2. hokiel 2013. január 03. 10:48
    „Öttevény-Mosonszentmiklós között már nem beszélgetünk az autóban mert életveszélyes, ha az ember elharapja a nyelvét, abban el lehet vérezni.”
  • 1. enéh 2013. január 03. 09:53
    „Ez hihetetlen, mégis vannak csodák. Befejezik a tavaly nagyjából elkészült a kunszigeti utat? Persze érthetetlen volt, hogy nagy részét megcsinálták, aztán abbahagyták. De az öttevényi belterületi szakasz most már botrányos, balesetveszélyes állapotban van. Valószínű ilyenekről mindenki be tudna számolni a környezetében.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már száztagú a győri fotóscsapat Győrben

Kiállítással ünnepli egyéves születésnapját az Arrabona Fotósok csapata. A jókedvű, tevékeny… Tovább olvasom