Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

245 ezer kilométer mínuszba kerültek a helyközi és távolsági buszjáratok

Egyelőre nem szavazta meg a T. Ház, hogy jövőre milyen mértékű finanszírozást kap a Kisalföld Volán, de a helyközi és távolsági buszok biztosan 245 ezer kilométerrel kevesebbet futnak.


A kisalfold.hu november végén számolt be arról, hogy a Kisalföld Volán nyilvánosságra hozta a helyközi és távolsági buszmenetrend változásait.

Kétségkívül volt is mire felhívni az utasok figyelmét: több tucatnyi buszjáratot nem tud útnak indítani a Kisalföld Volán – utóbbi tény feketén-fehéren kiderül az új menetrendből.

Portálunk megkérdezte a busztársaságoktól a járatokat megrendelő és finanszírozó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóosztályát a változások okairól.

A jövő évi finanszírozás mértékét még nem szavazta meg a T. Ház

Arra a kérdésünkre, hogy a tavalyi és új menetrend után mennyi finanszírozási összeget fizetett, illetve fog fizetni az NFM a Kisalföld Volánnak éves szinten, a következő választ kaptuk: "a 2011. évi elszámolt éves összeg 911,6 millió forint, a 2012-ben már kifizetett előleg 460 millió forint.

A jövő évi finanszírozás mértéke a zárószavazásra váró központi költségvetésben meghatározandó keretek függvényében alakul".

A szerződések és támogatási összegek egyébként szabadon hozzáférhetőek a Volán társaságok honlapjain, a Kisalföld Volán esetében itt tekinthetnek bele a hivatalos dokumentumokba.


Várakozó utasok a győri buszpályaudvaron - fotó: Kisalföld-archívum.
Várakozó utasok a győri buszpályaudvaron - fotó: Kisalföld-archívum.


245 404 kilométerrel csökken a helyközi és távolsági buszközlekedés


"A Kisalföld Volán Zrt. teljesítménye a menetrendek összehangolását követően, a szolgáltatás változatlan szinten tartása mellett 245 404 kilométerrel csökken az idén decemberben életbe lépő menetrendváltással.

Összehasonlításképpen a társaság tavalyi kibocsátott teljesítménye 19 001 000 kilométer volt" – tudtuk meg Arzt Gergelytől, az NFM kommunikációs főosztályának vezető-helyettesétől.

Az, hogy mennyire magas szám a szóban forgó 245 ezer kilométer elvonás, egyéni megítélés kérdése lehet.

Mindenesetre tény, hogy a győri helyi buszközlekedésből jóval drasztikusabb, 900 ezer kilométert terveznek kivonni a valószínűleg áprilisban élet lépő új menetrenddel.

"A szaktárca a vállalati kezdeményezést csak részben támogatta"

Minden menetrendi módosítás előtt törvényben előírt kötelezettség, hogy két hétig utasszámlálást végezzen a helyközi és távolsági járatokon a szolgáltató.

Ennek kapcsán Arzt Gergely elmondta: "a Kisalföld Volán Zrt. menetrend-módosítási javaslatát a minisztériumnak az új menetrend véglegesítése előtt jóváhagyásra megküldte.

A szolgáltató terveit a felterjesztéshez csatolt utasszámlálási adatok bemutatásával indokolta, megjegyezném ugyanakkor, hogy a szaktárca a vállalati kezdeményezést csak részben támogatta".


Az új helyközi buszmenetrendet ide kattintva tölthetik le PDF formátumban!
 

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Putyilov 2012. december 15. 09:26
    „Én csak azt nem tudom,miért volt szükség a számlálásra?
    A KV Zrt nem tudja,mennyi jegyet és bérletet adott el,melyik vonalra? Akkor mit könyvelnek el? A jegy és a bérlet is adott járatra vonatkozik. Csak a számítógép segítségét kellene kérni.
    De ezt a NAV is megkérdezhetné tőlük.
    Amúgy így néz ki egy csornai éjszakás műszakja,aki nem a négykarikagyárban dolgozik:
    20:38-kor indulás Csornáról. Ez a busz is a négykarikába megy,de bekukkant a vidékibe is.
    21:20 12-es helyijárat a Révai M. utcából
    21:28-kor leszállok a Kandó utca Igm leszállóhelyen
    22:00-06:00 aktív munka
    Mivel nem vagyok egy mosdatlan állat,továbbá a KV Zrt utazási szabályai szerint ,ha bármilyen módon beszennyezem a buszt,pótdíjat vagyok köteles fizetni(sajnos fordítva ez nem működik),zuhanyzás,átöltözés.
    06:12 körül kibélyegzés,látom,ahogy a 31A járat eldübörög előttem. esélyem nem volt elérni.
    06:28 jön a 12-es járat. A megállóban nincs semmilyen építmény,ha esik,az az én bajom.
    06:35 beérkezés a Révai M. utcába Közben elindul mindkét járat,amivel hazamehetnék. De legalább nem kell futnom a Baross hídon.
    07:35-ig "csendes" pihenő a vidékiben.
    07:35 indulok haza. A busz bemegy Kónyba (hurrá,10 perc plusz),amúgy velem egyidős a busz,legalább tegeződhetek vele (én 37 vagyok)
    08:20 leszállok Csornán. Halleluja! Még 10 perc séta, és már otthon is vagyok.
    Így lesz a 8 óra kifizetett munkából 12 óra

    Amúgy azon kívül,hogy sokszor 24900,-HUF-ért állok a buszon,nemcsak felháborító,hanem balesetveszélyes is.
    Pedig a bérletemen nincs feltüntetve,hogy "álló".
    Ha késik a busz,a sofőr azt mondja,hogy a menetrend csak tájékoztató jellegű.
    Kérdés: a bérlet ára is? Elég,ha csak 10000-et fizetek érte?”
  • 24. astra1 2012. december 14. 19:18
    „9. lecskov007 2012.12.13. 10:23
    Papíron lehet hogy azt termel...”
  • 23. Tabornok 2012. december 13. 22:48
    „A szaktárca le akarja építeni Magyarország legjobb volánvállalatát. Erre megy ki minden. A távolsági üzletága volt a legnyereségesebb. Szétverte a fideSS.”
  • 22. utazóközönség 2012. december 13. 21:14
    „Te nyomorék (kotorék 21.)

    Full hazugság volt az egész, itt meg ezen csámcsog mindenki!
    A sok csornai meg örüljön, hogy megy még arra busz, és még fognak is kivenni háll isten, amikor a Volánbusz pótló 20 emberrel megy el azért nagyon kell...”
  • 21. kotorék 2012. december 13. 17:32
    „És akkor még hol van a Mosonmagyaróvári Muráncsik képviselő úr plusz 1 000 000 km.-re”
  • 20. sorok_közt 2012. december 13. 15:49
    „17!

    Akkor miért engedik, meg hogy a Magyar Postán kívül évek óta bárki foglalkozhat csomagküldő szolgáltatással, 2013-tól pedig levélküldő szolgáltatással?

    A magánszolgáltató megszabhatja, hogy csak Budapesten vagy a nagyvárosokban kézbesít, de a Postát kötelezik pl. Zsebeházára is elvinni a csomagot vagy levelet ! A Postánál megfizettetik a kötelező , de veszteséges szolgáltatást a nyereséget termelő ágazattal , de a konkurenciájával nem. A Volán meg nyugodtan lébecolhat konkurencia nélkül.”
  • 19. Géby 2012. december 13. 15:39
    „Utasszámlálás? Ugyan már... Nem tudom akkor hogy számolták, hogy Győr-Csorna vonalon egy olyan buszt szüntettek meg, ami mindig teli volt, sőt, vmikor már a vidékiben is úgy álltak, mert nem volt ülőhely... És mégis kihúzták a listáról.
    Tény, hogy láttam számlálót, de hogy az nem a tényleges adatot írta a papírra, az is biztos. Természetesen tisztelet a kivételnek.”
  • 18. Pepe9111 2012. december 13. 15:28
    „17 itt a megszüntetett Győr Budapest járatról írtam, ami mellesleg megtermelte a kisfalvakba kijáró buszok költségét is! Ma újra kialakul a röghözkötöttség, csak mert a vasúti lobbinak az az érdeke! Miért nem lehet választani a pénzünkért?
    Vagyis hát lehet, és fogok is választani pár év múlva!”
  • 17. urbaniastapista 2012. december 13. 15:07
    „#15. Igen, van ahol tuti a nyereség, de akkor mit csinálsz az apró falukat járó buszokkal, azokat ki fizetné? Vagy megszüntetnéd őket?
    Amúgy a Győr-Csorna az tipikusan az az útvonal, ahol buszvonatok vonulnak a vasúttal párhuzamosan. Ez a mostani pár buszt kihúzogatunk egy nagy semmi, csak arra jó, hogy jól felbosszantson sok embert.
    Ha mondjuk a falujárók csak a csornai vonat peronjáig járnának kétszer olyan sűrűn mint most, de minden vonathoz + Csornán belül is járna egy rendes városi járat - az már lenne valami, még talán ugyanennyi üléskilómétert is meg lehetne takarítani, mindenki megelégedésére.”
  • 16. sorok_közt 2012. december 13. 14:34
    „15!

    Utolsó két mondatoddal rátapintottál a lényegre !”
  • 15. Pepe9111 2012. december 13. 13:50
    „Azon lehet lamentálni, hogy elég-e a támogatás!
    A kihasználtság meglenne, hiszen például Győr és Pest között állandóan 70-110% között volt a kihasználás, ráadásul állandó folyamatos autópályás közlekedéssel (ami a leggazdaságosabb)

    Miért nem engedik a magántársaságoknak a belföldi menetrendszerű közlekedést!?
    Az Orange, például Budapest Bécs útvonalon kb 3000Ft -minden támogatás nélkül! gondolom 2700-ért győrig is el tudna járni!”
  • 14. dödike 2012. december 13. 12:35
    „Érdemes megnézni a szabadhegyi sorompóknál áthaladó vonatokat.Húzogatják erre arra az üres vagonokat.No ez az igazi ráfizetés.Tavasszal megint a biciklik városa lesz Győr.”
  • 13. Goldman 2012. december 13. 11:41
    „Freehill: ne felejtsd, ott más a finanszírozás, közlekedési szokás, kultúra. Meg nincs annyi ingyen utazó és más a szervezés is
    kertbarat01: az unióban csak a volán teheti meg az álló utas cipelését távolságiban”
  • 12. omarhulm 2012. december 13. 11:40
    „micsoda ötlet orion... 10 másodpercig talán nem tűnik fel senkinek, de utána...nem lennék a helyedbe haver.”
  • 11. Mankapunka 2012. december 13. 11:06
    „orion

    Mi fog megváltozni ezzel? Max. 3-an jól pofáncsapnak leesel a buszról,és megy tovább. Sorba akarsz állni egy pofonért,tedd nyugodtan,csak ne sírj utána.”
  • 10. jani1961 2012. december 13. 11:00
    „Sok az utas kevés a járat.
    Egy árat fizetek azzal akinek jut ülőhely,ez jó?
    Meg nem is akkor utazok mikor nekem kell.Kénytelen vagyok órákat várni hétvégeken a csatlakozásokra.
    Pedig csak dolgozni szeretnék eljutni, na meg haza ,de akkor már időbe ha lehetne.
    Ennek a kevés dolgozó rétegnek ne nehezítsék már meg a minden napjait.
    Olyan emberek akik törvényeket tudnak hozni ez ügybe: Hol ott ők még csak a tájára sem mennek az efféle közlekedési lehetőségnek.
    Tudnék én is költség csökkentő módszereket ajánlani a T_ háznak.
    Ami talán jobban szolgálná az ország érdekeit.Ja.. és ezt ingyen tenném.”
  • 9. lecskov007 2012. december 13. 10:23
    „7. kertbarat01

    A Mávot kéne becsukni. Miatta teszik tönkre a Volánt pedig a MÁV nagyságrendekkel több pénzt kap mint a volánok együttvéve mégis veszteséget termel!!!”
  • 8. Freehill 2012. december 13. 10:19
    „kertbarat01: miért gondolod, hogy a Volán nem tudna olyan szolgáltatást nyújtani, mint a svédek, HA(!) annyi pénzt kapna, mint ők? És arra is kíváncsi lennék, hogy Svédországban milyen közlekedés lenne annyi pénzből, amennyit a hazai Volán társaságok (leginkább nem) kapnak...”
  • 7. kertbarat01 2012. december 13. 10:10
    „Na most jön a helyi gatyán nincs már több lyuk után a helyközin se :)

    Svédeknél nincs ám állóhely, ott mindenkinek az ülésében be kell kötni a biztonsági övet. Ha nincs hely a buszon, akkor mögötte van a másik, ami ugyanoda megy.

    Lehet, hogy egyszerűbb lenne becsukni az egész volánt... oszt kész.”
  • 6. orion1 2012. december 13. 09:38
    „Ha tömött busz érkezik, akkor csináljátok meg azt, hogy a busz tömve van, de ti azért belekapaszkodtok az ajtóba, és a busz nem megy sehova...”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Városháza elé vonultak: demonstrációt tartottak a diákok Győrben - videó, fotók

A győri demonstrációt a Krúdy Gyula, a Deák Ferenc és a Jedlik Ányos középiskola végzősei szervezték, a tüntetésről a Facebookon keresztül értesítették diáktársaikat. Tovább olvasom