Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

23 kerékpárkölcsönző épül ki: tekerjen kölcsönbringával Győrben

Busz, vagy autó helyett akár a város 23 pontján kialakított terminálból kölcsönvett kerékpárral is eljuthatnak munkahelyükre, iskolájukba, de akár vásárolni is azok, akik regisztrálnak a jövőben kialakítandó rendszerbe. Videó.

Mint azt Fekete Dávid alpolgármester keddi sajtótájékoztatóján bejelentette mindez egy Európai Uniós pályázat segítségével épül ki Győrben.

Győr a Nyugat-Dunántúli Operatív Program keretén belül "A helyi és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése a Nyugat-dunántúli Régióban" címen nyújtott be pályázatot, Zalaegerszeg önkormányzatával és a Vasi Volán Zrt-vel közös konzorciumban.

A pályázati támogatás összege mintegy 600 millió forint. A pályázat győri eleme 150 millió forintos, száz százalékos támogatottságú beruházásból valósul meg. A projekt tervezett megvalósítási időszaka 2013. június 1. - 2014. december 31.


Videó: Oxygen


A győri önkormányzat a projekt keretében kötött gyűjtésű kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kiépítését tervezi a város területén. A rendszer alapja a nagyon könnyen kezelhető kódzár.

Az elektromágneses zárral működő rendszerek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy megszakítsák az útvonalat, és a felvevő és a leadó állomás között lerögzítsék a kerékpárt egy adott helyen. A rendszer teljesen automatikus, használatához regisztráció szükséges.

- A rendszer megvalósulásával olyan "kerékpár kölcsönző" szolgáltatás válik elérhetővé városunkban, amely jól kiegészíti az autóbusz közlekedést, erősíti a közösségi közlekedés színvonalát.

A hálózat a belváros egyéni gépjármű forgalmának csökkentéséhez is hozzájárul - mondta Fekete Dávid.

Közösségi Kerékpár Kölcsönző állomások helyszínei

1. Marcalváros II. Posta - Gyógyszertár - Ivókút
2. Széchenyi István Egyetem
3. Fürdő tér
4. Zsinagóga
5. Bécsi kapu tér
6. Dunakapu tér
7. Batthyány tér
8. Bisinger Park - a Deák-iskola előtti ivókút
9. Hotel Famulus (NYME Kollégium)
10. Mátyás király utca (buszmegálló mellett)
11. SZE kollégium Mészáros L. u. 18-20.
12. Vasútállomás - a főbejárattól balra
13. Eötvös tér
14. Vidéki buszpályaudvar
15. Városi könyvtár
16. Petz A. kórház
17. Erzsébet liget
18. Barátság park
19. NYME Cuha u. kollégium
20. II. János Pál tér (Nemzeti Színház)
21. Megyeház tér
22. Állatkert
23. Jereváni út posta 

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. humer 2013. május 03. 20:57
    „vitáris: igazad van, itt a fórumon már nagyon sokszor elhangzott a katasztrofális minőségű burkolatokról a kritikák.
    A minap javítottak néhány járdát a Szauter utcában egész jó minőségben. De sajnos az 5 centis éles padkákat meghagyták, mikor kérdeztem, hogy oda miért nem terítenek már egy kis anyagot, csak annyi volt a válasz: az nincs a tervben.”
  • 44. ATX 2013. május 02. 10:46
    „Az első, amit le fognak lopni róluk, az a világítás lesz...”
  • 43. borsmenta 2013. május 01. 22:56
    „33. klotzild

    Az, hogy mi van máshol, nem sokat jelent abból a szempontból, hogy mi lesz itt.

    37. tutti

    Így van. Vagyis a városlakók ebból nem profitálnak, esetleg közvetve, azzal, hogy a turisták egy része nem autóval fog járni a belvárosban, hanem biciklire ül.”
  • 42. vitáris 2013. május 01. 20:44
    „Győrben - néhány jó minőségű útvonaltól eltekintve - összességében rendkívül rossz a kerékpárutak minősége. Évtizedek óta, naponta kerékpárral közlekedek, bejártam az egész várost széltében hosszában. Feltétlenül ezt javaslom az illetékeseknek is! Folyamatosan kerülgetni kell az akadályokat, hibákat. Az, hogy van egy km-ben hosszú, kiépítettnek becézett (kierőszakolt), valójában látszólagos hálózat, az nem jelenti azt, hogy azon biztonságosan lehetne közlekedni, és itt hosszasan sorolhatnám az egészen elképesztő és valóban életveszélyes minőségi és vonalvezetési hibákat. A sok fölösleges kanyar miatt nem lehet haladni. Nagyok a szintkülönbségek, sok a keresztirányú repedés, rendkívül gyakoriak a hosszirányú repedéses vályúk is, amibe belesüllyed a kerék. Talán a sok pénzből először egy valóban európai minőségű úthálózatot kellene csinálni.”
  • 41. tutti 2013. május 01. 16:04
    „humer

    Ez akkor lenne igaz ha le tudnám tenni hivatalosan(dokkolóba) a bringát a melóhely közelében.
    Addig míg a gyárkapuhoz tudod láncolni addig fizetsz mint a katonatiszt.
    Meg ugye bringával mentél.Nyilván azzal is szeretnél hazamenni.
    Namármost egy egy módon tudod biztosítani(nehogy tök üres dokkoló fogadjon((ha lenne egyáltalán)) a meló végén.
    Külön zárod magadnak.És akkor megint fizetsz.”
  • 40. Legs 2013. május 01. 14:13
    „Hollandiában a becslések szerint nagyjából 18 millió bicikli jut a kevesebb mint 17 milliós népességre. Az országot több mint 35 ezer kilométernyi kerékpárút hálózza be.Lenne még mit tanulnunk tőlük.Nem kell még a wc-re is autóval menni:))”
  • 39. humer 2013. május 01. 14:12
    „tutt: nem jó a gondolatmeneted. Ha munkába jársz, akkor nem napi 9 órát ketyegne az óra, hanem mondjuk 2x20 percet maximum. Ha mondjuk 100Ft/órával számolysz, az havi kb. 1500Ft
    Mindnesetre a nyugati nagyvárosokban van díjmentes időszak ami nagyon jól népszerűsíti az ilyen rendszereket.”
  • 38. Legs 2013. május 01. 14:07
    „Évente 6000 Km-t cajgázok csak itt a városban.A leggyorsabb közlekedési eszköz a belvárosban.A kölcsönző jó ötlet a túristák számára.Nem vagy időhöz kötve,megállsz eszel egy fagyit,megpihensz egy padon és mész tovább.Nem nekünk van ez igazából kitalálva,hanem nekik.Én támogatom az ötletet.Inkább ez, mint a mélygarázs.”
  • 37. tutti 2013. május 01. 07:00
    „borsmenta

    Még egy gondolat.
    Ki lenne az az elvetemült aki munkába járáshoz használna egy esetlegesen óránkénti díjat fizetendő bérbringával.
    Megnézném ahogy kifizetsz 8 órás munkaidővel számolva kb 9-9,5 órát naponta.
    Ha bemegyek a városba gyalog majd felpakolva megunom, hogy még 2,5 km hazáig akkor bringára pattannék mert 10 perc és otthon vagyok.

    Nem a dolgozóknak vesznek bringát.
    A másik, hogy 30 ft/ órával számolva heti 5 nap (napi 9 ó) átlag 4.33 hét / hónap az havi 5845.5. Ennyiért összvonalas bérletet is kapsz pár ft híján.De tuti nem 30ft lesz óránként.”
  • 36. tutti 2013. május 01. 06:51
    „borsmenta

    Úgy ne írj, hogy el sem olvasod a cikket és nem informálódsz.
    A 600milla a teljes összeg.Ebből 150 a győri projekt.
    Igen lezárható lesz akkor is ha tele a dokkoló.
    Még sorolhatnám....”
  • 35. Beretta84 2013. május 01. 06:48
    „13. acsali 2013.04.30. 12:58 Eszed annyi amennyi látszik!!!”
  • 34. Cucika 2013. május 01. 03:44
    „Nagyon jó ötletnek tartom. Nem kell otthon biciklit tartanom amit nem merek használni, mert ellopják. (eddig 3 biciklimet loptak el) Nem kell javítóba vinnem.”
  • 33. klotzild 2013. május 01. 00:34
    „borsmenta
    Látszik, hogy még nem jártál nem európai városban...”
  • 32. Peterhansel 2013. április 30. 22:20
    „Ez így nagyon jó. Én szívesen használnám a saját kerékpáromat is, de ha az őrzött tárolókból is ellopják és használhatatlan képekkel próbálják a tolvajt megtalálni, egyelőre a sajátomat sem használom. Látva hogy minden héten jelenik meg cikk a kerékpárlopásokról, nem hiszem, hogy egyre többen fognak kerékpárra váltani autó helyett.”
  • 31. 00044 2013. április 30. 21:41
    „Isten bizony, kíváncsi vagyok...Megmutathatjuk kik vagyunk! Az anyja szemit!”
  • 30. zakarias3 2013. április 30. 19:58
    „Várjuk ki a végét!”
  • 29. borsmenta 2013. április 30. 19:33
    „600 millió?
    Hány bicikli lesz? Mi lesz, ha egyik helyen elfogy a bicikli, a másikon meg nem fér be a dokkolókba?
    Lesz rajtuk csomagtartó, gyerekülés?
    Lesz rajtuk lámpa, kitámasztó, lezáró?
    Várható a terminálok számának bővítése? (A 23 kevés, tapasztalom, hogy kb. 2 x 6-8 km az, amit reálisan biciklivel rendszeresen meg lehet tenni.) A kijelölt terminálok inkább városnézős helyek, a városlakók értelemszerűen nem turisztikai célra szeretnék használni, hanem munkába járni, ügyintézni, bevásárolni.

    "erősíti a közösségi közlekedés színvonalát"

    Ez egy igazi politikusi mondat. Ha belegondolok, akkor nagyjából azt jelentheti, hogy nem változik semmi, stabilan ugyanaz marad...?”
  • 28. bringaval 2013. április 30. 19:15
    „Több okból használna a városi biciklizésnek, ha tartósan működőképes maradna a rendszer.
    A közvetlen hasznán (több biciklis, kisebb autóforgalom) túl talán ez az első alkalom, hogy a biciklis forgalom növelése a cél. A rendszer működtetőjének az a fontos, hogy minél többen igénybe vegyék a bérbicikliket. Alapvető érdeke, hogy nyomást gyakoroljon a biciklis infrastruktúra állapotáért felelősökre, ha javítani nem tudják, legalább ne akadályozzák a képtelen bicikliút-ötleteikkel a városi biciklizést.
    Nekem mindegy, hogy az útkészítők a józan eszük által látják be, milyen sokat ártottak az elmúlt húsz-huszonöt évben a bicikliseknek, vagy a gazdaságilag érdekelt vállalkozó, esetleg a döntéshozó politikus szorítja rá őket a szemléletváltásra!
    Az összes közlekedő nyerne ezzel!”
  • 27. tutti 2013. április 30. 19:04
    „kedves mima?

    Szerinted miért nem került egyetlen pont sem Sziget-Újváros-Pinnyéd közelébe?
    Ne gyere nekem azzal, hogy mert a várható kihasználtság biztos ezt diktálta.
    Deeehogyis!!
    Ott is élnek normális emberek akiket érdekelne ez a dolog de már utálják ezt a fajta megbélyegzést.
    Az a baj, hogy a várható lopás nem nekünk jutott először eszünkbe hanem valószínűleg annak aki nem is tervezett ide semmit.Már megint nem!
    Bezzeg majd a Szigeti és Pinnyédi átépítéskor mindenkinek fontos lesz a városrész.
    Amíg el nem fogy a lóvé.
    A gondolatokról ennyit és arról is, hogy kinek mi jut eszébe először.(paraszt, már bocs...)”
  • 26. netro 2013. április 30. 18:55
    „19. zakarias3 2013.04.30. 15:32

    És ez nem logikus v elfogadható? Atya éééég :D :D”
45 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

M1-es autópálya: kicserélik az aszfaltot a problémás szakaszon

Amint az időjárás engedi, a hosszú távú megoldás érdekében részleges aszfaltcsere lesz az M1-es… Tovább olvasom