Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

212 km/órás sebességgel repesztett a terepjáró az M1-esen - fotó

Az M1-es autópálya Győr közeli szakaszán több 200 km/órás sebességgel hajtott egy külföldi állampolgár szeptemberben.


"A külföldi állampolgár szeptember 18-án délelőtt futott bele az M1-es
autópálya 108 kilométerszelvényében a felüljárón álló trafipaxba a
megengedett 130 km/h sebesség helyett 212 km/h-vel.

Tempós haladása kilencvenezer forintot ért" - tudtuk meg Kálmán Gabriellától, a megyei rendőr-főkapitányság szóvivőjétől.


A felesleges száguldozásért 90 ezer forintot kell fizetnie a gyorshajtónak.
A felesleges száguldozásért 90 ezer forintot kell fizetnie a gyorshajtónak.

Olvasóink írták

53 hozzászólás
  • 53. azigaz 2012. október 07. 16:05
    „A cikk írója megkérdezhetné a forrását, hogy hová küldik a büntetés kifizetésére kötelező határozatot. Sajnos ebben az ügyben csak az a szomorú, hogy a külfölditől a mai napig nem tudják behajtani a büntetést. Az-az Magyarországon közlekedési szabálysértésért csa magyar állampolgárt leht büntetni, de azt nagyon. Innentől kezdve a kutyát nem érdelkli, hogy pl. Németországban milyen sebességgel lehet közlekedni.”
  • 52. Contar 2012. október 07. 05:18
    „50. halmai2 : "Az ember (legalábbis némelyik) gondolkodó lény, fel tudja mérni a lehetőségeit és a korlátait. A képen jól látszik, hogy a vétkesen kívül két teherautó van csak, amelyek ugye definíció szerint nem jöhetnek be a belső sávba. Miért ne mehetne 200-zal a csávó, ha senkit sem zavar? "
    Már bocsi, ha valaki szabálytalanul közlekedik (200-zal megy), akkor már ne kérje számon a szabályos közlekedést (nem jöhet be a belső sávba ) a másiktól!

    "A legnagyobb baj, ami történhet, hogy összetöri magát."
    A legnagyobb baj, hogy szabályosan közlekedő vétleneknek okoz kárt!”
  • 51. állampógár 2012. október 06. 14:27
    „Német pályák egy részén van ajánlott max. Egyébként sok helyen ott is 130-s táblák díszelegnek.Ha valaki tényleg jár arra akkor nem terjeszt hülyeségeket.Csak a példa kedvéért Münchenig mennyi a korlátozatlan szakasz?”
  • 50. halmai2 2012. október 06. 02:41
    „@40. gondolat1234:
    Azok az osztrák és német autók, akiket Magyarországon látsz, főleg M5-M43 vonalon, azok szinte mind balkáni vendégmunkások: románok mercivel. Azért mennek össze-vissza, mintha kecskét terelnének.

    Autópályán igenis túl alacsony a 130-as korlát. Én óra szerint 160-nal szoktam menni, ezért még pont nem büntetnek, ha a terep engedi (látási viszonyok, forgalom, stb.). Ha meg nem engedi, pl. zuhog a hó, akkor csak 70-nel. Hiába lehetne 130-cal.

    Az ember (legalábbis némelyik) gondolkodó lény, fel tudja mérni a lehetőségeit és a korlátait. A képen jól látszik, hogy a vétkesen kívül két teherautó van csak, amelyek ugye definíció szerint nem jöhetnek be a belső sávba. Miért ne mehetne 200-zal a csávó, ha senkit sem zavar?

    A legnagyobb baj, ami történhet, hogy összetöri magát. A betonkeverőben pl. nem hiszem, hogy nagy kárt tudna tenni. Ha vannak félős utasai, akkor fékezzék meg azok. Ha száguldozni akarnak, akkor veszélymentes helyen szerintem hadd tegyék.

    A baj ott van, hogy nem mindenki méri fel jól a helyzetet, ezért kellenek rögzített korlátok, pl. 130. Én meg a saját felelősségemre túllépem, ha úgy érzem, hogy nem lesz baj belőle, és éppen volna miért sietni. Lekopogom, eddig még nem volt.”
  • 49. fortuna54 2012. október 05. 20:55
    „42-es orbison.Nagyon kényes gyomoral rendelkezel.Majd ha egyszer jól megbüntetnek rád jön a fo..s és helyre jön a gyomrod.Tudod a törvényt mindenhol be kell tartani,nincs kivétel.No azért nyugodt-kellemes kocsikázást.”
  • 48. fortuna54 2012. október 05. 20:54
    „42-es orbison.Nagyon kényes gyomoral rendelkezel.Majd ha egyszer jól megbüntetnek rád jön a fo..s és helyre jön a gyomrod.Tudod a törvényt mindenhol be kell tartani,nincs kivétel.No azért nyugodt-kellemes kocsikázást.”
  • 47. orbison 2012. október 05. 20:17
    „knifemaster..
    Bocsesz, elismerem, nem mentem még egyszer sem német autópályán (nem is vágyok rá), csak ismerőseimtől szerzett információim alapján véltem, hogy azért ott sem mindenhol lehet "tépni" (egyébként hülyeségnek is tartom olyan pályán, ahol nincsenek meg a feltételei).
    De azért havi 6-8000 km Magyarországon ugye nem jelenti számomra azt, hogy mazsola lennék?!
    :)
    Manka,
    én szinte az összes számozott utat ismerem ( sőt, amióta ingyenes, mobiltelefonos navigációt kaptam a cégtől, azóta a számozatlan utakat is megismertem, legnagyobb sajnálatomra ..)”
  • 46. Contar 2012. október 05. 11:44
    „Ilyen esetben meg kellene állítani a gyorshajtót. Aztán megkérni, hogy zárja le az autóját, és üljön be a rendőrautóba, mert be kell menni a rendőrségre az esetről jegyzőkönyvet felvenni. Aztán ott bankkártyával rendezheti is a dolgot, a be- kiszállítás költségével együtt! Ez az 1-2-3-4 óra kiesés volna talán a legnagyobb büntetés a gyorshajtóknak, akik indig sietnek valahova!”
  • 45. Mankapunka 2012. október 05. 11:11
    „knifemaster

    Itt a bagázs 80 %-a csak a 83-as,meg 85-ös utat ismeri. Autópályát csak a feje felett lát,mikor elmegy alatta.”
  • 44. knifemaster 2012. október 05. 08:42
    „42. orbison 2012.10.05. 06:24
    Német autópályákon csak AJÁNLOTT sebességhatár van,amit nem kötelező betartani,csak ha balesetet okozol,akkor nagyobb a bünti.
    Az jutott eszembe,hogy ki utazott már a kommentelők közül rendszeresen autópályán...nem 200 hanem 800 km-es távon?”
  • 43. Powerarc 2012. október 05. 08:34
    „42. orbison 2012.10.05. 06:24
    Németeknél van a kétsávos pályán is "szabad verseny" és előfordul hogy 2 kilóval megy az ember és letolják....”
  • 42. orbison 2012. október 05. 06:24
    „Bírom a 30-as táblán lovalgókat......
    Ha ott valami munka folyik, értem, vigyázni kell az ott dolgozókra, betartom, alapvetően az Ő érdekükben (néha ilyen helyen a 20 is sok). Ha szembe jön valami és tényleg szűkűlet van, betartom, már csak a magam érdekében is.
    De hogy dedósnak néznek és KRESZ-parkot csinálnak a közútból sok helyen, azt már nem veszi be a gyomrom. Főleg, ha az éhes "sünök" még rá is hajtanak (azért szerencsére ez nincs így általában).

    Egyébként a cikkhez is szólva.... A cikk írója konkretizálhatná, hogy megállították és fizetett (ezt sugallja a szöveg), vagy csak bemérték?! Mert utóbbi tényleg csak egy statisztikai adatnak elég.

    Ja, és azért a kétszeres sebesség a többi közlekedőhöz képest (mert azért átlagban 100-al számoljunk!!) elég vad, egy kétsávos pályán. És ne jöjjön senki ilyenkor a német autópályákkal, ha jól tévedek, ott sem a kétsávos pályákon "szabad a verseny"

    Valaki írta, hogy a 110-el, 120-al kocogók a legveszélyesebbek. Na először is: 130 a megengedett legnagyobb sebesség. NEM a kötelező legkisebb!! Egy tizenéves személyautó 110-120 körül látványosan kevesebbet eszik, mint 130-140 környékén. Ergo az úrvezetők nem fogják azért "tolni neki", hogy 5-10 perccel hamarabb ott legyenek valahol, ezt csak a céges kocsit hajtók engedhetik meg maguknak. Szerintem a lassabbakkal csak akkor van gond, ha "kibérelik" a belső sávot...”
  • 41. lolita 2012. október 04. 22:10
    „Minden orszagban vannak vadallatok,nem mindig az osztrak,meg nemeteket kell itt kihangsujozni,nalunk sokkal több a hülye soför mint a tuloldalon.”
  • 40. gondolat1234 2012. október 04. 21:53
    „horkri11: mindig ez a duma, az osztrákok így, a németek meg úgy... a nagy büdös <moderálva>. Nem tudom te merre jársz, de itt Magyarországon az osztrákok és németek is úgy vezetnek, mint a vadállatok. 120-130 alatt nincs tempő és letolnak az útról, veszélyesen előzgetnek... Múlt hétvégén is volt szerencsém egy osztrák ámokfutóhoz. Lehúztam a kocsit, olyan 140 körül előzhetett és jöttek szemben, őt nem érdekelte... gondoltam, majd bemegyek az árokba, ha nem tetszik... Fékeztem, menjen a fenébe...”
  • 39. Babenko 2012. október 04. 20:36
    „Azt mondják az okosok, hogy ezekkel az autókkal nem művészet gyorsan menni. Időben megállni, na az már az.”
  • 38. hümm 2012. október 04. 20:09
    „Csak ennyit? Magyarnak mennyi lett volna?”
  • 37. Hyppolit 2012. október 04. 19:41
    „Nagyon elgondolkodtató az olyan kommentek alaptartalma, hogy pl. "oszt mé´ baj emmá, azé van a pálya","mit sipítoznak, ezért van az autópálya", stb. Pedig van egy szabály, ami mindenkire egyformán vonatkozik, ezt így alkották meg, kötelező érvényű. A nagypofájúak vezessenek így a gépjárművizsgán, bezzeg ott hamvas nyulak, tudják, hogy a legkisebb baki "visszatapsolást" von maga után. Aztán kiszabadul a gáz a palackból (agyakból), nő a képernyő és főleg az ego, majd elkezdődik a nagyfiúskodás és az ész leosztása. De ha balhé van (pl. baleset), akkor meg megy a jajgatás, ügyvédesdi, felelősség-áttolás, kimosakodás a végtelenségig, stb. Pedig nem kellene senkit fikázni, csak 30-as táblánál harminccal, 130 megengedettnél százharminccal menni. Zárót nem átlépni akkor sem, ha pl. a motorkerékpár ott még elfér, gyalogost átengedni, irányt jelezni, stb. A féktávolság (s=Sr+Sf) a reakcióidő (észlelés+döntés+cselekvés) és a fékezés alatti időből adódó hossz. Pl. 90 km/h-nál 103 m, és 130 km/h-nál majdnem duplája, azaz 190 m. Függ a burkolattól, gumitól is. A fizikával lehet ujjat húzni, de nem kifizetődő. Aztán hopp, autópályán is lehet pl. szarvas, és nincs többé new game. A postás mindig kétszer csenget...”
  • 36. ATXadmin 2012. október 04. 18:45
    „meg elösszőr talán az utakon lévő táblákat kéne rendbe tenni rengeteg fölösleges van kint ami csak úgy ott maradt a másik rengeteg helyen kilehetne tenni 70 v 80as táblát lenne helye ilyennek györben is ahol indokolatlan a 50 Pl 4sáv+híd v győrből kifele a 83ason 4 sáv ott is vagy Fehérvári úti híd.......ipar utca..... talán okosan kéne kitalálni nem pedig fa*módon a lámpákat valami dedós állítgatja össze vissza sokszor a 50megy az ember minden sarkon pirosat kap de 57-60 akkor megvan a zöldhullám ebbe még senki nem halt bele szóval ítt kellene kezdeni................”
  • 35. Powerarc 2012. október 04. 18:32
    „34. horkri11 2012.10.04. 17:27
    Ja, a német meg osztrák rendszámú gépkocsik vezetői, a többiek javarészt nem, látom a rendszeres példákat....”
  • 34. horkri11 2012. október 04. 17:27
    „Németeknél és Osztrákoknál is kevesebb a büntetés mégis betartják a közlekedési szabályokat!

    A mai tapasztalatom:
    30as táblánál a többség 50-60 nal megy..
    90 korlátozásnál a két véglet 65-75 mikor semmi nem indokolja... vagy 120-130...

    Először itthon kéne rendet tenni a fejekben!”
53 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beszélgetés Kudlik Júliával Győr-Ménfőcsanakon

Kudlik Júlia hazánk egyik legismertebb és legnépszerűbb tévés személyisége, aki fél évszázados… Tovább olvasom