Kisalföld logö

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 18°C Még több cikk.

163 fölött drága a tempó

Győr-Moson-Sopron - Az M1-es autópályán lévő nyolc mérőhelyen négy kamera méri az autók sebességét. A megyehatártól Hegyeshalomig havonta 3500 autósról készül felvétel, mert átlépi a hárompontos, 163 kilométer per órás sebességhatárt.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottsága közös projekt keretében két új, fix telepítésű sebességmérő berendezést helyezett üzembe az M1-es autópálya elválasztó sávjában. A Hegyeshalom és Budapest között található nyolc mérőhelyen eddig két kamera üzemelt, mindig másik dobozban. Ebből a megyei sztrádaszakasz három helyén egy mérte a sebességet, s ez így is marad.

– Az országos főkapitányság folyamatosan figyeli a baleseti elemzéseket, s dönt a készülékátcsoportosításról. Valóban, a megyei autópálya-szakaszon három mérőhely van, s a baleseti, valamint a forgalmi helyzet alapján tervszerűen ütemezzük, hogy melyik helyre tesszük s milyen irányba fordítjuk a kamerát – válaszolta a Kisalföld kérdésére Perjámosy István alezredes, a megyei rendőr-főkapitányság autópálya-alosztályának vezetője.

A megyei szakaszon a 104-es kilométernél – a Szentiván felé vezető 19-es főút lehajtójának közelében –, a 131-es kilométernél – a 85-ös főúttól Hegyeshalom felé 1,5 kilométerre – és a 157-es kilométernél – a 86-os főúti csomóponttól egy kilométerre Győr felé – számíthatnak kamerára, illetve sebességmérésre az autósok.

Fontos információ, hogy május 1-jétől jelentősen emelkedik a gyorshajtás büntetési tétele. Addig még a szabálysértési törvény szerinti, alacsonyabb összegű bírságot szabja ki a hatóság. A jövő hónaptól azonban a jóval magasabb közigazgatási bírságot kell kifizetnie a szabálysértőnek vagy az autó tulajdonosának.

– A változásig az elkövetők a szabálysértési bírság mellé kapnak egy felhívást, hogy május elsejétől a közigazgatási bírsággal milyen összeggel szankcionálnák a gyorshajtást – jegyezte meg Perjámosy István.
Az alezredes a tapasztalatok alapján elmondta, hogy a megyei szakaszon átlagosan 3500 olyan felvétel készül, amelyen a személyautók sebességhatára meghaladja a 163 kilométer per órát. Ez az előéleti büntetőponthatár, innét 3, 173-tól 5 pontot kapnak a gyorshajtók. A szóban forgó határt átlépők 60 százaléka külföldi, 40 magyar.

Csere a sztrádán: A három doboz egyikébe helyezi el a megyei traffipax-kamerát dr. Forrainé Vizkeleti Éva. Fotó: Bertleff András
Csere a sztrádán: A három doboz egyikébe helyezi el a megyei traffipax-kamerát dr. Forrainé Vizkeleti Éva. Fotó: Bertleff András

A rögzített magyar gyorshajtók zöme a 163-as, 173-as határ között van, a leggyorsabb 192 kilométer per órával szaladt a kamera lencséje elé. Egy külföldi lépte át az óránkénti 225 kilométeres határt.

A kamionok és autóbuszok alapvetően betartják az előírt sebességet. A gyorshajtók mintegy 10 százaléka kerül csak ki a teherautók közül, jelentős túllépést a 3,5 tonnás kisteherautók, furgonok követik el, 110–120 között haladnak az előírt 80 helyett.

Perjámosy István hangsúlyozta, természetesen a 130 kilométer per órás sebességhatárt túllépőket is büntetik. Egyelőre 173 alatt 30 ezer a maximális büntetés, afelett – sebesség jelentős túllépése miatt – legfeljebb 60 ezer forint a bírság.

Május 1-jétől érdemes lesz óvatosabban nyomni a pedált. Autópályán 143–156 között 30 ezer, 157–182 között 50 ezer, 183–195 között 80 ezer, 196–208 között 120 ezer, 209–234 között 150 ezer, 235–260 között 200 ezer, míg 261 felett 300 ezer forint a büntetés.

Olvasóink írták

  • 13. vabcug 2008. május 16. 05:10
    „Üdv mindenkinek.Kamionnal gurultam a Bicskei lejtőn 98-101 között.Villant a trafipax.Ez kb milyen büntetést jelent? És mikorra várható? Választ előre is köszönöm.”
  • 12. SPAN 2008. április 08. 19:45
    „Csak a mai napon Győr és M0 között 4xkényszerültem lassú haladásra azért mert 1 es személyautósok felelőtlensége miatt kitették az előzési tilalmat.
    Kérdem én mi jogon kényszeríttenek engem a megengedett 80 helyett 65 km/h sebességre.
    Mert sajnos ez van ha beérek 1 lassan haladó élő állat szállíttót aki nem mehet gyorsabban az álatok védelme miatt.
    Ha meg lehetne előzni akkor meg azért kényszerülök követni mert nincs olyan sz.g.k aki beengedne.
    A sebesség ellenőrzésére meg ott a tachográf és nem csak 50 e.ft. a büntetés a fuvarozóknak hanem jóval több.
    Nem mehet a kamion lakott területen mert tiltakozik a nép.
    Ha meg pályán megy ott sem szívlelik.
    Akkor hol? hol? okosok?
    A kamionok a mozgatói a gazdaságnak az áruk 60% a az anyagmozgatásból adódik.
    A balesetek 90% át a személyautósok okozzák.
    Ha cseresznyézni van kedved ne vágd ki a fát mert éhen halsz.!”
  • 11. Fuge 2008. április 08. 19:22
    „A 3500 szabálysértő közül egyet biztosan ismer a Kisalföld. A LAP-... rendszámú A4-es AUDI sofőrjét, aki ma délután majdnem lelökött az útról az előzése közben. Köszönet érte ezúton is!!! Persze utánam is index nélkül előzött kamiont, amikor szemből is érkezett egy. Semmi gond. Legalább következetes.”
  • 10. 621 2008. április 08. 18:05
    „T törzszászlós! Igen, sokat közlekedem - nem csak - az autópályán, (m1,m7,) és láttam, sőt hallottam is róla, hogy kitették a kamionnal előzni tilos táblákat.kb Tatabányától Pestig néhány helyen. ÉS ADDIG???????????????? Javasolom a kioktató hang helyett üljön autóba a T törzszászlós(BIZTONSÁGI ÖV BEKÖTVE, mert ez rendőröknél nem divat!!!!!!!) és normál tempóban autózzon el HHalomtól Tatabányáig. Ha min. 20 esetet nem talál amikor ballaghat a másikat kb 5-el előzó kamion után km-eket, fizetek két sört(természetesen vezetés után....)Egyébként továbbra is vállalom, hogy az elektromos táblára való kiírás valamit segítene...és nem kerülne semmibe.”
  • 9. matriné 2008. április 08. 17:38
    „Majd , ha független jogászok kerülnek a jog alkotásához ,akkor a BTK és a PTK talán egyformán vonakozik mindenkire. De míg a politikusok viszik be a haverjaikat, csókosaikat törvényeket kreálni addig a kiskapuk szolgálják a Jogi Maffia üzelmeit! A képviselőin zöne csak les mint a Jani a moziban és nyomkodja a gombokat parancsra! Ép úgy mint a rendőreinket amikor kivezénylik a pénz besöprésre a hó végén, vagy ép az elején amikor jön a parancs! Ezért kaponak el véletlenűl a parlamati képviselőkből is néha egyet-egyet. Neki csupán a szivarzseb büntetés a tétel, de egy hétköznapi embernek a megélhetése akár egy-egy hónapra aza büntetés ami hizlalja a kölltségvetést! De ha jól megnézzük az autópályák nem is a magyar államé, de a rendőröket a magyar állam polgárai tartják el nem az autópálya tulajdonosok. Ja így olcsóbb a fenntartás, vagy nagyaobb a hoszon?”
  • 8. jogaival élni akaró 2008. április 08. 11:34
    „Büntető jogász-nak!
    Én meg azt mondom hogy a jogalkotóknak kellene kicsit a világban körülnézni,és azután alkotni a szabályokat! :-)”
  • 7. Bűntető jogász 2008. április 08. 09:53
    „Mielőtt ilyeneket mondanánk, mint amik az eddigi hozzászólásokban elhangzottak, győződjünk meg róla, hogy mennyire ismerjük a BTK és PTK paragrafusait a témához vonatkozóan.”
  • 6. Sunyi 2008. április 08. 09:50
    „Tisztelt törvény hozok nem a sebességet kellene megszabni, hanem a pályáinkat kellene megcsinálni. Igen egyet értek a kamion pályán való szigorításait előnybe helyező emberekkel, de nem csak az előzéseket kellene megelőzni, hanem a műszaki állapotát is figyelembe kellene venni. Sok balesetnél voltam már, járatos vagyok az ilyen dolgokban, és sok esetben az autók műszaki állapota és a felelőtlen külföldiek és a fiatal magyarok a tuning és a nagy erejű autók véget van a baj. Nem tudják mi is az a veszély. És mi az amit egy olyan autóval lehet okozni ami akkora erővel bír mint sok autó, és olyan kézbe kerül ami még nagyon avatatlan. Külföldiek mellet ki kell olyan téren állnom, hogy ők nem azért mennek 140-150-180km/ó -l mert nincs jobb dolguk, hanem mert náluk olyanok a viszonyok, hogy nem kell 100 és 130 km/ ó közt szórakozni az utjainkon. Nevetnem kell az ügyben, hogy a pályáinkon lassan 100 lehet csak meni mert ki spórolják az anyagot az útból és sz...r az közutjainkon meg emelik a sebesség határokat.
    Remélem nem bántottam meg senkit sem a kis regényemmel és remélem sokan egyet értenek majd velem.”
  • 5. Deák János 2008. április 08. 09:32
    „Tisztelt Olvasó! Úgy gondolom,hogy ami ma az autópályákon zajlik az súrolja a demokrácia határát. Nem történik más mint a személyautósok(magyar) lehúzása. Én még ott tartok,hogy a KRESZ mindenkire egyaránt érvényes v.mégse? Mit kezd az automata fényképezőgép a sebességhatárt túllépő kamionnal,busszal,motorkerékpárral.Előző kettő soha nem fog 142-vel menni de attól még megvalósítja a gyorshajtást.Utóbbiról meg legfeljebb egy bukósisak felvétel készül.Tehát száz szónak is egy a vége csak a személyautósokat büntetik meg.A rendőrség feladata a kresz és a törvény betartatása mindenkivel szemben, ha nem tudják megoldani talán nem szabadna használni a kütyüket mert ez visszaélés a hatalommal. Egyébként a rendőrökre is vonatkozik a sebességhatár( 80-as tempóval a leállósávban lavírozni kilómétereken keresztül, megkülömböztető jelzés nélkül 200-al hasítani a pályán.A kreszben az is benne foglaltatik,hogy mindenkire egyaránt érvényes kivételt képez a megkülömböztető jelzéseit használó mentő,rendőr,és tűzoltó.Mindhárom elsőbbséget élvez,de meg kell győződnie róla,hogy a forgalom többi résztvevője lemondott-e elsőbbségéről az ő javukra.Egyébként a megkülömböztető jelzést parancsnoki engedély nélkül használni nem szabad. Előbb kérek engedélyt, majd bekapcsolom.”
  • 4. Oklahoma 2008. április 08. 08:44
    „#törzszászlós

    Arra azért kiváncsi lennék, hogy mit kezd a rendőrség mondjuk egy lefotózott török, szerb, vagy éppen horvát rendszámú autóval. Merthogy lakcím abból nem lesz abban szinte biztos vagyok. Így aztán persze gondolom postai csekk sem.
    Maradnak a magyarok, akárcsak a matrica nélküli közlekedés esetében.”
  • 3. törzszászlós 2008. április 08. 08:24
    „Atisnak. Igen, jól értelmezed. Az a 12 km/órás sebességtúllépés nem jelent akkora vaszélyt, hogy szankcionálja a szabálysértési törvény.
    621-nek azt tudom mondani, hogy ha rendszeresen közlekedik az autópályán, elég sok helyen találkozhatott már olyan jelzőtáblával, hogy tehergépkocsival előzni tilos. Ez azt hiszem azt jelenti, hogy a kamionok nem előzhetnek, vagy nem? Arra, hogy mindenki mindenhol figyelve és birságolva legyen, azt hiszem erre te sem vágysz!”
  • 2. Atis :) 2008. április 08. 07:44
    „Ha jól értelmezem és én 142-vel megyek akkor nem büntetnek meg?”
  • 1. 621 2008. április 08. 06:26
    „Elsősorban akkor nincs jól beállítva a szerkezet. Gyakran autózom az M1-en és nagyon gyakori a - vszínűleg a gátlót kikötő kamion, amik 90-95-el előznek. Arról nem is beszélve hogy olyan kamiont, amelyik 80-85-el megy. Erre mikor találnak orvosságot a T rendőrök. Változatlanul az a gondolatom, hogy nem azt kellene kiírni az elektromos táblákra, hogy "leállósávban állni veszélyes"...hanem azt, hogy nem megfeleő sebességtöbblettel előzést kezdeni életveszélyes...!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Koktélvizsga profi mixerekkel

Győr - Szerelem a tengerparton Margaritával, ami felér egy B52-es bombázó erejével. Mindez jégre… Tovább olvasom