Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

11,2 milliárd forint állami támogatást kap a győri Audi

Az Audi győri gyárának bővítéséhez 11,2 milliárd forint, az Opel szentgotthárdi beruházásához pedig 5,5 milliárd forint állami támogatást kap - ismertette a kormány döntését Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szerdán a kormányülést követően a Parlamentben.


Az Audi 900 millió eurós beruházást, míg az Opel 450 milliós fejlesztést hajt végre a következő években.

Matolcsy György hozzátette: az Audi jelenértéken számított 11,2 milliárd forintos támogatása munkahelyenként 6 millió forint támogatást jelent. A támogatási érték a teljes beruházás 5,2 százaléka; a beruházás 3 év alatt, 2013 és 2015 között térül meg.

Az Opel 5,5 milliárdos támogatása munkahelyenként 6,8 millió forintot tesz ki. A támogatás a teljes beruházási érték 5 százaléka, és 5 év alatt, 2013 és 2017 között térül meg - fejtette ki.

A miniszter hozzátette, a két óriás beruházás közvetlenül 2.634 munkahelyet hoz létre, közvetve a beszállításokkal együtt pedig 17.500 munkahely jön létre Magyarországon.

A minisztérium tavaly szeptemberben még arról tájékoztatott, hogy az Opel fejlesztése 7,5 milliárd forintos állami támogatással valósul meg. Arról, hogy miért csökkent az összeg Matolcsy György azt mondta: "jól tárgyaltunk".

A nemzetgazdasági miniszter kitért arra is, hogy e két beruházás a Mercedes kecskeméti beruházásával együtt "2 százalék GDP-többletet eredményez"; a termelés beindulásával a járműipar a teljes magyar export 16-18 százalékát adja.

A miniszter úgy fogalmazott: a kormány döntésével hosszú és sikeres tárgyalássorozat végére került pont. Kifejtette: a kabinet döntése azt jelenti, hogy a két beruházás támogatásával a magyar munkavállalókat támogatja.

A kormány továbbra is tartja azt az irányvonalat, hogy nagyságrendileg több beruházási támogatást kell adni a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak - tette hozzá azzal, hogy idén az összes kormányzati támogatási forrás 75 százalékát kapták a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások, 25 százalékát pedig a külföldi tulajdonosi részvétellel működő társaságok.

Matolcsy György felhívta a figyelmet, hogy mind a két beruházás esetében legalább 12-15 éves működésre számítanak. Kijelentette: a beruházások az állam és az ország szempontjából többszörösen megtérülnek.

A miniszter megállapította, Magyarország a térségi autóipari versenyben előrelép és a lengyelországi termelési szintet "hozza be" e két beruházással. Magyarország számára jelképes a járműipar, azon belül a motorgyártás, mert "a térség motorja, a közép-európai térség legjobb üzleti környezetét kínáló országa szeretnénk lenni" - emelte ki.

Kérdésre válaszolva Matolcsy György elmondta: a kormány szerdai döntése a közvetlen költségvetési pénzügyi támogatásra szorítkozott. Annyit mondott még, hogy a Győrt elkerülő út építése, amely nem része a támogatási csomagnak, felgyorsul az Audi-beruházás révén.

Egy, a gyógyszerkasszát érintő kérdésre megismételte: a kormány eredeti célja nem változott, amely szerint 120 milliárd forintot kíván megtakarítani ezen a területen. Az egész rendszert meg kell reformálni - mondta a miniszter.

Korábban:

Akár már szerdán eldőlhet, hogy mennyi állami támogatást kap a kormánytól az Audi új győri beruházásához. 

Mint arról a kisalfold.hu korábban beszámolt, a Magyar Hírlap információi szerint az április 6-i kormányülésen dönthetnek arról, hogy az állam mekkora összeggel dotálja majd a győri Audi-gyár bővítését.

Úgy tudjuk, az Audi vezetősége ragaszkodik ahhoz, hogy azonos elbírálás címén a kecskeméti Mercedes-beruházáshoz hasonló költségvetési pénzt kapjon: legalább húszmilliárd forintot.

A megyeszékhelyen az Audi Hungaria Motor Kft. mintegy kilencszázmillió eurós beruházást valósít meg, és 2013-ig közvetlenül 1800 munkahelyet hoz létre.

A cég komplex állami támogatásra számíthat: egyrészt a pénzben kifejezhető támogatás összege 13-15 milliárd forintnyi lehet, másrészt az állam kötelezettséget vállal arra, hogy felfejleszti a győrszentiváni - állami kezelésben lévő - korábbi lőteret.

Többek között úgy, hogy autópálya-lehajtót épít a gyárhoz.


Az Audi RS 3-as modelljét is Győrben gyártják.
Az Audi RS 3-as modelljét is Győrben gyártják.


Dr. Becsey Zsolt, a Nemzetgazdasági Minisztérium külgazdaságért felelős államtitkára az autopro.hu-nak úgy nyilatkozott a támogatás állásáról, mértékéről, hogy "az alapkőletételi időpontok közelednek, s annyit tudok mondani, néhány héten, de lehet, hogy néhány napon belül a szerződések parafálása után a magyar kormány elé kerül.

A döntés után az állami támogatások összege a jogszabályoknak megfelelően nyilvánossá válik".

Ha azt vesszük, hogy a beszélgetés március 10-én jelent meg, akkor felettébb időszerűnek tűnik a bejelentés.

Az autopro.hu interjúját ide kattintva olvashatják el!

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. istennő 2011. április 07. 18:40
    „Legalább a munkaközvetítők megint jól járnak.”
  • 49. tájékozatató 2011. április 07. 08:53
    „16,7 milliárd=17000 uj munka hely. Közvetlenül 2634 munka hely.
    Az oké hogy az Audi külföldi építettőkkel épít. De a beszállítók nem hinném, ami megint sok magyar vállalkozásnak ad munkát. Ha elkészül és igaz ez a 17000 munka hely, akkor a számolásom szerint győrre kb 11000 jut.
    Ennek a 11000 embernek is kell valahol élni. Legyen ez csak 5000 új ház/lakás ami megint rengetg adó és munka a kkv-nek.”
  • 48. tati 2011. április 07. 08:11
    „PRIMAX!
    a több db nagy értékű Q7 az a híradások szerint 30-40db.
    ha 3 milláért tudsz nem fapadosat ,mert ugye nem azt kaptak,akkor hozz nekem.
    rögtön veszek 3-4 db-ot én is.
    nem figyeltél,amikor olvastad a hozzászólásomat.
    én csak az időzítésre hívtam fel a figyelmet.
    azért furcsa,hogy pont most történik mindkét dolog.....”
  • 47. Peti85 2011. április 07. 07:28
    „45. Jani333 2011.04.07. 03:26
    Igen ezzel egyetértek, nekem is volt valami okos ismerősöm aki mondta mért nem jelentkezek Audiba, mert hogy mérnök mérnök...mondom csak nagyon nem mindegy, hogy gépész-, villamos-, vagy építőmérnök... mert velem mit kezdjen az Audi? Hát semmit :) Ezzel tisztában vagyok...”
  • 46. zsukov 2011. április 07. 05:05
    „Jezem van de br 300000 ft volt az ajánlat na akkor mi van ???????”
  • 45. Jani333 2011. április 07. 03:26
    „43!! Ha esetleg gépészmérnöki vagy villamosmérnöki diplomád lenne és most felvettek volna az audiba 470 ezres alapbérrel , akkor ugyanígy vélekednél? Szót emelnél az építőipar miatt? Kicsit elfogult vagy nem? Az AUDI nem STRABAG meg házgyár meg stb stb. Lehet hogy azért nem vettek fel mert találtak olyat aki nekik jobban megfelel.ezt el kell fogadni.ennyi...”
  • 44. Peti85 2011. április 06. 22:39
    „43. bigrip83 2011.04.06. 22:31
    "Peti85, nekem annyi külömbségem van, hogy már 5 éves tapasztalatom van és mellette angol anyanyelvi, és német felsőfoki nyelvtudásom van.. De ebből megint az lesz, hogy irány külföld. (Dolgoztam már Romániában, Németországban és Líbiában amig forradalom ki nem tört.)"

    Én közlekedésépítő szakirányon voltam (út,vasút)...+ a nyelvet meg most igyekszem normálisan megtanulni és kis tapasztalat után külföldre mennék.”
  • 43. bigrip83 2011. április 06. 22:31
    „Peti85, nekem annyi külömbségem van, hogy már 5 éves tapasztalatom van és mellette angol anyanyelvi, és német felsőfoki nyelvtudásom van.. De ebből megint az lesz, hogy irány külföld. (Dolgoztam már Romániában, Németországban és Líbiában amig forradalom ki nem tört.)

    Lehet engem szídni, de véleményem: hogy pl: a Debreceni és az Audis támogatást lehet volna a szoc.pol visszaállítására fordítani.Egyrészt lehetett volna elősegíteni a fiataloknál a gyerekvállalást, továbbá a 2 gyerek után járó 2,5 millát vissza lehetett volna forgatni az építőiparba, elősegítve a kissebb válalkozásokat.
    Én nem értek a politikához. Csak annyit látok, hogy nulla építkezés van magyarországon, és irdatlan munkanálkülésig. Ez így nem jó!!!”
  • 42. Miértmagyar? 2011. április 06. 22:25
    „Bigrip# A magyar építőipar úgy <moderálva>, ahogy van!Meglehet nézni az elmúlt 20 évben összehozott házak minőségét!Tipikusan magyar!Minden kispórolva, a környéken senki bejelentve, garanciális hibáknál már megszűnt cég....Ha egyszer tovább adja több ezer honfitársamnak a pénzt, megbecsüli a dolgozóit és még további 1800 munkahelyet teremt, egyértelmű, hogy megéri az állam által adott kedvezmény!!
    Én mint kisvállalkozó kikérem magamnak a minimálbéres bejelentést, és az alul fizetett dolgozókat!Nem kell egy kalap alá venni mindenkit!Bár nálam az ára ennek, hogy egy 11 éves autóval járok, míg az Audi legkisebb főnöki beosztottja is....”
  • 41. Peti85 2011. április 06. 22:09
    „39. bigrip83 2011.04.06. 21:55
    "Nekem építőmérnöki végzetségem van és az az igazság, hogy állástalan vagyok. Ez azért szomorú mert 3 hónapja egész magyaroszágon kb. 4 db álláshírdetés van. Az egész építőipar áll. "

    Átérzem... én is Építőmérnökin végeztem 2 hónapja...de semmi :S”
  • 40. Lobbo71 2011. április 06. 21:57
    „Gombperec: a kkv szektor minimálbérre jelentené be a munkavállalóit, így kibújva az adó és járulékfizetés alól. Ott kidobott pénz lenne munkahelyekbe fektetni.”
  • 39. bigrip83 2011. április 06. 21:55
    „Jaj,,hagyjuk már ezt az álszent igységes dumát. Már nagyon unalmas komolyan. Senki sem irigy, félreértés ne essen. Gyakran jártam bent az Audiba, sőt most is van kártyám. Nekem építőmérnöki végzetségem van és az az igazság, hogy állástalan vagyok. Ez azért szomorú mert 3 hónapja egész magyaroszágon kb. 4 db álláshírdetés van. Az egész építőipar áll.
    A másik, hogy jelentkeztem az Audiba is, kb két hónapja mert volt olyan álláshírdetés amelyre megfeletem volna, de még annyit sem kaptam válaszként, hogy fodruljak fel.
    Ez egy szép dolog, hogy 1800 és plusz ember dolgozik majd, csak milyen áron épül meg a létesítmény. Már most le van nyomva az összes építkezés költsége amit ráadásul nem is magyar munkaerő épít fel.

    Nekem az esik rosszul, hogy esélyem sincs magyarországon munkát kapni mivel nincs meghírdetett állás, és ami munka is van azt alacsony bérért idegen munkaerő csinálja.”
  • 38. Gombperec 2011. április 06. 21:55
    „A kkv szektor is szívesen venne munkahelyenként 6 millió Ft támogatást. Csak nincs olyan tárgyalási helyzetben mint az Audi. A magyar vállalatoknak jelen helyzetben szinte létkérdés, az Audinak borravaló.
    Természetesen, ha ez az ára a bővítésnek, meg kell adni.”
  • 37. Lobbo71 2011. április 06. 20:56
    „"A Mazda6 most is Japánban"

    Ott is. Meg az USA-ban, Kolumbiában, Kínában és Thaiföldön. :) Bár ebből csak a thaiföldiek jutnak el hozzánk, a többi helyi piacra készül.”
  • 36. poltergeist84 2011. április 06. 20:52
    „He... hehehe.... Már megint a szapulók, akik nem unják meg...
    Figyu, lehet, hogy Benneteket is felvesz az Audi majd... Az ezernyolcszázba belefértek... :) Kíváncsi lennék, hogy az intézményes hőbörgőknek mi a munkájuk... :) Gondolom az irígység beszél belőletek, nemde? Igen, én egy biorobot vagyok. Csak tudjátok... engem megfizetnek érte. Dolgoztam pár helyen már, és elmondhatom: a karikagyár magasan viszi a pálmát mind megbecsülésben, mind fizetésben. Szóval igen, egy alja biorobot vagyok, csak még így is megéri. ;)”
  • 35. Dudus51 2011. április 06. 20:50
    „Örüljünk az Audi beruházásnak! Győr ezzel csak nyerhet. Természetesen Szlovákiában és Lengyelországban is különféle kedvezményeket kaptak az ott települt autógyárak. Nem elrontva most az örömöt, majd máskor szívesen írok a fanyalgóknak azokról a magyar cégekről, akik a munka minőségében és a határidőben finoman szólva cserben hagyták a beruházót. A jó szándék kevés...”
  • 34. Hedon 2011. április 06. 20:41
    „#32

    A Mazda6 most is Japánban méghozzá a hirosimai gyárban készül.”
  • 33. Gabesz01 2011. április 06. 20:39
    „"Az állam miért nem avval foglalkozik, hogy a benzinárakat levigye? Segítsen az iszakárosultaknak? Emeljen a minimálbéren.. stb..stb.."

    Na pont ez a baj hogy az emberek azt hiszik hogy ezeket egy varázsütésre el lehet intézni, és létrehoznak ostoba klubbokat, hogy majd ott jól megmondják hogyan kéne.
    Aki most az Audi ellen beszél az egyszerűen irigy”
  • 32. Lobbo71 2011. április 06. 20:38
    „MotorosPista: konkrétan mire gondolsz? A nálunk kapható "japán" járművek közül már egyet sem Japánban gyártanak.”
  • 31. Hedon 2011. április 06. 20:35
    „#24. bigrip83

    Az AUDI 2008 óta fizet a városnak iparűzési adót.
    Erről a neten nagyon sokk cikket találsz, például itt:
    http://www.autoipari-klaszter.hu/2008/02/25/magyar-autoipar-gyor-elkezdett-fizetni-az-audi/

    Az összege pedig 6 és 7 Milliárd forint között mozgott az elmúlt 3 évben.
    Egyébként a debreceni stadionra adott 12 milliárd forint full támogatás
    az rendben van?”
50 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eltűntek Bárány István plakátjai

Szerdára virradóra eltűnt az április 17-i győri időközi önkormányzati választáson a Pro Urbe Győr Egyesület színeiben induló Bárány István kandeláberekre kitett negyven plakátja. Tovább olvasom