Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 22°C Még több cikk.

Vonat, busz: 10-15 százalékos áremelés febr. 1-től

Egy 50 km-es bérlet 3100 forinttal drágul. Nézze meg táblazatunkban, mennyivel fizet többet!


A tarifarendszer felülvizsgálata a helyközi közösségi közlekedés átalakításának meghatározó eleme. Az érintett vállalatok kiegyensúlyozottabb finanszírozása érdekében a vasúti és autóbuszos tarifák emeléséről döntött a szakminisztérium. A valós utazási igények felmérése érdekében a díjmentesen közlekedők a jövőben regisztrációs jeggyel utazhatnak.

A főként a MÁV-START, a GYSEV és a Volán társaságok által kiadott bérletek árai átlagosan 10, a jegyárak pedig átlagosan 15 százalékkal emelkednek 2010. február elsejétől. A különbségtétellel a helyközi közösségi közlekedést rendszeresen, főként a munkahelyekre és oktatási intézményekbe járásra (ún. hivatásforgalomban) használó utasok terhei kisebb mértékben nőnek a vasúton vagy autóbuszon csak alkalomszerűen, más céllal utazókénál.



A vasúti és autóbusszal végzett helyközi személyszállításban 2007 májusától működik egységes díjövezeti-, tarifa- és kedvezményrendszer. Az azóta eltelt bő két és fél évben – az egy- és kétforintos érmék kivonása miatti tavalyelőtt tavaszi és az áfa-emelkedés miatti tavaly nyári technikai korrekciót kivéve – nem változtak a tarifák. Csak az inflációs hatások kiegyenlítése 16 százalék feletti emelést indokolna.

A változás forintban kifejezett mértékét néhány kiemelt távolságra az alábbi táblázat összegzi.


A tarifarendelet módosítása ad felhatalmazást a regisztrációs jegyek bevezetésére is. A díjmentes utazásra jogosultak (6 év alattiak, 65 év felettiek, vasutasok és a Volánok dolgozói) térítésmentes jeggyel utazhatnak a jövőben. A regisztrációs jegy az utazás időpontját, valamint az indulási állomás és célállomás megnevezését tartalmazza. A tervek szerint a technikai feltételek megteremtésének időigényétől függően legkésőbb február végéig minden szolgáltató bevezeti az új jegytípust.

A regisztrációs jegy gyakorlati haszna a helyközi közösségi közlekedéshez kapcsolódó utazási és finanszírozási igények egyértelmű felmérése, és ennek köszönhetően a jobb tervezhetőség. A lépés segíthet a menetrendek előkészítésében, például adatokkal szolgál majd a jellemző utazási távolságokról, a csúcsidőszakokról. A regisztrációs jegy alkalmazása alapozza meg a kedvezményrendszer átalakításának további lépéseit.

Olvasóink írták

54 hozzászólás
  • 54. jani1961 2010. február 07. 10:04
    „A hozzászólok többsége már nagyon elkanyarodik az eredeti témától.
    Személyeskedtek már valamennyien.
    Az áremelkedés ellen nem lehet csinálni semmit,Minden drágul.
    De azzal már kellene valamit kezdeni,hogy ha 53km.-re utazok azért ne fizettessenek velem 60km-es jegyet.
    Ha pontosan meg lehet mondani a távolságot,akkor a megtett kilométerről állítsák ki a jegyem.
    Ebbe a nagy modern világba ezek a régi módi.........parlamenti képviselők meg vezetik a népet.Ilyen díjszabás táblázatra benyújtott javaslatot elkellet volna vetni a benyújtójával együtt.”
  • 53. Truder 2010. január 26. 09:56
    „52. hozzászólás egysoproni_ 2010.01.25. 15:48
    Valóban, de én azokról beszéltem, akik messzebb laknak...pl, mint én. (én másként edzek)
    De büszke vagyok rád, mert a biciklizés a testedzés egyik módja, legalább elmondhatod, hogy egészségesen próbálsz élni ! :)”
  • 52. egysoproni_ 2010. január 25. 15:48
    „51. Truder! Nem mindenki ingázik 40 kmről... Én ebben az időben is napi 15 - 20 kmt tekerek!”
  • 51. Truder 2010. január 25. 12:29
    „Pár kilométert bringázol...De ha napi ingázó vagy 40 km-ről.. Kötve hiszem.”
  • 50. humer 2010. január 25. 11:35
    „Mondjuk azt sosem értettem, hogy miért 10km-es léptékkel vannak a busz+vasúti jegyek. Ez mondjuk a 19. században még ok. volt, de ma egy elektronikus jegykiadó miért nem tud utazással arányos jegyet kiadni? Mikor betáplálható a megye/ország összes megállója. Gondolom a cégnek így jobban megéri. Ahol lehet, felkerekít egy-egy kategóriát, és megvan a többletbevétel.
    Az árakhoz meg annyit, mind a benzin, mind a jegyárak emelkedése emelheti a kerékpározás népszerűségét. Nemsokára jön a tavasz, el lehet vinni a bringákat generáloztatni, a jó időben meg lesajnálni a benzinárat..”
  • 49. matezsu2 2010. január 25. 07:45
    „Azt hittem, h ide értelmes emberek írogatnak, akik meg tudják osztani egymással, és az olvasókkal egy-egy témához szorosan kapcsolódó jó vagy rossz tapasztalataikat, de csak a bunkóskodás megy egymással. Ha valakit öröm, baj, kár, szerencsétlenség ér azt mért szapuljátok??????? Adjato építő jellegű hasznos tanácsot neki!!!!!! De hogy a jegyárak emeléséhez hogy jön a jobbik sorkatonai és azok közlekedési és üzemanyagfogyasztása???????? Döbbenet.-"akinemfél! Ha vc-re kell menned, nert csikar- arra a tényre is tudsz egy jobbik programot??? becsülöm, hogy kiállsz meggyőződésed mellett, de ne erőltesd rá másokra és ne keverd hozzá minden témához, mert, az emberek nem azért kattintanak a buszáremelésre, h ott jobbik programot olvassanak. Ha arra kiváncsiak, majd rákeresnek a neten!”
  • 48. ungi 2010. január 24. 20:43
    „Akinemfel! Mar kurvara idegesitesz! Tudnal valamihez ertelmesen is hozzaszolni, vagy csak a Jobbikot tudod reklamozni. Kicsit unalmas ez mar, meg nem is erdekel. Te! Tudod mit csinal a te Jobbikod, ha hatalomra kerül? (aminek semmi eselyet nem latom termeszetesen) Ugyanezt mint a többi az elmult 20 evben!”
  • 47. Primax 2010. január 24. 17:44
    „akinemfél !
    Programot írni bárki tud.
    Te is , én is.
    Szép nagy tervek, mézes-mázas ígéretek, fantasztikus projektek, etc...
    A megvalósítás, na, az az igazi feladat.
    A Jobbik "programjának " 80 %-a képtelenség, nonszensz, vicc, kész őrület...
    Választás lesz, nem mesemondó-verseny !
    Persze : sokan - még - hisznek a mesékben.
    Ezért - is - lesz sikeresebb a Jobbik, mint bárki is gondolná. Még saját maguk is meg lesznek lepődve.
    Aztán jön majd a "nagy felismerés", hogy ügyes beetetés volt csak az egész, süket duma csupán.
    Későn lesz.
    Vonáék is "benne lesznek az elitben"...
    Az ő tervük - ezzel - teljesülni fog.”
  • 46. mecsoka 2010. január 24. 15:55
    „ungi: én Pesttől Győrig jöttem fűtetlen vagonban múlt héten”
  • 45. akinemfél 2010. január 24. 14:21
    „moderálva off”
  • 44. ungi 2010. január 24. 13:14
    „Remelem, az aremelessel együtt fog jarni a szolgaltatas minösegenek emelkedese is. Mert jeghideg vagonban utaztam penteken, Soprontol -Györig. A kalauz, mikor megkerdeztek az utasok, hogy miert van ilyen hideg, azt valaszolta, hogy elromlott a fütes. Györ utan viszont megjavult! Erdekes!”
  • 43. Imcsi 2010. január 24. 09:57
    „Az ingyenes utazást mindenképpen el kellene törölni, helyette 10 % ! Aki ennyit sem tud fizetni, az ne utazzon!”
  • 42. Imcsi 2010. január 24. 09:54
    „37. Stewe! Napi 250 ft ( évi 91 250 Ft), és akkor még nem is mentél sehova! Ha csak 5 000 km-t mész vele 6l-es fogyasztással számolva az mégegyszer 90 000 ft! Egy autó fenntartása sem olcsó, de hát akinek menni kell, annak menni kell!”
  • 41. omarhulm 2010. január 24. 09:47
    „Reális! Reálisan nézve, azt a jobboldal se merte kimondani. Egyik oldal se akar veszteni annyi biztos szavazót...”
  • 40. Reális 2010. január 24. 09:30
    „Nem az árat kell emelni,hanem az ingyen és jelentős kedvezménnyel utazók körét szűkíteni!Ja ,hogy a baloldal nem meri kimondani,hogy a nyugdíjas és a 65 év feletti is fizessen?!”
  • 39. sivatag66 2010. január 24. 03:45
    „Morvainak még a mikrofonját is kikapcsolták !!!
    Szóval el van némítva "jobbik" , (szándékosan kisbetűvel)”
  • 38. miracle 2010. január 23. 20:32
    „akinemfél
    Nem.
    Tán az EU írja elő, hogy árat kell emelni? Ha ennyire nem csípik az EU-t, minek indultak az EP-választásokon? Morvai Brüsszelben is csak hisztizett, minket éget.”
  • 37. Stewe 2010. január 23. 17:52
    „Az autó fenntartási költségeit most számoltam ki, súlyadóval, biztosítással, műszaki vizsgával, olajcserével napi 250 ft ra jön ki. Van aki cigarettára a dupláját költi. És az autómnál vannak szerényebb paraméterűek is, így sokaknak a fenntartási költség jóval szerényebb. a fő gond a tömegközlekedéssel, hogy tisztelet a kivételnek színvonaltalan szolgáltatást nyújt leírhatatlan minőségű járműveken, 1fő/autó benzin árért... Autósként is örülnék a pozitív változásnak e téren.”
  • 36. Truder 2010. január 23. 17:36
    „Autóval olcsóbb, és még be is vásárolhatok, nem vagyok időhöz kötve, ülhetek egész úton. Vihetem a gyereket, és hozhatom is ugyanannyi pénzért...Hát ezért mennek csődbe
    Csak azt nem tudom, hogy hova bírnak eltenni ennyi pénzt, amit így beszednek, mert meg nem látszik, hogy fejlődnének. Ennyivel többet lehet kilopni!”
  • 35. akinemfél 2010. január 23. 15:30
    „miracle
    Te még nem olvastad a Jobbik programját www.jobbik.hu abbol világos,hogy a megoldás kulcsa az Europai Unioval valo szakítás és a gazdaság határozott Kelet felé orientálása. Es persze lásd a választási program 27 oldalán :"Az energiaszektor meghatározó részeit ismét magyar nemzeti, közösségi
    tulajdonba vesszük.Jogszabályi keretek között meghatározzuk a fogyasztói energiaárakat.
    Fenntartjuk a hatósági, önköltségalapú ármegállapítást."
    Sima ugy. Ez így már megvalosíthato,ugye ?”
54 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sony Ericsson: alacsonyabb veszteség

A Sony Ericsson a negyedik negyedévben 1,75 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el. Tovább olvasom