Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Utazási reformok? Csornai jeggyel a BKV-n?

Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár szerint eljön az idő, amikor valaki Csornáról Budapestre utazik, ott közlekedik, majd hazamegy, akkor vált egy olyan jegyet, amely minden közösségi közlekedési járműre érvényes.

Gázár-megállapodást ígér szeptemberre Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár, aki kevesebb autópályát, de több autóutat építene, valamint összehangolná a buszos és vasúti közlekedést – írta a Figyelő.

- Hogyan állnak a gázár-felülvizsgálati tárgyalásokkal?
- „A legnagyobb piaci szereplővel sikerült megállapodni, és a szolgáltatók már elfogadták, hogy a harmadik negyedévben nem emelnek árakat. A lakosság és a kisvállalkozások mindennapos kiadásait nem uralhatják az energiaszámlák, az árszabályozást ezért kell felülvizsgálni. Még szeptemberben véglegesítjük a megállapodást a teljes szektorral, így nem csúszik át a fűtési szezonba az ármoratórium."

- Lesz személyszállítási törvény a nyáron formálódó közösségi közlekedési stratégiából?
- „Remélem igen, de ehhez össze kell hangolni a buszos és a vasúti közlekedést. Amíg külön szervezetben működnek ezek a vállalatok, addig versengeni fognak, akármilyen előírásokat találunk ki. Az biztos, hogy egységes támogatási rendszer kell, amely minden szereplő számára előnyös, de csak akkor fér hozzá a forrásokhoz, ha az összehangolt működés részese. Ez vonatkozik a BKV-ra és minden helyi, helyközi közlekedési vállalatra is."

„A kötött pályának előnyt kell élveznie, mert ki lehet ugyan mutatni, hogy rövidebb időtávon a közút olcsóbb, de a vasút inkább környezetbarát, és megfelelő színvonal esetén kényelmesebb is. Olyan megoldásokat kell találni, hogy az utasnak megérje vasúton közlekedni. Egységes informatikai rendszerre van szükség, hogy ha valaki például Csornáról Budapestre utazik, ott közlekedik, majd hazamegy, akkor válthasson egy olyan jegyet, amely minden közösségi közlekedési járműre érvényes. Bízom benne, hogy ez az egységes jegyrendszer, illetve közlekedési modell elindulhat még ebben a kormányzati ciklusban."

- Az elmúlt években sok új autópályát adtak át, viszont a közúthálózat minősége drámaian romlott. Mikorra tömik be a kátyúkat?
- „Ez az év nem kerül a dicsőséglistára, a kormányzati zárolások az útpénztárt is érintették. Tízéves időtávban szeretnénk felzárkózni az uniós minőségi átlaghoz, ami évi 100 milliárdos kiadással érhető el. A másik oldalról viszont az autópálya-építéseknél alkalmazott PPP-konstrukciók (az állam és a magántőke együttműködésében megvalósuló beruházások) miatt a jövő évtől már 100 milliárd feletti rendelkezésre állási díjat kell fizetni, miközben a sztrádamatricákból csak mintegy 50 milliárd forint folyik be évente. Ezért is tervezzük a használatarányos útdíj mielőbbi bevezetését.

A teljes interjú a Figyelő csütörtöki számában >>

Olvasóink írták

  • 4. Loich 2010. augusztus 06. 14:14
    „" Működésképtelen elképzelése mindenkinek van " tartja a mondás ...”
  • 3. gjozsi88 2010. augusztus 06. 12:49
    „Baromi jó az ötlet!
    Eddig Budapestre fel lehetett utazni (fogalmam sincs) mondjuk 5000 ft-ért, ha igénybe akarod venni a BKV-t akkor plussz x ezer!
    Vagy a korábbi példához igazodva, a jövőben az 5000 helyett 7000 -ért, és ha igénybe veszed ha nem fizeted a BKV tömegközlekedést is!
    Azt azonban nehezen tudom elképzelni, hogy mostani árszinten két szolgáltatást tudjunk igénybe venni, mert ami most nem fedezi a vonatköltséget az késöbb nem lehet elég a vonat és BKV költség finanszirozására!
    Kérdés:
    ki fizeti a révészt, a különbséget?
    Vagy parasztvakitás ez is?”
  • 2. Csetneky 2010. augusztus 06. 10:41
    „Az ötlet első hallásra nem tűnik rossznak, de az biztos, hogy nem lesz egyszerű megvalósítani. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle?”
  • 1. turista1982 2010. augusztus 06. 08:25
    „Úgy fest, egyre jobb a Gyopáros-lobbi, már a közlekedési minisztériumban is Csornával példálóznak. Ez jó jel...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

12,6 százalékkal nőtt az ipari termelés

A termelés volumene 2010 első hat hónapjában 9,0 százalékkal haladta meg az előző év azonos… Tovább olvasom