Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Többen vásárolnak egyre tudatosabban

A webáruházakat továbbra is a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fiatalok veszik igénybe.

A vásárlói tudatosságot mérő skálán "igazán tudatos" vásárlónak minősítettek aránya emelkedett az idén az előző évhez képest, igaz, a vásárlói tudatosság indexe gyengülést mutat - olvasható ki a kirakat.hu vásárlói tanácsadó internetes honlap és az Ipsos piackutató közös vizsgálatából.

Az ezer fő személyes megkérdezésével készült országos reprezentatív minta alapján számított tudatos vásárlói index (TVI) 2010-ben 4,70 pont volt, míg 2007-ben 4,55. Ugyanakkor a 2008. évi 4,95 és a 2009. évi 4,75 ponthoz képest némi romlás tapasztalható.

A most elvégzett, immár negyedik éves felmérésen is a vásárlói tudatosságot és a fogyasztói attitűdöket vizsgálták.

A kutatás eredménye szerint "tovább nőtt a vásárlás előtti internetes tájékozódás, összességében viszont kevesebbet gondolkodunk, mielőtt a pénztárcánkhoz nyúlnánk. Kevésbé preferáljuk például a magyar termékeket és a környezetvédelmi szempontok sem olyan fontosak, mint azt gondolnánk" - olvasható a kutatási eredményét ismertető közleményben.

A tudatosságot mérő hétfokú skálán a már tudatosnak minősíthető vásárlók aránya a múlt évi 56 százalékról 61 százalékra nőtt, míg 2007-ben, a vizsgálatok első évében 47 százalék volt. A nagyon tudatosnak nevezhető vásárlók aránya pedig a 2007. évi 15 százalékról 21 százalékra ugrott. Ugyanakkor a 2007. évi 16 százalékról 5 százalékra esett vissza azok aránya, akiket a hétfokú skálán nem lehetett besorolni.

A vizsgálat megállapította azt is, hogy csökken a vásárlás előtt tájékozódók aránya. A két évvel ezelőttihez képest 10 százalékponttal 51 százalékra csökkent azok aránya, akik megtették ezt 2010-ben. Ugyanakkor még mindig magas az úgynevezett impulzusvásárlók hányada, ugyanis a vevők mindössze 38 százaléka vásárol előre eltervezett dolgokat.

A webáruházakat továbbra is a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fiatalok veszik igénybe. Jellemzően a kisebb, két-tízezer fős települések lakói részesítik előnyben a nagyobb településeken élőkkel szemben az internetes vásárlást.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alig nőttek a fizetések

A KSH júliusi bérstatisztikái továbbra a keresetek továbbra is mérsékelt növekedéséről és a… Tovább olvasom