Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Tesco: heti 3 millió vásárló

A Tesco 2010-ben 1700 új munkahelyet teremt és harminc új áruházat nyit. A Tesco árbevétele 2009-2010-es üzleti évben 8,5%-kal nőtt.

A gazdasági válság okozta kihívások ellenére a magyarországi Tescónak az elmúlt évben is sikerült megfelelnie az elvárásoknak és megtartani piacvezető pozícióját. A cég folytatta beruházásait országszerte, és a már meglévő 20 000 hazai dolgozóján felül további közel 2 000 embernek teremtett munkalehetőséget. A Tesco, mint a magyar áruk és magyar beszállítók elkötelezett partnere 2010-ben is folytatja heti több mint 3 millió vásárlója kiszolgálását. Célja, hogy a jó minőségű, versenyképes árú termékeit a lakóhelyükhöz közel érhessék el az emberek, ezért idén 30 új áruház – köztük hipermarket és expressz típusú boltok – nyitását tervez és 1 700 fővel kívánja növeli foglalkoztatottainak számát.

Legfontosabb Csoport szintű gazdasági mutatók a 2009-2010-es üzleti évben

- 8,5%-os árbevétel növekedés Csoport szinten (benzinkutak kivételével); 6,8% a benzinkutak beszámításával, 62,5 mrd GBP értéken

- 12,3%-os szokásos vállalkozási eredmény, és 10,1%-os adózási előtti eredmény emelkedés

- 7,1 millió négyzetméternyi új áruházi terület, 72% Nagy-Britannián kívül

- A klímaváltozás elleni küzdelemben változatlanul példaértékű működés: Co2 kibocsátás 7,8%-os csökkentése Csoport szinten

- 16 000 új munkahely teremtése világszerte (9 000 Nagy-Britanniában)
Az elmúlt év nemcsak a magyar kiskereskedelmi szektort, de az európai gazdasági szereplők mindegyikét komoly kihívásokkal szembesítette. A nemzetközi gazdasági válság ellenére ugyanakkor a magyarországi Tesco változatlanul megfelelt a vásárlói és tulajdonosi elvárásoknak és megtartotta piacvezető pozícióját. A cég a 2009-2010-es üzleti évben is folytatta beruházásait országszerte, és a már meglévő közel 20.000 dolgozóján felült további 2000 embernek teremtett munkalehetőséget.

A Tesco Csoport kedden közzétett üzleti eredménye szerint csoport szinten a vállalat 8,5%-os árbevétel növekedést ért el 2009-ben. A Tesco, mely immár 14 országban van jelen 2009 és 2010 márciusa között több mint 13%-kal növelte szokásos vállalkozási eredményét. A magyarországi Tesco erős piacvetetőként jelentősen hozzájárult a Tesco Csoport pozitív pénzügyi eredményéhez.

A Tesco, mint magyar beszállítók legnagyobb partnere elkötelezett, hogy minél több hazai terméket tegyen elérhetővé heti több mint 3 millió vásárlója számára. Ezért szoros kapcsolatot ápol nemcsak az országos, de a helyi magyar vállalkozásokkal is. A tavalyi évben egyedülálló párbeszédsorozatot kezdeményezett a keleti országrész gazdasági szereplőivel és az egyeztetések eredményeképpen közel 50 új, regionális hazai termék kapható már Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Tesco áruházaiban. A program, amelyet az ország nyugati részén folytat 2010-ben a vállalat, lehetővé teszi, hogy a fogyasztók kedvenc helyi specialitásukat is megtalálják jó áron a hozzájuk legközelebb eső Tesco áruházban.



„A Tesco-Global Áruházak Zrt. Magyarország egyik legnagyobb külföldi befektetőjeként elkötelezett az ország és a hazai fogyasztók iránt. 2010-ben harminc áruház nyitását tervezzük az ország különböző pontján, hogy vásárlóink még kényelmesebben, lakóhelyükhöz még közelebb intézhessék napi bevásárlásaikat. Így a széles áruválaszték és a kedvező árak mellett a vásárlás igazi élménnyé válik a Tescóban. A munkahelyteremtésben is zászlóvivők kívánunk lenni, az elmúlt 10 évhez hasonlóan idén is 1 700 új állás létrehozását céloztuk meg, lehetőséget teremtve ezzel sok száz család számára a biztonságos egzisztenciára" - mondta Per Bank, a magyarországi Tesco vezérigazgatója.

Terry Leahy, Tesco vezérigazgatója:

„A nemzetközi gazdasági válság okozta kihívások ellenére a Tesco Csoport elérte kitűzött céljait. Csoportszinten sikeresen vezettünk be olyan költség struktúrákat és termékválasztékot, amelyek lehetővé tették, hogy a vásárlók a nehéz időkben még többet spórolhassanak, vagy igény szerint, szinten tarthassák vásárlásaikat és ne szenvedjenek hiányt.

Nemzetközi pozíciónk és a nem-élelmiszer termékek esetében komoly kihívásokkal szembesültünk, amikor a recesszió elért minket, de épp ezek az ületi területek lehetnek azok, amelyek a gazdasági növekedés beindulásával látványosan növekedni tudnak.

Ha stratégiánk egészét tekintjük – Nagy-Britannia, nemzetközi, nem-élelmiszer termékek, szolgáltatások – ma erősebb a pozíciónk, mint a válság előtt volt. Sikeresek voltak stratégiai felvásárlásaink; organikus fejlődési programunk jól előkészített volt, s ez mind hozzájárul a hosszútávon fenntartható üzleti növekedéshez. A mérlegfőösszeg emelkedésével jó alapunk van arra, hogy növeljük jövőbeli befektetéseink megtérülését."
A Tesco kiemelt figyelmet fordít a természeti erőforrások megmentésére, a fenntartható fejlődés támogatására, ezért elsődleges célja, hogy működése során környezetbarát üzleti modellt alkalmazzon. Az új áruházak nyitása és a jelentősebb működésbeli változtatások mindezek szem előtt tartásával történnek, így pl. folyamatosan megújuló erőforrásokat kapcsolunk be az áruházak energiaellátásába. E törekvés jegyében készítettük el budaörsi áruházunk tetején található, 1030 négyzetméteres napkollektor-telepet, amely a felmerülő igényeknek megfelelően biztosítja akár fűtésre, akár hűtésre a szükséges energiát.

Szeptember óta várja vásárlóinkat dunakeszi áruházunk, amely a környezetbarát tervezés és kivitelezés révén Közép-Európa „legzöldebb" áruháza. Az itt felvonultatott technológiák révén akár ötven százalékos energiamegtakarítás is elérhető. Múlt év februárjában vezettük be PET-palack- és alumíniumdoboz-visszaváltási szolgáltatásunkat is, mely sikerét jelzi, hogy az tavaly az általunk értékesített PET-palackok 14%-át váltottuk vissza; az alumíniumdobozok esetében ez az érték 99%. Hasonlóan a környezeti terhelés csökkentésére kínálunk többféle hosszan tartó bevásárlótáskát is. A nylon szatyrok háttérbe szorításával éves szinten kb. 300 millió darab műanyag zacskó szeméttől óvjuk meg környezetünket.

A Tesco Csoport kedden tette közzé az elmúlt év üzleti eredményét, eszerint a Csoport Közép-Európában tovább növelte piaci részesedését köszönhetően a költségek alacsony szinten tartásának, a vásárlók számára nyújtott kedvező áraknak és az új beruházásoknak. Bár a régió nyeresége enyhén visszaesett a tavalyi évhez képest, de a gazdasági válság okozta nehézségeken sikerült felülkerekedni.

A Tesco Magyarország az elmúlt évben is jól teljesített - üzleti forgalmunkat sikerült megtartanunk egy olyan gyengélkedő gazdaságban is, melyben a munkanélküliség aránya meghaladta a 25%-ot és a fogyasztókat további 5%-os Áfa-növekedés is sújtotta. A költségek csökkentésére és alacsony árak biztosítására irányuló stratégiánkat a jövőben is folytatni kívánjuk, hiszen ez segítette elő növekedésünket a múlt évben, és járult hozzá piacvezető pozíciónk megerősítéséhez.

Olvasóink írták

  • 5. 983 2010. május 07. 20:45
    „Világuralomra tör a Tesco: falvakat építenének Angliában:

    cikk:
    http://burzsuj.blog.hu/2010/05/04/vilaguralomra_tor_a_tesco_falvakat_epitenenek_angliaban”
  • 4. Agent 2010. április 20. 19:18
    „3, ez hungarikum, sajnos.”
  • 3. fortuna54 2010. április 20. 15:01
    „2-es.Mond már meg pontossan hány? Nem furcsa a többmilliók ellen acsarkodni?”
  • 2. pirosász 2010. április 20. 12:07
    „És hány munkahely szűnt meg a tesco miatt?? Élelmiszer jellegű termékek forgalmazója a tesco!!!”
  • 1. fortuna54 2010. április 20. 11:36
    „A.H.A. Ez a heti 3 millió vásárló,még nem mérgezett?És az uj munkahelyek is meggondolásra valók,vagy szerinted nem?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Várakozásokat meghaladó infláció - Elemzés: ápr. 13-19.

A februári, vártnál kedvezőbb számokat követően márciusban váratlan növekedés következett be a… Tovább olvasom