Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Skoda: van jövője a benzin-gáz üzemű autózásnak

A gazdasági válság ugyan a Skoda célcsoportját érintette a legsúlyosabban, ám a márkaimportőr szerint siker a benzin-gáz vegyes üzemű Skodák hazai programja.

Utóbbi projekt felkarolását a Skoda gyár is tervezi. Dalnoki Balázs, az importőr Porsche Hungaria Skoda márkaigazgatója az MTI-nek elmondta: két évvel ezelőtt importőri kezdeményezésre kezdtek LPG-vel és benzinnel egyaránt meghajtható, vegyes üzemű Skodákat forgalmazni Magyarországon.

A költségérzékeny vevőket célozták meg vele, akik hajlandók 300 ezer forintnyi plusz beruházásra azért, hogy üzemanyagköltségük 30-40 százalékkal alacsonyabb legyen. A vegyes üzem átalakítást igényel, amelyet Magyarországon több mint 50 hivatalos márkaszerviz végez el, a garancia feltételek változatlanul hagyása mellett.

A márkaigazgató a vegyes üzem előnyei között említette a motor hosszabb élettartamát, valamint a kizárólag benzin üzeműnél alacsonyabb környezetterhelést. Hátránya viszont, hogy Magyarországon a jogszabályok szerint gázüzemű jármű nem hajthat be mélygarázsba - jelezte, hozzátéve: számos európai országban már nem élnek ezzel a korlátozással a technológia kiforrottsága miatt.

Dalnoki Balázs elmondta: jelenleg már 18 Skoda modell fut duál felszereltséggel Magyarországon. Az első évben 218 duál modellt adtak el, tavaly pedig 485-öt. Az idén mintegy 100 darab a cél - mondta az igazgató, jelezve, hogy a gazdasági környezet jelentősen megváltozott a program indulása óta, és épp az a magánszemély és vállalkozói réteg fogja vissza beruházásait, amelynek a programot szánták.

A PH az idén mintegy 5000 Skoda eladását tervezi, az első fél évben több mint 2000-et adtak el. A márka piaci részesedése az idén 5 százalék körül alakult Magyarországon, az értékesítés visszaesése a tavalyi eladásokhoz képest a piacinak megfelelően megközelíti a 60 százalékot.

Olvasóink írták

  • 2. pistika 2009. november 30. 08:26
    „Annyiban új a skoda rendszere, hogy át lehet úgy alakítani az új autót is, hogy nem ugrik a gyári garancia. Ezt más márkánál nem lehet megtenni, oszt megnézem, hogy ki vállalja be, hogy 3-5 millát kockáztat az átalakítással.”
  • 1. elemér 2009. november 29. 10:15
    „Nagyszerü ötlet, persze LPG kizárólag az jobb mint a benzin-gáz fogyasztásban. Pót tankot lehet tenni mellé.
    Spanyolviaszt nem a Skoda találta fel. Angolul megvan az infó erröl. Minden tudás alapja....;))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már előzetesben a ScienNet ügy gyanúsítottja

A nyomozó hatóság zárolta a ScienNet International LLC mint gazdálkodó ismert bankszámláit. Tovább olvasom