Kisalföld logö

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -1°C | 3°C Még több cikk.

Simor szerint nem gond, ha drágul a svájci frank

A jegybankelnök szerint a pénzügyi rendszerben nem okozna gondot a jelenleginél akár 30 százalékkal erősebb svájci frank árfolyam sem.
Az pedig szociálpolitikai kérdés, hogy segít-e az állam a hiteleseken, de ha igen, akkor ebben az esetben nagyon körültekintően kell eljárni.

Simor András az MR1-Kossuth Rádió szerda reggeli műsorában azt mondta: csak azokat lehet, érdemes segíteni, akik valóban képtelenek az adósságot "kidolgozni", akik fizetésképtelenek. Azokat azonban nem, akiknek a fizetési hajlandósága nincs meg.

Kifejtette, úgy kell segíteni, hogy a hiteleseket minél hamarabb visszatereljék a "banki csatornába", hiszen a bankok eddig is jól kezelték a problémákat. "Ebbe a viszonyba belenyúlni csak nagyon indokolt esetben szabad" - tette hozzá.

Megerősítette, hogy az országnak nem feltétlenül van szüksége újabb IMF-hitelre, de a piacról fölvett kölcsön drágább. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy függetlenül az IMF-megállapodástól, Magyarországnak szigorú költségvetési politikára van szüksége, és csökkenteni kell a költségvetés hiányát.

Olvasóink írták

54 hozzászólás
  • 54. gjozsi88 2010. október 20. 17:45
    „Tehát a Simor amikor azt mondta, hogy a 30%-al erössebb svájci frank sem okoz pénzügyi stabilitásban gondot, azért mondta, mert ez gyengíti az importot!

    Mivel ezt állitottam én is, hisz a stabilitásunkat igazából az export segítheti, ez a termelésünk 80%-a, az erösebb frank miatt visszaeső belföldi fogyasztás nem képes oly mértékben csökkenteni, hogy a stabilitásunk veszélybe kerüljön, hisz csak a termelésünk 20%-t érinti!
    A dráguló import kompenzálja a belsőfogyasztáson belüli elosztási viszonyokat!
    Azaz kevesebb elkölthető jövedelmed marad, de azt nagyobb mértékben fogod hazai termék megvásárlására fordítani!
    Ez volt a lényeg!”
  • 53. gjozsi88 2010. október 20. 17:23
    „knifemaster

    Igy van!
    De mivel ellenkező hatású, ezért a vitánk tárgyát a pénzügyi stabilitást csak gyengíti!
    Hogy lehet csökkenteni?
    Egyrészt egy gyengébb forint árfolyammal...!”
  • 52. knifemaster 2010. október 20. 10:02
    „51. hozzászólás gjozsi88 2010.10.19. 10:07
    Van egy rossz hírem.Az import nem egy kész valami.Azt lehet csökkenteni is.
    Gondolkodj még tovább...”
  • 51. gjozsi88 2010. október 19. 10:07
    „knifemaster

    A kölcsönhatás!
    Ez a lényeg!
    Az import gyengíti a gazdaságot a pénzügyi stabilitást!
    Ugyanis a magyar gazdaság termelőképességét csökkenti, ugyanis nem import termeléséből fogyasztunk, hanem a saját gazdasági teljesítményünkből!
    A mi GDP-nket a belsőfogyasztás csökkenése, vagy importra történő elköltése gyengíti a pénzügyi stabilitást!
    Olyat még nem láttam, hogy egy ország nem termel GDP-t mégis képes importot finanszirozni!
    Miből tenné!?”
  • 50. knifemaster 2010. október 17. 21:23
    „A pénzügyi rendszer fogalma

    * A pénzügyi rendszer a vegyes gazdaság domináns alrendszere.
    * A rendszer = szerves egész, amely rendszertényezők kölcsönhatásaként értelmezhető.

    Pénzügyi rendszer - rendszertényezők

    * Elemek (szereplők, pénz, pénzügyi instrumentumok, pénzügyi információk)
    * Struktúra (szervezetek, intézmények, szabályok)
    * Folyamatok (pénzáramlások, pénzügyi instrumentumok áramlásai, információ áramlás)
    * Környezet (technológiai, társadalmi, politikai)
    * Alrendszerek: monetáris rendszer, fiskális rendszer, pénzügyi piacok, pénzügyi ellenőrzési rendszer

    Lehet gondolkodni!”
  • 49. knifemaster 2010. október 17. 21:14
    „45. hozzászólás gjozsi88 2010.10.17. 15:34

    knifemaster

    Ez igy van!
    Ezt nem állitotta senki másként!

    Nem?

    26. hozzászólás gjozsi88 2010.10.14. 16:20
    knifemaster
    A baj az, hogy import a pénzügyi helyzetet nem stabilizálja!

    Te tényleg ennyire hülyének akarsz nézni mindenkit?”
  • 48. nagyfulesbagoly 2010. október 17. 19:09
    „jocó TE olyan okos vagy.
    letudnád írni nekem a zsiroskenyér receptjét??
    KÖSZI”
  • 47. gjozsi88 2010. október 17. 17:57
    „javítom!

    "Ha gyenge a forintod, akkor drágábban jön be az import és a magyar termék verseny elönybe kerülhet, ami belső fogyasztás növekedést eredményez!"

    Ez igy pontos, hogy belső termelés növekedést eredményezhet!”
  • 46. gjozsi88 2010. október 17. 15:43
    „még annyit:
    Az importot hogy szabályozod?
    Ha gyenge a forintod, akkor drágábban jön be az import és a magyar termék verseny elönybe kerülhet, ami belső fogyasztás növekedést eredményez!
    A gazdaság számára egy kicsit reáltól gyengébb forint segíti!
    Miközben a a devizahitelesek rosszabbul járnak!
    A belső fogyasztás egyrészt csökken,mert megnő a törlesztőrészlet és az elkölthető jövedelem csökken, ugyanakkor ez az import drágulás miatt a belső termékek vásárlására realizálódik, miközben a termelésünk, aminek 80%-a export többletbevételhez jut!”
  • 45. gjozsi88 2010. október 17. 15:34
    „knifemaster

    Ez igy van!
    Ezt nem állitotta senki másként!
    Azt viszont igen, erről szól a cikk is, hogy a pénzügyi helyzet stabilitását nem veszélyezteti egy svájci frank erősödés sem!
    Azaz, ha nem tudunk érdemi gazdasági stabilitást produkálni, akár GDP növekedéssel, akár állami kiadás csökkentéssel, mert erre van lehetőségünk, mert a külgazdasági folyamatokat nem tudjuk szabályozni, ráadásul az import visszaszorulásának lehetősége a mi teljesítményünk javulásának a feltétele, sem veszélybe kerülni a pénzügyi stabilitás egy bizonyos mértékig!
    Azaz a pénzügyi rendszer még birja a nyomást!
    Ez a lényeg!”
  • 44. knifemaster 2010. október 17. 13:26
    „43. hozzászólás gjozsi88 2010.10.17. 09:53
    Tudom hogy válaszoltál,akkor is marhaságot írtál.

    közvetlen, illetve közvetett hatás (nemzeti valuta fel és leértékelése)
    ? hitelfelvétel

    Költségvetési restrikció (megszorítás):
    a) összkereslet mérséklődik, infláció csökken -> ösztönzi az exportot, növeli a versenyképességet, a kereslet mérséklése visszafogja az importot -> hazai valuta felértékelődése
    b) mérséklődik az államadósság, s ez lenyomja a reálkamatlábat -> a pénztőke kiáramlik az országból -> ? A pénztőke kiáramlása lefelé nyomja a nemzeti valutát.
    Költségvetési expanzió (bővülés):
    a) nő az összkereslet, nő az infláció, nőnek a költségek -> csökken az export versenyképessége, nő az import iránti igény -> leértékelődik a hazai valuta
    b) nő az államadósság, emelkedik a hazai reálkamatláb -> külföldi tőke beáramlása, nő a külföldi valuta kínálata -> erősödik a hazai valuta

    Nemzeti valuta értéknövekedésének okai: export növekedés, import csökkenés, kereskedelmi partnereknél alacsonyabb inflációs ráta, magas hazai reálkamatláb, alacsony külföldi reálkamatláb”
  • 43. gjozsi88 2010. október 17. 09:53
    „42!

    A felvetésedre már válaszoltam:
    "
    8-as!
    Mi köze a pénzügyi rendszernek az importhoz?
    Hacsak az nem, hogy gyengíti a magyar gazdaságot, de mivel nem vagyunk önellátóak szükség van rá!
    Az arányok miatt 80% export óriási tétel és ebből több jut belső fogyasztás élénkitésre is!
    A gazdaságnak van köze a pénzügyi rendszerhez, ugyanis a gyengébb valuta segíti termelékenységet!
    A termelők több pénzt kapnak a termékükért!
    KJönyörgöm válaszd már el a társadalom politikát a pénzügyektől!”
  • 42. knifemaster 2010. október 17. 02:06
    „26. hozzászólás gjozsi88 2010.10.14. 16:20
    knifemaster
    A baj az, hogy import a pénzügyi helyzetet nem stabilizálja!

    Nem mi?
    Nem csak exportnöveléssel lehet stabilizálni,hanem import csökkentéssel is...”
  • 41. gjozsi88 2010. október 16. 18:51
    „40!
    Miért ?
    Mert nem volt tőkénk, hogy magunk hasznosítsuk!
    Egyébbként feltalálni valamit óriási pénz kell, mire szabadalom lesz!
    MI kitaláljuk, aztán a mi okos emberünket megveszik, hozzá adják a fejlesztéshez szükséges pénzt és azt tudjuk utána, hogy x ,y hires feltaláló magyar származású!
    Ezt ismerjük, de nem vagyunk kinnt a vizből!
    Pénz nélkül...?”
  • 40. nagyfulesbagoly 2010. október 16. 14:54
    „jocó ird nyugödtan "füli" v vmi de ez a 13?
    ne má,,,,,
    lobbizni kell.
    ne bugyiban gondolkozz.tájékozódj.van ebben országbaan eladható termék.
    pl nano technológia,ürtechnológia stb.
    tudtad hogy a flopy-t,már ami müködött rendesen mi találtuk ki?
    1 hétig ültek az amik és a japik a hiltonban aztán nemlett semmi.
    a SONY ügyesen megvárta mig lejár a védettség aztán lenyulta.
    DOLLÁR MILLIÁRDOKAT keresett rajta”
  • 39. gjozsi88 2010. október 16. 13:56
    „38!
    Hogy gondolod a Kina felé nyitást!
    Ugyanis ez a kérdésem, amire nem válaszoltál!
    Hogy tudunk nekik bármit eladni, mikor ők egy ruhás szekrényi árut állitanak elő azon a pénzen, amiért mi egy fehérneműt?
    Az orosz piacról meg azt tudjuk, hogy a Gyurcsányt szidta mindenki, mikor ezt tette és a mostani kormány nekiment annó a Putyinnak is!
    Akiben biztosak lehetünk, hogy nem felejt!
    Emlékeztetnélek, hogy noha a Fellegi rengeteget van kinnt, de még ezideig sem sikerült elintéznie, hogy a Viktort fogadják..!
    Hetekig kellett bizonygatnia, hogy néppárti küldöttként járt kinnt, mig a Gyurcsányi magánvacsora a hivatalos miniszterelnöki honlapon szerepelt oroszországban!
    Talán nem kellett volna akkor össze-vissza beszélni...!”
  • 38. nagyfulesbagoly 2010. október 16. 13:14
    „Szia jocó
    már bocsi de szerintem te még magaddal is képes vagy vitatkozni.
    na jo ezt nem lehetett kihagyni :))
    nem mondom .hogy kinával versenyezzünk,sőt a jövő legnagyobb hatalma lessz ,nem csak gazdasági téren.
    én az EU-val valo kapcsolatról irtam
    egy csomo tehetetlen tutyimutyi politikusrór és pénzemberről
    inkább kina és oroszország felé kéne nyitni . az EU jövője már a görögbedőlésnél eldőlt.
    szerintem”
  • 37. gjozsi88 2010. október 16. 08:08
    „Miért kellene magammal vitatkoznom?
    Egyébbként neked kellene válaszolnod, hogy miért lenne jobb az unió nélkül a Kinával szemben?”
  • 36. nagyfulesbagoly 2010. október 15. 18:22
    „szia JOCÓ!mi van itt,mi ez a punnyadás?14óra 54 óta semmi?Új sorozat megy a tv-ben?”
  • 35. gjozsi88 2010. október 15. 14:54
    „kolombela!
    A Viktor a stabil gazdasággal indokolta az IMF szükségtelenségét...!
    Azaz nem volt "szar"!”
54 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Vodafone is iPhone 4-el jön

Vodafone hamarosan Magyarországon is forgalmazni kezdi az iPhone 4-et. Tovább olvasom