Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Rekord: növelte eladásait az Audi

Az Audi versenytársainál gyorsabb növekedéssel az első félévben is értékesítési rekordot ért el: eladásait az elmúlt évihez képest 12,3 százalékkal 733 ezerre növelte.
 "Jól haladunk kitűzött célunk, 1,4 millió autó eladása felé az év végéig" - mondta Rupert Stadler az Audi elnöke hétfőn. Az Audi, amennyiben teljesíti a tervet, 100 ezer autóval többet ad el az idén, mint tavaly.

Az Audi az ázsiai piacokon, az Egyesült Államokban és belföldi piacán, Németországban is nagy növekedési rátát ért el. Az értékesítések lendületes növekedése elsősorban két modellnek, a Q3 és a Q5-nek köszönhető.

Peter Schwarzenbauer értékesítési igazgató elmondta, hogy az Audi a hagyományosan a forgalom növekedési ütemének lassulását hozó második félévben is növelni tervezi eladásait, elsősorban a Q5 és az európai piacon különösen fontos A3 új generációjának bemutatásával.

A BMW az első félévben 8,1 százalékkal, a Mercedes pedig 6,5 százalékkal növelte eladásait.

Olvasóink írták

  • 3. Klappantyu 2012. július 09. 17:26
    „Csatlakozom Hedon hozzászólóhoz.
    Nem az Audinak a feladata egy meggondolatlan beruházást megmenteni. Nem kellett volna mindenféle felmérés nélkül az EU-ban pályázni. "A helyzet rendezését egyébként jelentősen nehezíti, hogy a korábbi kormányok életképes üzleti terv nélkül, a lehetséges bérlői és megrendelői kör felkutatását, igényeik felmérését mellőzve vágtak bele a beruházásba."
    Erről ennyit...
    Az meg, hogy az Audit pocskondiázzák és olyan multikhoz hasonlítják, akik a hasznot kiviszik külföldre ott fektetik be, nagyon nem fair. ÉS örülök, hogy nem hagyja magát a cég, mert ha kivonulna Magyarországról, akkor nem lehetne nézni, hogy hány megyehatárra lehetne kitenni a CSŐD táblát.
    Nem csak azt kell nézni, hogy az Audi foglalkoztat már több, mint 8000 embert, mint "piros ruhást". Hanem azt is, hogy ott vannak a logisztikusok, a magyar beszállítók, fuvarozók, buszsofőrök, stb., akik elvesztenék a munkájukat. Ez a szám máris nem 8000, hanem legalább 15000...
    Szóval, lehet, hogy vannak Audin belül is olyan helyek, ahol rabszolgának érzi magát az ember, de gondoljon az illető arra is, hogy mennyi juttatást ad, amit a maszektól nem kapna meg és mennyire is becsülik meg, mint munkaerőt.”
  • 2. Hedon 2012. július 09. 15:35
    „Enyhén fogalmazva is csúsztat a kedves cikkíró.

    A gönyűi kikötő fejlesztését nem az Audi kérte.
    Tehát szó nincs róla hogy most az Audi gondolta volna meg magát.

    A gönyűi kikötő fejlesztését még Molnár Csabiék határozták el,
    akkor még szó nem volt arról hogy lesz logisztikai park.
    Ahogy akkor még az autógyár építése is még csak álom volt.

    Amikor pedig kiderültek a tervek akkor a logisztikai parkért
    még Pozsony is keményen versenyezett.
    Nem az Audi feladata hogy megmentsen egy eszement, előkészítetlen
    beruházást. Jobb helyeken nem a gombhoz varrják a kabátot.”
  • 1. bojtár 2012. július 09. 14:26
    „Kellenek a multik? Milliárdokat bukhat az állam az Audi miatt
    Mon, 2012/07/09 - 11:21 Kategóriák: Belföld audi multik
    A kormány és a fejlesztéspolitikai intézményrendszer mindent megtesz annak érdekében, hogy az uniós források Magyarországon maradjanak és az államnak ne kelljen visszafizetnie lehívott uniós támogatást - válaszolta a Napinak a fejlesztési tárca, miután az Audi nyilvánosságra hozta, hogy az uniós forrásból épült gönyüi kikötő helyett Győrben építi meg logisztikai központját. Pedig korábban az állam is azt szorgalmazta, hogy a cég a Győr-Gönyű kikötő bővítésével valósítsa meg fejlesztését.

    Az Audi döntése miatt elképzelhető, hogy az államnak vissza kell fizetnie több milliárd forint támogatást. A minisztérium válaszában leszögezte, hogy a Győr-Gönyű Kikötőben létrehozott, infrastruktúrával ellátott konténer- és gazdasági terminál hasznosítása a projekt működőképességének megítélése szempontjából csupán részfeladatnak tekinthető. Az Európai Unió több feltétel együttes teljesülését vizsgálja a visszafizetés esetleges mérlegelése során.

    Az Audi logisztikai központjának létrehozása kétségkívül rendkívül kedvező lenne, de nem az egyetlen lehetőség a gönyűi konténer- és gazdasági terminál hasznosítására. A területek pályázati meghirdetése folytatódik, a vagyonkezelő és a tulajdonos további intézkedéseket tesznek a kikötő forgalomvonzó erejének növelése és a betelepülés feltételeinek javítása érdekében.

    A kikötő tényleges működését és üzemelését alátámasztó dokumentumokat 2012. szeptember 30-ig kell benyújtani az Európai Bizottságnak - folytatta minisztérium. Így egyebek mellett tájékoztatást kell adni a jobb kihasználtság érdekében tett intézkedésekről. A helyzet rendezését egyébként jelentősen nehezíti, hogy a korábbi kormányok életképes üzleti terv nélkül, a lehetséges bérlői és megrendelői kör felkutatását, igényeik felmérését mellőzve vágtak bele a beruházásba. A kormányzat folyamatosan dolgozik a kikötő működési feltételeinek javításán, több kitűzött cél már teljesült. Hamarosan kiválasztják a kikötőt működtető társaságot, amelynek a terület hasznosítása, új betelepülők felkutatása lesz az elsődleges feladata.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A béremelés sem tartja itthon az egészségügyi dolgozókat

A várható béremelés hatására az ápolók körében még nőtt azok száma, akik külföldön próbálnak… Tovább olvasom