Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 12°C Még több cikk.

Rába futóművel érkezik az új magyar busz budapesti tesztelésre

Takarékos üzemelésű városi buszt konstruált a Kravtex- Kühne csoport, amelynek futómű-rendszerét közösen fejlesztette ki a Rábával.
Az új autóbusz 2013 januárjában mutatkozik be Budapesten - közölte Stemler József, a Kravtex kereskedelmi igazgatója az MTI-vel hétfőn. A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City a megszokotthoz képest kisebb, 19,5 collos átmérőjű kerekeken fut. Tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és ugyanennyivel alacsonyabb mennyiségű károsanyagot bocsát ki a hasonló felhasználású konkurens gyártmányoknál - ismertette a szakember. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.

A cégcsoport az újdonsággal alternatívát kínál a budapesti használtbusz beszerzéseknek. Ezt új termékének vételára teszi lehetővé, amely a jelenleg elérhető konkurens új gyártású buszok és a használtan érkező járművek között helyezkedik el. A Credo Econell City elődjének számító buszok az elmúlt években több vidéki nagyvárosban, köztük Győrben és Szombathelyen, Tatabányán és Szolnokon kedvező üzemeltetési eredmények mellett közlekednek. Az új konstrukció négy éve tartó fejlesztési folyamat utolsó darabja a Kravtexnél.

Olvasóink írták

  • 11. Mankapunka 2012. december 12. 00:33
    „Aha,tényleg én vagyok a hülye. Már értem.”
  • 10. p.pablowsky 2012. december 11. 17:22
    „Mankapunka te olyan hülye vagy, hogy cirkuszban kellene mutogatni téged.

    Már megint terelsz, és olyan dolgokat hozol elő, amiről én nem is írtam. Mindezt azért teszed, mert éremben nem tudsz ahhoz hozzáfűzni semmit amit írtam, mert ez már meghaladná szellemi kapacitásod.”
  • 9. Mankapunka 2012. december 11. 16:58
    „pablo

    Akkor minek is kell neked Kravtex gyártású busz? Hiszen Iveco motort nem is gyártanak itt. Akkor ők is kilőve,igen,még!
    Ikarusokban szigorúan Rába motor volt zömével. Gazdag vásárlók vették Detroit dízellel.”
  • 8. steak75 2012. december 11. 15:02
    „éledjen újra a magyar járműipar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
    hajrá!!!!”
  • 7. p.pablowsky 2012. december 11. 13:10
    „Csakhogy megértsd, röviden leírom, mire is gondoltam:
    Van egy cég aki itthon fejleszt, beruház, gyárt, az itthoni viszonyok figyelembevételével, zömmel itthon gyártott alkatrészekből (ami szerintem példaértékű). Erről szól a cikk.
    Erre én azt írom miért is nem őt támogatják.
    Ennyi.
    Ha ezt sem érted meg, nem tudlak sajnálni sem.”
  • 6. Mankapunka 2012. december 11. 11:19
    „Tényleg ostoba vagy.

    Annyi fogalmad van róla,hogy egyáltalán csoda,hogy hozzá szóltál.

    Kicsit szocializálódj. Elárulom,hogy a 30-40 éves Ikarusok alatt is Rába híd van. Tehát akkor az Ikarus sem gyártott buszt?

    Ezért félek néha kimenni az utcára. Olyan vagy,mint a 30 éve vezetők,akik azt hiszik,hogy amit 20 éve rosszul kezelnek,az a jó.”
  • 5. p.pablowsky 2012. december 11. 10:51
    „Steve
    Nem sokban különbözöl mankától, de az utolsó mondatod reménykeltő. Ilyesmire gondoltam.
    Sajnos kevesen vannak akik követni tudják gondolatmenetem, pedig csak gondolkodni kellene.”
  • 4. Steve_Hufnagel 2012. december 11. 09:53
    „p.pablowsky!

    Akkor még egyszer, és most már próbáld meg értően elolvasni: "Takarékos üzemelésű városi buszt konstruált a Kravtex- Kühne csoport, amelynek futómű-rendszerét közösen fejlesztette ki a Rábával."
    Tehát, magát a buszt a Kravtex-Kühne csoport konstruálta, és a BUSZ FUTÓMŰVÉT fejlesztette és gyártja a RÁBA. Amúgy a Rába rengeteg helyre szállít futóművet, különböző gyártóknak, mert hogy a Rába futóművek jók. És igen, ezt támogatni kellene, hogy magyar fejlesztésű, magyar gyártású buszokat használjunk itthon.”
  • 3. p.pablowsky 2012. december 11. 07:13
    „mankapunka

    Szerintem, meg te nem állsz helyzet magaslatán szövegértelmezés terén, ha nem vagy képes felfogni írásom lényegét.

    Nem tudom kikre gondolsz amikor azt mondod "Ti", de Én nem tartozom senkihez, egyszerűen csak racionálisan gondolkodom.”
  • 2. Mankapunka 2012. december 11. 00:56
    „Húúúúúúúúú,pablo! Te sem tudsz mondatokat értelmezni? Le van írva,hogy a Kravtex busza te gólya,a Rába csak a futóművet adja alá.

    Ti akartok a megmondók lenni?

    Ez a 19,5 colos kerékméret meg egyenesen megöli a kocsik úttartását. Nem tanultak még belőle?”
  • 1. p.pablowsky 2012. december 10. 18:51
    „Nem is értem miért kell erőltetnie az államnak azt, hogy a Rába buszokat gyártson, mikor több meglévő, gyártásra kész választékkal rendelkező gyártó is van, pl a cikkben említett Kravtex,valamint a NABI, ARC stb.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Várhegyi Éva: kettős sokkhatás alatt a magyar bankok

Nehéz elképzelni, hogy milyen hatást fog kiváltani a bankok részéről a kormány mostani magatartása,… Tovább olvasom