Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

Rába-Volvo együttműködés: közösen buszoznak

A Volvo és a Rába megvizsgálja üzleti együttműködésük kiterjesztésének lehetőségét a hazai autóbuszpiacra.
Volvo Bus Corporation - Rába Járműipari Holding szándéknyilatkozat a buszpiaci együttműködésről

A stratégiai partnerek megállapodtak abban, hogy közösen tekintik át a hazai buszpiaci igények kielégítésének lehetőségeit. A modern tömegközlekedési járművek előállítása a magyar piacra kiforrott technológia alkalmazása mellett, lokalizált gyártással és maximalizált magyar tartalommal történhet.

A szándéknyilatkozat értelmében a Volvo és a Rába megvizsgálja üzleti együttműködésük kiterjesztésének lehetőségét a hazai autóbuszpiacra. A szándéknyilatkozatban a két fél rögzítette a partneri kooperáció alapelveit, és a megvalósítandó üzleti modell részleteit. A vizsgálat pozitív lezárása esetén a szerződéseket már a jövő év első negyedévében megkötik. A megállapodás szerint a magyarországi gyártás kiforrott termék- és technológiai bázison történik és a járműbe épített hazai tartalom fokozatos lokalizációval elérheti a 30%-ot: a szándéknyilatkozatban felvázolt együttműködési lehetőség alapján az ipari kooperáció a Rába főegységei és a magyar beszállítói alkatrészek széleskörű alkalmazása mellett valósulhat meg. A felhasznált Rába és más hazai termékek bekerülnek a Volvo globális beszerzési programjába. A felek megállapodtak abban is, hogy a cél a lokalizálás után fennmaradó import teljes körű ellentételezése Rába, illetve hazai gyártású tételekkel.
Az együttműködés megvalósítása jelentős stratégiai előnyöket hozhat mindkét vállalat és a hazai ipar számára is. A magyar döntési központú vállalatnál új munkahelyek jöhetnek létre a hazai igényekre szabott, világszínvonalú termékek gyártásával. Az ellentételezés nyomán tovább bővülhet a Rába-csoport fő kompetenciakörének tekintett Futómű üzletág stratégiai lehetőségeinek köre.

A Rába és a Volvo együttműködése több mint két évtizedre nyúlik vissza. A svéd partnerrel a Rába jelentős üzleti kapcsolatokat ápol. A társaság futómű-komponenseket szállít a svéd gyártó prémium kategóriás tehergépjárműveihez.

Olvasóink írták

  • 11. Mankapunka 2012. december 05. 00:42
    „Kommentem kérd ki a KO-tól,mert nem teszik ki.”
  • 10. orion1 2012. december 04. 14:36
    „Miért borzadály a credók utastere? Az első generációs Credók valóban ocsmányak voltak, de a Credo BN12,BN18-aknak nagyon szép formatervezésük van, mind kívül, mind belül.
    Az utasnak az a lényeg, hogy szép busz legyen kívülről-belülről, mert ha már ő a munkásosztály és nem teheti meg, hogy autóval járjon, nem lesz neki mindegy, hogy egy öreg ócska busszal úgy szállítják mint a haszonállatokat, vagy begördül elé egy 70 milliós busz-csoda, amire büszkén száll fel vagy le, amiből büszkén néz át akár egy BMW-be.”
  • 9. Mankapunka 2012. december 04. 11:17
    „orion

    Akkor már értem,hogy miért zárták be az Ikarust,mert az buszt gyártott,nem egy kívül cicomát,belül egy borzadályt.”
  • 8. orion1 2012. december 03. 23:43
    „"Tudod,egy busznak nem az a fő erénye a tömegközlekedésben,hogy "JAj,de szép"!!!!"

    de az.”
  • 7. urbaniastapista 2012. december 03. 20:57
    „Kisebb kaszni, kisebb kerék, új motor, nyilván kevesebbet eszik egy Credo BN, mint egy hasonló "rendes" busz.
    Azon kívül, hogy a Kravtex az oroszokkal üzletelt és a fijuk fejében szoci polcra került, mire fel ez a Volvo-Rába kavarás?”
  • 6. blaze 2012. december 03. 17:11
    „4. orion1

    A Credo 20 év múlva se éri el a 90-es évekbeli Ikarusok szintjét! azt kellene a Credokon utaztatni, aki megveszi és aki legyártja!”
  • 5. Mankapunka 2012. december 03. 15:59
    „orion

    Majdnem ugyanannyit eszik egy csuklós Credo,meg egy csuklós Ikarus. Mekkora technikai különbség is van a kettő között?

    Tudod,egy busznak nem az a fő erénye a tömegközlekedésben,hogy "JAj,de szép"!!!!”
  • 4. orion1 2012. december 03. 13:43
    „az ikarus buszok üresen 12 tonnák, egy új csuklós credó szintén, a credók fogyasztanak 33 litert (csuklós), az ikarusok 40-45 litert. persze volvo motorral biztosan más lesz”
  • 3. ATXadmin 2012. december 03. 11:57
    „credo-t nem hívnám busznak egy rakat sz*r semmire való hulladék.....
    a régi ikarus azt hívják busznak ezeket kellett volna fejleszteni.....”
  • 2. Mankapunka 2012. december 03. 11:21
    „Közösen buszoznak akar lenni?”
  • 1. orion1 2012. december 03. 11:18
    „Credo - Volvo megállapodás kellett volna, mert a Credo-k szépek (BN12,BN18) csak az Iveco belsőség valahogy nem állt össze sohasem...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Varga: az ország adóssága 2013-ban finanszírozható

Varga Mihály szerint ha a nemzetközi környezet nem változik, akkor 2013-ban az ország adóssága… Tovább olvasom