Kisalföld logö

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 1°C | 13°C Még több cikk.

Ötmilliós büntetés a LOréalnak

A GVH jogszabályba ütközőnek tartotta a L'Oréal Magyarország Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeivel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat.

Ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH döntését és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét.

A GVH szerdai közleménye szerint a versenyhivatal jogszabályba ütközőnek tartotta a L'Oréal Magyarország Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeivel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat.

A GVH azt vizsgálta, hogy a L'Oréal Magyarország által országos terjesztésű lapokban és országosan elérhető televíziós csatornákon keresztül közzétett, a termékei hatékonyságát hangsúlyozó állítások valós információkat közvetítenek-e a fogyasztók felé. Azt kívánta tisztázni, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.

A L'Oreal Magyarország egyes állításait hitelt érdemlően igazolni tudta, így a GVH valósnak fogadta el azokat. Más állításokat azonban a L'Oréal által benyújtott anyagok nem támasztották alá megfelelően, ezért kapta a L'Oréal a bírságot.

Illusztráció
Illusztráció


A bírság meghatározása során a GVH figyelemmel volt a kommunikációs eszközök reklámköltségére, valamint az érintett termékek értékesítési adataira. Ezek mellett enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy rövid ideig reklámozott termékekről van szó, és a reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak. Enyhítő körülmény volt, hogy a L'Oréal Magyarország valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében - a szakmai gondosság követelményeit betartva - végzett vizsgálatot, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el, emellett a jogsértés több terméket érintett, és az érintett vállalakozás a piac jelentős szereplője.

A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH megállapítását, miszerint három termékének reklámozása esetében 2009. január 1. és május 1. között egyes állításaival nem az érvényes szabályozásnak megfelelően járt volna el, és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét - áll a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-nek az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A L'Oreal Magyarország indoklása szerint a GVH nem vizsgálta és nem kérdőjelezi meg sem a termékek minőségét, sem azok biztonságosságát. A határozat kizárólag egyes reklámkijelentésekre vonatkozik, amelyekkel a cég a termékeinek vizsgálati eredményekkel igazolt hatékonyságát ismerteti.

"A termékek hatékonyságának olyan módon történő leírása, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, álláspontunk szerint eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól" - idézi a cég közleménye Sasvári Tündét a L'Oréal Magyarország PR-menedzserét.

A L'Oréal számára elsődleges fontosságú a fogyasztók érdeke. A vállalat innovatív, és magas minőségű termékeinek gyártása szigorú klinikai kutatásokon és fejlesztési eljáráson alapszik. A fogyasztók biztonságára figyelemmel termékei hatékonyságát közérthető módon ismerteti annak érdekében, hogy releváns és használható információkat nyújtson a fogyasztók számára - hangsúlyozza a cég közleménye.

Olvasóink írták

  • 4. buggyant 2010. július 08. 06:43
    „ja, arra gondoltam tricse.
    Hát a véres köpet nagyon viszi a pálmát de ha össze kéne írni az undorító reklámokat, nem biztos hogy elég lenne egy A4. A másik oldalára meg az idegesítőket, mint pl a menőmanós (fogalmamse mit reklámoz mert nem bírom végignézni) meg a Galla röhögése... és ráadásul a reklámok hangereje eszméletlen. Először azt hittem a tv hülyült meg hogy magától felhangosodik, de nem!!!!”
  • 3. veronika05 2010. július 07. 18:45
    „számomra a legundorítóbb a paradontax és kiköpi a véres fogat a mosdóba...undorító”
  • 2. tricse 2010. július 07. 17:52
    „Ja arra gondolsz,hogy hogyan verjük át anyát miközben kilopjuk a hűtőből a csokit és még annyira eszetlenek is vagyunk,hogy az ablak előtt kezdjük el zabálni?:))))”
  • 1. buggyant 2010. július 07. 11:58
    „EGYES kijelentések, EGYES állítások, BIZONYOS szövegek.... ha semmi konkrét vád nincs, akkor nincs is semmi. Magyarul, lenyúlták a L´oréal-t. Pont. Mit kell itt ködösíteni?
    Egyébként meg az összes reklám olyan amilyen, meg lehetne sápolni az összest.
    Kérdeném hogy az idegesítő ájszájszpingvint mikor húzzák már ki mert sokkoló!!!!!
    Eljutottam arra a szintre hogy ha jön a reklám, vagy elkapcsolok, vagy pánikszerüen megnyomom a mute-t.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hitel - a Budapest Bank lépett: kamatcsökkentés

A Budapest Bank 60 bázisponttal csökkenti a svájci frank alapú és 100 bázisponttal forint alapú… Tovább olvasom