Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Nielsen: kiemelkedő mértékben javult a fogyasztói bizalmi index Magyarországon

Kiemelkedő mértékben javult a fogyasztói bizalmi index Magyarországon idén az első negyedévben, bár az európai átlaghoz viszonyítva még mindig alacsony.
Kiemelkedő mértékben javult a fogyasztói bizalmi index Magyarországon idén az első negyedévben, bár az európai átlaghoz viszonyítva még mindig alacsony. A legtöbben személyes pénzügyi helyzetüket tartják kedvezőnek a magyar válaszadók közül - derül ki a Nielsen piackutató cég közleményéből.

A Nielsen felmérésének eredményei szerint a magyar fogyasztók jóval kedvezőbbnek várják személyes pénzügyi helyzetüket a következő egy évben, mint három hónappal korábban. Ennek köszönhetően a magyar fogyasztói bizalmi index is nőtt, így Magyarország bekerült a világ tíz olyan országa közé, ahol a legnagyobb mértékben javult ez a mutató. Az idei év első negyedévében a bizalmi index az előző negyedévi 37 pontról 43-ra emelkedett Magyarországon.

A módszertan kapcsán a kutatócég megjegyzi: ahol a fogyasztói bizalmi index kisebb, mint 100, ott pesszimisták a fogyasztók, míg a 100 pont feletti érték azt mutatja, optimistán ítélik meg a közeljövő gazdasági kilátásait.

Az európai felmérésben szintén kedvezően változott a fogyasztói bizalmi index. A vizsgált huszonkilenc országból húszban emelkedett a mutató az első negyedévben. Ennek ellenére Európában a fogyasztói bizalmi index átlagosan ugyanúgy 71 pont lett az első negyedévben, mint a tavalyi negyedik negyedév során. A legnagyobb fogyasztói bizalmi indexet elért hat európai ország Norvégia 106, Svájc 100, Dánia 95, Németország 91, Ausztria 90, Törökország és Svédország 83-83 ponttal.

A felmérésből az is kiderül, hogy azok aránya, akik helyzetüket jónak várják Magyarországon a következő 12 hónapra, 17 százalék, míg a korábbi 12 volt. Negatív véleményt viszont kevesebb állampolgár, összesen 77 százalék adott, a korábbi 84 százalék után.

Arra a kérdésre, hogy anyagi helyzetüktől függően a vásárlók meg tudják-e venni a számukra szükséges javakat ebben az időszakban, a válaszadók 8 százaléka felelt igennel az előző negyedévben, míg 2013 első negyedévében az arányuk 11 százalékra emelkedett.

A munkahelyeket illető kérdésekben nem volt ennyire jó a helyzet - írja a Nielsen, jelezve, hogy a magyar válaszadók 4 százaléka tartja a munkahelyét "többé-kevésbé jónak" a következő tizenkét hónapban. Ez 1 százalékponttal több lett, mint az előző felmérésnél volt. "Nem olyan jónak" vagy "rossznak" 93 százalék látja helyzetét.

Olvasóink írták

  • 1. oxana 2013. május 01. 17:37
    „Még mindig messze vagyunk a 100 ponttól, de igyekszünk.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

ZDF: kémkednek a dolgozók után a Penny diszkontláncnál

Németországban az utóbbi években több óriásvállalatról jelentek meg a dolgozók titkos… Tovább olvasom