Kisalföld logö

2017. 04. 29. szombat - Péter 4°C | 13°C Még több cikk.

Nemcsak laptopot, női cipőt és fürdőkádat is vásárolunk webshopon keresztül

Új trend van kibontakozóban az e-kereskedelmi piacon: amíg korábban elsősorban könyvek, CD-k, esetleg játékok vásárlására használták a felhasználók a webshopokat, addig ezek mellett ma már több ezer laptop, televízió, vagy éppen női cipő kel el az interneten.
Alig öt évvel ezelőtt még havi átlagban ötszáz új CD, ezernél is több új könyv, és csaknem négyezer új játék kelt el az allegroup.hu Kft.-hez tartozó online platformokon keresztül. Az e-kereskedelem felfutásának időszakában (a teljes szektor éves szinten mintegy 45 milliárd forintos forgalmat generált akkor) elsősorban ezek a termékek voltak a legkeresettebbek.

A fogyasztók ma már az új televíziót, laptopot, vagy éppen női cipőt is online igyekeznek beszerezni. 2007-ben laptopból alig 250 darab, televízióból nagyjából 60 darab fogyott havonta átlagosan. Ezzel szemben a laptop értékesítés idén elérheti a 3000 darabot, televíziókból várhatóan ezernél is több fogy majd az www.allegroup.hu platformjain. Az egyik legdinamikusabb növekedés azonban az új női cipők esetében tapasztalható: öt évvel ezelőtt havonta alig néhány darab fogyott, idén ez a szám meghaladhatja a havi átlag 6000 eladott darabot is.

Új termékek értékesítése* (havi átlag, darab)
CD Könyv Játék Laptop Mobil Női cipő TV Ülőgarnitúra
2007 500 1156 3709 253 489 2 62 n.a.
2008 790 2067 4630 436 913 68 110 n.a.
2009 856 3460 6324 78 1767 431 195 21
2010 1013 4198 14250 1457 2395 835 528 57
2011 1045 5394 18120 2368 2076 2718 963 76
2012 (várható) 1138 6859 24576 3228 2387 6384 1241 124
*az allegroup.hu platformjain

Ennek oka elsősorban a felhasználók bizalmának erősödésében, illetve ezzel párhuzamosan a termékpaletta szélesedésében, a vásárlói szokások változásában keresendő. (Az előrejelzések szerint 2012-ben várhatóan már 170-180 milliárd forintos forgalom várható a teljes magyar e-kereskedelmi szektorban.) Egy korábbi evolúciós folyamat megismétlődhet most az online térben is: a fogyasztók évekkel ezelőtt elsősorban a hagyományos, utcai kiskereskedelmi egységekbe jártak vásárolni, a plázák megjelenésével azonban a kereskedelem nagy része átkerült a bevásárlóközpontokba.

„Jelen pillanatban hasonló tendencia indult meg az online piacon is: a legfeljebb néhány féle termékeket árusító web-shopokból a forgalom egy része áttevődött az ’online plázába’, így nem véletlen, hogy a www.Grando.hu piacra lépésével egyes termékek, mint például a laptopok, egyes ruházati termékek értékesítése a többszörösére nőtt az allegroup.hu platformjainak forgalmán belül" – mondta Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető Allegroup.hu Kft. B2C üzletág-igazgatója. „Ezzel együtt egy újabb tendencia van kialakulóban az online pláza megjelenésével: a hagyományos termékek mellett olyan árukat is értékesíteni lehet, amelyekre eddig alig volt kereslet az interneten."

Az új tendenciát támasztja alá például, hogy a Grando.hu piacra lépéséig havi szinten átlagosan száz fotel kelt el az allegroup.hu platformjain, addig az online pláza megjelenését követően a havi értékesítés elérte a 400 darabot. Meglepő, de úgy tűnik a fürdőkád vásárlása is már online történik: a 2012. márciusi megjelenést kövezően havonta mintegy 40 darab új fürdőkád cserél gazdát.

„Összességében kiskereskedelmi oldalról nézve megismétlődhet egy trend: azok a kis cégek, amelyek képesek voltak működéseiket áttenni a bevásárlóközpontokba, nagyobb eséllyel maradtak ’életben’. Ugyanez igaz a web-shopokra is. A lerövidült keresési idő miatt a mai vásárlók inkább keresnek az interneten olyan helyen, ahol minden terméket megtalálnak egy helyen. Ezt pedig mostanában kezdik felismerni a web-shopok, és teszik meg az első tapogatózó lépéseket az ’online pláza’ irányába"– tette hozzá Orova Balázs.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyolc cég indulhat a MÁV és a GYSEV motorvonattenderén

48 villamos motorvonatot vásárolna a pályázat keretében a két vasúttársaság. Az ajánlatokat január… Tovább olvasom