Kisalföld logö

2017. 05. 22. hétfő - Júlia, Rita 13°C | 25°C Még több cikk.

Nem minden T-Mobile előfizetés mellé járt 3000 perc

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 20 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Telekom Nyrt.-re a Gazdasági Versenyhivatal.

A közlemény szerint a Magyar Telekom Nyrt. akkor folytatott tisztességtelen gyakorlatot, amikor egyes kommunikációs eszközökön nem közölte, hogy a "3000 perc ajándékba" szlogennel népszerűsített ajánlata csak bizonyos feltételekkel érvényes.

A Magyar Telekom televíziós reklámokban közölte, hogy "év végéig minden új T-Mobile előfizetés mellé 3000 percnyi beszélgetést ajándékba adunk". A GVH szerint a "minden" kifejezés nem volt igaz, hiszen egyebek mellett a Domino Quick mobiltelefon szolgáltatási csomaghoz sem járt a kedvezmény, s a fogyasztóktól nem volt elvárható, hogy ennek utána nézzenek.

A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy korábban hasonló ok miatt többször marasztalta el a Magyar Telekomot. Ráadásul a meghatározó piaci szereplőként számon tartott vállalkozás széles körben terjesztett megtévesztő hirdetéseivel jelentős számú fogyasztót ért el.

A GVH közleménye szerint a Domino Quick esetében az ügyfelek nem feltétlenül vették volna meg a csomagot, ha ismerik a korlátozást. Részben azért, mert a Domino Quick csomag esetében elválik a vásárlás a szerződéskötéstől, így gyakorlatilag csak utólagosan, a vásárlást követően szembesülhetett egy-egy fogyasztó azzal, hogy rá nem vonatkozott az akció.

A GVH közölte: nem azt vizsgálta, hogy az akcióból egyes csomagok miért maradtak ki, hanem azt, hogy a cég az akcióról megfelelő formában tájékoztatta-e a fogyasztókat.

A közlemény emlékeztet arra is, hogy a vállalat rádióreklámban is hirdetett azzal, hogy "Ha új T-Mobile havidíjas vagy Dominó előfizetést vásárolsz, 3000 percnyi beszélgetést ajándékba kapsz, amit 2009. január 31-ig használhatsz fel belföldi T-Mobile és T-Home vezetékes irányba hétköznapokon este 10-től reggel 7-ig és munkaszüneti napokon." S bár a Magyar Telekom a reklámüzenet végén, a főüzenettel azonos módon megjelenítette, hogy "Az akció további feltételei az üzletekben", a GHV szerint ez az üzenet az ésszerűen eljáró fogyasztót legfeljebb a megismert feltételen túli, további feltételek utáni tájékozódásra hívja fel. Arra azonban nem alkalmas, hogy jelezze, egyes csomagokat a hirdető kizár az akcióból, mert azokat nem tekinti előfizetésnek.

A GVH közölte: a Magyar Telekom a járműreklámokon, óriásplakátokon jelezte ugyan valamilyen módon, hogy ajánlata csak bizonyos korlátozásokkal érvényes, annak tartalma a fogyasztók számára nem szükségszerűen volt észlelhető. Ráadásul a hirdetések a formai kivitelezése olyan volt, hogy a főüzenetben semmi sem utalt arra, hogy az apróbetűs részben a főüzenethez kapcsolódó információ lenne, és az adott reklámmal történő kapcsolatba kerülés körülményei folytán a fogyasztónak nem volt reális lehetősége az apróbetűs rész megismerésére. A formailag háttérbe szorított közlés pedig nem volt képes kiegészíteni a reklám által kiemelten közölt üzenetet.

Olvasóink írták

  • 8. info2009* 2010. január 18. 17:45
    „Hogy letezik, hogy tobb a mobiltelefon, mint Magyarorszag nepessege? Ilyen egy europai orszagban sincs!

    Szoval kepzeljuk el, hogy valaki vesz egy "prepaid" kartyas telefont, amin van 5000 forint es azt csak akkor hasznalja, ha igazan szuksege van ra, egyebkent ki van kapcsolva. Hiszen 20 evvel ezelott senkinek sem volt mobilja es megvoltunk. Miert kell allandoan a telefonon logni? Miert kell zenet hallgatni es internettezni a mobilon?

    Szoval en jol megvagyok a kartyas telefonommal, alig hasznalom es szinte nem kerul semmibe. Aki sokat beszel, hasznalja az internettet”
  • 7. Kamikatze 2010. január 13. 14:39
    „Hihi :) Megérdemelték :)”
  • 6. Dávid1908 2010. január 13. 09:32
    „Az apróbetű nem csak a t-mobilnál jellemző!! Nincs olyan reklám, amiben ne lenne a kép alján olvashatatlan feltétel. A t-mobilnál kiemelik, hogy van kisbetűs rész, a Spárnál, Tesconál, ... miért nem emelik ki cikkekben? A teszis akciók a legjobbak: 2fizet, 3at vihet 2100Ft-ért, máshol 1áru 680Ft- lehet számolni:) Másik teszis akció: 700Ft 1áru, az akció előtt 580Ft:) Nem kell mindent elhinni az akciós hirdetéseknek!!!”
  • 5. mecsoka 2010. január 12. 19:36
    „Görény egy társaság ez a T-Mobil. Minket is átvertek már, és csak a határozott fellépésnek volt köszönhető hogy érvénytelennek tekintettek egy amúgy meg sem kötött szerződést...”
  • 4. egysoproni_ 2010. január 12. 16:33
    „Az a bizonyos ingyen 10 per sem volt helytálló dec 24 -s 31-e közt! Nekem abból csak 3 percet adtak meg! De. 29-én váltottam készüléket a webshopon keresztül-. 30-án aktiváltak nekem 120 perc hálózaton belűli ingyen beszélgetést amit 30 napon belűl kell lebeszélnem! Mivel van nekem ez a bizonyos 120 perc így az jár csak és a 10 peres kompenzáció már nem! Mivel de. 24 és 30-a közt hálózaton belűl csak 3 peret beszéltem ezért csak annyit számláztak vissza illetve ezzel szemben a 120 perc másik kedvezményemből elvettek 6 percet. A My T-mobile szolgáltatásba közel másfél hónapig nem tudtam belépni ezért olyan dolgokért, mint pl a számlaegyenleglekérdezés stb... fizetnem kellett mivel csak SMSben tehettem mindezt meg mert a T-mobile a saját hibájából kifolyólag nem biztosította nekem (sem) a webes felületen ngyen! Természetesen ezért sem jár pénzvisszatérítés hanem megmagyrázták, hogy tudatában voltam annak, hogy az pénzbe kerül és akkor miért reklamálok Hát azért reklamáltam mert nem azért kérdeztem le valamit smsben mert úgy tartotta kedvem hanem mert a hibájuk miatt más lehetőségem nem volt!”
  • 3. georgbob 2010. január 12. 15:52
    „Mégis nekik van a legtöbb előfizetője... én a vodafone-nal teljesen meg vagyok elégedve. Több ezer forintos kedvezmények, 0 forintos telefonok....”
  • 2. lolita 2010. január 12. 15:18
    „A legszemetebb tarsasag es egyben draga is,de nagyon odakell figyelni becsaüjak az embereket föleg a fiatalokat!”
  • 1. Csetneky 2010. január 12. 15:15
    „Büdösgyökerek! Szerencsére engem nem érintenek a szemétségeik.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kínai fizetőeszköz folyamatosan felértékelődik

Teljesen átalakul a jelenleg ismert világgazdasági kép, több régió kap a jelenleginél lényegesen… Tovább olvasom