Kisalföld logö

2017. 06. 24. szombat - Iván 18°C | 33°C Még több cikk.

Minden negyedik magyar multinál dolgozik

Noha a Magyarországon működő cégeknek - darabszámra - mindössze 3,3 százaléka van külföldi kézben, a teljes munkaidőben a versenyszférában dolgozók negyedét foglalkoztatják, illetve az összes árbevétel és beruházás felét mondhatják magukénak - ismerteti a szerdai Napi Gazdaság.
A Nemzeti Munkaügyi Hivatal 2011 májusi adatai szerint a Magyarországon teljes munkaidőben foglalkoztatottak 20 százaléka dolgozott teljes mértékben külföldi tulajdonban lévő társaságoknál az öt főt, illetve ennél nagyobb létszámban alkalmazottakat foglalkoztató vállalkozásoknál, míg további 5,7 százalék olyan cégnél kapott állást, amelyet 50 százaléknál nagyobb arányban birtokolnak külföldiek.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint májusban 1,6 millióan dolgoztak teljes munkaidőben a versenyszférában, így bő 413 ezren álltak alkalmazásban többségében külföldi tulajdonú cégnél - olvasható a gazdasági napilapban.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. kotorék 2012. augusztus 05. 15:37
    „Ki a multikkal ők népellenségek!?”
  • 21. load 2012. augusztus 01. 23:22
    „19. borsmenta
    Igazad van, mert a hír így igaz:
    A Nemzeti Munkaügyi Hivatal 2011 májusi adatai szerint a Magyarországon teljes munkaidőben foglalkoztatottak 20 százaléka dolgozott teljes mértékben külföldi tulajdonban lévő társaságoknál az öt főt, illetve ennél nagyobb létszámban alkalmazottakat foglalkoztató vállalkozásoknál, míg további 5,7 százalék olyan cégnél kapott állást, amelyet 50 százaléknál nagyobb arányban birtokolnak külföldiek.
    A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint májusban 1,6 millióan dolgoztak teljes munkaidőben a versenyszférában, így bő 413 ezren álltak alkalmazásban többségében külföldi tulajdonú cégnél.

    Ps:
    Ha hülye hírt látsz, azért érdemes utána keresni.
    Kiderülhet az igazság.
    Ha kiderül, már nem is olyan hihetetlen, hogy a bevétel, és a beruházások fele az övék.”
  • 20. pancser 2012. augusztus 01. 20:18
    „"bojtár" annyira .... vagy, hogy nem is lehet igaz. Azt mondtad, utazgatsz a vállalatod képviseletében a világban és nem a magyar tehenek farkát mosod. Hogy is van ez, utazgatsz üzleti célból a világban és alig bírod szusszal a multik utálatát. Talán két "bojtár" van te vagy a dr. Jekyll egyik változata.
    A multik nélkül ez az ország elveszett. már lassan 200 éve tudjuk hogy a tőke nemzetközi, vagyis multi, ezért utazgat a "bojtár" is csak most elfelejtette. Elmaradott primitív, kőkorszaki és ostoba az aki multikat ki akarja tiltani! Kultúrát, tudományt, versenyképességet hoztak ide, dollár és euró milliárdokat. Amit termelnek exportképes, az emberek relatíve jól keresnek, a hölgyeknek telik fodrászra, adót fizetnek az alkalmazottak, azok ahol a megkeresett pénzt elköltik. Azt hiszem beteg aki ez ellen van. Nézzük csak Győrt!”
  • 19. borsmenta 2012. augusztus 01. 19:50
    „"Minden negyedik magyar multinál dolgozik"
    "a teljes munkaidőben a versenyszférában dolgozók negyedét foglalkoztatják"

    Már az alcímből kiderül, hogy a cím nem igaz. Tovább nem is érdemes olvasni.”
  • 18. Primax 2012. augusztus 01. 16:42
    „7. apokalipszis !
    "...az élelmiszeripari,feldolgozóipari,textil,de akár még a vegyiipari érdekeltségeket is jó lenne visszaszerezni,hogy nekünk termelje a hasznot..."
    Ezzel egyetértenék is, de :
    a) Ki vásárolná vissza ?
    b) Miből ?
    c) Ki - és miből - biztosítaná a fenti iparágakhoz a kutatást, fejlesztést és a marketinget ?
    d) Ki - és hogyan - tudna a megtermelt javaknak piacot szerezni pl. Európában, vagy másutt ? Csak "magunknak" felesleges termelni...
    Számtalan kérdés van tehát.
    Bizony, jobb lett volna, ha a fentiek közül ez-az megmarad magyar tulajdonban, de "nem így alakult"...hála a "politikai elitnek"...
    Most a semmiből - már - nem tudjunk "visszacsinálni" ezeket....amúgy is : Kína jön és letarolja a piaco(ka)t.
    Minden tekintetben.
    Kína max. 15 éven belül gazdaságilag lenyomja az USA-t is.
    Ehhez kell(ene) inkább alkalmazkodnunk.
    Most még időben vagyunk.”
  • 17. machers 2012. augusztus 01. 15:29
    „16.háté 2012.08.01. 12:38
    Akkor mi a megoldás?”
  • 16. háté 2012. augusztus 01. 12:38
    „Minden negyedik magyar multinál dolgozik - Állami adóbevételnél nem látszik.”
  • 15. load 2012. augusztus 01. 11:33
    „11.bojtár
    "...tökéletesen látszik az ország gazdaságán az emberek életszínvonalán,hogy milyen jó úton járunk a sok multival várom,hogy tudjátok megcáfolni azt amit az emberek a saját bőrükön tapasztalnak ..."
    Nem akarok elméleti fejtegetésekbe bonyolódni, sokkal jobban szeretem az életszerű, leegyszerüsített példákat.
    Fehéroroszországban, Ukrajában, Szerbiában - hozzánk képest - nincs, vagy nagyon kevés a multinacionális nagyvállalat.
    A nemzeti vállalatok dominanciája teljesen egyértelmű.
    Jobban élnek-e ott az emberek?”
  • 14. bojtár 2012. augusztus 01. 10:51
    „Milliókat spórol a diákok dolgoztatásán a Tesco
    A Tesco egyre több diákot alkalmaz, és így milliós bérköltséget spórol meg - tudta meg a Magyar Nemzet. Az áruházlánc állítja, nem takarékosságról, hanem rugalmas foglalkoztatásról van szó. A szakszervezet pedig úgy véli, a diákmunka is bizonyítja, hogy létszámhiány van a cégnél.
    Egyre több diákkal dolgozik a Tesco szuper- és hipermarketeiben, akiket iskolaszövetkezetektől, munkaerő-kölcsönző cégektől bérelnek. Ennek köszönhetően a multi számtalan járulékos költségtől szabadul meg, ráadásul eleve alacsonyabb órabérben alkalmazza a diákokat. A velük végeztetett többezernyi munkaórát áruházanként összeadva súlyos milliókat spórol meg az állandó, bejelentett munkaerőhöz képest.
    Pálfalvi Márta, a Tesco vállalati kapcsolatok menedzsere ugyanakkor azt állította, nem a spórolás miatt részesítik előnyben a még iskolába járó dolgozókat, hanem a rugalmas foglalkoztatás miatt. Egy állandó munkaerőt akkor is kell foglalkoztatni, hogyha éppen nincs munka, míg a diákmunkásokat olyankor is tudjuk alkalmazni, amikor valamilyen okból rendkívül megnő a forgalom - fejtette ki Pálfalvi Márta.
    Bubenkó Csaba viszont arról beszélt, hogy a diákokkal való helyettesítés is bizonyítja, hogy létszámhiány van a Tescóban, ami a dolgozók túlterheltségét okozza. A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke szerint a vállalatnál akkor alkalmazzák a diákokat, amikor nagy a forgalom, például hétvégenként, különböző szezonokban vagy akár a fizetések időszakában. Csupán pár napra vagy az adott időszakra foglalkoztatják őket, amit főállásban, bejelentett munkavállalók esetében nem lehet megtenni.”
  • 13. bojtár 2012. augusztus 01. 10:50
    „Jobbik: A Fidesz kivérezteti a borsodi vállalkozásokat
    A Fidesz megfojtja a borsodi vállalkozókat, így a beígért munkahelyteremtés helyett maga a kormánypárt idézi elő a tragikus munkanélküli mutatókat - hangzott el a Jobbik miskolci sajtótájékoztatóján csütörtökön.
    Jakab Péter, a Jobbik megyei alelnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a májusi adatok szerint még mindig 22,5%-os a nyilvántartott álláskeresők száma, szinte pontosan ugyanannyi, mint egy évvel ezelőtt, ami majdnem az országos átlag kétszerese. Ebben a lesújtó adatban - tette hozzá - meghatározó szerepe van annak, hogy az elmúlt egy évben Borsodban 30%-kal esett vissza az építőipari termelés, ami két és félszer rosszabb az országos átlagnál.
    A politikus hangsúlyozta, a Jobbik stratégiai fontosságúnak tartja, hogy B-A-Z megyében a szűkülő építőipari piacon minél nagyobb arányban kapjanak megrendeléseket a megyei cégek, ezzel is elősegítve azt, hogy a 47 ezres közmunka helyett hosszútávú és értékteremtő munkahelyek jöjjenek létre a megyében. Jakab Péter szerint ebben a folyamatban megkerülhetetlen a megyeszékhely, Miskolc szerepe. Ennek kapcsán az alelnök sajnálatosnak nevezte, hogy a miskolci Fidesz ma sokkal inkább Dél-Koreától és Moszkvától várja azt, hogy megrendeléseket adjanak a miskolci vállalkozásoknak, miközben erre maga Miskolc sem hajlandó - utalt a politikus arra, hogy az önkormányzati megrendeléseket sokszor nem miskolci, hanem más megyéből vagy más országból érkező cégek kapják meg.
    Egyed Zsolt jobbikos országgyűlési képviselő szerint Miskolc szinte valamennyi kátyúzási munkálatát az osztrák Swietelsky végzi, melynek nemcsak a fideszes, de a szocialista képviselők is bőven adnak megrendeléseket. ,,Úgy látszik, a Swietelsky határokon és pártokon átívelő vállalat, amelynek hazai dominanciája jól mutatja, hogy a Fidesz nem nemzeti, hanem nemzetközi párt" - fogalmazott Egyed. A politikus ugyanakkor nemcsak a multi cég hódítását nevezte problémának, hanem azt is, hogy a ritkán lehetőséghez jutó helyi vállalkozókat a város hónapok óta nem fizeti ki, így újabb miskolci és közvetve megyei munkahelyeket veszélyeztet a Fidesz.
    A politikus reagált a miskolci városvezetés keddi közleményére is, melyben az önkormányzat szóvivője cáfolta, hogy jogszerűtlenül kapnának megrendeléseket megyei, illetve külföldi cégek. Ezzel kapcsolatban Egyed hangsúlyozta, a hatóságok feladata eldönteni, hogy kinek van igaza. Egy biztos - tette hozzá -, ha a Jobbik valahol feljelentést tesz, azt - szemben a fideszes-szocialista bohóckodással - nem a marketing motiválja, hanem az, hogy a mellőzött helyi vállalkozásoknak igazságot szolgáltassanak.”
  • 12. bojtár 2012. augusztus 01. 10:49
    „A beszerzési árnál is olcsóbban adja a külföldi tejet a Penny, hogy azt vegyék a magyar helyett
    Vizsgálják az egyik üzletlánc árképzését, mert a terméktanács szerint a beszerzési árnál olcsóbban értékesíti a másfél százalékos tejet. Korábban több multi veszteséggel árulta a külföldi tejet, míg a magyart 30 százalékos haszonnal.
    Vizsgálatot indított a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) a Penny Market ellen beszerzési ár alatti értékesítés gyanúja miatt, a Tej Terméktanács bejelentése után. A Budai Gyula vidékfejlesztési államtitkárhoz eljuttatott levél szerint az üzletlánc feltételezhetően a beszerzési árnál olcsóbban értékesíti a másfél százalékos dobozos tejet - írja a Népszava.
    A nemrégiben módosított, a tisztességtelen piaci magatartásról szóló törvény szerint a kereskedők azonos termékek esetén nem alkalmazhatnak többé eltérő árrést a magyar, illetve a külföldi árunál - számol be róla a lap hétfői száma. Erre azért volt szükség, mert sok multi a magyar tej esetében általában harminc-, míg a külföldinél nullaszázalékos haszonkulcsot alkalmazott.
    Mint Budai Gyula a lapnak elmondta, korábban hat multinacionális üzletlánccal sikerült felvenniük a kapcsolatot, amelyek hajlandók is voltak arra, hogy a külföldi tej helyett magyar terméket árusítsanak. Bár az áruházláncokkal történt egyeztetéseken a Penny Market nem akart részt venni, a törvény mindenkire vonatkozik - tette hozzá.
    Korábban is megbüntették már a Pennyt: 2008 novemberében csaknem 20 millió forintos bírságot szabott ki az agrártárca felügyelete alatt álló Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, mert az üzletlánc akkor is beszerzési ár alatt értékesítette a másfél százalékos tejet - írja Népszava.”
  • 11. bojtár 2012. augusztus 01. 10:48
    „10. pancser 2012.08.01. 10:18
    igazad van egyszerű barátom tökéletesen látszik az ország gazdaságán az emberek életszínvonalán,hogy milyen jó úton járunk a sok multival várom,hogy tudjátok megcáfolni azt amit az emberek a saját bőrükön tapasztalnak mert ez a jelen,de pancser barátunk böfögő,fröcsögő megszólalásaival biztos meg magyarázza képes akár a bikába a borjút belemagyarázni”
  • 10. pancser 2012. augusztus 01. 10:18
    „A munkavállalónak teljesen mindegy kinél dolgozik hogy a szerszámgépnek, traktornak ki a tulajdonosa. Aki elhelyezkedik legfőbb szempont a pénz, még a mellüket döngető jobbikosoknál is. Itt fordulnak szembe magukkal először. Magam szívesebben dolgozom egy tekintélyes multinál, jobban fizet és a munkakultúra is jobb mint egy embernyúzó magyar kaparós, zsugori vállalkozónál. Szakmailag is sokkal jobb egy multi, valahogy pörgősebb az élet, de mégis érzi az ember, hogy fejlődhet.
    Multik nélkül az ország a posványba süllyedne. Amit a jobbikosok nem vesznek észre, hogy a világgazdaság része vagyunk már több száz éve. Aki nem hiszi keresse meg a Vasárnapi Újság számait a neten. Ugyanaz volt az üzleti világ 100-120 éve mint most, akkor is vehettél francia bort, hirdették, amerikai gramofont stb!”
  • 9. apokalipszis 2012. augusztus 01. 09:44
    „8.bojtár 2012.08.01. 09:07

    Talán a két szélsőséges gondolkodás miatt,"mindenkit kizavarni" és a "mindenható nyugat hátsójának nyalása" miatt.
    Arany középút!!!”
  • 8. bojtár 2012. augusztus 01. 09:07
    „na látjátok ezért került ide az ország az ilyen gondolkodás végett”
  • 7. apokalipszis 2012. augusztus 01. 09:04
    „4.Primax 2012.08.01. 08:22

    A 3,3%-al felesleges foglalkozni az csak darabszám nem jó ez az arányszám semmire.Az tény ,hogy egy Audit,Mercedest stb. senki nem tudna pótolni ,de mondjuk az élelmiszeripari,feldolgozóipari,textil,de akár még a vegyiipari érdekeltségeket is jó lenne visszaszerezni,hogy nekünk termelje a hasznot!Magyarul amit mi is tudnánk csinálni azt ne csinálja más.Na persze ez is érdekeket sértene és "rosszak" lennénk a nyugat szemében.)”
  • 6. gte325 2012. augusztus 01. 08:58
    „elmondaná valaki, mit jelent ez a kifejezés, hogy "multi"? leginkább annak a firkásznak a válaszára lennék kíváncsi, aki ezt a szemetet kiadta a kezéből...”
  • 5. agoston1754@freemail.hu 2012. augusztus 01. 08:55
    „Nem tudom pontossan az arányt, és amire emlékszem az 1995-98 közötti adat volt. A lényeg, hogy a világkereskedelemben a "multik" -bár hogy mit nevezünk annak az is külön misét megérdemelne- adják a "világkereskedelmi forgalom" kb 70%-át.
    A kérdés az, hogy mi magyarok ebben a -akkor 70%-ban- RÉSZT AKARUNK-E VENNI VAGY SEM...
    Mindenki döntse el.”
  • 4. Primax 2012. augusztus 01. 08:22
    „"...mindössze 3,3 százaléka van külföldi kézben, a teljes munkaidőben a versenyszférában dolgozók negyedét foglalkoztatják, illetve az összes árbevétel és beruházás felét mondhatják magukénak..."
    Szóval : ne nagyon gyalázzuk a multikat, nélkülük nem működne az ország.
    "Haza lehet zavarni" őket, de akkor tönkremegy az ország.
    Tetszik, vagy nem teszik, ez van.
    Ezek (a) tények.”
  • 3. bojtár 2012. augusztus 01. 08:12
    „1. load 2012.08.01. 07:36
    barátom erősen javaslom neked olvass utána a multik a társadalomra való hatásának és legközelebb nem égeted maga”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

700 milliárdnyi állampapírt vásárolt a lakosság

Az év eleji számokhoz képest 45 százalékos hazai állománybővülés figyelhető meg. Tovább olvasom