Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Milliárdokba kerül a reg. jegy - Az ingyen utazóknak kötelező

A regisztrációs jegy bevezetése 30 millió, éves költsége 2 milliárd forint. Az új jegytípussal felmérik a nem fizető utazók számát. Aki nem vált, megbüntetik.

Március 1-től nem elég, ha a 65 év felettiek és a 6 éven aluliak (és a menekültek, hadigondozási igazolvánnyal rendelkezők) felszállnak a buszra vagy vonatra: induláskor a járművön vagy a pénztárnál regisztrációs jegyet kell váltani.

Kisalföld Volán - Lehetnek késések

A Kisalföld Volán felkészült a regisztrációs jegyek kiadására - mondta a kisalfold.hu kérdésére Pócza Mihály. A vezérigazgató hozzátette, a legfontosabb feladat a közeljövőben az utasok megfelelő tájékoztatása és felkészítése arra, hogy lesz nem elég az igazolvány felmutatása.

Kérdésünkre, késhetnek-e a járatok a regisztrációs jegy kiadása miatt, a társaság vezetője azt válaszolta, "csúcsidőben elképzelhető", de egyelőre nem lehet felmérni az eddig ingyen utazók számát. Úgy tudjuk, megyénkben sok a 6 év alatti és a 65 év feletti utas.

A regisztációs jeggyel kapcsolatban a Kisalföld Volán hamarosan részletesen is tájékoztatja utasait.

Kérdéseinkkel megkerestük a GYSEV-et, a társaság szóvivője szerdára ígért választ.
Fontos tudnivaló, hogy a regisztrációs jegyet csak a helyközi közlekedésben kell megváltani, helyi járatozás esetében továbbra is a megszokott módon közlekedhetnek az utasok a megállóhelyek és állomások között.

Változnak a kedvezmények?

A kisalfold.hu kérdésére Arzt Gergely, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium sajtóreferensre elmondta, "a jegytípus gyakorlati haszna, hogy egyértelműen nyomon követhetők legyenek a közösségi közlekedéshez kapcsolódó utazások. A jövőben adatokat kapunk a jellemző utazási távolságokról, a csúcsidőszakokról, így a jegy bevezetése segíthet a menetrendek előkészítésében is. A regisztrációs jegy alkalmazása megalapozza a kedvezményrendszer átalakításának további lépéseit."

A szóvivő szavaiból arra következtetünk, a minisztérium dolgozik a kedvezményrendszer megváltoztatásán, részleteket azonban egyelőre nem tudunk. Annyi biztos, a díjmentesen utazók pontos száma nem ismert, ezért a jelenlegi jogszabályok alapján a közlekedési vállalatok normatív alapon igényelhetik az államtól az "ingyenes" utazások okozta bevételkiesést: ez az idei büdzsében összesen 66-70 milliárd forint volt. (Az ingyenes utazások után 2010-ben is több mint tízmilliárd forintot igényelhetnek a szolgáltatók.)

A reg. jegy ellenőrzése

Arzt Gergely tájékoztatása szerint a regisztrációs jegyet hasonló módon ellenőrzik, mint a menetjegyeket és bérleteket. "Regisztrációs bérlet" azonban nem lesz, de a reg. jegyet minden utazáshoz meg kell váltani (menettérti utazásnál külön az odaútra és külön a visszaútra).

Kinek kell regisztrációs jegyet váltani? Fotónk illusztráció
Kinek kell regisztrációs jegyet váltani? Fotónk illusztráció


Türelmi idő - 500 forint lesz a pótdíj

A bevezetés kapcsán türelmi időt kapnak a szolgáltatók és az utasok is. A regisztrációs jegy használatának feltételeit legkésőbb február végéig kell megteremteni a közlekedési társaságoknak. A regisztrációs jegy nélkül utazóknak nem azonnal, csak 2010. július elseje után kell 500 forint pótdíjat fizetni.

30 millió a reg. jegy bevezetése, 2 milliárd a rendszer üzemeltetése

A regisztrációs jegy nem teljesen ismeretlen Magyarországon: hasonló megoldásokat a Volán társaságok napjainkban is alkalmaznak, egy-egy útvonal kihasználtságát mérik fel. A regisztrációs jegy bevezetése (eszközbeszerzések, informatikai rendszer átállítása) összesen mintegy 30 millió forintba kerül a szolgáltatóknak.

A működtetéssel járó kiadás legnagyobb tétele a jegyek előállításának ára. Az előzetesen becsült teljes üzemeltetési költség éves szinten hozzávetőleg másfél-kétmilliárd forint.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. balint.attila001 2011. október 23. 18:00
    „Úgy gondolom,hogy ezt a 2 Milliárdos költséget meg kellene spórolni! Egyáltalán nem tudom,hogy miért kell ekkora költséget rááldozni arra,hogy a mérlegben legyen egy számadat arról,hogy hányan utaznak ingyenesen !? Inkább nyugdíjemelésre fordítanák,így nem lenne csak egy passzív számadat,hanem az idős emberek élete egy kissé javúlna a juttatások (nyugdíjak) emelésével.”
  • 45. Örkény 2010. február 15. 17:32
    „matezsu2:
    Milyen diplomád van, hogy így írsz???
    Remélem nen érem meg, h nyugdíjas legyek, mert az lessz igazán a kisnyugdíj.”
  • 44. fortuna54 2010. január 30. 18:57
    „33-as elemér.Gondolom kifizetted,és utánna fel is ébredtél. Mert ezt csak álmodtad,micsoda fantázia.”
  • 43. matezsu2 2010. január 28. 10:31
    „Most írjuk itt a véleményünket az ingyenutazásokról. Volt aki írt a 90-50%-os utazásokról is. Nekem is feltűnt már, h ahogy szállnak fel az emberek a buszra, nagyon sokan kérnek 90%-os jegyet, de semmi papírt nem mutatnak, pecsételtetnek. Megkérdeztem egy ismerős kisalföldes buszsofőrt erről. Azt mondja, ő már nem meri kérni a papírt pecsételésre, mert akkor a trógertől a pofátlan mocsokig mindennek lehordják, hogy sajnálja tőlük, nem az ő pénze, stb.Bevallása szerint ez nála napi szinten minimum 10ezer Ft bevételkiesés. Számoljunk csak------ Milyen könnyen lessz ebből országos szinten milliárd???? És még a jutalmak a felsővezetőknek. De hogy működni, menni tankolni tudjanak a buszok, ahoz ezt a pénzt vissza kell fizettetni velünk, akik teljes árú jeggyel utazunk.”
  • 42. Mankapunka 2010. január 27. 18:12
    „Más megyében már rég adtak ilyen jegyet a nyugdíjasoknak,most mesélte nagymamám

    matezsu Én ezért mentem el inkább sofőrnek,ahhoz legalább elég az érettségi,és nem kell a fejem tele tömni azzal a sok baromsággal,amit a mai világban oktatnak.

    Felelősségvállalás nélkül meg elég unalams az élet.”
  • 41. matezsu2 2010. január 27. 17:07
    „Kik is a kisnyugdíjasok??? Diplomával 47 évesen heti 45-50 órában 87ezer a bruttóm. ebből adó és egyeb levonás után a kártyámra kerül 67ezer. Egyedül maradtam a házban, ami nem nagy, a rezsije 25ezer. Szénnel tudok csak fűteni, évi 150ezer. Ha a legközelebbi városba el akarok jutni busszal, oda-vissza 900Ft.Remélem nen érem meg, h nyugdíjas legyek, mert az lessz igazán a kisnyugdíj.”
  • 40. Túrabakancs 2010. január 27. 14:08
    „tosa2!
    Az aprópénzzel kapcsolatban valóban tévedtem, nem kell ezzel majd bíbelődni, de a menetidő
    akkor is hosszabbodni fog, ettől függetlenül. /csak nem olyan túlzóan/ Hogy mihez kell hozzá-
    nyúlni? Természetesen ehhez a a mostani igazságtalan rendszerhez. Tehát mindenkinek
    fizetni kellene a jegyért, de a mostanihoz képest fele áron váltanák meg az utasok a jegyet,
    így összességében több pénz folyna be a kasszába. Személyre lebontva nem lenne megterhelő
    senki számára az a kb 150-ft. A pártok NEM fognak hozzányúlni a mostani variációhoz, kell
    a szavazat. Erre értettem a NEM-et. Így már jó az álláspontom?”
  • 39. Truder 2010. január 27. 10:16
    „Én is messze vagyok, de a szüleim idős emberek, már rég abban a korban vannak, hogy ingyen utaznak. Mégis azt gondolom, hogy ők is tudnának egy csökkentett áru jegyet venni, mint régen, amikor még nem volt ingyen jegy. Érdekes, akinek utaznia kellett, ki tudta fizetni, és szerintem most is ki tudná.”
  • 38. tosa2 2010. január 27. 08:24
    „T hozzászólók ! Én még messze vagyok a nyugdíjkorhatártól, de !!! : azt hiszem az összes
    hozzászóló is, mert ti fizettetni akartok. Szerintem ti sem akarnátok fizetni, ha nyugdíjasok
    lennétek, gondoljatok bele egy kicsit. Az aprópénzzel meg nincs gond, mert nem kell fizetni,
    csak a jegyet kezelni, amit ingyen megkapnak.
    Túrabakancs ! Mit is kell fizetni a nyugdíjasoknak, mihez nem kell hozzányúlni ?”
  • 37. Angel40 2010. január 26. 23:45
    „Valóban sok nyugdíjasnak jóval több a nyugdíja, mint egy aktív dolgozó, gyerekeket nevelő havi jövedelme. Ez biztos, hogy nem tartható fenn tovább, hogy az egyre nehezebb körülmények közé került aktív dolgozókat sarcolják még jobban, mert vannak olyan fitt nyugdíjasok, akiknek legkedveltebb időtöltése az utazás, természetesen ingyen. Hallottam, vannak olyan járatok a volánnál, amikor több mint 20 fővel tette meg az adott TÁVOLSÁGI útvonalat, úgy, hogy egyetlen fizetős utast nem szállított.(Valószínűleg szegény balatoni nyaraló tulajdonos nyugdíjasok voltak). Már Kókáék is be akarták vezetni, de féltek, hogy a még meglévő nyugdíjas szavazóbázis is elpártol. Ezt az igazságtalanságot nem lehet tovább fenntartani. Most elemér is okosan tájékoztatott bennünket az USA tapasztalatairól.

    FONTOS!!! Jó lenne, ha mindenki tudná azt is, hogy akinek orvoshoz, vérvételre, szakrendelésre kell utaznia előtte napon a körzeti orvoshoz el kell sétálni, aki kiállít egy ingyenes utazásra jogosító igazolást, melyet a szakrendelésen, ha megjelenik leigazolják és a csatolt jeggyel együtt az OEP-hez postán is el lehet juttatni, így a jegy teljes vételárát visszakapja a beteg 65 évét még be nem töltött nyugdíjas esetén.

    Azt is megérdeklődtem buszsofőr ismerősömtől, hogy a jelenlegi jegykiadójuk is tudna akár 0 Ft-os jegyet is nyomtatni. Azonban ezzel valóban a volán tudna legjobban visszaélni.
    Az én javaslatom hogy, akinek nem egészségügyi okok miatt kell utaznia, az kapjon 50%-os utazási kedvezményes jegyet, bérletet. Az eddig is használatban lévő 65 év alattiak részére kiállított kedvezményes utazásra jogosító szelvényt pedig biztosítsa az állam évi 2*szer oda vissza útra.
    Persze lenne egy réteg, akik notórius utazók, hogy mit képzelek, azonban a nagy többség, mint például előttem írta valaki, hogy a vidéki nyugdíjasoknak nagy része még azt sem veszi igénybe, amit évente megküld neki a Nyugdíjbiztosító.
    Az meg mindennek a teteje, hogy a helyi járatokon még fel sem merült ennek gondolata. Valóban, hogy gondolják, hogy a budapesti nyugdíjasok továbbra is az eddigiek szerint teljesen ingyenesen utazhatnának? Ez valóban diszkriminatív megkülönböztetés, mely a vidéken élők hátrányos megkülönböztetése, Állítom, hogy az ombudsmann beadványára ezen elképzelést is az Alkotmánybíróság szintén megsemmisítené. Budapesten élő nyugdíjasoknak is ugyanúgy 50%-os bérletet adnék. Aztán meg lehetne spórolni azt a 2 milliárd forintot, melyet, lehet, hogy a vizitdíj autómaták szállítója előtt lebegtettek meg, Igy valóban még csökkenteni is lehetne a teljes áru jegyek összegét is.”
  • 36. egysoproni_ 2010. január 26. 22:41
    „Nem akarom bántani a nyugdíjasokat mert távol áll tőlem, de... Sok nyugdíjasnak több a nyugdíja és/vagy a havi jödvedelme mint nekem a havi 220 - 240 órával. 65 év felett azért utazhatnak ingyen mert idősek és kevés a nyugdíj? Erre én akkor azt mondom, hogy én is ingyen akarok utazni mert én meg fizetem az adót és egyéb közterheket. Távolsági buszon és a vonaton fizethetnék az aktuális viteldíj 25%-át amibe talán nem halnának bele a helyi közlekedésre meg az aktuális 65 év alatti nyugdíjas bérletet kellene velük megvetetni. Bezzeg míly érdekes, hogy amikor a nyáron elvoltam erre arra kirándulgatni busszal meglepően sok nyugdíjas utazott és kirándulóbusz révén 65 év ide vagy oda ott ugyanannyit fizetett mint én. Arra van pénzük? Akkor van a helyi és helyközi közlekedésre is!”
  • 35. elemér 2010. január 26. 21:42
    „Ismerösöm jobban meguszta mert rafináltabb. Azt mondta ritkán utazik és nemtudta hogy neki jegyet kell venni.
    Igazolványát otthol felejtette és vágott egy bus képet. Nem fizetett semmit. Van egy háza NYC-ben és 2 luxus kondója Miamiban.”
  • 34. nsanyi 2010. január 26. 18:56
    „30. hozzászólás miro132
    Valahol ráéreztél a lényegre.
    Nem kellene ekkora csalási lehetőséget a tömegközlekedési cégek kezébe adni!
    Micsoda álszent kifogás az, hogy az ingyen utazóknak ezután sorba kellene állni!
    Gyanítom, hogy a fizető utasok szívesen állnának kétszer annyi időt a sorban,
    ha nem kellene fizetniük.
    Szerintem meg kellene szüntetni a száz százalékos kedvezményeket, így a közlekedési
    cégek sem kapnának ekkora lehetőséget a csalásra!
    A max. 90%-os kedvezmény is annyira nagy kedvezmény, hogy örülhet neki bárki, aki megkaphatja ma Magyarországon.”
  • 33. elemér 2010. január 26. 18:19
    „Jegyemet megváltottam kedvezményessen a gyorsvonatra Bp.-re. Végre hazarepülök. Jön a kalauz és kéri a jegyet, Kérem igazolja magát. Tessék mutatom USA utlevelem. Köszönöm mondja és fizessen 30,000-t mert ön nem europai. Mit gondol maga válaszoltam, a dollár fán terem. Fizessen mert ez a törvény van. Elrontotta a szájizemet, de azért utána még rendeltem egy ham & eggs-t, szerencsére a dollárt elfogadták. Megint tanultam valamit, azt mondom legközelebb kérem nemtudom magam igazolni mert az igazolványom nincs nálam. Szereti a kávét, mert akkor azt rendelek.”
  • 32. futóbab 2010. január 26. 17:48
    „Nagyon kis nyugdíjjal rendelkezem 40.000 Ft.Mindezek ellenére a reg jegyet hülyeségnek tartom.Véleményem szerint:a 6 év alatti gyermekeknek továbbra sem kellene bérlet,a diák bérlet megfizethető,és állítom,hogy a jelen pillanatban 2000 Ft-os városi buszbérlet árába mi nyugdíjasok sem halunk bele.Igen is kellene a 65 év felettieknek is nyugdíjas bérletet váltani.A távolsági buszok drágák,de szerintem a nyugdíjas utazási jegy erre van kitalálva.Ha valaki elhasználta,fizesse a vitedíj x %-át.Így talán kiküszöbölhető lenne a sok ellentét az utasok között.Mindenki szid mindenkit,és mindenkinek van igaza is.Valóban a nyugdíjasok előszeretettel utaznak azokon a járatokon,amikor az iskolások és a munkába igyekvők,vagy haza térők.Valóban sok agresszív nyugdíjas is van közöttük,de ugyanezt elmondhatom a fiatalokról is.Ha leteszik a seggüket a buszokon,akkor hat lóval sem lehetne őket onnan felrobbantani.Trágár szavak,hangos zene..stb.Nem egymást kellene szidni,nem egymást kellene gyűlölni,hanem igazságosan kellene a viteldíjak árát kiszabni,és ami nagyon fontos,meg kellene tanulni nagyon sok embernek kultúráltan viselkedni egy közlekedési járművön.
    Ne azt kelljen hallgatni a buszokon,hogy mert öreg vagyok,megérdemeltem az ingyen jegyet,vagy mert öreg vagyok,de nyugdíjas jegyem azért van,vagy fiatal vagyok ugyan,de én is fizetek azért hogy ülve utazhassak.Tudom hogy farkas törvények uralkodnak,de sajnos azt kell látnom,hogy a nemzedékek közti szakadék egyre mélyebb lesz.Sajnos még ilyen dolgokban is mint a reg.jegy.Ennek nem szabadna így lennie.”
  • 31. AranyKözépút 2010. január 26. 16:43
    „Amugy kimondottan irritálóan tudnak EGYES nyugdíjasok utazni a buszokon. Nincsenek tekintettel senkire, csak , hogy nekik az ajtónál legyen hely, csakhogy ki tudják nyujtani a lábukat, mert nekik ugye fáj, te meg le se ülj, de akkor is ülj be a belső ülésre, ha te leszállsz a legközelebbinél, de neki a csomagjainak is kell hely. Elvárnák, hogy egy fiatal felugorjon a székéről egy idősnek, miközben ők két ülésen püffeszkednek. Ha oda vannak, ne utazzanak. Ha az orvoshoz mennek, sajnálom őket, de akkor is viselkedniük kell, vegyék tudomásul. Amugy nem az igazán rászorulokkal van baj, mert ők többnyire szerények.”
  • 30. miro132 2010. január 26. 16:20
    „A probléma az hogy a volán és a máv is sokat tud csalni a jelenlegi rendszerrel mivel az állam bemondás alapján fizeti az ingyen utazások diját. De szerintem ez a fajta ingyen jegy sem megooldás mivel a volánok és a máv is a hónap végén simán átmegy nyomdába és nyomtatja az ingyen jegyeket annyit amnnyit csak akar és igy fogja kilopni az állam szemét. A negoldás az lenne hogy a nyugdijasok kapnának egy hitelkártya szerü kártyát melyet az ingyenjegy kiadásakor le kellene húzni és alá is kellene irni ekkor nem tundának lopni a volánnal vagy legalábbis kisebb mértékben..”
  • 29. Mankapunka 2010. január 26. 15:56
    „elemér de egyet ne felejts,amerikában helyi járatos buszok nagyon nincsenek.Csak távolságiak.
    Mindenki kocsival jár,ha nem a belvárosban lakik.”
  • 28. pancser 2010. január 26. 15:24
    „Az biztos így az nem mehet tovább, hogy azt sem tudjuk mi a helyzet. Tényleg a regisztrációs jegy a megoldás?”
  • 27. Túrabakancs 2010. január 26. 15:17
    „elemér!
    Az a baj, hogy nálunk a nyugdíjasok a pártok kegyeltjei! Tehát ehhez a fizetős utazáshoz
    nem igazán akar majd egyik párt sem hozzányúlni, hatalmas szavazóbázist veszíthet el az
    adott párt. Pedig előbb utóbb meg kell ezt lépni, hiszen a teljes árat fizetők hamarosan elpártolnak
    a Volántól, a kedvezményezettek pedig tönkre fogják tenni indirekt a vállalatot. Még ennél jobban,
    mint ami most tapasztalható.”
46 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyengült a forint hétfő este

Gyengült a forint hétfő este a délutáni, és a péntek késő esti euróárfolyamhoz viszonyítva: 272… Tovább olvasom