Kisalföld logö

2018. 02. 22. csütörtök - Gerzson -2°C | 3°C Még több cikk.

Mi lesz a forinttal a következő napokban?

A kisalfold.hu által megkérdezett elemző szerint amennyiben az IMF nem segít Athénban, pánik törhet ki a pénzpiacokon és az euró elérheti a 290 forintot.

Gelencsér Zsigmond (Buda-Brókerház) deviza és árutőzsde elemző véleménye szerint a héten ismét emelkedett a dél-európai államok országkockázati felára, miután a Moody's bejelentette, hogy figyelő listára teszi a portugál gazdaságot. A hírek alapján fokozódik a valószínűsége annak, hogy a hitelminősítő módosítani fog az eddigi Aa2-es besorolásán és további leminősítést eszközölhet.

Tovább fokozták az aggodalmakat a piacon azok a hírek melyek szerint a 110 milliárdos görög mentőcsomag kevés lesz a jelenlegi állapotok orvoslására. További félelemt generáló hír, illetve piaci pletyka, hogy már folyamatban van a spanyol mentőcsomag összeállítása, mely többszöröse is lehet a görög mentőcsomagnak. A spanyol miniszterelnök mindezt természetesen cáfolta azonban tény, hogy a magas spanyol munkanélküliség forrása lehet a későbbiekben újabb problémáknak.

Tovább zuhantak a német 10 éves államkötvények hozamai és a különbözet a többi európai gazdaság államkötvény hozamával szemben is szélesedett. Sajnos az euró zóna negatív megítélése a kisebb kelet-európai gazdaságok megítélést nem segíti és az ilyen alacsony forgalmúnak számító devizák, mint a forint sokkal rosszabb megítélést kapnak.

Az elemző a kisalfold.hu-nak elmondta, csürötökön tartanak szavazást Athénban, ahol a görög parlament, az ECB, IMF által felállított megszorítási kritériumok elfogadásáról döntenek.

A kritériumok megtagadása esetén komoly pánikhangulat lehet úrrá a pénzügyi piacokon, míg az elfogadás esetén csillapodhatnak a kedélyek, ami az euró-forintra is komoly hatással lehet. Az elfogadás enyhítheti a feszűltséget mind az euróban, mind a forintban és a mostani 280 forintos árfolyam jegyzésekről visszatérhetünk a 270-es értékekhez, amennyiben nem születik megegyezés a 290 forintos értékekig is mehet a jegyzés a közeljövőben.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. janika 2010. május 16. 14:01
    „Amire a magyr népnek valóban szüksége van, azt meglehet itt ebben az országban termelni és lehet forintért venni !Nem kell a drága külföldi devizában spekulálni állnadóan.”
  • 27. kiscic 2010. május 12. 12:08
    „Miért kéne átvennem?????
    Majd ha nem lopják szét egyesek az országot, akkor talán jobb lesz. Nem attól, h én albérletből arlbérletbe költözöm...
    De Te csak lakj albiban helyettem is és érezd ott jól magad!!!”
  • 26. Lobbo71 2010. május 12. 10:57
    „kiscic, hogy akarod elérni a nyugati gazdasági színvonalat, ha nem akarod átvenni azokat a módszereket, amiktől ők előbbre tartanak?”
  • 25. kiscic 2010. május 10. 08:28
    „Lobbo:
    Gratula annak, aki itt (konkrétan akár Győr-Moson-Sopronra leszűkítve) nem talál (semmilyen) munkát... (sok embernek leesik az aranygyűrű az ujjáról, ha dolgozni kell!) Szted, ha itt nem találok, akkor pl. Alföldön igen??? Azért Amerikát, sőt még Nyugat-Európát se hasonlítsd hozzánk... Majd ha olyan gazdasági szinten tartunk, mint ők, akkor lehet hasonlítgatni!
    Én mindig találok majd munkát, olyan nincs, h nem!!! Aki keres az talál is! Egyetemet végeztem, de nem szégyenlem a kétkezi munkát. Ha kell, akkor a földet túrom, h legyen pénz, amire kell, h ne vegye el a bank a lakásunkat!
    Egyolvasónak igaza van, ha csak az venne lakást, akinek megvan rá a készpénze, akkor igencsak megszaporoda a hajléktalanok száma, ugyanis annyi kiadó albérletet nem találnál!!!
    Eszem ágában sincs egy másik ember lakását "szépítgetni", mert ne gondold, h a tulaj majd a Te kedvedért "szépítgeti". A tulajnak olyan mindegy, ha neked nem felel meg, majd talál más igénytelent!!! Láttam elég albérletet, köszi, kihagynám. Gusztustalanok voltak! A tulajok kihasználják, h a legtöbb ember nem tud lakást venni, csak bérelni. Kénytelen kibérelni azt, amit olcsón adnak... (márpedig olcsó húsnak híg a leve, mint mondani szokták) Ha pedig normális, élhető albérletet keresek, akkor ugyanott vagyok, mint a törlesztőrészlettel.
    Nincs az az ember, aki meg tud győzni, h jobb egy albérlet, mint a saját. Vszínűleg nem vagyok egyedül. Sajnálom azt, aki albérletbe kényszerül!!!!”
  • 24. Lobbo71 2010. május 10. 07:22
    „egyolvasó: mindenkinek más a luxus. Aki meg tud venni egy lakást hitel nélkül, annak nem luxus a lakás, de mondjuk luxus a nyaraló, mert arra már nem telik. Aki a lakást sem tudja megvenni hitel nélkül, annak a lakás is luxus.

    kiscic: el kellene szakadni ettől. Ha albérletben laksz, azon kívül, hogy olcsóbb, könnyebben mozdulsz munka után. Nézd meg nyugat-európát vagy az usa-t. Amikor valaki állást kap 100 km-re a lakhelyétől, akkor ott bérel lakást és nem autózik meg vonatozik, mint nálunk. Van egy tippem arra, hogy nálunk a munkanélküliek fele simán találna állást, ha nem csak 20 km-es körzetben keresne, hanem az egész országban.”
  • 23. kiscic 2010. május 09. 18:29
    „Lobbo: Az emberek nagy részével az a baj, h valóban "Kanári-szigetekről álmodnak, holott a Balatonig sem tudnak elmenni". Abban igazad van, h egyszerűen annyit kéne megérteni, h azt vállalom, amit ki tudok fizetni. DE! Ne mondja nekem senki, h a mai "fejlett" (...) világban az a normális, ha nincs az embernek semmije, nem lakhat a sajátjában.
    Ahogy "egyolvasó" írta, talán egy panellakást csakne tekintsünk már luxusnak!
    Mi most bevállatuk a hitelt..., nem panaszkodom emiatt, csak ne nehezítsék ennél jobban!!!
    Igazság szerint nem biztos, h lesz kinek örökölnie a lakásunkat, gyermekről csak álmodozom, de vszínűleg már nem tudjuk bevállalni. Márpedig egy gyermeknek sem "luxusnak" kéne lennie, pedig most úgy tűnik, h az!!!
    Ha mégis lesz?! Remélem örül majd, h egy szép otthonban nőhet fel és nem lesznek olyan gondolatai, mint nekem - "hogy vállalajak még gyermeket is a hitel mellett?"”
  • 22. egyolvasó 2010. május 09. 17:45
    „21#

    Azért a két dolog nem ugyanaz. Nem hiszem, hogy a mai világban egy panellakás luxusnak számítana, még ha hitelből is van megvásárolva. Én inkább tisztelem "kiscic"-éket, mert ők nem álmodtak túl nagyot, mint a magyarok egy része, akik mindig eggyel nagyobb lakást és autót vesznek, mint amit finanszírozni tudnak. Az egyetemi éveim alatt laktam több albérletben is, hát őszintén szólva igazat adok annak, aki nem kér ebből az életformából. Amúgy ha csak az venne (vett volna) lakást, aki egy az egyben ki tudja (tudta volna) fizetni, akkor Magyarország jó része hajléktalan lenne.”
  • 21. Lobbo71 2010. május 09. 16:52
    „kiscic, annak legyen igénye saját otthonra, aki ki tudja fizetni. Nekem is igényem lenne egy nyaralóra a Kanári-szigeteken. Mi a jó döntés? Ha lemondok róla vagy ha megveszem hitelre és esetleg éhen halok?”
  • 20. janika 2010. május 09. 11:49
    „Itt e helyzetben is a politikai korruptció a ludas! Megszüntették a jól menő termelő üzemeket gyárakat Tsz és Állami mező-gazdaságokat! A városok köré és nem vidékre a falvak mellé telepitik egykupacra az újonak épülőket termelő üzemeket gyárakat, csupán azért az iparüzési adó ért amin muntyizni tudnak! Persze ezt mindenki tudja csak mép senki nem tesz ezért semmit! Inkább a "vályú , s a kondér" köré tolongnak!”
  • 19. kiscic 2010. május 09. 08:40
    „Bármilyen furcsa is, a legtöbb embernek igénye van egy saját otthonra. A bérlakás nem otthon, az egy lakás. Szeretném, ha a gyermekem (már, ha lesz...) egy igazi családi OTTHON-ban nőljön fel, ne más lakásában...
    Nem akarok "cigányéletet" élni, h örökké költözködjek, aztán a végén rájöjjek, h igazából semmim sincs.
    Most azzal a tudattal ébredek, h van miért dolgoznom, van miért falat festenem, van hova gyermeket szülnöm. Ez nagyon fontos és jó érzés! Nagyon, de nagyon sajnálom, aki ezt nem tapasztalhatja meg!!!!
    A "bérlakás-szindróma" meg ugyebár nyugatról jön, de meg is lehet nézni az ottani családokat (már azt, aki ilyenben lakik), a családi életüket. A normálisan élni akaróknak ott is saját lakása / háza van... (illetve, sajnos ott sem mindenkinek)”
  • 18. load 2010. május 08. 22:02
    „17. Lobbo71
    A bérlakások hiányának, a gazdaságot érintő nagy hátránya, hogy a magyar munkaerő nem mobil.
    Ha valaki az egyik településen élveszíti a munkáját, nem költözhet a másik városba, ahol munkát kaphatna, mert el kell adnia a lakását és egy másikat kell venni az új helyen. Mindezt lehetőleg úgy, hogy még jól is jöjjön ki belőle.
    Ne ez nem egyszerű dolog.
    Nem ugyan az, mint egy bérlemény felmondása és egy másik szerződés megkötése.
    Ez a faktor, sajnos a munkanélküliség növelése irányába hat.”
  • 17. Lobbo71 2010. május 08. 19:42
    „Egy 50 nm-es lakás (legyen 15millió ft) bérleti díja 40-50ezer/hó, ugyanennek a törlesztőrészlete 25 évre 95-105ezer ft/hó jelenleg. Ráadásul a saját lakásodat neked kell karbantartani, a bérlakást a tulajdonos tartja karban, ez havi 10-20ezer Ft plusz. De nálunk mindenkinek saját tulajdonú lakás kell, mert különben összedől a világ...”
  • 16. fortuna54 2010. május 08. 12:29
    „14-es.Van egy kis magyaros virtuskodás,már csak ne bérlakásban lakjak?Ugy mind a 10-15 milliós autók?”
  • 15. meteor* 2010. május 08. 12:05
    „Kar, hogy nem lehet(ett) Europabol olyan Egyesult Allamok mint Amerika. Lehet, ha ezt kb. a masodik vilaghaboru utan mar szorgalmaztak volna, akkor most nem lenne ekkora besz@ras szerte az euban. Amerikanak osszejott, Eu pedig szeperalodva maradt. Milyen zsir lenne, akkor most mondjuk mindenki egy nyelvet beszelne- en az angolra voksolok- az euro mint penznem sokkal <moderálva> mint barmelyik mas az orszagokban. Nem lenne gond az, hogy valaki elmegy az euban valamelyik orszagba, es nem tudja a nyelvet. Barhol lehetne dolgozni, es nem lenne olyan, hogy most Magyarorszag a beka hatsoja alatt van, mas orszag meg meg tartja magat. Akkor lenne valamilyen egyseg, es nem kene azert sirankoznia az embernek, hogy: "Mert kellett nekem pont Magyarorszagra szuletnem?!"”
  • 14. Imcsi 2010. május 08. 11:43
    „Mennyi is a lakbér és mennyi a lakástörlesztés? Ha nincs sok eltérés a kettő között, akkor MO-on a saját lakást választják a polgárok!”
  • 13. janika 2010. május 07. 17:58
    „Vannak bérlakások! Sőt műemlékjellegüek is! Öket a papok és az ügyvédek bitorolják fillérekért!”
  • 12. fortuna54 2010. május 07. 17:33
    „Hát nincsenek bérlakások m.országon?”
  • 11. kiscic 2010. május 07. 15:47
    „Jajj, most néztem, azt írtam, h 30 évig kellene a szüleinknél laknunk... Elnézést, elírtam. Csak 15 évig.”
  • 10. kiscic 2010. május 07. 11:11
    „Mi is vettünk fel a párommal hitelt. Mi is a kétszeresét fogjuk visszafizetni. De nincs más választásunk... Vki elárulhatná (pl. enéh), hogy miből takarékoskodjunk. Minden pénzünket, amit csak lehetett félretettünk, mióta dolgozunk. Kiszámoltuk, még 30 évig kellene a szüleinknél laknunk (hozzáteszem majdnem 30 évesek vagyunk) és gyűjtögetnünk minden egyes Ft-ot ahhoz, h egy panelt tudjunk venni hitel nélkül! Nem panaszkodunk, mert tudjuk mit vettünk a nyakunkba, ez van. Csak reménykedünk, h nem nehezítik meg mégjobban a hiteltörlesztést!!! Ja, és gratula annak, aki hitel nélkül vesz lakást huszonX évesen!!!!!!”
  • 9. load 2010. május 07. 10:50
    „8. enéh
    "De mit kapjanak azok, akik nem vettek fel hitelt?"
    Nyugodt életet a hátralévő évekre.”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Görög válság - Sarkozy és Merkel közösen őrzik a stabilitást

Az euróövezet egysége és stabilitása mellett hitet téve, az eurózóna költségvetési ellenőrzésének… Tovább olvasom