Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 14°C Még több cikk.

Magánnyugdíj: jelentős hozam és növekedés

A legbiztonságosabb portfóliók is bőven verik az inflációt, a kockázatosabbak a BUX-ot is.

Az inflációt jelentősen meghaladó mértékű hozamokat értek el a magánnyugdíjpénztárak 2010 első kilenc hónapjában: a növekedési portfóliók átlagos hozama 9,5, a kiegyensúlyozottaké 9,25, a klasszikusoké pedig 6,01 százalék volt a Stabilitás Pénztárszövetség gyorsjelentése szerint.

A magánnyugdíjpénztárak száz százalékát tömörítő pénztárszövetséghez tartozó 18 magánnyugdíjpénztár összesített vagyonának piaci értéke a harmadik negyedévben 7,2 százalékkal - 2.841,2 milliárdról 3.047,1 milliárd forintra - emelkedett a második negyedévihez képest - ismerteti a pénztárszövetség.

A magán-nyugdíjpénztári portfólió piaci értékében a 2008. évi gazdasági válság okozta veszteségeket követően a pénz- és tőkepiaci tendenciákkal összhangban gyors korrekció zajlott le. A portfólió piaci értéke 2008. december 31-től 2010. szeptember 30-ig 63 százalékkal növekedett, amit nagyrészt a kiemelkedő befektetési teljesítményekre lehet visszavezetni.

A választható portfóliós rendszer bevezetésével és a kockázati kitettség átalakításával az elérhető hozam nagysága is lényegesen változott. Elsősorban ennek köszönhető, hogy míg a klasszikus portfóliók átlagos hozama 2009. december 31. és a 2010. szeptember 30. között 6,01 százalék volt, a kiegyensúlyozott portfóliók 9,25 százalékos, a növekedési portfóliók pedig 9,5 százalékos átlagos hozamot értek el.

A pénztárak által kezelt 54 portfólióban változatlanul a hazai eszközök vannak túlsúlyban. A klasszikus portfóliókban 93,96, a kiegyensúlyozottakban 69,11 százalék, a növekedésiekben pedig 39,34 százalék a magyar állampírok állománya, így azok árfolyamhatása változó mértékben, de szintén rányomja bélyegét a pénztári teljesítmények alakulására.

A magán-nyugdíjpénztári portfóliók teljesítményei között továbbra is nagy a szórás, ami az eltérő befektetési politikákra, és a portfóliókezelők stratégiái közötti eltérésekre vezethető vissza.

A 2009. december 31-től számított vagyonnal súlyozott pénztári átlaghozamok a kockázatvállalás mértékével arányos teljesítményt mutatnak. A kiegyensúlyozott és a növekedési portfóliók hozamai a nagyobb kockázatvállalás mellett az állampapír indexek hozamait (RMAX: 4,31 százalék, MAXC: 8,87 százalék) jelentősen, a növekedési portfólió esetében a Budapesti Értéktőzsde teljesítményét (BUX: 9,48 százalék) is meghaladták az idei első kilenc hónapban, kiemelkedő reálhozamot biztosítva a pénztártagoknak.

A 2010 szeptemberében aktuális - a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett - 3,8 százalékos inflációval összevetve ez azt jelenti, hogy a magánkasszák a pénztári portfóliótól függően 2,21 és 5,7 százalék közötti pozitív reálhozamot értek el a vizsgált időszakban.

Az elmúlt évben átlagosan 1,4 forint, az idei év elmúlt 9 hónapjában 1,1 forint befektetési eredmény jutott minden egyes forint pénztári befizetésre - mutat rá a Stabilitás Pénztárszövetség.

A pénztárak jövőbeni kilátásait jelentősen befolyásolják az Országgyűlés által 2010. október 25-én elfogadott törvények. Ezek értelmében a 2010. november 1-jétől 2011. december 31-ig a magán-nyugdíjpénztári tagok bruttó béréből levont 9,5 százalék nyugdíjjárulék teljes mértékben az állami nyugdíjalapba kerül a magánnyugdíjpénztár helyett. Egy másik jogszabály pedig minden magán-nyugdíjpénztári tag számára lehetővé teszi, hogy visszalépjen az állami tb-rendszerbe.

Aki a visszalépés mellett dönt, annak az addig egyéni számlán felhalmozott megtakarítása átkerül egy, a kormány által kijelölt szervhez, és számára akkortól az állam garantálja a mindenkori jogszabályokban meghatározott nyugdíjat.

A Stabilitás Pénztárszövetség azt tanácsolja, hogy amíg a hiányzó részletszabályok (kompenzáció, nyilvántartás, öröklés) nem tisztázottak, senki ne lépjen vissza az állami rendszerbe, mert - például öröklés esetén - rosszabbul is lehet járni. Az átlépés ugyanis egyirányú, a visszatérés a magán-nyugdíjpénztári rendszerbe a jelenlegi információk szerint nem lehetséges. A megfontolásra mindenki számára elegendő idő áll rendelkezésre, hiszen a visszalépés lehetősége az elfogadott jogszabály szerint 2011. december 31-ig nyitott.

Olvasóink írták

99 hozzászólás
  • 99. gjozsi88 2010. november 24. 10:28
    „pancser!
    Az állami garanciát nem tudták kivenni teljesen, mert a betétek állampapírba fektetett részét a pénzpiac fenntarthatósága biztosítja továbbra is...!
    Amit ki tudtak venni,az a betétbiztosítási alap számára biztosított,szükség esetén felveendő hitelhez állami garancia, melynek eddig fizették a költségként a tagiját!
    Ezt a pénzt csak akkor bukjak el, ha bedőlnek azok a kockázatos betétek, amelyekbe eddig fektettek...azaz ezután nem kockázatos magyar gazdaságba tőzsdéznek, hanem kicsit stabilabb gazdaságok vállalataiba...!
    A 3. pillér megmarad...!
    Csak az eddig fizetett 8% járulékod, amit magadnak fizettél, tettél félre, azt egy járulék emelés formájában lenyúlja az állam, ami pont a gazdagoknak adott adókedvezmény mértéke, (tehát a magánpénztári tagdíjból fizeted ennek a fedezetét), miközben az önkéntes pénztárban az eddig elkölthető jövedelmedből vagy kénytelen erre fordítani...!Azaz a gazdaságtól vesz el piacot, melynek nem szűkítése a cél, hanem növelése, ahhoz, hogy reálisan legyen 1 millió új munkahely, és 1 millió gyerek, mely SZÜKSÉGES LESZ az állami nyugdij rendszer fenntartásához!
    De erre nincs garancia, csak hit és remény....ez kevés lesz!”
  • 98. pancser 2010. november 23. 20:10
    „"gjozsi88"! Miért lennék kétségbeesve, még akkor sem lennék, ha egyáltalán nem lenne nyugdíjrendszer. Kivégezték a 2.-ik pillért, megvonták tőle az állami garanciát. Amikor 2009-ben az előző kormány lehetővé tette a visszatérést 52 éves korhatárral 60% lépett vissza, pedig akkor még volt állami garancia.
    Tudod kik vannak kétségbeesve, akik alól OV. kormány kihúzta a szőnyeget. Bankok, tisztviselők, alkalmazottak, bankigazgatók és egyéb az átutalásokből élők!
    Egyébiránt a 3.-k pillér megmarad, mi akkor a baj?”
  • 97. gjozsi88 2010. november 23. 18:24
    „pancser!
    Kétségbesetten kiáltozol, miután nem sikerült megmondanod, hogy miért is tünnének el csak a magánpénztári vagyonok!
    Kétségbeesésedbe bebizonyítottad nem a gazdagságon és szegénységen múlik a gyerek vállalás, tehát az szja módosítás nem segít ezen!
    Majd nem tudod megmondani, hogy mitől lesz 1 millió gyerek és munkahely, mert nemzeti öntudatból eddig sem lett!
    Majd vadul kiáltozod, hogy az állami nyugdij az tuti, mikor ennek feltételeként maga a nagy vezir is szükségesnek látja az 1 millió gyereket....!
    Szóval rendezd a gondolataidat....mert nagy a kuszaság, ahogy a kormány tevékenységében is!
    Tudom, Te ott ennek ellenére látod a rendszert...!”
  • 96. load 2010. november 23. 00:49
    „Ez a pasas kész!
    Még pár nap és eljut oda, hogy a fizetését ne a bankszámlájára, hanem az állami Szolidaritási Alapba utalják.
    Nem hiszem el!”
  • 95. pancser 2010. november 22. 22:47
    „"Stickers" A nyugdíkasszába befolyó pénz a mostani nyugdíjasok pénze, ha ennek a kifizetését lopásnak minősíted akkor valami baj van veled. Az volt a nagy disznóság, amikor ennek a a nyugdíjas pénznek egy részét vagyis a jelenlegi nyugdíjasok nyugdíjának fedezetéül szolgáló pénzt pofátlanul magánpénztárba utalták, amig Viktorunk közbe nem lépett a mostani nyugdíjasok, a magánpénztári tagok és az ország érdekében! Hajrá Viktor csak így tovább. Ha Viktor nem lép akkor a mostani magánnyugdípénztár tagok százezrével jutnának koldusbotra, aztán a mostani nagyhangúak ordítva követelnek az átejtettek megsegítését. El a kezekkel a nyugdíjalapoktól, mohó bankárok!”
  • 94. Stickers 2010. november 22. 20:36
    „load, akkor nem kellett volna nevet váltani is? Mert a vezérkos minden csak nem fiatal demokrata. Mondjuk Fiatal Kommunisták Országos Szövetsége? FIKUSZ :D”
  • 93. gjozsi88 2010. november 22. 20:16
    „pancser!

    "Szerencsére a tévedsz, a népességfogyás nem fog már sokáig tartani"

    Ezt kellene alátámasztanod, ugyanis azt, hogy családi adózást már kipipálhatod, az nem fog segítene, ahogy 98-02 közt sem segített!
    Azt a reményt, hogy nemzeti ...e tekintetben hablatty és reménykedés...!
    Az viszont tény, hogy az 1 millió gyerek szükséges lesz az 1 millió munkahellyel, ha a kormányod szétbombázza a 2. pillért, és állami alapból oldaná meg a nyugdij ellátást!
    Mitől lesz demográfiai javulás, ha azt állitod, hogy a gyerek nem gazdagságon, szegénységen múlik...?”
  • 92. load 2010. november 22. 15:02
    „90. Stickers
    Rosszul tudod.
    1993-ban a debreceni kongresszuson eltörölték a korhatárt.
    Ez is kellett, hogy néppárt legyenek.”
  • 91. load 2010. november 22. 14:56
    „88. pancser
    Nekem három gyermekem van.
    Tehát megtettem mindent, hogy ne nekem legyen igazam.
    Látod, mégis vesztettem.
    De félre a viccet!
    Egyelőre maradjunk annyiban, hogy a népesedési adatok eddig engem igazolnak.
    Legközelebb - ebben a témában - akkor szólj, ha az egy éven belüli születések száma meghaladja az elhalálozásokét!”
  • 90. Stickers 2010. november 22. 14:55
    „A pénztáraknak hátránya nincs, ugyanakkor pedig ha igaz is, amit mondasz ne felejtsd el, hogy óriási szakadék van a nyugati országok és köztünk. Ilyen gazdasági politikával és helyzettel, ami nálunk van és a jó magyar mentalitással igenis szükség van a pénztárakra, hogy az embernek legalább valamije legyen idős korára, és ugyanakkor az államnak a 8% nem fájdalmas tétel, noha a 24%-ot havonta szépen ellopja és eltünteti.

    Senkinek semmi köze a magánvagyonhoz, az államosítás és a Rákosi rendszer időszaka véget ért, és pont ez a vezérkos ne ugráljon, amikor annak idején ő zavarta ki annyira az oroszokat, most meg őket másolja. Amúgy meg, ha jól tudom a fideszben 35 év a felső korlát. Egy vén idegbeteg ... mit keres még ott?”
  • 89. Stickers 2010. november 22. 14:44
    „ja, mert költöztet be 50 millió kínait a vezéred mi? :)”
  • 88. pancser 2010. november 21. 23:32
    „Szövegértelmezési problémáim nincsenek, viszont végig azt állítottad, hogy a népességfogyás megállíthatatlan. Mi ez ha nem a magyar nemzet pusztulásának víziója? A sajnos szó odabiggyesztése csak látszat, a népsségfogyás bemutatása mögött éreztem a kéjes örömört, na megmondtam neki! Szerencsére a tévedsz, a népességfogyás nem fog már sokáig tartani!”
  • 87. load 2010. november 21. 23:00
    „86. pancser
    A nemzethalál víziót te emlegetted.
    Vitatkozz magaddal!

    "Örülsz az általad közölt statisztikának?"
    Az utolsó mondatom ez volt: SAJNOS nem kell hazudjak, hogy ezt elmondjam neked.
    Mondd, nem mondták már mások is, hogy komoly problémáid vannak a szöveg értelmezéssel?”
  • 86. pancser 2010. november 21. 21:13
    „85-höz! Örülsz az általad közölt statisztikának? Gondolod, hogy ez mindig így lesz? A tendencia a nemzethalállal egyenlő nemde? Hiszel ebben mert én nem. Ha hiinék benne már csomóznám a kötelet, de nem teszem mert tökös gyerek vagyok és tudok hinni a jövőben. Amúgy a csökkenés mértéke lassuló tendenciát mutat a számsorod alapján. A 2.-ik pillérnek amúgy fuccs a 3.-al semmi bajunk!”
  • 85. load 2010. november 21. 19:46
    „76. pancser
    ""load"! Aki a töretlen népességszám csökkenéséről beszél az a nemzet haláláról vizionál! Nem így lesz ez biztos! Viszont olybá tűnik mintha ennek örülnél. Vajon ez csak taktika a meggyőzésemre vagy tényleg így gondolod?"
    Sem nem vízió, sem nem taktika.
    Az utóbbi 10 év magyarországi népesedési adatai közül a lakosságszám:
    1999 - 10253416
    2000 - 10221644
    2001 - 10200298
    2002 - 10174853
    2003 - 10142362
    2004 - 10116742
    2005 - 10097549
    2006 - 10076581
    2007 - 10066158
    2008 - 10045401
    2009 - 10030975
    Ezek tények, pancser.
    Utoljára 1981-ben születtek többen, mint ahányan meghaltak.
    Azóta nagyjából 600 ezerrel lettünk kevesebbek, a bevándorlás ellenére.
    Sajnos nem kell hazudjak, hogy ezt elmondjam neked.”
  • 84. gjozsi88 2010. november 21. 19:20
    „szocdem!
    Jelen pillanatban ők finanszirozzák az országot....!
    Mert ha hirtelen eltüntetnéd azt, amit az ő pénzükön vettünk, épitettünk ,akkor kiderülne, hogy a kietlen sivárságot tették tönkre Magyarországon...!
    A nagy magyar tőkéről meg annyit tudunk, hogy a közszolgálati rádió vezető hírként számolt be egy üzem létrehozásáról, melyről megtudtuk, hogy a 36 milliós ( nem milliárd) beruházás egy része önerő, a többi hitel...!
    No comment!”
  • 83. szocdem 2010. november 21. 19:06
    „"A világbank és gazdasági, pénzügyi szakértők "

    Jószi!

    ezekre a tagokra - akik mellesleg az egykori Keletindiai társaság ból lett, és az USA vasut-olaj (ujjabban high-tech is) gigacégeiből lett transatlanti - transnacionális tőke vazallusai. Fingjuk sincs a nemzeti gazdaságokról, csak a nagy globalistautópiaát próbálják magyarázni aminek a nevében megszorításokkal zsarolják ki a nemzetek vagyonát! HA Magyar vagy le sem írod ezeknek a nevét vagy tituluság barátom!”
  • 82. gjozsi88 2010. november 21. 18:49
    „még annyit:
    A világbank és gazdasági, pénzügyi szakértők egyben hangzóan azt állitják, hogy a nem látható, nem létező szerkezetio reformok (megszoritások ) nélkül a most elkölteni szándékozott nyugdij vagyon felélése után az adósság újra fog termelődni, azaz nem oldunk meg semmit, csak feléljük a vagyont és ezzel eltoljuk a problémát!
    Szerkezeti reform nincs, csak néhány látvány intézkedés, amire azt mondták, hogy ez nem szerkezeti reform!”
  • 81. gjozsi88 2010. november 21. 18:40
    „pancser!
    Azt állitottad, hogy a családi adózás támogatja a gyerek vállalást...majd miután elmondtuk, hogy ez nem támogatja, már átalakitottad sugallatra!
    Ehhez viszont nem kellett volna úgy átalakitani, hogy csak a gazdagok járjanak jól!

    Nyugati országokban azért nincs szükség a 2. pillérre, mert ott az embereket nem kell meggyőzni arról, hogy az állam nem mindenható és nem kell legyőzniük a szocializmus ezen ideológiáját!
    A nyugati ember tudja, ha nem takarékoskodik felkopik az álla, mert az öngondoskodás fontos!
    Ezt jelzi, hogy mind az életbiztosítások, mind az önkéntes nyugdijpénztárak száma sokkal nagyobb arányú, mint nálunk!
    Látod Te is az állami nyugdijba hiszel, mint egyedüli garanciára...a nyugati embernek messze eltér tőled a véleménye!
    Egyébbként azért olvass utána mit mondott a világbank a fidesz terveiről....!
    Több, mint kockázatos....!”
  • 80. pancser 2010. november 21. 15:48
    „79-hez! Nem mondok ellent magamnak. OV gyerekpárti adózása azt sugallja egy átlag halandóanak, hogy fontos dolgot csinál, ha gyermeket nevel, ez kiegészül egy erős családpárti kormánypropagandával, amelyet OV. gyakran maga is megtesz. A legfontosabb a lélek megváltoztaása!
    Azt hiszem minden további vitának elejét vewhetjük, ha elolvasod a Világbanki vezető tisztviselő véleményét, aki egyáltalán nincsen a 2. pillér oldalán. Azt mondja, nem valószínű, hogy bevezetik a másdik pillért Nyugat Európában. Ő az 1-es és a 3. mellett van. Azt mondja az állami nyugdíj adta biztonságot erősíteni kell, a 3.-k tehát az önkéntes pénztárakba való takarékoskodási hajlmot kell ezen túl erősíteni. Szóval OV és csapata olyan útra lépett amelyet a Világbank is helyesel, csak ezeket a véleményeket a szocik elhallgatták és nyomultak azzal amit a fidesz most nagyon helyesen felszámol!”
99 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

310 millió euró jutalmat oszt a Siemens a dolgozóknak

A német Siemens csoport rendkívüli juttatásokkal honorálja a csoport dolgozóinak, hogy helytálltak a… Tovább olvasom