Kisalföld logö

2018. 01. 19. péntek - Sára, Márió 3°C | 7°C Még több cikk.

Kötelező lesz a nappali világítás az új autókra

Az Európai Unióban hétfőn életbe lépett az a szabályozás, amelynek értelmében minden új személyautót és kisteherautót kötelezően nappali világítással kell felszerelni.
 
Az Európai Bizottság brüsszeli közlése szerint másfél év múlva ugyanez az előírás a nagyobb teherautókra és a buszokra is vonatkozik majd.
Olyan speciális lámpákról (DRL) van szó, amelyek alkalmasak a nappali világításra, és kevés energiát fogyasztanak.

A bizottság emlékeztetett arra, hogy azokban az országokban, ahol már kötelező a nappali világítás, nagyon kedvezőek a tapasztalatok. A nappali fényszóróhasználat révén csökkenthető a közúti balesetek száma, amire nagy szükség van, mert 2009-ben több mint 35 ezer ember vesztett életét autóbalesetben Európában, és tizennégyszer ennyien súlyos sérüléseket szenvedtek.

Olvasóink írták

  • 16. Imcsi 2011. február 14. 18:06
    „Nappali világítás? Mi az?
    Ilyen megnevezés a kresz-ben sincs: van helyzetjelző, tompított- és távolsági fényszóró, valamint ködlámpa! (az irányjelző és a tolatólámpa sztem itt nem játszik!)”
  • 15. dundi08 2011. február 10. 13:13
    „14
    Hát egy ideje ismerem már magamat ahhoz hogy tudjam a korlátaimat. :)
    Azt is tudom hogy ha itt nem egyértelműen írok le valamit vagy nem magyarázom meg, jön 1-2 értelmezni és olvasni nem tudó okoska és elkezdi osztani az észt. Próbálom ez megelőzni :D
    A válaszoddal pedig tökéletesen egyetértek. Szép napot!”
  • 14. Sceptic 2011. február 09. 20:26
    „Te annobon, valamit nagyon rosszul fogsz... Én kis kocsiban (a sajátom) és nagyban (céges) is bekötöm magam, és indexelek, de nem ám a röndér miatt! Az övet magam és a családom miatt, az indexet meg magam és a körülöttem közlekedők miatt használom... :D

    dDundi08, megkapóan felvilágosult vagy a korlátaidat illetően... :D”
  • 13. dundi08 2011. február 09. 18:40
    „12
    Így van. Mindenhogy fel lehet fogni. Én úgy fogom fel hogy a kisebb autókra sokkal jobban figyelek mert nagyobb eséllyel feltételezem hogy rutintalanabb ember ül benne, és a közlekedésben veszélyesebbnek tartom őket. Érzem ám a részleges hülyeséget a válaszomban, nem kell felhívnod a figyelmemet erre. Pont annyira hülyeség ez mint az amit te írtál. :) És az hogy valakinek van e pénze vagy nincs...ez is személy függő és nem kis vagy nagykocsi függő. Nem egy "tuning Suzuki" van ezerrel röpködve a városban leszarva minden szabályt. (ez ugye kisautó ha jól gondolom) Az én hozzászólásom éppen olyan előítéletes mint a tiéd. Csak a másik oldalon. Kivételek mindig vannak ahogy írtad is. MINDIG! :)”
  • 12. annobon 2011. február 09. 11:39
    „11-hez: "legyen az bármely kategóriás autó" Azért nagy átlagban a "nagyvasakban" ülők sz@rnak a KRESZ-re, mert a pénzükkel és a kapcsolataikkal könnyedén lekezelik a rendőrt. A kisebb autókban ülők (mint pl. én is) mindig bekötöm magam és mindig indexelek, nehogy a rendőr elkapjon, mert nincs felesleges 30e forintom a büntire... Szal mégiscsak számít a méret! :) /U.i. persze vannak kivételek is, nem tagadom, de azok csak erősítik a szabályt./”
  • 11. dundi08 2011. február 09. 00:05
    „annobon

    Az irányjelző használata nem autóméret függő, hanem sofőr függő. Az autó nem tehet róla ha a sofőr nem használja a kötelező dolgokat, legyen az bármely kategóriás autó.”
  • 10. urbaniastapista 2011. február 08. 23:08
    „A japók ködlámpa kapcsoló rendszerét is kötelezővé tehetnék: minden gyújtáslevétel után kikapcsol, aki napsütésben, vagy ami még rosszabb, esőben jön szembe 4 lámpás díszkivilágításban, na annak nem japó autója van.”
  • 9. Sceptic 2011. február 08. 22:42
    „Kedves akela, jómagam is hosszú vezetési tapasztalattal rendelkezem, ráadásul a látásommal sincsen semmi baj, mégis a frász kerülget, amikor kora reggel, vagy a derengő korai alkonyatban a semmiből teremnek előttem-mögöttem a diszrét pasztellszínű autók, amiken természetesen nem világít a lámpa, mer´már nappal van, akkor meg minek?
    Ami az akkumulátorok élettartamát, meg a fogyasztást illeti, én csak saját tapasztalatomat tudom elmondani: öt éve vettem meg az autómat, egy akkor már pár éves akksival. Öt éve használom szinte naponta úgy, hogy a gyújtáskulcs után rögtön a világításkapcsolóhoz nyúlok. Az akkumulátor még mindig az, amivel vettem (ma már kb. hét-nyolc éves), egyetlen egy alkalommal nem kellett töltőre tennem, az öt év alatt lámpánként egy-egy izzócserém volt. Nem látom sem az extraköltséget, sem a környezeti kockázatot. Mellesleg egy rossz látásí viszonyokból eredő karambol egészségügyi és környezeti jellegű terhelése szerintem nagyságrendekkel nagyobb, mint egy esetleg idő előtt lecserélt akkumulátoré.
    Summa summárum, a magam részéről csak támogatni tudom a nappali kötelező világítás-használatot, legyen az bármilyen lámpákkal is...”
  • 8. annobon 2011. február 08. 10:52
    „Én még azért az irányjelző használatát is kötelezővé tenném.
    U.i.: jah, hogy az már most is kötelező? Sztem meg autóméret-függő a dolog...”
  • 7. orion1 2011. február 08. 09:03
    „Lehetne értelmesebb dolgot is kitalálni, például kötelező autós kamerát a szélvédő mögé minden új autóba, és ha szembe előznek veled és az árokba hajtassz, máris meglenne a felelőse a balesetnek.”
  • 6. Pikulics 2011. február 08. 04:35
    „Audi és VW modelljein látható már, ez a hullámvonalu LED (Világitódióda) sor.
    Kicsit irritáló a formája miatt, de elöbb lehet észrevenni a száguldókat is.

    akela4: fogyasztás tekintetében ne keverje az ülésfütést a LED világitással, az egyik 200W, a másik 3W.”
  • 5. watchman 2011. február 07. 22:13
    „Agent
    Ez pár ezer forintos kiadás, és működik.
    /nem kell újra forgalomba helyezni/
    off veszel egy új hangberendezést attól
    még nem kell új forgalmit csináltatni,/off
    A notórius benemkapcsolók ellen viszont
    jó lesz.”
  • 4. watchman 2011. február 07. 22:05
    „A cikkfordítónak egyes osztályzat.
    akela4
    Amit írtál gondold át még egyszer az akkumulátorokkal kapcsolatban.:)”
  • 3. Agent 2011. február 07. 20:10
    „"eggyel több, amiért macerálható a közlekedő"

    vs.

    "amelynek értelmében minden új személyautót és kisteherautót kötelezően nappali világítással kell felszerelni."

    ÚJ forgalomba helyezés, teccikérteni?”
  • 2. Agent 2011. február 07. 20:04
    „1, fenét, végre egy értelmes ötlet, idővel talán eltűnnek a téli szürke ködben szürke autóval még alkonyatkor is világítás nélkül közlekedő idióták, a DRL-t pedig magasfényű LEDekkel valósítják meg, így az energiafelhasználás és az élettartam sem kérdés.”
  • 1. akela4 2011. február 07. 19:26
    „Ezt a megállapítást bizonyosan egy aktakukac erőlteti, akinek még ráadásul jogosítványa sincs!
    Hosszú vezetési tapasztalatom erről a kérdésről csak annyi, hogy eggyel több, amiért macerálható a közlekedő, de semmi haszna az ég-világon, mert aki rosszul lát eleve nem kap engedélyt, akinek pedig már van az a biztonságos közlekedéshez megfelelő távolságból észleli a közlekedő járműveket a nappali fényben.
    a kérdés inkább növeli a környezeti kockázatot, mert sokkal több akkumulátor megy tönkre a folyamatos világítás miatti alúltöltésnek köszönhetően!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kormány dönt: vajon marad az eho?

Nem szerepel a tételes egészségügyi hozzájárulás (eho) bevezetése azon javaslatok között, amelyeket… Tovább olvasom