Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 9°C Még több cikk.

Jön a postás: megkezdődtek a pénztári kifizetések

Összesen 99,620 ember maradt a magán-nyugdíjpénztári rendszer tagja – állapítja meg a Stabilitás Pénztárszövetség 2011. július 19-én készült összegzése.

Az állami nyugdíjrendszerbe visszalépők után a pénztárak összesen 2827,5 milliárd forintot utaltak át a Nyugdíjreform- és Államadósság Kezelő Alap számára, a "maradók" vagyona 234 milliárd forintot tesz ki.

A jogszabályban előírtaknak megfelelően 2011. július 20-áig valamennyi pénztár rendben visszaigényelte a reálhozamok és munkáltatói támogatások kifizetéséhez szükséges összeget.

Szerdán a pénztárak megkezdték a tagi követelések kifizetését. Borza Gábor, a szövetség alelnöke szerint nincs érdemi akadálya annak, hogy az előírt határidőn belül megtörténjenek a kifizetések.



A Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alap (ÁKK) a magán-nyugdíjpénztárak visszaigénylésének kézhezvételét követő 2 munkanapon belül átutalja a magánnyugdíjpénztárak pénzforgalmi számlájára a visszaigényelt összegeket.

Ezt követően a pénztárak a visszalépő tagi kifizetéseket - a törvényi előírásoknak és a tagok korábbi nyilatkozatának megfelelően - a visszaigényelt összeg jóváírását legkésőbb 2011. augusztus 31-ig végzik el. A Stabilitás számításai szerint a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépett tagok átlagosan 80 ezer forint reálhozam-kifizetésbe részesülnek. Borza Gábor ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a banki és postai átutalások költségét- összhangban a jogszabályokkal – a pénztárak levonják.

Borza Gábor, a Stabilitás Pénztárszövetség alelnöke közölte: az érdekvédelmi szervezet adatgyűjtése alapján 11 pénztár érte el a működéshez szükséges 2 ezer fős létszámot, öt pénztár (ING, OTP, Aegon, AXA, Allianz) pedig a 10 ezer fő feletti létszámot. A nagy piaci pénztáraknál összpontosul a tagok és a kezelt vagyon mintegy 80 százaléka. A visszalépő tagokra jutó vagyon nagysága – nem végleges adatok alapján – 2827,5 milliárd forint volt, a maradók vagyona megközelíti a 234 milliárd forintot.

A volt magán-nyugdíjpénztári tagokat megillető tagi kifizetések – reálhozam és tagdíj-kiegészítés – összegét a pénztáraknak 2011. július 20-ig kellett visszaigényelniük a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alaptól. Ez a szövetség alelnöke szerint valamennyi pénztár esetében rendben megtörtént, így nincs érdemi akadálya annak, hogy az előírt határidőn belül végbemenjen a reálhozamok kifizetése.
Borza Gábor felhívta a figyelmet, hogy a reálhozam nem azonos az egyenlegértesítőkön szereplő hozammal.

A pénztárak által év elején kiküldött értesítőkön ugyanis a tag egyéni számlájának egyenlege szerepel, amelyből le kell vonni a pénztártagság utolsó napja és a tagsági jogviszony utolsó napját megelőző hónap közötti időszakra vonatkozó, a KSH által közölt, előző hónaphoz mért fogyasztói árindexek szorzatával képzett inflációs ráta értékét. A reálhozam tehát a tag egyéni számlájának egyenlege (piaci érték) és a fenti módszerrel számított érték különbsége lesz.

Olvasóink írták

88 hozzászólás
  • 88. gjozsi88 2011. július 24. 15:33
    „87-hez még annyit:
    Mivel 2013.-ban megkezdödtek volna a magánpénztári kifizetések egyre kevesebbet kellett volna az állami nyugdíjkasszába pótolni, igy a kiegészitett 500 milliárd ezután folyamatosan csökkent volna és amikor kevesebb befizető és több kifizetendő járadék van az állami nyugdíjalap már csak az igény 75%-t kell, hogy fizesse, a mostan 100% helyett!”
  • 87. machers 2011. július 23. 20:54
    „86. asvel 2011.07.23. 18:53
    Igazad van. Ez évente mintegy 300 milliárd volt. Normál gazdálkodás mellett ezt nem hitelből kellett volna fedezni. Gondolj bele! Az egykulcsos adó miatt idén 500 milliárd esett ki. Ez egymagában fedezte volna a szükségletet. Az előző években is utána lehetett volna nézni, hogy ezt hogyan lehet előteremteni. Ha most végiggondoljuk mi fog következni, akkor világosan látni, hogy megszívtuk. A demográfiai adatok világosan mutatják, hogy nem lesz ember, aki kitermelje a járulékokból a normális nyugdíjra valót. 2030-ra 100 dolgozóra 130 nyugdíjas jut. ezt ugye nem kell ecsetelni, hogy mivel jár. Na, itt jött volna be a képbe a mnyp. Ez nem kis részben tehermentesítette volna az államot. Na, ezt vágták haza a fideszesek. Az, hogy ennek e kommunikációja milyen szinten történt, mennyi mocskos hazugság, parasztvakítás volt benne, az egy másik történet. Ha még arra is visszagondolok, hogy meg akarták védeni a nyugdíjpénztárakat - erről papírom is van - akkor szorul ökölbe a talpam is.”
  • 86. asvel 2011. július 23. 18:53
    „65. machers 2011.07.22. 21:04

    Igazad van , de egy apróságot kifelejtettek a rendszer kidolgozói.
    Az igaz, hogy ez a 3000 milliárd majd valamikor mentesíthette volna az államot, csak azt az apró problémát felejtették el , hogy addig is fizetni kell a jelen nyugdíjasait, és azzal, hogy ez a 3000 milliárd a magánszámlákra ment, ezt hitelekből kellett pótolni, hiszen ennyivel kevesebb került a kasszába!”
  • 85. asvel 2011. július 23. 18:47
    „79. umberto 2011.07.23. 14:33

    Tévedsz, nem léptem vissza, mivel nem is voltam magánnyugdíjpénztár tag.
    Mivel annak bevezetésekor külföldön dolgoztam, 36 évesen kezdtem itthon dolgozni, amikor is közölték, hogy mivel elmúltam 35, már tárgytalan!”
  • 84. kóchenger 2011. július 23. 15:30
    „Újból megkérdezem:
    Ha a befizetett pénz az én nyugdíjamra lett félrerakva, hogyan vehették el?
    Ha nem, miért kapok érte reálhozamot?
    He???”
  • 83. quaestor 2011. július 23. 15:25
    „benidor
    Annak idején, amikor a választható portfóliókat "bevezették", levélben kiértesítették a pénztártagokat a lehetőségekről, és a kockázatokról. Most nem bonyolódom abba bele, hogy nyugdíj előtt állók stb. Lényeg az, hogy lehetett választani. Én is ekkor választottam. Az Aegonnál meg egyből a növekedésit választottam, de ez volt a veszélyesebb portfólió.”
  • 82. gjozsi88 2011. július 23. 15:07
    „benidor!
    De, mindenkit megkérdeztek, hogy a biztonságosabb zömében állampapirokat tartalmazó portfolóiót, vagy a kockázatosabb tőzsdei szereplést kináló lehetőséget választod!
    Csak nem is figyeltél, mit irattak alá veled!”
  • 81. machers 2011. július 23. 15:02
    „80. benidor 2011.07.23. 14:49
    Mindenkinek alanyi jogon járt az a lehetőség (jog), hogy saját maga döntsön a pénze sorsáról. Ez a hajó elment. Utólag már kár ezen agyalni.”
  • 80. benidor 2011. július 23. 14:49
    „78. machers!
    A helyzet az, hogy sem engem, de még a munkahelyemen sem kérdeztek meg senkit, hogy milyen portfóliót választ!”
  • 79. umberto 2011. július 23. 14:33
    „Nyugi srácok, nem történt más, mint hogy asvel visszalépett állami nyugdíjba, a reálhozamot már előre eltapsolta, és most egy kicsit frusztrált, hogy mi lesz, amikor eljön az idő, és nyugdíjas (inaktív) korában államra fog szorulni?”
  • 78. machers 2011. július 23. 14:31
    „77. benidor 2011.07.23. 14:15
    Bár a kérdés nem nekem szólt, de ,bocs quaestor, válaszolok rá. Három különböző portfólió (befektetési lehetőség) közül választhatott mindenki. A portfóliókat alkotó pl. kötvény, részvény, stb. hozamából lehetett részesülni. Itt nyilván a kockázat, illetve a várható hozam szempontjai alapján lehetett választani. A törvény szerint öt évvel a nyugdíjba vonulás előtt a "klasszikus" (államkötvényeket tartalmazó, ezért biztonságosnak ítélt) portfólióba kellett rakni a tag vagyonát, a pénzének a biztonsága érdekében.”
  • 77. benidor 2011. július 23. 14:15
    „T.quaestor!
    Fogalmam nincs, hogy milyen portfólióban voltam, de min múlik, hogy ki milyen portfólióban van?”
  • 76. machers 2011. július 23. 13:19
    „62. asvel 2011.07.22. 20:30
    A törvény úgy fogalmazott, hogy a magánnyugdíjppénztári számlán összegyűlt pénz a tag tulajdona.
    1997. évi LXXXII. törvény, 5.§ szerint:

    (4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amelyre az e törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető
    Miről beszélsz?”
  • 75. gjozsi88 2011. július 23. 13:08
    „asvel!
    Ha az állam fizette be a magánpénztárakba a tagdijat, akkor minek a reálhozamát kapom én, aki semmit nem fizettem be?????
    Van egy csomó csont a retorikába, melyet a fidesz sem tud megmagyarázni!”
  • 74. quaestor 2011. július 23. 12:35
    „benidor
    Én is az OTP-nél voltam 10 évig mnypt tag, utána átléptem 2008-ban az aegonhoz. A reálhozamom több mint 200.000 Ft.
    Lényeges, hogy milyen portfólióban voltál. Hozzáteszem, én a növekedésiben voltam és nem egy eget rengető jövedelem után fizettem a nyugdíjjárulékot. Az is igaz, hogy az én reálhozamom elég kevés a hozamhoz képest, de sajnos ennek számításába nincs beleszólása senkinek.
    Egy kérdésem volt az aegon felé: remélhetőleg a májusi inflációt nem az áprilisi után számolták ki, de korrekt választ nem kaptam. Azt is csak remélni tudom, hogy a 2 % tagi kiegészítést egyben fizetik ki a reálhozammal. Nem szeretnék dupla költséget fizetni a kiutalás miatt. De valószínűleg ez sem lesz kívánságműsor.”
  • 73. machers 2011. július 23. 09:44
    „T. benidor!
    Tudom, hogy nem lesz túl megnyugtató a válaszom. Ja, semmi közöm a pénztárakhoz. A hozam és a reálhozam közt van különbség. A reálhozam tulajdonképpen az infláció feletti hozamot jelenti. Ezt havi bontásban számolták, többek közt ezért lehet eltérés a tagok visszatérítése közt. Nem utolsó szempont, hogy milyen portfólióban volt a pénz, volt-e - mikor - portfólió váltás.
    A pénz valószínüleg kamatozott, de mivel az előbb említett módon számolták a reálhozamot, sajnos, ezért lett ez az eredmény.”
  • 72. benidor 2011. július 23. 08:42
    „Tisztelt machers!
    Akkor még arra szeretnék választ kapni, hogy az OTP- hez 10 évig befizetett magánnyugdíjam hozama hová lett? Mert ha azt az infláció, piaci környezet elnyelte volna, akkor mindenkiét elnyelhette volna és mindenki csak az utolsó 2,5 év után kaphatna.
    Egy kollégám, aki fele annyi fizetéssel fele annyi mny.pénztári járulékot fizetett és maradt az OTP-nél, most 30.000 Ft-ot kap vissza.
    2,5 évvel ezelőtt senki sem gondolta, hogy Orbánék államosítják a megfélemlíthető emberek magánnyugdíját! Ezek szerint 12 év alatt semmit nem kamatozott a betett pénzem?”
  • 71. machers 2011. július 23. 07:15
    „T. benidor!
    Elégtételt csak Orbánéktól lehetne kérni.
    Pénztárváltásnál az OTP-nek nem volt kifizetési lehetősége, tekintettel arra, hogy a mnyp-tól csakis nyugdíjba vonulás alkalmával (után) lehet pénzt (a nyugdíj 25%-át) kivenni.
    Az AXA eljárása nem volt korrekt. Ez így közönséges árukapcsolás volt. Bár erről hallgattassék meg a másik fél is! A hitelnek és a mnyp-nak semmi köze egymáshoz.
    A reálhozamot nem az AXA kebelezte be, hanem pl. az infláció, a piaci környezet.”
  • 70. benidor 2011. július 23. 05:59
    „Vagy az OTP-nek kellett volna kifizetnie akkor a reálhozamot, mikor nyugdíjpénztárt váltottam? Tudja valaki?”
  • 69. benidor 2011. július 23. 05:55
    „Én sajnos nem kapok reálhozamot, mert az AXA banknál kölcsönt vettem fel kb. 2,5 éve éas ők köteleztek rá, hogy az OTP-nél lévő nyugdíjpénztári megtakarításomat kb. 10 évit, tegyem át az AXA nyugdíjpénztárhoz. Így az AXA bekebelezte a reálhozamomat is. Mikor megkérdeztem az AXÁ-t, hogy miért csak nulla forintom van, azt mondták, hogy mit akarok 2,5 évi tagság után? Lehet jóvátételt kérni?”
88 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csökkent a Telenor Magyarország nyeresége

A Telenor árbevétele a második negyedben 39,6 milliárd forint volt, szemben a 2010 azonos időszaki… Tovább olvasom