Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Jön a magánnyugdíj kalkulátor - Átlép? - Számoljon: még 45 nap

Az első, teszt jelleggel lefuttatott számítások azt mutatják: igen kevés embernek érheti meg racionálisan, pusztán a számok alapján úgy dönteni, hogy marad a pénztárában.

Juhász Istvánné főtitkár bejelentette: a hétfőn elfogadott törvények által meghatározott paraméterek mentén a pénztárak egy olyan egységes kalkulátort dolgoznak ki, amelynek segítségével mindenki egyénileg is ki tudja majd számítani, hogy az állami rendszerbe történő átlépés vagy a maradás éri meg jobban.

José Manuel Barroso segítségét kéri a Stabilitás Pénztárszövetség

A Stabilitás Pénztárszövetség az Európai Bizottság elnökétől, José Manuel Barrosótól kért azonnali segítséget "3 millió magyar munkavállaló érdekeinek megvédésében", egyben felszólította Schmitt Pált, hogy a hétfőn elfogadott törvényt küldje előzetes normakontrollra az Alkotmánybíróságra és bejelentették azt is: kalkulátorral kívánják segíteni az átlépési döntésben a tagokat.

Az MTI-nek kedden elküldött tájékoztatás szerint a Stabilitás Pénztárszövetség levélben tájékoztatta a hétfőn elfogadott, a magánnyugdíjpénztárakat érintő törvény elfogadásáról az Európai Bizottság elnökét José Manuel Barrosót, Viviane Reding alelnököt, aki a bizottságon belül a jogérvényesülésért, alapvető jogokért és uniós polgárságért felelős, valamint Juan Fernando López Aguilart, aki az Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottság elnöke. Egyben felszólították Schmitt Pál köztársasági elnököt, hogy haladéktalanul küldje a törvényt előzetes normakontrollra az Alkotmánybírósághoz.

"A magyar történelem legsötétebb időszakát eleveníti fel az módszer, amelynek segítségével a magyar kormány 3 millió magyar és uniós állampolgár több mint 3000 milliárd forintját (10 milliárd euró) államosítja, és ezzel lényegében felszámolja a második nyugdíjpillért" - jelentette ki Bába Julianna, a Stabilitás Pénztárszövetség elnöke a közleményben. Hozzáteszi: ehhez hasonló cselekmény még nem valósult meg az Európai Unió történetében és úgy véli: a kormány szándékosan és durván megsértette az Európai Unió értékeit és az alapvető szabadságjogokat.
A Stabilitás emlékezetett arra is, hogy az elfogadott törvények súlyosan diszkriminálják azokat, akik szeretnék megtartani egyéni megtakarításaikat, azaz maradnának a magánnyugdíjpénztáraknál - áll a közleményben. A törvény értelmében ugyanis, aki 2011. január 31-ig nem nyilatkozik arról, hogy nem kíván visszalépni az állami rendszerbe, az automatikusan odakerül, de később nincs lehetősége a magán-nyugdíjpénztárakhoz visszatérni. Emellett a szövetség szerint durva szankciókat alkalmaznak a maradni kívánókkal szemben, hiszen ők elveszítik a jövőre vonatkozó teljes állami nyugdíjukat, annak ellenére, hogy továbbra is fizetik a nyugdíjjárulékot. Az állami nyugdíjrendszer nem alkalmaz egyéni számlákat, a befizetésekből a mindenkori aktuális nyugdíjat fizetik - emlékeztetnek. Mostanra az is világossá vált, hogy az államosított vagyont nem a későbbi kifizetésekre kívánják félretenni, hanem a magyar államháztartási hiányt kívánják csökkenteni 2011-ben - mutatott rá Bába Julianna a közleményben.

Juhász Istvánné főtitkár bejelentette: a pénztárak egy olyan egységes kalkulátort dolgoznak ki, amelynek segítségével mindenki egyénileg is ki tudja majd számítani, hogy az állami rendszerbe történő átlépés, vagy a maradás éri meg jobban. Az első, teszt jelleggel lefuttatott számítások azonban azt mutatják: igen kevés embernek érheti meg racionálisan, pusztán a számok alapján úgy dönteni, hogy marad a pénztárában. Ők elsősorban a közvetlenül nyugdíj előtt állók és a magas jövedelemmel rendelkezők lehetnek.

A főtitkár szerint azonban azok, akik hisznek abban, hogy a diszkrimináció-ellenes európai uniós jogszabályok alapján a pénztárban maradók néhány év múlva, akár visszamenőleg is visszakaphatják a most elvont nyugdíjjogosultságukat, mindenképpen maradjanak.
Azok is inkább maradjanak, akik nem bíznak abban, hogy az állam a következő 20-30 évben ilyen kedvezőtlen demográfiai helyzet ellenére - a legjobb szándék mellett - fenn tudja tartani a rendszert. "Ha sok ember bízik a magán-nyugdíjpénztári rendszerben és sokan maradnak tagok, akkor működőképesek maradhatnak a pénztárak" - tette hozzá a főtitkár, aki szerint a törvény által drasztikusan szigorított költség-elszámolási szabályok miatt jelentős létszámleépítések és összeolvadások várhatóak a szektorban, de az előzetes jelzések alapján még így is több pénztár fennmarad.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a törvény adminisztratív akadályokat is gördít a maradni szándékozók útjába, hiszen nekik 2011. január 31-ig személyesen kell nyilatkozatot tenniük arról, hogy fenn kívánják tartani magánpénztári tagságukat. Erre mindössze az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 33 ügyfélszolgálatán lesz lehetőség, ami a szövetség szerint fizikailag is korlátozza a pénztártagok cselekvési autonómiáját.
Amennyiben a köztársasági elnök aláírja a törvényt, a Stabilitás megtámadja azt az Alkotmánybíróságnál, kérve az utólagos alkotmányossági vizsgálatot.

Olvasóink írták

151 hozzászólás
  • 151. poto 2010. december 29. 11:42
    „Ezt a lóvét a Viktor már rég eltapsolta fejben.
    Kár erről többet beszélni.
    A jövőről kell gondolkodni.
    Milyen megoldások vannak a piacon azok számára akik nem csak az állami nyugdjból akarnak éhen halni.”
  • 150. gjozsi88 2010. december 25. 17:55
    „Ezt nem én irtam!

    "Szerencsére van más érték, értékrend, és értékmérő, mint a mocskos pénz! "

    A termelésről nem nyugtattál meg!

    Hova helyezzük el a 80%-ot amit eddig is exportáltunk és a bennünket finanszirozó multi piacán helyeztük el!
    Te komolyan gondolod, hogy ez a piac továbbra is megveszi a termékünket, ha felrugjuk a korábban aláirt szerződéseinket....ugyanis még mindig van adósságunk, sőt adósságból fizetjük a korábbi hiteleket is!
    Ha nem adnak több hitelt, mitől tudunk fejlődni, hogy versenyképesek maradjunk, hogy a mi termékünket vegyék meg?
    A mostani technikánk, technológiánk már most elavult!”
  • 149. Sagittarius 2010. december 25. 17:29
    „148. gjozsi88 2010.12.25. 16:57

    No akkor! A kérdésed alapjában véve rossz! Nem a pénz alternatívájára vagy Te kíváncsi, hanem a hitelére! Pénz ugyan is abból keletkezik, ha termelő tevékenység folytán javakat állítunk elő, és azt eladjuk. Az én olvasatomban!
    Nem tartozik a termelő tevékenység fogalmába nálam az uzsorázás, a tőzsdézés, a szerencsejáték, a mások bajára alapuló pénzlehúzás (biztosítás, magánnyugdíj) és más szemiták által kieszelt pénzügyi ügyletek!
    Tehát, ha tényleges termelési alapokon nyugszik egy gazdaság, és nem sötét pénzügyi mahinációkon, akkor a világ pénzügyi körei bekaphatják a valagunka! -ha megengedjük nekik! Még egyszer leírom, ez az ország képes magát eltartani termelésből!! Mielőtt újra leírnád, olajat, nyersanyagot pedig majd bartelolunk legrosszabb esetben, olyan országokkal, akik megérdemlik, mert nem az ellehetetlenítésünkre, kiszipolyozásunkra törekednek mint pl.: az IMF!”
  • 148. gjozsi88 2010. december 25. 16:57
    „Sagittarius

    A legnagyobb tévedésed ott van, hogy a világ racionális kérdései nem nézőpont kérdése!

    Ahhoz, hogy komolyan lehessen Téged venni, szükséges lesz megválaszolnod a 142-ben feltett kérdést, mert mint magad is elismerted erre még nincs válaszod....noha enélkül az egész elméleted romokban hever!”
  • 147. Sagittarius 2010. december 25. 13:49
    „146. gjozsi88 2010.12.25. 13:12
    "Sagittarius. Nem legyőzni akarlak....megérteni....!"

    Szerintem pontosan értesz engem mindenben! Sőt, mostanra mindketten tökéletesen értjük egymást! Tulajdonképpen a párbeszédünk meddő, hiszen minden témában szögesen ellenkező a világnézetünk, az elveink, a hozzáállásunk, és a véleményünk. Mivel mindenben pontosan tudod és ismered a saját álláspontod, az előzőekből kiindúlva így azt is tudhatod mi lehet az én álláspontom. Tehát, ha nem fejtem ki a véleményem Te akkot is tudhatod, hiszen az éppen ellenkező a sajátoddal. Ennyire egyszerű ember vagyok! :-)))”
  • 146. gjozsi88 2010. december 25. 13:12
    „Sagittarius

    Nem legyőzni akarlak....megérteni....!”
  • 145. Sagittarius 2010. december 25. 12:20
    „144. gjozsi88 2010.12.25. 10:22

    Hát, ha nincs, akkor nincs! Így jártál! Legyőztél, és most lógó orral elkullogok, megeszem a karácsonyi ebédet.”
  • 144. gjozsi88 2010. december 25. 10:22
    „Kicsit komolytalan, hogy arra kérsz, hogy találjam meg a korábbi hozzászólásaidban az egyetlen egyszer sem meg nem adott válaszodat!
    Nem azt kértem, hogy arra hivatkozz, hogy már 4 szer leirtad!

    Hanem azt, hogy a 4-ből legalább egyet ismételd meg, beidézett válaszként...(elég a száma is a hozzászólásnak)....mely választ ad arra amit a 142-ben kérdeztem!

    Állitom, hogy ilyen nincs!
    Amire hívatkozol, hogy 4 szer leirtad....olyan egyetlen egy sincs!”
  • 143. Sagittarius 2010. december 24. 19:25
    „141. Sagittarius 2010.12.24. 17:05”
  • 142. gjozsi88 2010. december 24. 18:38
    „Legalább az egyiket idézd ide, amelyik erre a felvetésedre ÉRDEMBEN válaszol!

    "Szerencsére van más érték, értékrend, és értékmérő, mint a mocskos pénz! Ez az ország vidáman el tudja tartani magát, és el is fogja!"

    Mi az alternatívája a pénznek...?
    Hogy fog sikerülni eltartania magát, mikor nyers anyag importra szorulunk, a termelésünk 80%-t export piacon helyezzük el?
    Hol találtál utalást arra, hogy nincs szükségünk hitelre, mondta Orbán Viktor, mikor az állampapir piaci aukciók folyamatosak....melyek szomoruan közlöm veled, ADÓSSÁG!
    Igaz a bedöntött kockázatok miatt egyre kevesebbet tudunk eladni belőlük.....és egyre többet kell fizetnünk érte!”
  • 141. Sagittarius 2010. december 24. 17:05
    „140. gjozsi88 2010.12.24. 14:48

    Tudod, amikor lányos zavarodban már negyedszer teszed fel ugyan azt a kérdést, holott én előtte 4x válaszoltam rá, nemes egyszerűséggel átlépek a dolgon. Aki figyelmesen átolvassa a társalgásunkat biztosan minden felém intézett tudakozásodra megtalálja duplikálva a válaszom!
    Többek között már ezt is leírtam neked párszor!”
  • 140. gjozsi88 2010. december 24. 14:48
    „Sagittarius
    Talán emlékszel.....akkor kezdődött vitánk, mikor nemes egyszerüséggel azt mondtad, hogy nincs igazam.....!
    Miközben eljutottunk oda, hogy a 136-ban tőled idézett összesürüsödött ideológiádat nem tudtad megvédeni.....!

    Ha jól figyeltél....ezután állitottam, hogy loadnak igaza van.....!
    Ennek semmi köze ahhoz, hogy miért álltam korábban vitába veled....!
    Azaz ez az állitásom egy következmény.....!
    Persze igaz magyarként komoly szövegértési problémáid vannak és a csusztatás mestere vagy....!
    Értem én...!
    Ott ahol a visszamenőleges törvénykezés természetes.....ott simán belefér, hogy miután a 136 után elfogytál....felrovod nekem miért álltam szóba veled elötte...!
    No comment!”
  • 139. Sagittarius 2010. december 24. 13:27
    „138. gjozsi88 2010.12.24. 11:30
    "Persze a 136-ról semmi....! loadnak igaza van.....értelmeset nem szabad várni tőled!

    Akkor miért kérdezgetsz engem? - és miért társalogsz velem hetek óta? Totális ellentmondásban vagy saját magaddal. Ezek után szerencsétlen olvasó mit gondoljon rólad, és így az általad leírtakról?”
  • 138. gjozsi88 2010. december 24. 11:30
    „A cikk régi....de tartamának következményei ezután kezdődnek és évtizedek múlva is tartani fognak....!
    Persze a 136-ról semmi....!
    loadnak igaza van.....értelmeset nem szabad várni tőled!”
  • 137. Sagittarius 2010. december 24. 11:20
    „Józsikám!

    Javaslom, a véleményütköztetésünk számára jelöljünk ki másik terepet: http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/mediatorveny_-_komoly_biralatok_orbannak_esze_agaban_sincs_valtoztatni_a_jogszabalyon/2195539/

    Ezt a cikket már a kutya sem olvassa, olyan régi.”
  • 136. gjozsi88 2010. december 24. 10:59
    „"Szerencsére van más érték, értékrend, és értékmérő, mint a mocskos pénz! Ez az ország vidáman el tudja tartani magát, és el is fogja!"

    Ez nagyon tetszik.....!
    Állitsd szemben a pénzt egy másik értékrenddel.....egy bolti bevásárlás alkalmával....!
    Hogy fogja vidáman eltartani magát, mikor a termelése 80%-t azok piacán értékesíti, akik ide befektettek és ezután nem akarnak?
    Hogy lesz a gáz , kőolaj és egyébb olyan termék, amit csak importból tudunk beszerezni....?”
  • 135. gjozsi88 2010. december 24. 10:53
    „Sagittarius!
    Arról a vagyonról, aminek a reálhozamát az álamiba visszalépő egyszer adózás után, egyszer adó mentesen felveheti....amit adósság csökkentésre kíván fordítani, amiből 530 milliárdot a költségvetésben el szeretne költeni, már 2011-ben!
    Vagy már most össze omlott a költségvetés....?
    Azért ezt tedd tisztába....!
    Az viszont zavar, hogy miközben a jobboldal népszavazással, két harmados törvények elutasításával, megakadályoztuk a pazarló rendszerek átalakítását, igy továbbra is többe kerültek, mint amit megtermeltünk.....majd a szocikat vádoljuk, hogy ezt fenntartani pénzből, adósságból tudták csak!
    Persze a Fidesz is megszorít majd....most miután harmadszor bedölt a forint újra leminősítettek bennünket (szegény Varga Miska sirt a Hír Tv-ben, hogy a mostani minősítésünk 3 fokozattal rosszabb, mint a Gyurcsány 2008-as világ válság évében....vajon miért), a Matolcsy is bejelentette tavaszra a kiadás csökkentést....persze a megszorítás szót törölték a magyar nyelvből, de tartalmát tekintve ez az lesz!
    Ugyanis a világ kiszorítja belőle....!
    Most azért óbégatnak, hogy milyen türelmetlenek, nem várták meg a tavaszt...!
    Persze, ....pedig megvárták a nyarat, az októberi önkori választást....meddig vártak volna,.....ráadásul az elöző leminősítés hatására jelentették csak be....!”
  • 134. Sagittarius 2010. december 23. 21:41
    „132. gjozsi88 2010.12.23. 08:14
    "Közben akik eddig finanszirozták a hiányt, azt mondják, hogy tovább nem adunk hitelt!"

    Hála a magasságos kaporszakállúnak! <moderálva> Szerencsére van más érték, értékrend, és értékmérő, mint a mocskos pénz! Ez az ország vidáman el tudja tartani magát, és el is fogja!”
  • 133. Sagittarius 2010. december 23. 21:37
    „132. gjozsi88 2010.12.23. 08:14
    "Az mitől lesz járható út, hogy feléljük a tartalék vagyont,"

    Ne vadúljááá mááá Józsikám! Milyen vagyonról beszélsz?? Hagytak még ebben az országban vagyont a szoclibjeid, amit fel lehet élni?? Ne gyerekeskedj! A fejünk tetejét is betemették adóssággal a szoclibjeid! Ahhoz nem kell ész, hogy kölcsönt kölcsön hátára vegyünk fel, majd egyik részét ellopjuk, a másikat pedig arra költsük hogy a következő ciklusban is hatalmon maradhassunk. A népet pedig csavarjuk, szorítjuk, megcsavarjuk, megszorítjuk vég nélkül! Aztán kezdődik minden előlről 4 év elteltével.
    Ennyi a szoclibek gazdaságpolitikája.”
  • 132. gjozsi88 2010. december 23. 08:14
    „Sagittarius
    Legalább ne beszélj butaságot...!

    Az mitől lesz járható út, hogy feléljük a tartalék vagyont, miközben az egyébbként az enélkül is hitelből fenntartott pazarló rendszereinket nem akarjuk szerkezeti reformokkal ( megszorítással) ésszerüsíteni, ami a vagyon felélése után újra fogja termelni a hiányt!
    Közben akik eddig finanszirozták a hiányt, azt mondják, hogy tovább nem adunk hitelt!
    Azt mondjátok, hogy eddig minden rossz volt.....most attól lesz jobb, hogy a legtöbb embernek csökken a nettója, sőt a reálbére is, különbség van a gyerek kedvezmény tekintetében a alacsony keresetüek és a gazdagok gyerekei közt! Az egyik csak 350 ft nettó növekedést kap akár hány gyereke van, akinek milliós a fizetése több százezret....!

    Ugyanis ez történik most.....!”
151 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyugdíj: meg kellene szüntetni a kedvezményeket

A magánnyugdíjpénztárak és a piacok teljesítményével és struktúrájával kapcsolatos problémákat nem a… Tovább olvasom