Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 23°C Még több cikk.

Jelentős leépítéseket tervez az ÖBB a magyarországi leányvállalatánál

Ésszerűsíteni szeretné az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) magyar teherszállító leányvállalatának, a Rail Cargo Hungariának (RCH) a működését, ezért jelentős létszámcsökkentésről készít tervet.

Továbbá tárgyalni akar a magyar kormánnyal a pályahasználati díjakról is - közölte (osztrák beszámolók szerint) Christian Kern vezérigazgató pénteken Bécsben.

Az osztrák állami holding egészének féléves eredményét ismertetve Kern kijelentette, hogy az ÖBB komoly gondokkal küzd, átalakításra és szemléletváltozásra van szükség. A vezérigazgató nem nevezett meg számokat, a Format című osztrák gazdasági napilap pénteki száma azonban meg nem nevezett forrásokra hivatkozva 700-1000 fős magyarországi létszámcsökkentésről szóló elképzelésről írt.

Az RCH-ról szólva Kern kijelentette: a magyar kormány többször is módosította a vasúti teherszállítás keretfeltételeit a vállalat privatizálása óta. Ha a kormány nem változtat az irányvonalán, akkor radikális átalakítás várható - mondta. Hozzátette: végkielégítési programot dolgoznak ki a magyarországi leányvállalat létszámának jelentős csökkentése érdekében.

A vállalatvezető azt is elmondta, hogy az egykori MÁV Cargo megvásárlása stratégiailag szükségszerű volt, a jelenlegi feltételek mellett azonban szerinte túl magas volt a vételár.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a magyar kormányt érintő kritikai megjegyzésekre reagálva az MTI-nek elmondta: a kormány és a MÁV mindenben teljesítette a MÁV Cargo privatizációs szerződésében foglalt vállalásait. Álláspontja szerint az osztrák cég alaptalanul hivatkozik a keretfeltételek többszöri módosítására. Közölte: az összes pályahasználati díj alapját még az idei évben is a 2004-es bázison kalkulált költségek képezik, a díjak tehát hat éve gyakorlatilag változatlanok.

Völner Pál jelezte: a minisztérium vizsgálja a jövő évben hatályba lépő díjtételek módosításának lehetőségét, keresi a minden érintett számára elfogadható megoldást, ezért folyamatosan egyeztet a hazai vasúti teherszállítás döntő hányadát bonyolító RCH képviselőivel is.

A MÁV Cargo szerződéseit egyébként az elszámoltatási kormánybiztos hivatala is vizsgálja, erről még augusztusban értesült a Magyar Nemzet.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a létszámleépítéssel kapcsolatos bejelentésre reagálva közölte: nem tudja elfogadni, hogy az osztrák tulajdonos - szakszervezeti források szerint - mintegy 2.000 munkavállalót küldjön el a Rail Cargo Hungaria Zrt.-től.

Bárány Balázs alelnök az MTI-nek beszámolt arról, hogy már korábban tárgyalásokat kezdeményeztek a létszámleépítésről az osztrák tulajdonos képviselőjénél, amelyre szeptember 20-án, Bécsben kerül sor.

Mindenképpen meg akarják tudni, hogy miért kerül sor az intézkedésre.

Olvasóink írták

  • 2. mauz 2010. szeptember 10. 21:57
    „Mondjuk az nyilvánvaló volt, hogy a RCA (RailCargo Austria - a cikk nem említi) nem céget, hanem PIACOT vett a MÁV Cargóval... A RCA-nak minden eszköze megvan ahhoz, hogy a magyar vasúti teherszállítási piacot ellássa, mozdonyaival, kocsijaival, embereivel. A RCA tulajdonosa több 10%-kal az osztrák állam. Ez szerintem mindent elmond.

    A szokásos Kekszgyári sztori. Árulják a "Győri Édes"-t, a nép boldogan megveszi, közben meg egy cseh gyárból hozzák az anyagot, a Kekszgyár már nem is létezik...

    A Szerencsi Csokoládégyár is elkelt, aztán most meg hozzák Lengyelországból a Sport Szeletet...

    Minket csak az vigasztalhat, hogy a Rail Cargo Hungaria-nak a nevében benne van az, hogy Hungaria, amúgy a munka és a pénz szépen kivándorol az országból, a magyar dolgozókat meg kirúgják.

    Ez mondjuk történetesen Kóka Jánosnak köszönhető, de a sztori hű mása az utóbbi 20 évnek, és szomorú, hogy ebből még mindig nem tanultunk. Igaz, most már nem is nagyon lenne mit eladni. Talán még a termőföldek vannak hátra, eladjuk azt is, sebaj, aztán robotolhatunk szüleink földjén az idegenek profitjáért...”
  • 1. CsabaKiraly 2010. szeptember 10. 20:41
    „Igen adjunk el MINDENT kulfoldieknek aztan jon a letszam csokkentes. Gratulalok Magyar testvereimnek akik ezt az ertekunket is eladtak. Nemsokara minden MAGYAR ERTEKNEK kulfoldi tulajdonosa lesz.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bajban a hazai gyártó, termelő cégek, ha nem változtatnak

A minőségi termékek gyártása az egyik legfőbb tényező, ami az országot előrébb viszi, és ami… Tovább olvasom