Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 22°C Még több cikk.

Hölgyek a jövő internetes vásárlói

Egyre több magyarországi online áruház megjelenését alakítják át a hölgyek igényei szerint, 2012-re már az internetes vásárlók fele nő lesz.
GKIeNET – T-Mobile: Hölgyek a jövő internetes vásárlói

Egyre több magyarországi online áruház megjelenését alakítják át a hölgyek igényei szerint, és a jelenlegi trendek alapján 2012-re az internetes vásárlók fele már nő lesz hazánkban. Az elmúlt egy évben interneten vásárlók száma megközelítette az 1,1 millió főt Magyarországon, míg az internetezők többsége már vásárlás előtti tájékozódásra is használja a világhálót – derül ki GKIeNET–T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról kutatásából.



Változó idők

Az internetes vásárlás „hőskorában" – vagyis a ’90-es évek végén – az a néhány online áruház tulajdonos, aki hitt benne, hogy néhány éven belül Magyarországon is tömegek fognak interneten keresztül vásárolni, még jellemzően a férfiakat érdeklő termékeket és szolgáltatásokat kezdett el árusítani. Ennek megfelelően az első online áruházak kategóriarendszerei is a férfiak logikáját tükrözték: tematikusak, megjelenítésükben is hierarchikusak lettek, a megjelenített képek pedig kizárólag a termékek bemutatására szolgáltak, nem érzelmek kiváltására. Egy ilyen környezetben az impulzusvásárlásoknak nincs helyük, így legjobb esetben is csak egy-egy bannerben jelentek meg figyelemfelkeltő hirdetések.

Az internetes vásárlások világa azonban nagyot változott, és a változás Magyarországot sem kerülte el. 2010 első negyedévének végén a 14-74 év közötti magyar lakosságból 3,6 millió fő (a teljes népesség 42%-a) töltött internetezéssel havonta legalább 1 órát, az ezt megelőző egy évben pedig megközelítőleg 1,1 millió fő vásárolt is valamilyen terméket vagy szolgáltatást interneten keresztül.

Az internetes vásárlók számossága többféle módon is mérhető, például a „vásárolt-e valaha interneten keresztül terméket vagy szolgáltatást?" kérdés alapján fel lehet mérni azok körét, akik már kipróbálták az interneten keresztüli vásárlást. Célravezetőbb viszont, ha csak a rendszeresen vásárlókat mérjük – pl. az elmúlt egy évben vásárlókat – lévén nagyobb forgalmat is csak ők tudnak generálni.

„Onlány" vásárlók

A bevásárlásokat, vagyis a háztartásokba a napi fogyasztási cikkek beszerzését többségében a hölgyek végzik. Interneten viszont a kezdetekben leginkább tartós fogyasztási cikkekkel kezdtek el kereskedni azok magasabb értéke, illetve a férfiak nagyobb arányú internetes jelenléte miatt. A magyar lakosság körében a férfi online vásárlók aránya mindig is magasabb volt, azonban a teljes lakosságon belül arányuk kevesebb (a születéskor várható átlagos élettartam a nők körében csaknem 8 évvel több, mint a férfiaknál).

Online vásárlók aránya a magyar lakosság körében, nemek szerint (14-74 évesek) Forrás: GKIeNET – T-Mobile
Online vásárlók aránya a magyar lakosság körében, nemek szerint (14-74 évesek) Forrás: GKIeNET – T-Mobile


Az élelmiszerek, vegyi áruk, ruhák és játékok online értékesítése viszont fokozatosan hozza meg a hölgyek kedvét is az internetes vásárlás iránt. Mindez azt is eredményezi, hogy 2012-re várhatóan az internetes vásárlók fele már nő lesz, megtörve ezzel a férfiak dominanciáját.

Az internetes vásárlók nemek szerint (14-74 évesek) Forrás: GKIeNET – T-Mobile
Az internetes vásárlók nemek szerint (14-74 évesek) Forrás: GKIeNET – T-Mobile



A bizalom mindenekelőtt

Az online boltok megjelenése is ennek a trendnek megfelelően változik: a leegyszerűsített kategóriarendszerek helyett egyre több kereskedő helyezi előtérbe a meleg színvilággal fényképezett, érzelmeket kiváltó termékbemutatókat, amelyeken már nem is az árak szerepelnek kiemelt helyeken, hanem a százalékban kifejezett kedvezmény mértéke, a hölgyek igényeinek megfelelően. Az online áruházak női vásárlók felé fordulása így látványos változást eredményez mind a megjelenésben, mind a jellemző fogyasztói kosár összetételében.

Vásárlások előtt tájékozódásra a magyar internetezők többsége már használja világhálót, évek óta tapasztalható trend viszont, hogy az online banking szolgáltatást igénybevevők arányát követi az elmúlt egy évben online vásárlók aránya, ami egyértelműen az elektronikus tranzakciókkal kapcsolatos bizalommal van összefüggésben.

Az internetezők tevékenysége (14-74 évesek) Forrás: GKIeNET – T-Mobile
Az internetezők tevékenysége (14-74 évesek) Forrás: GKIeNET – T-Mobile

Olvasóink írták

  • 5. RickCartman 2010. augusztus 16. 19:57
    „4. hozzászólás Muaddib 2010.08.16. 14:40

    igen, kártyalehúzónak hívják azt a rést...nekünk meg joystick van, az másra jó...”
  • 4. Muaddib 2010. augusztus 16. 14:40
    „Hát csajok szeretnek költekezni, talán azért van rés rajtuk, hogy a kártyát ott is el tudják fogadni.”
  • 3. macskaszem 2010. augusztus 16. 14:23
    „Rám ne számítsanak nem szeretek kép alapján választani.
    A nőknek meg minden vackot el lehet adni ,ha az divatosnak trendinek számít. Mert ugye fogyasztói társadalom vagyunk.”
  • 2. RickCartman 2010. augusztus 16. 13:34
    „Ha a bikájának van, nincs akadály:-), jó üzleti fogás az "onlány" vásárlók célbavétele! Illetve: mint tudjuk, minden sikeres nő mögött áll egy férfi ( platinakártyával:-).”
  • 1. Mankapunka 2010. augusztus 16. 13:06
    „Csak akkor,ha van platina kártyád,korlátlanul.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

2012-ben megkezdi a gyártást Malajziában a Volkswagen

A német Volkswagen csoport 2012-ben megkezdi a gyártást Malajziában közös vállalkozásban a DRB-HICOM… Tovább olvasom