Kisalföld logö

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 18°C | 30°C Még több cikk.

Hol vásárolnak a hedonista fiatalok? És a felső tízezer?

A legtöbb bevásárlóközpontban a 15-34 évesek, a felsőfokú végzettségűek, magas jövedelműek, a társadalom felső 4 százalékát jelentő "felső plusz" és a 17 százalékot kitevő "hedonista fiatalok" vásárlói szegmense járt.

A lakosság 42 százaléka különálló boltokban vásárol, a vásárlók negyede a városszéli bevásárlóközpontokat választja, hatoduk pedig a belvárosi plázákba jár vásárolni - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló felmérésének eredményéből.

Az országos reprezentatív felmérése során az általános vásárlási szokásokat és imázselemeket vizsgálta a GfK.

A felmérés szerint tavalyhoz képest megnőtt a különálló boltok kedveltsége és látogatottsága, míg a belvárosi plázáké csökkent.

A különálló boltokba leggyakrabban betérők aránya lényegesen meghaladja az ezen üzleteket kedvelőkét. A tavalyi évhez hasonlóan a lakosság 16 százaléka eleve "vásárlás-ellenes". Ők jellemzően férfiak és náluk a vásárlásnak pénzügyi gátja is van, emellett valószínűleg azt hagyományosan női feladatnak tekintik.

A bevásárlóközpontok látogatásának gyakorisága az elmúlt évekhez képest nem változott jelentős mértékben. Gyakori, azaz legalább heti látogatónak minősül a megkérdezettek egyharmada és 31 százalék azok aránya is, akik csupán 2-3 havonta vagy annál is ritkábban keresnek fel egy plázát.

A legtöbb bevásárlóközpontban a 15-34 évesek, a felsőfokú végzettségűek, magas jövedelműek, a társadalom felső 4 százalékát jelentő "felső plusz" és a 17 százalékot kitevő "hedonista fiatalok" vásárlói szegmense járt a felmérést megelőző egy hónapban. A legkevesebb bevásárlóközpontot az idősebbek, a szerényebb jövedelműek, a kis településeken élők és a különálló boltokat preferálók keresték fel - derül ki a közleményből.

Illusztráció
Illusztráció


A második legkedveltebb bevásárlási helynek számító városszéli plázák elsősorban az aktívan dolgozók körében népszerűek, különösen a munka- és lakóhelyük között ingázóknál - nem véletlen, hogy például a Pest megyei lakosok körében ez a leglátogatottabb bevásárlási hely.

A belvárosi plázák elsősorban a fiatalabb korosztály ("hedonista fiatalok") körében népszerűek, akik a vásárlás mellett gyakran találkahelyként is használják e bevásárlóközpontokat, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.

Olvasóink írták

  • 3. meteor* 2011. augusztus 19. 08:41
    „Szerintem a bevásárlóközpontokba vagy ha ugy tetszik plazaba többen járnak vásárolni, találkozni, esetleg csak nézelődni. A élelmiszer boltok csak úgy általánosan fontosak mindenki szamara. Én pl az elelmiszeruzleteket jarom, egyes ruhaboltokat, gyogyszertarat, zene-jatek-dvd boltot, ATM-et, meg a munkahelyemet. A tobbi valahogy nem izgat.”
  • 2. nane 2011. augusztus 18. 14:04
    „A hedonista nyugdíjasok hol vásárolnaaaak?”
  • 1. borsmenta 2011. augusztus 17. 15:08
    „"A legkevesebb bevásárlóközpontot ... a különálló boltokat preferálók keresték fel - derül ki a közleményből."

    Az ég kék. A fű zöld. Aki nem szereti a bevásárlóközpontokat, az nem megy oda.
    Ennyire uborkaszezon van.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tesztelik a gázturbinát Ajkán

Tesztelik a BVMT Bakonyi Villamos Művek Termelő Zrt. új, kétszer 58 megawattos villamos… Tovább olvasom