Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 22°C

Hamarosan konnektorról is tankolhatunk Ausztriában

Megkezdődik az elektromos töltőállomás infrastruktúra kiépítése Ausztriában.

A mintegy fél éve életre hívott Austrian Mobile Power elektromos közlekedési együttműködési szervezet megkezdi az elektromos töltőállomás infrastruktúra kiépítését Ausztriában. A feladatra létrehozták az Austrian Mobile Power Managment GmbH Ú Co KG (AMP) céget, amelynek felállításával a szervezet elkezdte építeni "jövőbeni tevékenységének strukturális alapjait". Az AMP 2010-ben öt kísérleti régióban (Bécs, Graz, Salzburg, Vorarlberg, Karintia) építi ki a hálózati infrastruktúrát, valamint kísérleti elektromos közlekedési projekteket indít be.

Az elektromos autók töltőállomás hálózatának kiépítése 2013-ig tart majd, az AMP elképzelése az akkumulátor-csere megoldás helyett a gyors feltöltést lehetővé tévő "Charge Everywhere" koncepciót részesíti előnyben. A tankolás szabványos hálózati erősáramú csatlakozással történik majd, elszámolásra pedig szabadon választott áramszolgáltatónál kerülhet sor. A töltőállomásokat nagyobb parkolókban, parkolóházakban, illetve benzinkutaknál telepítik. Az AMP ennek érdekében tervezi, hogy az OMV olajtársaságot is meghívja tagjai közé.

Az AMP-platformnak jelenleg 12 tagja van. Az alapító tagok: a Verbund, a Siemens, a Magna, a KTM, az AVL és az Austrian Institute of Technology (AIT). Csatlakozott még az együttműködéshez a Wien Energie, az Energie Steiermark, a Rewe, az Infineon, The Mobility House, valamint a Raiffeisen is. Néhány projekt keretében a Salzburg AG és az EVN is együttműködést folytat a platformmal. Az AMP az összes belföldi energiaszolgáltatót szeretné meghívni tagjai közé, számításai szerint 2020-ig 50 millió eurót kell befektetni Ausztriában az elektromos közlekedési infrastruktúra kialakításába.

Olvasóink írták

  • 6. Taurus1047.5 2009. december 24. 15:05
    „ggg: A precizitás kedvéért: Ausztriában van atomerőmű (nem is olyan messze tőlünk), csak nincs üzemben. Megépítették és az építese után is annyi tüntetés volt, hogy végül (lehet hogy civil kezdeményezésre, nem tudom) népszavazást írtak ki, ahol eldöntötték, hogy nem lesz beindítva az erőmű.
    (Lásd: http://de.wikipedia.org/wiki/Kernkraftwerk_Zwentendorf)

    Üdvözlettel:
    Taurus”
  • 5. xo17zy 2009. december 18. 19:45
    „Megnézném a kancig... képét aki egy ilyen autó tanksapkája alatt kezd el matatni egy esős éjjel egy lakótelepi parkolóban kannával és leszivócsővel a kezében....”
  • 4. knifemaster 2009. december 18. 11:25
    „Amerikában ezt már eljátszották.,1996-ban.
    Ev1 szériagyártásban készült elektromos autó.Kiépített infrastuktúra a töltőállomások terén.
    A project mégis befuccsolt....Ugyan miért?”
  • 3. Sikloernyos 2009. december 18. 10:49
    „jo, ausztria ebbol a szempontbol jo helyen van, mert a csapadekos, hegyvideki klima miatt eleg sok gyorsfolyasu viz talalhato rajta, de Magyarorszag is (szel, geotermikus energia, a napot mondjuk vitatnam, mert ujabban eleg csapadekos az eghajlat errefele, telen pedig megul a szmog...)
    Ha nekem lenne penzem elektromos, vagy legalabbis hibrid elektromos kocsira, akkor mar beruhaznek egy kis napelemes toltoallomasra is a haz tetejen....
    Sot, az autot tele lehetne pakolni napelemekkel, magnestalpas kis szelforgokkal, ami pillanatnyilag nemsokat toltene, de ha 5-10 km-t mesz a melohelyedre, es utana 8-10 orat ott all a kocsid, es tolt, tolt, es tolt.... szep lassan...”
  • 2. ggg 2009. december 18. 10:33
    „ausztriában nincs atomerőmű, szénerőmű is elég kevés. van viszont rengeteg megújuló energiaforrást hasznosító erőműve (szél, víz). szóval ausztriában az elektromos energia előállítása korántsem olyan környezetszennyező, mint amúgy európa nagy részén. tehát ausztriában igenis környezetkímélő az elektromos vagy hibrid autók használata.”
  • 1. Sikloernyos 2009. december 18. 09:24
    „naja. Ez is csak jo nagy lehuzas lesz, mert amig atom/szeneromuvekkel termelik a villanyt, minden marad a regiben. Namegaztan az ara is olyan lesz, mint a gaznak: A legelejen, a beetetesi idoszakban meg megerte, ma mar csak annyival olcsobb, amennyivel tobbet eszik belole az auto, mert hozzaemeltek az arat a benzinehez.
    Par ev mulva meg a villanyszamlank is a gazszamla szintjet fogja verni.
    Meg par ev, aztan ujra barlangban lakunk, mert se gazzal, se villannyal nem tudunk mit kezdeni, olyan draga lesz.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A fehércukor történelmi csúcson, a kakaóár 32 éves rekordon

A fehércukor ára történelmi csúcson, a kakaó ára harminckét éves rekordon állt csütörtökön… Tovább olvasom