Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Hamarosan jön az útdíj? - Hegyeshalomból Szegedre 7480 forintért?

A Hegyeshalom-Szeged közötti útvonal 7480 forintba kerülne?
A használatarányos útdíj tervezett 2013-as bevezetésének egyelőre semmi jele, pedig a magyarországi közbeszerzési gyakorlat szükségessé tenné a fejlesztés elindítását - írta a Napi Gazdaság.

A lap szakemberekre hivatkozva azt írta: az új rendszer - amelyet Románia kivételével a környező országok mindegyike alkalmaz - igazságosabb lesz, ám a tehergépjárművek útdíjköltségeit növeli. Mint írták, nemzetközi összehasonlításban is indokolt lehet a díjnövelés, mert Magyarországon viszonylag alacsony ez a tarifa.

Például az egynapos matrica 3000 forintba került, ezért teljes sztrádahasználat jár, miközben Szlovákiában vagy Svájcban kilométerenként 0,08 eurót (275 forint/euró árfolyam mellett 22 forintot) fizetnek. Így a Hegyeshalom-Szeged közötti útvonal 7480 forintba kerülne.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. gjozsi88 2011. szeptember 24. 08:28
    „Azt azért érdemes észben tartani, hogy ez mindenkit érinteni fog......ugyanis ez az útdij bizony beépül a fuvarozás árában, amitől megugrik a szállitott árú ára is!
    Igy a személyautóst is érinteni fogja!”
  • 28. BsBe 2011. szeptember 21. 05:18
    „Van másik.....! Itt van a következő ötlet a lenyúlásra: Jön a baleseti különadó: Az új költségvetés részeként baleseti különadóval szeretné a kormány az egészségbiztosítási alap deficitjét egyensúlyba hozni. A károkozókkal szembeni, a kifizetett gyógykezelések költségének egyedi visszakövetelése helyett a biztosítók fizetnek (éves OEP-biztosítók közötti megállapodások alapján) jelenleg mintegy 4 milliárd forintot. A kormány bejelentése alapján ennél vélhetően többre lesz azonban szükség a jövőben.
    ivel a biztosítók egyszer már fizetnek az OEP-nek, az új adó felvetheti a kettős adóztatás kérdését, illetve jelentős hatással lehet a mintegy 4 millió autóst érintő kötelező biztosítási díjakra. A biztosítók ugyanis szinte biztosan nem fogják átvállalni ezt a tételt.
    Az új adó akár 15-20 %-kal is megnövelheti a kötelező biztosítás díjait, ami autósonként átlagosan 3-4000 Ft-os díjemelkedést jelentene a következő évekre.
    Hát látszik,kormányunk kifogyhatatlan az ötletektől, ha a nép zsebében kell turkálni. Lassan megérjük, hogy a fizetésünket nem a mi számlánkra, hanem a kormány részére utalja a munkáltatónk. (ja, hogy akkor nekünk nem marad? az nem számít!
    Hát kedves kétharmad: köszönjük, de remélem szívjátok ti is. és ha még veritek a fejeteket a falba, majd fogjátok.”
  • 27. Bo9903 2011. szeptember 20. 22:23
    „Itt szerintem nem azon kéne senkinek marakodni, hogy kinek merre, hány km, személyautó vagy sem, itt arról van szó, hogy még le kell nyúzni a népről az x-edik bőrt... bárhonnan is jön be, ha mondjuk nem magyar kamionos... azok, akik külföldről jönnek, meg se kottyanna, nyilvánvaló... ez egy újabb sarc, ami menne a Viktorkáék zsebébe. Inkább azon kéne elmélkedni, hogy ezek a senkik (DöbrögiViktorkáék) mikor tűnnek el, mert már túlzásba visznek minden rosszat....”
  • 26. hard 2011. szeptember 20. 20:46
    „Egyszerűbb példa a jövedéki adó áfája.”
  • 25. Dwatson 2011. szeptember 20. 18:27
    „22. nitrocircus 2011.09.20. 12:37
    Már most is adózik az adó is,pl. én a helyi adót,gépjármű adót olyan jövedelemből fizetem ami után már megfizettem az adót!”
  • 24. tefegu 2011. szeptember 20. 16:01
    „Lassan eljutunk oda, hogy minden autósnak (még a személyautónak is) menetlevelet kell írni,s hónap utolsó napján le kell adni a NAV-nál, s az alapján fizettetnek velünk úthasználati díjat. Persze, majd szúrópróbaszerűen ellenőriznek is, hogy rendes adatokat adtál-e le.”
  • 23. TamPet 2011. szeptember 20. 12:41
    „Sajnos a fenti adatok rendkívül pontatlanok. Valóban a legtöbb uniós országban már teljesítmény arányosan fizetnie kell a haszongépjárműveknek, és többnyire a buszoknak is az út használatáért. A mérték azonban egész más. Messze nem egységes a tarifa rendszer sem, de nagy különbségek vannak az egyes országokban abban is, hogy milyen járművekre és utakra vetik ki ezt az adót. Jellemzően a járművek károsanyag kibocsátásától is függ a fizetendő díj, a modernebb járművek valamivel kevesebbet fizetnek. Rövidesen várható ezen díjak további emelkedése, mivel a járulékos költségek beépítése is tervben van (zaj, füst, forgalmi dugók).
    A példaként felhozott Svájc esetében például egy EUR3 normájú 40 tonnás szerelvény ("Kamion", aminek nálunk jelenlegi matricás rendszerben napi 3000 Ft az útdíja) minden az országban megtett kilométer után 275 Ft körüli összeget kell fizessen. Ugyanilyen szerelvény Szlovákiában közúton 42, autópályán pedig 56 Ft útdíjat fizet megtett kilométerenként a mai nem csekély árfolyamon számítva (290 HUF/EUR).
    Ebbe a sorba igyekszik hazánk is bekerülni úgy, hogy az ismert tervek szerint a teljes közúti hálózatot meg kívánja "adóztatni".
    Szeretném azonban arra is felhívni a figyelmet, hogy a haszongépjárművek jellemzően nem öncélú tevékenységet végeznek.
    Mint a fogalom is takarja, HASZONgépjármű, tehát azért üzemeltetik őket, hogy tevékenységükkel hasznot termeljenek.
    Ami ennél is fontosabb, épp ebből következik, az pedig a költség viselőjének kiléte.
    Szeretném megóvni a tisztelt olvasókat attól a tévhittől, hogy a "kamionosok" fizetnek (bár ez tranzit forgalomnál talán így is értelmezhető).
    Arra utalnék ezzel, hogy az áru szállításának költsége beépül az árakba, és végső soron a vevők lesznek ennek teherviselői.
    Tehát kedves olvasó ÖN is, mikor például a kenyerét megvásárolja.”
  • 22. nitrocircus 2011. szeptember 20. 12:37
    „várom mikor fogják az adót megadóztatni. lassan mást már nem lehet. vagyis hát..végül is most már az van..mert elveszik a fizetés fele, ami elvileg minden ilyesmire és egyéb dologra megy..de még külön is fizetünk érte. szuper”
  • 21. .Atis 2011. szeptember 20. 12:37
    „18 Jól tudod németben 7,5 tonna felett útdíj köteles a pálya és nem is kevéset kell fizetni...”
  • 20. 01010 2011. szeptember 20. 11:19
    „"18: a 17-es személykocsira érti"
    De ezt az összeget Kamionnal kelll majd fizetni ??? HA igaz .”
  • 19. Goldman 2011. szeptember 20. 10:42
    „18: a 17-es személykocsira érti”
  • 18. 01010 2011. szeptember 20. 10:08
    „"17"
    a kamionnka Németeknél INGYENES???
    Mert szerintem NEM”
  • 17. kibic-elek 2011. szeptember 20. 09:32
    „15. Hyppolit 2011.09.20. 08:55
    jaja haver dajcsban INGYENES mind a 44000!! km hosszú autópálya és úthálózat, sőt öregem, még haladni is lehet rajta, Passaunál belépve kb 3,5 óra alatt röhögve Frankfurtnál lehet lenni, lemértem.”
  • 16. 01010 2011. szeptember 20. 09:29
    „"14. pappe 2011.09.20. 07:56
    Ez valszeg tényleg a tehergépjárművekre fog vonatkozni. Akkor viszont a cím félrevezető és feleslegesen hergeli a személyautósokat..."
    HÁT EZT ÉN SE ÉRTEM...a külföldi kamionos fizessen nálunk is!!!

    AUSZTRIAI DIJAKAT MIÉRT NEM ÍRTÁK KI A CIKKBEN ???
    Talán mert ott énnél is jóval drágább
    BEZZEG EZ melett lehet a SZGK díj olcsó /lehet hogy nálunk is ilyen arányban lesz de ez a távoli jövő :)”
  • 15. Hyppolit 2011. szeptember 20. 08:55
    „9-hez! Teljesen igazad van! Svájcban az átlagkereset 3.200 CHF körüli, aki a Napi Gazdaságtól ezt összehasonlítja, annak lombseprűt adnék a kezébe -ősz lévén- falevél-összetakarításra. Ehhez talán ért. Németországban a benzinadó,regisztrációs díjak, súlyadó, stb. mind vissza van forgatva az útépítésre és fejlesztésre. A különbség elég szemmel látható.”
  • 14. pappe 2011. szeptember 20. 07:56
    „Ez valszeg tényleg a tehergépjárművekre fog vonatkozni. Akkor viszont a cím félrevezető és feleslegesen hergeli a személyautósokat...”
  • 13. VargaP 2011. szeptember 20. 07:40
    „személyautókra 6 Ft/km a tervezet, legalább is tegnap ilyent hallottam”
  • 12. Muki81 2011. szeptember 20. 07:12
    „"A használatarányos útdíj tervezett 2013-as bevezetésének egyelőre semmi jele." Akkor meg minek a cikket.”
  • 11. 01010 2011. szeptember 20. 06:50
    „" 7. Lívia66 2011.09.19. 22:43
    Ne reklamáljatok, hogy a kamionokat ki kell szorítani a főutakról.....Hova??? Magyarországon alig van autópálya......"
    Ausztriában van Viszont. É_D i ami a 86 os helyett használtak 2008 ig amikor is az Asfinag megemelte a kamiondíjat!!
    Egyebbként így is olcso leszz Mo. a kamionosoknak !
    És azt is ki kellene olvasni hogy TEKERGÉPKOCSIKNAK LESZ ENNIY AZ AUTÓPÁLYA.
    Szgk nak legelöször 2018ra tervezik a használatárányos útdíjat .”
  • 10. Contar 2011. szeptember 20. 06:27
    „Lívia, drága! Nem simán a főutakról, hanem a MAGYAR főutakról kellene kiszorítani Őket!”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

KKV-knál is népszerű a cafetéria

A magyarországi kis- és közepes vállalkozások (kkv) 61 százaléka építi be bérezési rendszerébe a… Tovább olvasom