Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 20°C Még több cikk.

Ha a tervek szerint lép életbe a reklámadó, még a szórólapok után is fizethet

Ha a tervezett adónem nem csak a médiavállalkozásokat sújtja, akkor reklámtáblák kihelyezése vagy szórólapok nyomtatása után is keményen kell majd fizetni állambácsinak.
Amióta a kormány vesztésre áll a reklámadó ügyében Brüsszellel szemben - a jelenleg érvényes magyar jogszabály egyértelműen EU-irányelvekkel ellentétes -, nem tudja lenyomni az 50 százalékos reklámadót a német tulajdonú RTL Klub torkán.

A legnézettebb magyar kereskedelmi tévécsatorna négymilliárdos megsarcolása helyett az adónem tervezett szétterítésétől azonban nem csupán a független sajtónak kell tartania.

A nulla százalékos adózói kör kiterjesztése ellehetetlenítené a lapkiadókat, s megsarcolná a magyarországi vállakozásokat  

A magyar médiavállalatok egyöntetűen öt százalékos, egykulcsos adónemmel számolnak az idei büdzsében, arról azonban kevés szó esik - hangsúlyozzuk még egyszer -, hogy a tervezett adó bevezetése nem csak a szerkesztőségeknek fog fájni.

"A nulla százalékos adózói körbe eső cégek bevonása a reklámadó jogszabály alá a kis árbevételű hazai médiavállalkozásokat (lapkiadókat) egyértelműen ellehetetleníti.

Továbbá a saját reklám megadóztatása miatt kiterjeszti az adóalanyi kört minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozásra" - kezdte érdeklődésünkre Fülöp Szilvia.

A Magyar Reklám Szövetség (MRSZ) főtitkárának tudomása szerint továbbra sincs végleges döntés a reklámadó mértékéről.

Ön mit szólna, ha reklámadót kellene fizetnie szórólapok nyomtatása után?

Ha valóban megvalósul, amiről Lázár János február elején nyilatkozott, s megszűnik a nullaszázalékos kör, akkor reklámadót fizethet az összes Magyarországon működő vállalkozás.

Nézzünk konkrét példákat. Ha egy húsbolt reklámtáblát helyez a boltja elé, vagy szórólapot nyomtat, az előállítás költségeinek öt százalékát be kell majd fizetni adóként. Hasonló a helyzet, ha egy-egy cég a termékeit reklámozza saját honlapján, vagy hírlevelet küld, nem beszélve az óriásplakátokról, molinókról.


Idétlen, a butaság határát feszegető szórólapokra biztosan nem vetnek ki hülyeségadót, de reklámadót elképzelhető, hogy igen - képünk illusztráció
Idétlen, a butaság határát feszegető szórólapokra biztosan nem vetnek ki hülyeségadót, de reklámadót elképzelhető, hogy igen - képünk illusztráció


A reklámadó rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést vonna maga után


"Ha a tervezett adónem nem csak a médiavállalkozásokat sújtja - hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is -, rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést von majd maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet és súlyos negatív hatással bír a GDP-re" - vélekedett Fülöp Szilvia.

"Az MRSZ másfél hete hivatalos levélben jelezte a Gazdasági Bizottságnak, hogy mint a média- és reklámpiac átfogó szervezete, felajánljuk közreműködésünket a szakmai konzultáció során. Egyelőre válasz nem érkezett, s nem vontak be bennünket a jelenleg zajló egyeztetésekbe" - zárta szavait az MRSZ főtitkára.


Osztrák szomszédainknál a reklámadót visszaosztják a lapkiadók között

Ausztriában a reklámadó - ahol 5 százalékos egységes adókulcs van hatályban - bevezetését követően a médiapiaci szereplők száma 17,5 százalékkal csökkent.

Úgy, hogy az osztrák szabályozás sok minden különbözik a tervezett magyar adónemtől.

A beszedett adó egy részét ugyanis visszaosztják a lapkiadók között terjesztési támogatásként, a regionális sokszínűség megőrzéséért - de még így is akadnak "áldozatok" bőven.

Nyitóképünk illusztráció!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi Hungaria: csúcs a motorgyártásban, dübörög a járműgyár - Ingolstadtból jelentjük - fotó

Az Audi Hungaria Motor Kft. az év végén 11 274 munkatársat foglalkoztatott, a létszám tehát tovább nőtt. Tovább olvasom