Kisalföld logö

2018. 02. 23. péntek - Alfréd -1°C | 1°C Még több cikk.

Euronics - Megújult a műszaki áruház Győrben

A műszaki piac jelentős, 20 százalékos visszaesést könyvelhetett el 2009-ben.


Új dizájnt és átláthatóbb üzletteret kapnak az Euronics Műszaki Áruházlánc üzletei. 2010-ben elsőként az egyik legnagyobb forgalmú bolt, a Győr Plázában található egység újult meg. A felújított üzlet február 11-én nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt.

Az Euronics-Vöröskő Kft. ügyvezetője, Rohrböck András megnyitó beszédében elmondta: „Nehéz év van a cég háta mögött, hiszen a kiskereskedelmi és azon belül a műszaki piac is jelentős, 20 százalékos visszaesést könyvelhetett el. Nem az év elején, de 2010 második félévében viszont már jelentős emelkedést várunk".

Az Euronics Műszaki Áruházlánc hazánkban 126 üzlettel képviselteti magát a háztartási és szórakoztató elektronikai piacon. Az új üzletbelsők kialakítása kapcsán, a győri megnyitón.

A 126 Euronics üzlet több mint 70 százaléka a 40 ezer léleknél kisebb településeken található, ahol a nagy alapterületű hipermarketeket és plázákat üzemeltető multik nem tudnak hatékonyan működni. Az Euronics Műszaki Áruházlánc boltjainak összes eladótere eléri a 35 ezer négyzetmétert, a legkisebb üzlet 300, míg a legnagyobb 800 négyzetméter alapterületű. Az Euronics alkalmazottainak száma meghaladja a 850 főt.
Az Euronics a tavalyi visszaesés dacára lényegesen a piaci eredmények fölött teljesített. A nagy háztartási gépek – amely kategóriában egyébként piacvezető a cégcsoport – valamint a szórakoztató elektronikai készülékek eladásában sikerült megközelíteni a 2009-es bázis forgalmat. Ezzel az Euronics annak dacára tudta növelni a piaci részesedését, hogy a hazai piac közben 20%-kal zsugorodott. A panel- és LED TV-k között a piacrész 30%-át az Euronics adta, míg a hagyományosan erős nagy háztartási termékek szegmensben is tovább nőtt a cég előnye. A 2010-es várakozásoknak kedvez az idei futball világbajnokság is, amely várhatóan fel fogja éleszteni a keresletet a TV-k és házimozik iránt. A nagy háztartási készülékek esetében pedig a zöld technológiák megjelenése és a használatukból adódó takarékoskodás növelheti az eladásokat.

Fliszár Balázs, az Euronics-Vöröskő Kft. másik ügyvezetője elmondta: „Az elgondolás lényege, hogy a teljes üzlettér könnyen bejárható, átlátható legyen a vásárló számára. A termékeket úgy helyezzük el, hogy az egyes termékkategóriák körbevezessenek a teljes üzlettéren. Ezáltal a bejárt útnak, így a vásárlásnak is van eleje és vége. A vásárló útja során találkozik az akciós és időszaki termékekkel is, de azok nem bántóan és vásári módon vannak elé pakolva."



A koncepciót a tavalyi év során már 7 üzletében vezette be az Euronics. Nagy előnye, hogy az üzlet teljesen átlátható, így a vásárló azonnal megtalálhatja a keresett termékcsoportot, az értékesítő-szakértő pedig a segítségre váró nézelődőt. „A boltkép is letisztult és igényes lehet ezáltal" – tette hozzá Fliszár Balázs.

A Euronics-Vöröskő Kft.

A Vöröskő Kft. 1989-ben alakult meg Balatonfüreden, ahol az első üzletét is nyitotta a társaság. A cég folyamatosan fejlődött, az éves forgalom néhány esztendő leforgása alatt már milliárdos nagyságrendűre nőtt. 1994-ben a Vöröskő Kft. átlépte Veszprém megye határát és további üzleteket nyitott, elsősorban a megyeszékhelyeken és közepes nagyságú városokban. A hódmezővásárhelyi Bravotech és a veszprémi Vöröskő Kft. által 2001-ben létrehozott Euronics Magyarország kilenc éve csatlakozott a 27 országban több mint tízezer boltot ellátó Euronics International (EI) Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz. A két, továbbra is független kereskedelmi vállalkozás azért fogott össze, mert világossá vált: csak szövetségben és az EI beszerzési támogatásával maradhatnak életképesek a multinacionális vállalatokkal szemben. Jelenleg a Vöröskő Kft-nek 62 üzlete van Nyugat-Magyarországon.


Olvasóink írták

  • 1. enzof 2010. február 15. 10:56
    „Sajna csak a műszaki méniség hiányzik ezekben az üzletekben...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átlagosan 1,4 százalékos volt az áremelkedés

Leginkább, 13,7 százalékkal a burgonya, a friss zöldség és a gyümölcs ára nőtt, de 10,9 százalékkal… Tovább olvasom