Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Egyre kevesebb a használtautó - Drágulás jöhet

Elfogytak a használt kocsik, nem veszünk újat, nincs régi sem, így drágulás várható a másodkézből származó autók piacán.

Az új autók forgalmának zuhanása magával rántotta a használtak piacát is, ha nem vesznek új gépkocsit az emberek, akkor a régit sem akarják eladni, úgyhogy a piac mindkét oldala áll - mondta a Világgazdaságnak  Horváth Zoltán, a Weltauto igazgatója, aki szerint így előfordulhat, hogy jövőre már egyáltalán nem lesz belföldi eredetű használt autó a piacon.
A használt kocsik ára az elmúlt évben folyamatosan esett, ám most - a kínálat minimális szintje miatt - emelkedés várható.

Csóri Sándor, a Schiller Autócsalád kereskedelmi igazgatója megerősítette, hogy eltűntek a kifogástalan állapotú használt autók az újak piacának esése miatt, és a kevés jó minőségű használt jármű olyan áron megy el, amilyet három éve még elképzelhetetlennek tartottak.

Olvasóink írták

  • 18. Agent 2010. november 08. 18:41
    „16, ennyiért simán kapsz használt Focust, vagy Mondeot.”
  • 17. 2semleges34 2010. november 08. 17:40
    „Az a gond,hogy egy 3 milliós autóval kijár valaki a szalonból,már kétszáz ezret veszit a kapuba.Használt autót venni lutri.Adtam el gyönyörü törés mentes alig kétévest,jóval ára alatt,de kárpótolt a visszajelzése az új tulajdonosnak,hogy milyen megkimélt az autó.Kb.húsz éve én is vettem kitünőnek látszó autót,vonóhoroggal,a tulajdonos azt mondta,hogy csak faforgácsot szállitott könnyü utánfutóval.A próba úton semmit nem vettem észre,fél év mulva sebesség váltásnál kattogott a kardán,mint utólag kiderült,fűrészport kevertek a difiházba.Ennyit a használt autó vásárásról.”
  • 16. Gomboc 2010. november 08. 17:27
    „Én már kb. fél éve keresek a 3 gyerek mellé családi autót 1,2milla körül, de eddig még nem találtam meg a megfelelőt.
    Ha meg emelkedni fognak az árak, akkor meg kénytelen leszek megtartania a jelenlegi 13éves autómat. (mégha szűkös is ötünknek)”
  • 15. KoPi 2010. november 08. 16:55
    „Arról senki nem regél, hogy miért nincs külföldről származó, jó minőségű használt autó. Megmondom: a pofátlanul magas regadó miatt, amit az újautó kereskedők lobbiztak ki maguknak, ezzel, úgymond védve az autókereskedelmet. Valójában a használt autókra kivetett brutális regadó ölte a behozatalt.”
  • 14. spot 2010. november 08. 16:55
    „12
    A véleményem, hogy kocsit kizárólag kp-ra kell venni, hitelre soha. Ha olyan sz@rul megy ,hogy nem futja egy tíz éves kocsira, akkor az nem is létszükséglet.Kevés olyan hely van a világon ahová csak kocsival lehet eljutni. Sokan lesre futottak már a jó konstrukciójú hitelekkel, mondhatjuk:ugyanolyan nemzeti sport VOLT ,mint a számlálópörgetés. Egymáson licitált túl a sok szerencsétlen flótás, most meg fizetik a semmire a törlesztőt. Most derült ki, hogy mennyi pénze van az átlagnak: úgy mínusz 3 millió. Az jó sok:)”
  • 13. oaxacaca 2010. november 08. 16:49
    „A legutóbbi másfél évben három autót adtam el. Az első kettő 10-10 éves volt, a kettőben összesen 90.e km volt. Mindenféle-és fajta sérüléstől mentesen.Értsd ez alatt sem karambol,sem horpadás, sem karosszéria sérülés, sem egyéb. Mindössze annyi történt, hogy garázsban álltak és vigyáztunk rájuk.
    A harmadik egy éves volt, ugyanolyan paraméterekkel. Az egy éveset 8 e km-rel bizony két hétig is hirdettem,mire elvitték. Az elsőt egy nap alatt, a másodikat 2óra!(sic) alatt a net erre szakosodott portálján.
    A jelenlegit is ott vettem,szintén kifogástalan az autó, az eladó ill. az adás-vétel körülményei úgyszintén.
    Summa summarum: Lehet jó autót venni, s a jó autót könnyedén el lehet adni. A kacat meg kinek kell?
    Mankap. szerint a japán autó gagyi, nekem az egyik japán, egyszerűen szuper. Alkatrészt még soha egyetlen autómhoz sem kellett vennem,úgyhogy fogalmam sincs az árakról. De nem is szeretném megismerni:)))”
  • 12. tutti 2010. november 08. 16:34
    „A törést lehet ellenőrizni hivatalos úton és nem drága!
    Másrészt q.vára oda kell figyelni használtautó vásárláskor.
    Autószerelő vagyok és már csak nevetek mikor bemegyek(épp autót cserélnék) egy használt "szalonba"
    és minden második autó a "feleségem használta" "én jártam vele" "egy idős házaspáré volt" jelzőkkel büszkélkedhet!Nem is beszélve a km-számláló óra állítgatásokról ami Magyarországon nemzeti sport!
    Éppen ezért egy új autó még ha hitelre is (jó konstrukcióban) sokkal megfelelőbb választás lehet!
    Az sok szar nálam köt ki amit megvesznek az emberek használtként de én inkább leéltként hívnám őket.
    Aztán pedig az első műszakinál mikor elmondom mit kellene cserélni akkor elsírja magát a családfő!
    No 10-ből 7 ember ilyenkor elgondolkodik és beadja egy új autó kereskedésbe egy új kocsi indulójaként.
    Ettől persze még a roncs nem kerül ki a körforgásból mert valaki azt is megveszi majd és kezdődik minden elölről.”
  • 11. spot 2010. november 08. 16:30
    „Könnyebb úgy jó állapotú használt kocsit venni, ha nem akarunk mindenáron egy bizonyos márkát/típust venni. Ez lényegesen leszűkíti lehetőségeinket, olyan kocsi meg nincs, hogy legjobb. Minden kategóriában van jónéhány megbízható márka. A rétegvastagság vizsgálat azért nem elvetendő dolog. Én is megmérettem az enyémet, sőt telefonban előre megkérdeztem ennek lehetőségét. Minden kereskedőnek van-legfeljebb tagadja.”
  • 10. dr73 2010. november 08. 16:26
    „Ezért is jók a ritka kuriózumnak számító autók.Ott nincs hányás-vetés,egy szakember szerelte újkorától kezdve,hisz nem tömeg,nincs sok belőle,megbecsülte a gazdája és úgy is adja tovább....az sem mindegy kinek!Így vettem pár éve ,és a volt gazdája ott sírta ki a szemét miatta,de vett egy teljesen ugyanolyat 0km-eset....
    A márkát és típust nem írom le,csak annyit amerikai.”
  • 9. bn 2010. november 08. 16:15
    „Bizony, bizony... Nem az a baj, hogy javítva voltak, törve voltak, hanem hogy ezután szakszerűtlenül lett javítva. És egy autóban azt nem csinálják meg, ami nem látszik... Utána meg bizonygathatod, hogy nem a Te hibádból lett olyan...”
  • 8. Agent 2010. november 08. 15:53
    „"Ha meg úgy volt, javítva, hogy nem veszed észre, nem tök mindegy? Minek úgy túlmisztifikálni ezt az autóvásárlást? Ha kell, meg kell venni!"

    Ma már két fél előzőleg totálra tört autóból is összeheftelnek úgy egy egészet, hogy nem venni észre laikusként a jeleket, csak majd idővel, amikor már késő...Nem beszélve a sok egyéb trükkről (pl. szétcsapott lötyögős váltót megtömni olajos fűrészporral - olyan lesz érzésre mint az új, egy darabig....)”
  • 7. Tasi 2010. november 08. 15:34
    „Ugyan már Mankapunka!
    Hány autót törtél úgy össze, hogy oldalüveget kellett benne cserélni? Aki meg 10 éven túli sérülésmentes autót akar venni, annak sok szerencsét...mert amint írtam, ami gurul, összetörik. Egy a titka, nem szabad érzelemből dönteni. Ha kopott a kárpit, a kormány, a pedálok, a színe, akkor öreg, de még ettől is lehet jó! Tudom, nehéz. Ha meg úgy volt, javítva, hogy nem veszed észre, nem tök mindegy? Minek úgy túlmisztifikálni ezt az autóvásárlást? Ha kell, meg kell venni!”
  • 6. Agent 2010. november 08. 14:10
    „http://img.alibaba.com/img/imagerepos/xi/nb/xinbaitong/1271648613372_hz_myalibaba_web_temp2_927.jpg”
  • 5. Agent 2010. november 08. 14:07
    „4, motortérben leginkább a műanyag alkatrészekre érdemes figyelni, ezeknél alap, hogy év és hónapra beállított dátumbélyegző van a fröccsszerszámban (leggyakrabbban középen évszám (pl.2004= 04 illetve egy nyíl, amely a körben elhelyezkedő 12 hónapos skálán mutatja a gyártás hónapját), így letagadott töréskár esetén gyorsan kiderül, hogy pl. 2004es kocsiba hogyan kerül 2006-os dátummal gyártott műanyag alkatrész, vagy alkatrészek.”
  • 4. Mankapunka 2010. november 08. 13:25
    „Megsúgok nektek valamit!!!!!

    A váltó kezelhetősége-hangja-lötöyégse sok mindent elárul egy kocsi km futásáról. Váltót nem cserélget senki,mert az nagyon sokba kerül,meg alig akad ember,aki vállalja,meg néha nincs is hozzá jobb váltó.

    Törést meg lehet látni az üvegeken,mert mégegy ugyanolyan gyári üveget nem tudnak hozni az autódhoz,ha már van 10 éves.

    Rétegvastagságviszgáló sem tud mindig tuti "jelet" adni a kocsiról,mert ha mindent cserélnek egy töréskor,akkor minden szépen van színrefújva,nincs gittelve,meg polírozgatva.

    Amúgy érdemes egy típust keresni,ami tetszik,és a neten megnézni,kitanulni,mit mikor hogyan változtattak a arculatváltás,motorfejlesztések során.

    De meglehet a többi ember utcán tárolt kocsijáról a hibákat keresni.

    Egyet ajánlok,japán autót ne vegyetek,mert tényleg olcsón meg lehet venni,de az alkatrészek rohadt drágák hozzá,csak egy gumiharang duplaannyiba kerül,mint egy Európaihoz. Ezek km-től függetlenül elöregednek.”
  • 3. bn 2010. november 08. 13:09
    „Nem, ez egy Opel volt.
    De tulajdonképpen mindegy is a márka, ha az ember használtautó kereskedőnél veszi. Bár az is mindegy, hogy márkakereskedés-e, vagy magánszemély, mert mindenki teker... Csak van, aki kevesebbet :D”
  • 2. Tasi 2010. november 08. 13:05
    „Jah, bn!!!

    Csak nem egy fehér Golf kombi volt? Öcsém kocsiját beszámították egy új autóba, akkor 250.000km volt benne, 1,5évvel később én akartam autót venni és megtaláltam a kocsit egy használtautó telepen 90.000 km-rel...”
  • 1. bn 2010. november 08. 11:23
    „Ha minden műszaki alkalmával beírnák a forgalmiba a kilométeróra állását, ha lenne egy nyilvános adatbázis, ahol ellenőrizhető lenne, hogy volt-e törve az autó, akkor lenne több jó minőségű használt autó. De amíg a kereskedő büntetlenül tekergeti az órát, hallgat el korábbi sérüléseket, és tróger módon javítják az autókat, addig ne nagyon számítson itt senki semmi jóra. Ma Magyarországon a használt autók 90%-nak a futásteljesítménye 100 és 150e km között van. A korától függetlenül... Ha megnézzük a mobile.de-t, ott nem ritka a 300-400ekm-es autó, de legalább nem zsákbamacskát vesz az ember.
    Én kb. egy éve kezdtem el használtatót keresni, és februárra találtam egy jó/szép állapotban lévő. Minden nap néztem a hirdetéseket, és még így is közel 4 hónap kellett.
    Volt olyan autó, amiről 2 évvel korábbi képet tettek fel, azóta pár helyen komolyan rohadni kezdett, de ezt nem közölték előtte a telefonban. Volt olyan autó, ami 99.000 km mutatott az óra, mikor utánanéztünk, akkor kiderült, hogy a legutolsó hivatalos szervizekor 250.000km mutatott az óra, és főtegely csapágyat cseréltek (ha jól emlékszem).
    Szóval csak olyan használtautót vegyünk, ha alaposan leellenőrizhető, és alaposan átvizsgálták hozzáértő emberek.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kezdő fizetés bruttó 500 ezer - A legjobban fizető szakmák

Nem minden a főiskolai, egyetemi diploma, esetenként többet ér a jó szakmai tudás, a nyelvismeret és… Tovább olvasom