Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Csökkent a győri Audi Hungaria Kft. árbevétele

Jelentősen csökkent tavaly a győri Audi Hungaria Kft. árbevétele, eredménye akárcsak az ott gyártott motorok és autók száma.

Egymilliónál több Audi jön le a szalagról

Az idén ismét egymilliónál több új autó kibocsátásával számol az Audi - mondta el a társaság keddi éves sajtótájékoztatóján Rupert Stadler, az igazgatóság elnöke.

A cég tavaly mintegy 950 ezer új autót gyártott, ami 5,4 százalékos csökkenés a 2008-as rekordévhez képest.

A társaság forgalma 12,7 százalékkal 29,840 milliárd euróra csökkent, adózás előtti eredménye 1,928 milliárd euró volt, amely 39,3 százalékkal kevesebb az előző évinél, míg az adózás utáni eredmény 1,347 milliárd eurós összege 38,9 százalékos csökkenést jelez.

Jelentősen csökkent tavaly a győri Audi Hungaria Kft. árbevétele, eredménye akárcsak az ott gyártott motorok és autók száma - közölte Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke kedden Ingolstadtban sajtótájékoztatón.

A tavalyelőtti 5,617-ről 31 százalékkal, 3,875 milliárd euróra csökkent az árbevétel, 46 százalékkal, 290 millió euróra az adó előtti eredmény; 1,384 millió motort gyártottak, szemben az előző évi 1,9 millióval, ami 27 százalékos csökkenés. Míg 2008-ban 60,4 ezer autó készült a gyárban, addig tavaly csak 32,6 ezer, ami 46 százalékos visszaesés.
Ugyanakkor, tette hozzá Thomas Faustmann, a cég 2010-es éve jól indult, prognózisuk szerint az idén a tavalyinál 80 ezerrel több motort, valamint 3,5 ezerrel több személyautót gyárthatnak.

A termeléscsökkenés okairól szólva a gazdasági válság mélyülése mellett megemlítette, egyre többen vásárolnak drágábban üzemeltethető, de olcsóbb benzinmotoros kocsikat, lemondva a dízelmeghajtásúról. De azzal is magyarázható a visszaesés, hogy Győrben több olyan modellbe is készítenek erőforrást, amely életciklusa vége felé jár. Ezek között említette az Audi A8-ast, valamint a Volkswagen Touareget.

Az autószám csökkenése kapcsán arról beszélt, hogy a Győrben készülő járművek tipikusan "életstílus-termékek", amelyek a család második, esetleg harmadik autójaként funkcionálnak, válság idején pedig sokan lemondanak az ilyen beszerzésről.

Thomas Faustmann jelezte, az év eleji 5.879-ről 5.624-re csökkent alkalmazottaik száma, nem utolsósorban amiatt, hogy több tevékenységet, amelyekkel korábban külső céget bíztak meg, saját emberrel látnak el.

Az elbocsátás helyett a cégnél éltek a pótszabadság lehetőségével; tíz nap költségeit azzal gazdálkodták ki, hogy az idén februárban hajtották végre a tavalyi béremelést, tizenkét nap költségét pedig úgy, hogy azt a munkatársak eredményrészesedéséből vonták el. Az Audi vezető jelezte: még nem tudni mennyit, de az idén is kapnak eredményrészesedést a győri alkalmazottak.

Az Audi ügyvezetésének elnöke elmondta: kínai növekedési tervük nem jelenti azt, hogy Győr mellett máshol is készítenék a TT-modellt, így ha az ázsiai országban megugrik a kereslet, az a győri gyár termelésére is hatással lesz.

Olvasóink írták

  • 3. makacs 2010. március 10. 00:33
    „Neked sem tetszik? :)”
  • 2. DUNHILL 2010. március 10. 00:32
    „.......AJHA ...EZ IGEN ÉRDEKES..?:)) MIND1-IK UJSÁG MÁST IR ..A KISALFOLD IS MEG AZ AUDIS UJSÁG IS:))”
  • 1. suellen 2010. március 09. 19:49
    „Többek között én sem vettem tavaly új Audit :((( És idén sem fogok :((((”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A cseh átlagbér 245 ezer forint

A vállalkozói szférában a béremelkedés 3,8 százalékos, a költségvetési szférában 4,7 százalékos… Tovább olvasom