Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 27°C Még több cikk.

Csökkent a bankok iránti bizalom

A magyar lakossági banki ügyfelek 42 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi egy évben.

A magyar lakossági banki ügyfelek 42 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi egy évben, és csak 5 százalék bízik jobban a bankokban, mint korábban - derül ki az Ernst and Young legfrissebb nemzetközi felmérésből, amelyben a bankokkal való elégedettséget, valamint a banki kapcsolatokat befolyásoló tényezőket vizsgálták.

Az "Új fogyasztói elvárások korszaka" című felmérést világszerte több mint 20.000 lakossági banki ügyfél megkérdezésével készítették, Magyarországon mintegy ezer embert kérdeztek meg.

Nagy István Ottó, az Ernst and Young üzletviteli és tanácsadási szolgáltatások partnere az eredményeket bemutató szerdai sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a válság hatásaként a bankok új kihívásokkal szembesültek, ezek közül a legnagyobb az ügyfelek bizalmának újbóli elnyerése. Hozzáfűzte: a megváltozott környezetben szükségessé vált a meglévő és új termékek, szolgáltatások fejlesztése.
A felmérés eredményeiből kiderül, hogy nemzetközi összesítésben - a megkérdezés Európa mellett többek között Latin-Amerikára, az Egyesült Államokra, Dél-Afrikára és Kínára is kiterjedt - az ügyfelek 44 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi 12 hónapban, és nagyjából ugyanennyi ügyfél szerint nem változott a bizalom. Utóbbi arány Magyarországon 54 százalék.

Nagy István Ottó elmondta: a bankolók számára a pénzintézetükhöz való viszonyt leginkább a jó hírnév és a banki tanácsadóval kialakított személyes kapcsolat határozza meg, utóbbit 6-os skálán 3,9, előbbit 4,5 pontra értékelték a megkérdezettek. Az árpolitika csak a harmadik a sorban, 3,4 ponttal.

Az Ernst and Young azt is vizsgálta, hogy a megkérdezettek hány bankkal állnak rendszeres kapcsolatban: Magyarországon 44 százalék csak egy banknak ügyfele, míg 56 százalék két, három vagy több bankkal is kapcsolatban áll. Ez nem tér el jelentősen az 59 százalékos európai átlagtól - fejtette ki a szakember.

A magyar válaszadók 74 százaléka - illeszkedve a nemzetközi átlaghoz - nem lenne hajlandó fizetni független pénzügyi tanácsadásért, mert úgy véli, hogy ez a banki szolgáltatások része kell hogy legyen. A banki ügyfelek 22 százaléka ugyanakkor nagy értékű befektetések esetén alkalmazna független tanácsadót, míg például Németországban 17, Franciaországban 14, Hollandiában pedig csak 6 százalék ezen lakossági ügyfelek aránya.

Bankváltásnál a szolgáltatások minősége és az ár a meghatározó - hívta fel a figyelmet Nagy István Ottó. Elmondta: a válaszadók 43 százaléka a szolgáltatások minősége, 38 százaléka pedig az ár miatt vált bankot a felmérés összesített eredményei szerint.

Nagy István Ottó szerint az ügyfelek bizalma a felmérés tanulságai alapján egyrészt márkaépítéssel, másrészt a személyre szabott bankolás fejlesztésével nyerhető vissza. Ezenkívül bővíteni kell a szolgáltatások portfólióját, és más iparágakhoz hasonlóan hűségprogramokkal is jutalmazni lehetne az ügyfeleket.

Olvasóink írták

  • 12. janika 2011. március 30. 20:49
    „Nyugi már kilincselnek a spekuláns politikusok a bankároknál a "deviza alapú" üzérkedéses spekuláció közös nevezőre hozásán!”
  • 11. babyangyal 2011. március 29. 09:26
    „Hát van oka az embereknek,hogy ne bízzanak a Bankokba !!!! Ennyi”
  • 10. rommel 2011. március 27. 20:16
    „ÉN BIZOK BENNÜK !!!!!!!!!!!!
    DE CSAK AKKOR , HA NEM KÖVETELIK A HÁTRALÉKOT !
    MERT NEM SZÉP DOLOG NYAGGATNI AZÉRT A PÁR MILLIÓÉRT !
    HA ÖTÖSÖM LESZ ÚGYIS MEGADOM !
    ADDIG IS KITARTÁS , ÉN BANKOKKAL VAGYOK !”
  • 9. janika 2011. március 25. 19:33
    „Nocsak, azt hittem az "alapdíjat" vaklaki hozzá tesz!”
  • 8. janika 2011. március 25. 05:56
    „- hiteligénylési díj
    - tranzakciós díj
    - rendelkezésre tartási jutalék
    - folyósítási jutalék
    - kezelési költség
    - szerződésmódosítási díj
    - előtörlesztési díj... stb.
    no meg a deviza alapú átverési show!”
  • 7. öröksoproni 2011. március 24. 17:43
    „Nekem se bankszámlám, se kártyám. A cégnek is csak azért van, mert muszáj.”
  • 6. kolombela 2011. március 24. 08:14
    „Nahát, ez nagyon meglepő! Vajon mi az az ok, amiért nem bíznak a bankokban?
    Bár én sosem bíztam bennük.
    Eszembe jut az OTP válság előtti reklámja, az álszent, hazug "megbízunk egymásban" szlogenje. Ilyenkor szoktam jót nevetni.”
  • 5. Bali01 2011. március 24. 07:43
    „Majd akkor bízok a pénzintézetekben,amikor már felszámolták őket,de akkor a bizalmam töretlen marad:)”
  • 4. Pikulics 2011. március 23. 19:45
    „"Csökkent a bankok iránti bizalom"
    Volt eddig egyáltalán, vagy csak a kényszer?
    Akinek csak egy kicsi hiányzott, az most az óriásit nyögi.”
  • 3. pozdorja 2011. március 23. 15:32
    „Majd hívom a Schmitt Palit, aztán megvédi a nyelvet...”
  • 2. fióka 2011. március 23. 14:37
    „nem is értem miért”
  • 1. totel 2011. március 23. 14:09
    „A címet javítsák ki!
    Tanuljanak már meg helyesen írni, ...................!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Áremelések jöhetnek - Ismét válsághangulatban az ország

Az ipar kivételével mindenhol erősödött az áremelési szándék. A kereskedelmi cégek körében egy hónap… Tovább olvasom