Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

Coop: 2 százalékos növekedés

2009-ben a Coop-csoport valamivel több, mint 510 milliárd forint árbevételt ért el.

A nehéz gazdasági körülmények ellenére növekedett a Coop-csoport árbevétele tavaly mintegy 2 százalékkal folyó áron számolva, az előzetes adatok szerint - mondta Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek.

A szakember közölte: az előzetes adatok alapján 2009-ben a Coop-csoport valamivel több, mint 510 milliárd forint árbevételt ért el. A Coop-csoport árbevételén belül a kereskedelmi tevékenységből származó bevétel mintegy 95 százalékot tesz ki, a fennmaradó hányadot az ipari tevékenység, illetve különféle bérleti díjak adják.

A csoport árbevételének több, mint 80 százalékát az élelmiszer-kiskereskedelemben realizálják, míg a fennmaradó kereskedelmi hányad a nagykereskedelmi tevékenységből származik. A Coop-csoport most mintegy 3.000 Coop üzletet működtet országszerte. Emellett a csoport tevékenységébe integrál még további 2.000 boltot, amely nem viseli a Coop logót.

Az idén több lépésben kívánják korszerűsíteni az üzlethálózatot. Idén kezdődik meg a boltmegújítási program, ennek során mintegy 200-250 Coop-üzlet újul meg száz millió forintos nagyságrendű beruházással.

Folytatódik a csoport informatikai programja is, amelynek végrehajtása 2004-ben kezdődött el. Ez idő alatt több mint 600 boltban telepítettek integrált informatikai rendszert, amely segíti az árunyilvántartást, rendelést és a vevők kiszolgálását. Az idén, várhatóan az év végére, már több mint 700 üzletet kapcsolnak be ebbe a rendszerbe. így a Coop forgalmának több mint 50 százaléka az integrált informatikai rendszeren keresztül folyik majd. Ebben az évben a program megvalósítására 1,5 milliárd forintot költenek. Így összességében - 2004-től az idei év végéig - erre a programra mintegy 6 milliárd forintot fordítanak.

A Coop-üzletek kínálatában több mint 80 százalék a magyar áru, míg a forgalmat tekintve a magyar áruk részesedése 90 százalék körüli. A Coop saját márkás termékeinek a száma meghaladja a 700-at, az összforgalmon belül ezek mintegy 20 százalékot tesznek ki.

A vezérigazgató szerint a Coop üzletek, illetve a csoport által integrált boltok egyre inkább megfelelnek a vásárlói szokások átalakulását követő elvárásoknak. Az emberek napi vásárlásaikat egyre inkább a lakásukhoz közeli üzletekben teszik meg - tette hozzá.

A Coop piaci részesedése a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben mintegy 14-14,5 százalék. Ezen belül a Coop-üzletek részesedése 11, míg az integrált boltoké 3,0-3,5 százalékot tesz ki - mondta Murányi László.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vasút vs. busz - A szaktárca a vonatozást támogatja

Annak ellenére, hogy az elmúlt években több tucat vasútvonalat zártak be, a minisztérium a vasúti… Tovább olvasom