Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Coca-Cola a legjobb márka

A legértékesebb márkák listáján ismét kirobbanthatatlannak bizonyult az első helyet immár 11. éve folyamatosan birtokló Coca-Cola.

Az Apple és a Google ugrották a legnagyobbat a legértékesebb márkák listáján

Az Interbrand 11. alkalommal közölte top100-as listáját, melyen a Coca-Cola töretlenül őrzi az első helyét.

A teljes lista itt >>
A legértékesebb márkák listáján ismét kirobbanthatatlannak bizonyult az első helyet immár 11. éve folyamatosan birtokló Coca-Cola, amely 70,452 milliárd dolláros értékével még 2 százalékos növekedést is el tudott érni az előző évhez képest.

A legnagyobb ugrást azonban nem az FMCG óriások, hanem technológiai cégek érték el. Miközben az IBM és a Microsoft továbbra is tartja 7-7 százalékos márkaérték növekedéssel a 2. és 3. helyet, a Google 36 százalékos bővüléssel a 4. helyre ugrott a tavalyi 7. pozícióból.

Nála is nagyobb mértékű, 37 százalékos márkaérték növekedést ért el az Apple, amely a legutóbbi 20. hely után a 17. pozícióba jött fel, s értéke elérte mostanra a 21,143 milliárd dollárt. Szintén jól szerepelt a BlackBerry, amely 32 százalékkal növelte márkaértékét.

A top10-ben voltak csökkenő márkák is: a General Electrics csoport 10, míg a Nokia 15 százalékos csökkenést könyvelhetett el. Először szerepelt viszont az első tíz között a HP, amelynek a jelek szerint bejöttek az üzleti modelljét érintő változtatások.



A listán szereplő márkák közül a legnagyobb, 16 százalékos csökkenést a Toyota könyvelhette el. Az autógyár márkaképének egyik fontos eleme a megbízhatóság, s éppen ezt rongálta meg alaposan az év eleji visszahívás a fékhibák miatt. A gondokat súlyosbította a relatíve lassú beismerés.

Még rosszabbul járt az óriási olajszennyeződést okozó BP, amely a környezeti és PR katasztrófa nyomán ki is esett az első száz márka közül. Most az olajipari cégek közül a Shell a legértékesebb márka, amely a 2009-es 92. után a 81. helyre kúszott fel.

Olvasóink írták

  • 9. Goldmund 2010. szeptember 27. 12:43
    „Ez a sorend a cégek tőzsdei értékét mutatja, semmi egyebet.
    Ha pl. egy különleges műszereket gyártó cég a lehető legjobb terméket gyártja és minden fogyasztója kapva kap a termékei után, akkor sem fog szerepelni ebbena listában, mert esetleg kicsi cég, 20-30 alkalmazottal, néhány képviselettel az egész világban, tehát a tőzsdei értéke (ha egyáltalán tőzsdén van!) minimális ezekhez képest. Ettől függetlenül az ő piaca a legbiztosabb, hiszen egyik vetélytársa sem ér a nyomába. Míg a Coca-Colát bármikor háttérbe szoríthatja egy másik márka, csak néhány rossz vezetői döntés kell hozzá..”
  • 8. janika 2010. szeptember 23. 06:47
    „Egyesek tudják, hogy kinek a torkán bár mit le lehet nyomni!”
  • 7. SC 2010. szeptember 22. 08:01
    „1. hozzászólás elemér
    eli mér?!
    Meghajlunk nagyságod előtt!:-)))”
  • 6. load 2010. szeptember 21. 22:02
    „http://www.thecoca-colacompany.com/heritage/pdf/RECIPE_HungarianGoulash.pdf
    Innen megtudhatod, hogy még a magyar gulyásba is jó, ha teszel Coca-Colát.
    De itt az egész honlap:
    http://www.thecoca-colacompany.com/index.html”
  • 5. load 2010. szeptember 21. 21:54
    „4. ZéZé
    A legkövetkezetesebben, legprofibban felépített cégimázs a Coca-Coláé.
    Más is árusít cukros lét.
    Csak jóval kevesebb sikerrel.
    Érdemes tanulmányozni, hogyan lehet évente megújulni ugyanazzal a termékkel és nagyjából azonos csomagolással.
    Tanulságos.”
  • 4. ZéZé 2010. szeptember 21. 17:39
    „Azért önmagáért beszél, hogy egy cukros lét áruló cég neve a legnagyobb márka....
    A számítógéphez kapcsolódó cégek is igen elöl vannak.
    Jó képet mutat ez a mai világról.”
  • 3. annobon 2010. szeptember 21. 08:14
    „Akkor most ez a lista nem a reklám helye?”
  • 2. Primax 2010. szeptember 20. 21:52
    „Köszönjük, elemér !”
  • 1. elemér 2010. szeptember 20. 14:02
    „"Először szerepelt viszont az első tíz között a HP, amelynek a jelek szerint bejöttek az üzleti modelljét érintő változtatások."

    Ezt a helyet gatyaszoritásokkal érte el a vállalat. Nem érdekelte a vállalati vezetöt az HP jövöje se az alkalmazottak fizetése és morálja. Az érdekelte hogy a tözsdén jól nézzen ki. Akkor vagyis ezáltal neki is jobb volt a bonusz. Beszüntette a kutatásokat uj termékekre és kirugta aki jobban keres stb. Végre sikerült seggberugni ezt a marhát egy ürüggyel. Szexuális visszaélés egy szerzödéses alkalmazottal. Valódi story viszont a gatyaszoritás amit müvelt. Mo.-n is lehetne ebböl tanulni mind azoknak a hülyéknek, akik eredményeket akarnak hasonlóan elérni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az alkuszokra is vonatkozik a bankadó

A Nemzetgazdasági Minisztérium a jövő évi bankadó előkészítése során egyeztetésre várja a… Tovább olvasom