Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 23°C Még több cikk.

BNI - A kapcsolati tőke győri urai

Az elmúlt hetekben sokat hallottunk a BNI Győrben alakult első csoportjától. Elmentünk egy találkozóra, hogy belülről lássuk, miként működik.


Heti összejöveteleken ajánlják egymásnak üzleti kapcsolataikat a kis- és középvállalkozások, kis, 20-30 fős csoportokban. A kapcsolati tőke segítségével egyre több, a megyében már 1,8 millió forintos bevételt generáltak a győri klubtagok az áprilisi megalakulás óta.

Horváth Róbert, a győri BNI elnöke elmondta, az első nem budapesti csoport működik a megyeszékhelyen, amely 18 taggal alakult.

BNI-GYŐR

"A győri régió vezetőjeként 2010 januárjában kezdtem meg a megyei BNI régió kiépítését. Céljaim között első helyen szerepel a helyi vállalatok, üzletemberek és üzletasszonyok szorosabb együttműködésének elősegítése" - mondta Solymosi Eszter régióvezető (Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom megye). Hozzátette: "Eddigi munkám során azt tapasztaltam, hogy a hazai vállalkozások igen kis mértékben használják saját vagy üzletfeleik kapcsolati tőkéjét. A kapcsolati tőke azonban célirányosan is kiépíthető és eredményesen kamatoztatható. Ehhez viszont új készségek, és üzleti szemlélet elsajátítására van szükség."

"Aki ad, az nyer" - ez a filozófiája Horváth Róbert, fiatal vezetőnek.

Az egyik első csatlakozó, Katona Erzsébet kiemelte, olyan emberekkel találkozott Győrben, akik becsületesek, nyitottak az üzleti életben.

Nagy Rita, a győri BNI alelnöke azt tartotta fontosnak, hogy ne spameket, hideghívásokat adjanak egymásnak a klubtagok, hanem valós, fontos ajánlatokat.

Miután a győri BNI-ben új tagot is avattak, a heti találkozón Horváth Róbert még kiemelte, a találkozók a tagoknak kötelezőek, ahol a legfontosabb a bizalom megszezése. A tagságot évente kell megújítani, amelynek ára 600 euró.

Etikai kódex

1. A MEGADOTT ÁRAKON BIZTOSÍTOM TERMÉKEIMET ÉS SZOLGÁLTATÁSAIMAT.

2. ŐSZINTE LESZEK A TAGOKKAL ÉS A NEKEM AJÁNLOTT ÜZLETFELEIKKEL.

3. A TAGOK ÉS AJÁNLOTT ÜZLETI PARTNEREIK KÖRÉBEN JÓ INDULATOT ÉS BIZALMAT ÉPÍTEK.

4. FELELŐSSÉGET VÁLLALOK, HOGY FIGYELEMMEL KÍSÉREM A KAPOTT ÜZLETI AJÁNLATOKAT.

5. POZITÍV ÉS TÁMOGATÓ MAGATARTÁST TANÚSÍTOK.

6. TARTOM MAGAM A SZAKMÁM ETIKAI IRÁNYELVEIHEZ.

BNI Magyarországon

Magyarországon 2009 februárjában alakult meg az első csoport. Egy év elteltével 8 működő csoportban 185 aktív tag vesz részt. Ezen időszak alatt összesen fél milliárd forint bevételt közvetítettek egymás között a tagok.

Az első nagyszabású magyarországi rendezvényre tavaly december 9-én került sor, melyen közel 400-an vettek részt. Résztvevők zöme a KKV szektorból tevődött össze, és az ország többi nagyvárosaiból is érkeztek vendégek. A szomszédos országok vezetői is ellátogattak Budapestre, hogy a további együttműködésről gondolkodjanak.

A BNI egy olyan üzleti és szakmai szervezet, amely elsődleges célja az üzleti ajánlások cseréjének elősegítése és a szájhagyomány útján terjedő marketing technikák fejlesztése. Kifejezetten az üzletemberek kapcsolati tőkéjének növelésére jött létre negyed évszázada. A szervezet megalapítása Dr. Ivan R. Misner amerikai üzletember nevéhez kötődik, aki üzlettársaival összefogva egy csoportot hozott létre, azzal a céllal, hogy vállalkozásaik fejlesztésén dolgozzanak a szájhagyomány útján terjedő marketing és az üzleti kapcsolatépítés segítségével.




A kezdeti sikerek után észrevette, hogy üzleti csoportja sikereit más szakemberek is kamatoztatni tudnák. Elhatározta, hogy kidolgozott módszerét egy jól felépített rendszerbe foglalja. Az első csoportok Kaliforniában alakultak. A szervezet és az alkalmazott módszer folyamatosan fejlődött és gyorsan terjedt az USA-ban. A ’90-es évek közepén először Kanadában, majd pedig az Egyesült Királyságban is megalakultak az első csoportok. A BNI mára már a világ legnagyobb üzleti ajánlásokra épülő szervezete lett.

"Magyarországi működésük első évében összesen 350 millió forintos, idén májusig már 343 millió forintos forgalombővülést regisztrált tagjainál a szervezet. A BNI-nél az egyes csoportok sikerességét, illetve a csoporttagok aktivitását, továbbá azt is mérik, mennyire vált be neki a klubtagság...

...Az egyes csoportokon belül nincs verseny, miután egy-egy szakmát csak egy cég képviselhet, a konkurenciaharc ugyanis a BNI filozófiája szerint gyengítené a csapat hatékonyságát." (Forrás: HVG)


A BNI kiforrott módszerek alapján működik. A csoportok heti rendszerességgel találkoznak, lehetőséget teremtve a személyes bizalmon alapuló kapcsolatok kiépítésére, és új vendégek megismerésére. Egy már működő csoportnál hetente 10-15 vendég fordul meg átlagban. Éves szinten ez 600-800 új üzleti kapcsolatot jelent. A heti találkozókon kívül a BNI nagy éves rendezvényeket is szervez.

A BNI nagy hangsúlyt fektet a kapcsolatépítési módszerek oktatására is. Ennek célja a kialakított kultúra és rendszer megőrzése, illetve, hogy a tagok a képzéséken elsajátítsák azt a tudást, miként is válhatnak profi kapcsolatépítőkké, ezáltal is növelve cégük bevételeit és profitját.

Olvasóink írták

  • 4. janika 2010. június 02. 09:31
    „Egy újabb modern "házaló árusok" az árú valós értékét lehet, hogy tízszeresén adják tovább? lehet,hogy még mindig sok a balek, aki beugrik a vásárlóik közé?”
  • 3. targis 2010. május 28. 12:44
    „Hálózetépítés, évi 600EUR tagdíjért. Szerintem erről szól az egész. Árulja el nekem valaki, hogy egy vállalkozó, aki eddig átvágot mindenkit, belép ebbe az okosságba, befizeti a tagdíjat, és onnantól be fogja tartani a kódexet? A normálisoknál szerintem eddig is így működött. A mi cégünket is ajánlották már, és mi is ajánlottunk másokat, és nem vágjuk át az ügyfelet, mert megy máshova. Ezt a tevékenységet elvileg a Kamarák most is végezhetik, végzik.”
  • 2. Spitfire 2010. május 27. 14:58
    „egy olyan országban ahol nem szeretnek dolgozni az emberek, csak hamar meggazdagodni más kárán - ez egy halva született dolog. tapasztalat...”
  • 1. kanga64 2010. május 27. 12:15
    „Egy ilyen szerveződés - pont a résztvevők "hozzáállása" miatt - már bedőlt úgy jó 10 éve...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pannon-Flax elvárások

A Pannon-Flax Győri Lenszövő Nyrt. ez évi tervezett árbevétele 2,5 milliárd forint, a mérleg… Tovább olvasom