Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Bankadó: Békét a magyaroknak, adót a bankoknak

Békét a magyaroknak, adót a bankoknak címmel közölt budapesti tudósítást pénteki számában a Financial Times Deutschland.

Christian Höller bevezetőjében rámutatott: a jobboldali magyar kormány "kasszíroz" a pénzintézeteknél, ami sokkolja az ágazatot, a lakosság viszont ünnepel. A gazdaság felpörgetése érdekében a kormány csökkenteni akarja a vállalkozói és a jövedelemadót. Ennek fejében kiadós különadót vet ki a pénzintézetekre: utóbbiaknak kell viselniük a költségvetési hiány lefaragásának fő terhét. Idén a mindenkori mérlegfőösszeg 0,45 százalékát vonja el a kormány a bankoktól, míg a biztosítók által befizetendő összeg a beszedett biztosítási díjak 5,8 százalékára rúg.

Az ágazat máris hevesen tiltakozik. "Ez az egész egyszerűen őrültség" - idézte a FTD Andreas Treichlt, a Magyarországon átfogó fiókhálózattal rendelkező bécsi Erste Bank főnökét. Szerinte a bankadó tovább szűkítheti a hitelforrásokat. A bizonytalan helyzet miatt megkezdődött a külföldi beruházók kivonulása. A budapesti bevásárlóutcákon számos üzlethelyiség üresen áll, noha a bérleti díjak esnek. Nemrég bezárta kapuit a híres Emporio Armani kávézó.

Orbán Viktor miniszterelnököt ugyanakkor hősként ünneplik az országban, számos üzlet falán ott lóg az arcképe. "Nem a külföld fogja előírni nekünk, hogy mit tehetünk. Éveken át tartó szolgaság után végre visszanyertük a gazdasági önrendelkezésünket" - idézte a kormányfő szavait a német gazdasági-pénzügyi újság.

Megemlíti a cikkíró a 29 pontos akciótervet, amelynek egyik pontja engedélyezi az otthoni pálinkafőzést, saját fogyasztásra. A házi pálinkafőzés 90 éves tilalmának eltörlése azonban ellenvetést válthat ki Brüsszelben - tette hozzá a cikkíró. A szeszadó részleges megszüntetéséhez ugyanis szükség van az Európai Unió engedélyére. "A jobboldali populista Orbán azonban nemigen törődik az uniós előírásokkal. Július közepén az EU és a Nemzetközi Valutaalap elzárta a pénzcsapokat, miután a budapesti kormány nem hajlandó keményebb megszorításokra az államháztartás rendbetétele érdekében" - írta Christian Höller Budapestről.

Olvasóink írták

92 hozzászólás
  • 92. load 2010. augusztus 21. 08:28
    „89.LAZA
    "Már többször írtam neked!
    Ezeknek a kérdéseknek a megoldását bízzad a jelenlegi kormányra!
    Megoldják!"
    Csodálom a töretlen hitedet, de - gondolom azt is meg tudod mondani, hogy hogyan.
    A Fidesznek a gazdasági bajok orvoslására egyáltalán nincs programja.
    A 29 pont, amelynek legnagyobb tétele a bankadó, ugyanis nem az.
    Sokan elmondták már - többek között Joseph Stiglitz Nobel-díjas közgazdász - hogy a társasági adók (bankadó is az) emelése miatt a kisemberek hátán csattan majd az ostor. Ezeknek az adóknak egy nagy részét a munkavállalók (csökkenő jövedelmek) és a fogyasztók(növekvő árak) fizetik majd meg.
    Az áthárításon túl, amegadóztatott vállalatok (bankok) a magasab adókulcs miatt kevesebbet fektetnek majd be nálunk.
    Az alacsonyab befektetés kisebb tőkeállományt, kevesebb egy főre jutó tőkét, ennél fogva alacsonyabb béreket jelent.
    Orbán gazdasági elképzelése az adócsökkentésre épült. Ez nem az.
    De mi lesz helyette?”
  • 91. gjozsi88 2010. augusztus 16. 16:49
    „még annyit:

    Ki kérte meg őket, hogy két hónap alatt kétszer döntsék be a forintot, ami tizezrekbe kerül a devizahiteleseknek?
    Talán nem véletlen, hogy most, hogy a Viktor kormányával, parlamentjével szabadságra ment kezdett visszaerősödni, de még messze van az áprilisban átvett 265 alatti euró árfolyamtól!

    Persze!
    Ezt is igy akarták és ez igy van jól...!”
  • 90. gjozsi88 2010. augusztus 16. 16:05
    „LAZA!
    "Ezeknek a kérdéseknek a megoldását bízzad a jelenlegi kormányra!
    Megoldják!"
    Nem érzed szánalmasnak, hogy azt nem tudják megmondani, hogyan...?
    Hol a kiszámithatóság, amely a gazdasági élet elengedhetetlen feltétele?
    Most kell IMF hitel (erről volt szó áprilisban,) vagy szabadságharc (mondják miután bukott mégegyet a forint juniusban)
    Engem nem az érdekel, hogy ki kormányoz, hanem ki kormányoz úgy, ahogy a szoci ellátó rendszereket felszámolja és eu konform módra építi ki!
    Erre a jobboldal alkalmatlan!
    Ezt bebízonyították az első ciklusban is, most hasonló dilettantizmussal álltak a kérdéshez!
    Az, hogy neked semmit nem kell mondaniuk, igy is élvezik a bizalmad, az a te szegényes demokrácia felfogásod és alacsony intelektusod egyenes következménye!
    Úgy vitatkozni, hogy szajkózod a vakon hiszek Orbánba és teljesen érdektelenek a másik oldal érvei, az számomra szánalmas és egyben megdöbbentő!
    Arra hivatkozni, hogy el sem olvasod, semmi más, mint leplezése annak, hogy nincsenek ezekre a kérdésekre a jobboldalon válaszok!
    Elhiheted, hogy ezekre a kérdésekre választ kell adni, különben nem tart ki 4 évig a Fidesz kormány!
    Ez hűen tükrözi a mafla bázis nagyságát, de ezzel nem európába indulunk el, hanem a balkán felé!”
  • 89. LAZA 2010. augusztus 15. 20:19
    „Józsi!
    88-hoz
    Már többször írtam neked!
    Ezeknek a kérdéseknek a megoldását bízzad a jelenlegi kormányra!
    Megoldják!
    A szavazópolgárok túlnyomó többsége azért szavazott rájuk.
    Amennyiben nem jönne össze nekik úgy 4 év múlva jöhet a még Jobbik!
    Arról azért ne ábrándozzál,hogy ez a magyar gyülőlő idegenszívű kompánia valaha is még egyszer a hatalom közelbe kerülhet.lásd.Varsó
    Az eposzi méretű hozzászólásaidra viszont elnézést de nem tudok reflektálni,igaz bár szem lesütve be kell,hogy valljam el sem olvasom őket,mivel tudom mindig ugyan azt fújod.Gondolom ezzel mások is így vannak.”
  • 88. gjozsi88 2010. augusztus 15. 19:20
    „még annyit:
    Hogy képzeled el a 3000 milliárdos banki tőke nélkül az ország jövőjét?
    Ki fektet be, ha a kormány gondol egyet és a nyereséges vállalatokat lehúzza, ahogy teszi a bankokkal, akarja tenni az energia szektorral...?
    Ki az a hülye ,aki ide fektet be ezután?
    Miből vásárolnak az emberek, miből fejlesztenek a cégek és miből hidalja át a kormány azokat a költségvetési problémákat, hogy miközben kiadásai az év első felében magasabbak a bevételei általában a második felében realizálódnak, miből fejleszt?”
  • 87. gjozsi88 2010. augusztus 15. 19:12
    „LAZA!
    "Csak hát valamit nagyon el szeretnél felejteni még pedig azt a bizonyos 8 évet amikor nem a Fidesz kormányozott!"
    Csak még azt nem indokoltad meg soha, hogy éppen miért?
    Ráadásul arra sem válaszoltál, hogy akkor most szarban van az ország (mint ahogy tőlük hallottuk a választások elött), vagy stabil a gazdaság, ezért nem kell az IMF hitel!

    Ha akkor bünőket követtek el, mi a garancia, hogy megváltoztak, látva a hatalomba történő bebetonozási kiséretüket a népszavazás intézményének szükítéséről és a konstruktiv bizalmatlansági inditvány eltörléséről?
    Különösen tekintettel a jobboldali sajtóban elhallgatott önkormányzati anomáliákra!
    Javaslom nézz körül, pl csermajori iskolában, mely megyei önkormányzathoz tartozik!
    Uniós pénzeken felújitották, mint iskolát, miután kész lett ,a Fideszes Firtl Matyi és csapata wellnes központot csinál belőle...!

    "Ám most próbálkoznak és mint már olyan sokszor leírtam én drukkolok nekik!Aztán tudod(érted?),hogy miért?
    Azért mert Magyar vagyok és itt élek és akár hiszed akár nem itt is érzem jól magamat."
    A szurkolás roppant kevés lesz!
    Az nem elég! Ugyanis a magyarság tudat ma még nem fizető eszköz!
    De hogy hitelesek legyenek, ahhoz szükség lenne egy koherens programra!

    "Most olyant csináltak (nagyjából innen is indultunk)amelynek az egész világ a csodájára jár(igaz nem a hozzád is hasonló zsidó szimpatizáns része tudod amelyik azt a bizonyos általad sokat emlegetett 3000 milliárd ft,euro,dollár,font?mozgatja.)"
    Az egész világ azért túlzás!
    Néhány saját országában ellenzékben lévő politikus zsarolja ezzel a kormányát, nálunk még a jobboldalhoz köthető szakemberek is óvatosak(Szapáry, Bod Péter Ákos...költségvetési tanács..)
    Arra is jó lenne válaszolni, hogy azok a bizonyos KKV szektorba öntött pénzek, melyeket abból szeretnének beönteni ide, amit a hiány nem teljesítése miatt az unió visszafoghat és ez a hiány a társasági adócsökkentéssel azonnal jelentkezik és hozama talán késöbb térül meg!
    De sem arra nincs válasz, hogy ki fizeti a révészt, azaz a hiányt és arra sincs, hogy hol a piac, amivel a gazdaság élénkitést realizálni lehetne!
    Hát ennyit erről a szabadságharcról, amely egyelőre sokba kerül, ugyanis a junius hónapban a bedöntött forint miatt 8000 milliárdról 600 milliárdot növekedett a lakosság adósságállománya, a kockázati felárunk nött!
    A világon nincs ország, mely hitelek nélkül képes finanszirozni magát!
    A mi gazdaságunk, hála a Bajnaiéknak egyelőre elbírja, hogy a piacról finanszirozzuk magunkat, de a fenti kérdések megválaszolása nélkül, ez a lehetőség nagyon rövid lesz!
    Ha a csoda elmarad a kibicek, majd jól elmondják, hogy mit rontottunk el és elsétálnak! (ahogy Load máshol véleményem szerint találóanb megfogalmazta)”
  • 86. LAZA 2010. augusztus 15. 18:25
    „Józsi!
    Látod milyen rendes vagyok hozzád mint az a bizonyos apa a ...fiához.
    Leírhatsz mindent amit csak szeretnél.
    Csak hát valamit nagyon el szeretnél felejteni még pedig azt a bizonyos 8 évet amikor nem a Fidesz kormányozott!
    Aztán mit gondolsz miért nem kormányozhattak?
    Pontosan azokért a bűnökért is amelyeket ilyen lelkesen sorolsz itt fel hétről hétre!
    Meg fogsz lepődni pont az ilyen dolgok miatt még én sem szavaztam a Fideszre.
    Magyarul igazából soha sem kedveltem Őket!
    Ám most próbálkoznak és mint már olyan sokszor leírtam én drukkolok nekik!Aztán tudod(érted?),hogy miért?
    Azért mert Magyar vagyok és itt élek és akár hiszed akár nem itt is érzem jól magamat.
    Most olyant csináltak (nagyjából innen is indultunk)amelynek az egész világ a csodájára jár(igaz nem a hozzád is hasonló zsidó szimpatizáns része tudod amelyik azt a bizonyos általad sokat emlegetett 3000 milliárd ft,euro,dollár,font?mozgatja.)”
  • 85. gjozsi88 2010. augusztus 15. 14:47
    „még annyit:
    "Volt az országnak az elmúlt 8 év folyamán három nagyszerű kormányfője!
    Dolgoztak becsülettel vált vállat vetve"
    Mikor fogod fel végre, hogy a szocializmusnak 89-ben vége, az ország lakossága, gazdasági élet szereplői önálló döntéseket hoznak, ahogy az állami vállalatok menedzsmentjei, az akkori ellenzéki pártok (fideszes) felügyelő bizottságok, igazgatóságok által ellenőrizve!??”
  • 84. gjozsi88 2010. augusztus 15. 14:37
    „még annyit:
    Ha már a hazugságnál tartunk!
    Jó lenne tisztázni, hogy Orbán mikor nem mondott igazat?
    A kampányban, amikor mindenben utolsók voltunk, romokban az ország, vagy az IMF szükségtelenségét indokolva, mikor arról beszélt, hogy a hiányunk európa élmezönyében van, adósságunk középmezöny...?
    Mert a három havi kormányzása alatt minden mútatonk romlik!”
  • 83. gjozsi88 2010. augusztus 15. 14:17
    „még annyit:
    Azokról az ellopott pénzekről Papcsák fideszes kormány biztos mondta, hogy szerinte több tizmilliárd lehet a szoci kormányok okozta kár!
    A Kósa egy maga elqrt 150 milliárdot, az IMF bukta ujabb hasonló összeg,a korábbi Orbán kormány 100 milliárdot a repülősszerződésekre, hogy a fegyver nélkül megvett grippenekről ne is beszéljünk, ahogy a Kaxa Ibrahim, Josip tot ,ezüsthajó, heppy endes micimackó tanulmány 4 milliárdos tételét, a raktárba vett 5 milliárdos beléptetőt ne számoljuk!
    Az arányok...tudod!
    A Hagyó ügyben nincs jogerős végzés és mindent az ö nyakába varrnátok, miközben a BKV felügyelő bizottságában Fideszes fiúk is ott ültek és közben a Fideszes Orbán Anita és Vitézy Dávid családjával kötött kérdéses tanácsadói szerződések is vannak!
    Ja és mindez össz 4 milliárd forint, nem éri el a beléptető összegét!”
  • 82. gjozsi88 2010. augusztus 15. 13:59
    „LAZA!
    Nézz körül az országba, hogy mire vettek fel hiteleket az emberek!
    20-25 vagy több milliós házra, 3-5 milliós új autóra, LCD tévére, mobil telefonra...,csupa-csupa létfenntartáshoz szükséges alapdolgokra!
    Mindezt úgy, hogy 100 000 nettóból fizetik a jövedelmük 50-70%-t kitévő törlesztőrészletet!
    De ugye ez nem kormányzati probléma?
    Demokráciában, mindenkinek joga van hülyének lenni!
    A KKV szektor egyébbként a világ leghatékonytalanabbul dolgozó termelése!
    A világon mindenki kis cégként kezdte és arra törekedett, hogy a lehető leggyorsabban nagy multi céggé váljanak!Akár más kiscégek felvásárlásával is!
    Erre nagyon jó példa a rendszerváltást követően szétvert TSZ -ek!
    Mi létrehoztuk a kistermelő egységeket, miközben a világon mindenki arra törekedett, hogy egységesítsen!
    A gazdaság más területeken ugyanigy működik!
    Mi ezt a rendszert próbáljuk pénzzel tömni, miközben ezt koncentrálni kellene, a jelentős kényszervállalkozásnak meg a gazdaság számára semmi értelme, ugyanis nem versenyképes, vegetál!
    Erre növekedést épiteni életveszélyes!”
  • 81. LAZA 2010. augusztus 15. 12:26
    „Igen józsi megint csak fején találtad a szöget.Ezek szerint:
    Volt az országnak az elmúlt 8 év folyamán három nagyszerű kormányfője!
    Dolgoztak becsülettel vált vállat vetve.Nem loptak nem hazudtak.(ez utóbbit elég ritkán csak reggel és este,szerencsére délben inkább lakmároztak)
    Aztán voltunk mi a szerencsétlen állampolgárok úgy 8 milliónyian akik ezt bizony elég el nem ítélhető módon bizony nem tudtuk értékelni!
    Ehelyett inkább nyakló nélkül vettük fel a hiteleket azért,hogy ebbe fantasztikus jólétbe bele ne dögöljünk.
    Ja persze a legnagyobb hibánk az volt,hogy csupán bérből és fizetésből élőként valamint kkv.-ként próbáltunk boldogulni.
    Talán jó lett volna valamilyen formában mondjuk egy hagyo mellé kerülve esetleg tanácsadóként,szakértőként mondjuk fénymásolókat számolgatni.”
  • 80. gjozsi88 2010. augusztus 15. 09:26
    „LAZA!
    még annyit:
    "Akkor nekem most(szerinted)boldognak és megelégedettnek kéne lennem"
    Jó lenne tudni, hogy miért nem érzékeled a 30%-os reálbérnövekedést?
    Talán mert részese vagy a 8000 milliárdot felhalmozó eladósodott lakosságnak?
    Ugyanis azok a bevételi 30%-os növekedéssel szemben 800%-os adósodás növekedést állitottak!
    Demokráciában mindenkinek joga hülyének lenni, a zemberek maguk tehetnek a saját rossz életükért, ugyanis 50-70% ot fordítanak a jövedelmükből törlesztésre, a szakértők által javasolt és mindenképp kezelhetőnek tartott 15-20% helyett!
    Persze sokkal könnyebb ezért másban keresni a hibát, de ez önbecsapás!”
  • 79. gjozsi88 2010. augusztus 15. 09:20
    „elemer!
    Néhányat a sok közül....!
    A minden éppészü is tág fogalom, ráadásul sok gazdasági szakértő ellenzi, hogy mást ne mondjak a Viktort kiszolgáló Szapáry ,aki rossznak tartja, a költségvetési tanács hibának tartja...!”
  • 78. gjozsi88 2010. augusztus 15. 09:13
    „LAZA!
    Lehet bagatelizálni....!
    Most légy boldog,mert a megváltó van kormányon, és fizesd boldogan a 200 ft-os sváci frank hiteled, mely még középárfolyamon is jóval magasabb, mint a Bajnai idején volt!
    Hidd el, hogy a havi 37 millióval többe kerülő Orbán kormány az olcsóbb...!
    Ha jobb az 1,75% pontos kockázati felárnál a 3,30% pontnyi...!
    És még sorolhatnám...!
    Ha te jobban érzed ettől magad, akkor elégedett lehetsz!
    Ha használod az eszedet, tények mentén gondolkodsz, akkor jó okod lenne elkeseredni!

    Egyébbként senki nem azt mondta, hogy a Járay megfogta a Gyurcsány kezét!
    Arról van szó, hogy a jobboldali sajtó a szoci kormány nyakába varrja a sok devizahitelt és jól eső megnyugvással konstatálta, hogy lám a Simor is elismerte(ugye mindenért őt támadják most, mert kell a hely egy fideszesnek), hogy a jegybank rossz politikájának köszönhető a sok devizahitel...!
    Ezzel csak anmnyi a baj, hogy a legtöbb devizahitel a Járay vezette jegybank elnök tevékenysége idején vették fel az emberek!
    Tudod akkor még a jegybank független volt a kormánytól..!”
  • 77. load 2010. augusztus 14. 20:22
    „76. Elemér
    Ehhez már csak az épeszűség definícióját kellene megfogalmazni, de azt nem bíznám rád.”
  • 76. Elemér 2010. augusztus 14. 15:53
    „70. h.sz gjozsi88

    Minden éppeszü ember és gazdaságszakértö támogatja belföldön és külföldön.”
  • 75. LAZA 2010. augusztus 14. 14:07
    „Hát igen érzéki.
    A franc vinné már el.Akkor nekem most(szerinted)boldognak és megelégedettnek kéne lennem.
    igaz hát a gyurcsány is megmondta,csak hát az a gonosz Járai megfogta a kezét!
    Tényleg?most ugrott be nekem most már rájöttem hát te vagy maga a gyurcsány!
    Igy persze már más!”
  • 74. gjozsi88 2010. augusztus 14. 13:45
    „még annyit:
    Felhívom a figyelmed, hogy a Sukorói beruházás érdekes fordulatot vett és a Viktor is tárgyalt az amerikaival, és egyre érdekesebb az ügy és úgy tünik, hogy a kormánykommunikáció minden igyekezete ellenére ,a fidesz is csápot akart húzni a saját számára...!
    De ugye nem az jön le, hogy csak a szocik nem tehették volna meg, a Fidesz megteheti!?
    Még arra hívom fel a figyelmed, hogy a Papcsák fideszes kormánybiztos, több tiz milliárdra becsüli a szoci kormány által az elmúlt 8 évben az államnak okozott kárt!
    Ezzel szemben a Viktor a kanadai repülős szerződés felmondással 100 milliárdot dobott ki az ablakon, a fegyver nélkül megvett grippenekről, beléptetőkről ne is beszéljünk, miközben a Kósa-Szijjártó 150 milliárdot 1 hét alatt!
    Az arányok....!”
  • 73. gjozsi88 2010. augusztus 14. 13:45
    „még annyit:
    Felhívom a figyelmed, hogy a Sukorói beruházás érdekes fordulatot vett és a Viktor is tárgyalt az amerikaival, és egyre érdekesebb az ügy és úgy tünik, hogy a kormánykommunikáció minden igyekezete ellenére ,a fidesz is csápot akart húzni a saját számára...!
    De ugye nem az jön le, hogy csak a szocik nem tehették volna meg, a Fidesz megteheti!?
    Még arra hívom fel a figyelmed, hogy a Papcsák fideszes kormánybiztos, több tiz milliárdra becsüli a szoci kormány által az elmúlt 8 évben az államnak okozott kárt!
    Ezzel szemben a Viktor a kanadai repülős szerződés felmondással 100 milliárdot dobott ki az ablakon, a fegyver nélkül megvett grippenekről, beléptetőkről ne is beszéljünk, miközben a Kósa-Szijjártó 150 milliárdot 1 hét alatt!
    Az arányok....!”
92 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

PSZÁF bírság a Posta Biztosítónak és az Uniqának

A Magyar Posta Biztosítót az ügyfél panaszok nem megfelelő intézése, míg az Uniqa Biztosítót ezen… Tovább olvasom