Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

A válság után a vevők soha sem lesznek ugyanazok

Akik még nem éltek át válságot, költekezési szokásaikban sokkal pazarlóbbak.


Wolf Gábor tudósítása a Dallasból

A napokban érkezett haza az Egyesült Államok legnagyobb kisvállalati marketing eseményéről Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

A 2010. április 29-május 2. között Dallasban rendezett konferencia legfrissebb kisvállalati értékesítés és marketing trendek kerültek bemutatásra. Az eseményen ezer, főleg amerikai, ausztrál, kanadani és brit cégvezető és marketing szakember vett részt. Hazánkat Wolf Gábor képviselte:

A tudósításhoz tartozó online videó itt >>

Az amerikai kisvállalatoknak nem ismeretlen a válság

A konferencián szinte minden előadó kitért a válságra. Nekünk magyar vállalkozóknak ismeretlen a válság, mert – szerencsére – nincs benne tapasztalatunk. Azonban az amerikai és Nyugat-európai vállalkozások már több krízist is átéltek. Tapasztalataik azt mutatják, hogy annak a vevőrétegnek akiket a válság közvetlenül és jelentősen érint, egy életre megváltoznak a vásárlási, „spórolási" szokásai.

Az a tapasztalat, hogy akik még nem éltek át válságot, költekezési szokásaikban sokkal pazarlóbbak és jellemző rájuk az impulzusvásárlás - azaz meglátni, megszeretni és megvenni. Azonban az a korosztály, amelyik már átélt válságot, azok az átlagnál takarékosabbak, mert a válságban megtanultak „spórolni", az szokásukká vált. Ez a „spórolás", mint szokás a válság után is megmarad, jobban megnézik a kiadásaikat, tudatosabban költenek, kevésbé jellemző rájuk az impulzusvásárlás.

Az elhúzódó válság vélhetően hasonló magatartásváltozást eredményez, hatására óvatosabbá válnak a vásárlók itt Magyarországon is. Ez pedig maga után vonja, hogy a válság után elmarad a kereslet hirtelen felélénkülése, amiben pedig annyi vállalkozás reménykedik. Egy ilyen várható helyzetben a siker hatványozottan múlik azon, hogy képesek vagyunk-e markánsan különbözni a versenytársaktól, például jobb garanciával, vevőélménnyel, bónuszokkal.

Trenddé válik a marketingvideó

Az egyik előadó beszámolt arról a trendről, hogy a videó kezdi leváltani a reklámszövegeket. A trend okai a televízió nézési szokások, a videó megosztó oldalak elterjedése, és hogy már mobilon is tudunk videót nézni és tartalmakat feltölteni. Egyre többen számolnak be jobb eredményekről, ha az eddig favorizált hosszú értékesítési oldalak szövegét lecserélik marketingvideóra.

Sikeres alkalmazásához meg kell tanulni a marketingvideóhoz értékesítési szöveget és forgatókönyvet írni, ami nagyon könnyű, talán ezért is olyan népszerű eszköz. „Az egyik legegyszerűbb alkalmazás, hogy az értékesítési szöveget PowerPoint™ diányi képernyőkre vágjuk, majd felmondjuk a szöveget. A kamera nélkül készíthető merketingvideóban a diákból lesz a videó képanyaga, a hang pedig a felmondott szövegből készül" – tanácsolja Wolf Gábor. Új trend: szórakoztatás

Mivel a reklámzaj nő, egyre jobban meg kell küzdeni a vevő figyelméért. Több előadó is beszélt arról, hogy a marketingben lennie kell olyan elemnek, ami elüt az átlagtól és szórakoztató. Egy bemutatott példán az ajánlat smirglire nyomtatva azzal az üzenettel, hogy „Durva az ajánlat…". Egy másik példában Joan Rivers – az amerikai QVC Teleshop csatorna sztárja-, amikor be akart jutni egy elérhetetlen döntéshozóhoz, küldött egy 48-as cipőt a következő üzenettel: „betehetem a lábamat?"

„Ezzel a stratégiával azonban csínján kell bánni, nem mehet a szórakoztatás a tartalom rovására, nem lehet jobb a show, mint a termék" – figyelmeztet a szakértő.

Közösségi média trendek

Meglepő az amerikai szakértők véleménye a közösségi médiával kapcsolatban. Az az általános nézet, amit több előadó is megemlített, hogy nincs olyan, hogy Facebook marketing, nincs olyan, hogy Twitter marketing - csak marketing van és média. A marketing mixben a közösségi média egy nagyon fontos és hatékony marketing eszköz vagy csatorna, de korántsem az egyetlen. Ugyanis az egyik legnagyobb marketing hiba, amit egy kisvállalat elkövethet, hogy csak egyetlen médiára alapoz, hogy csak egyetlen csatornán keresztül kommunikál. Azaz ugyanolyan hiba CSAK a helyi sajtóban reklámozni és sehol máshol, mint CSAK Facebook-on kommunikálni. „Magyarországon… ciki marketingezni" „Az egyik legszembeötlőbb különbség az amerikai és a hazai viszonyok között, hogy míg az USÁ-ban egymást túllicitálva próbálnak kitűnni hirdetéseikkel a cégek, addig Magyarországon még nagyon sokan érzik úgy, hogy ciki marketingezni, mert a vevőnek a termék, a szolgáltatás minősége miatt kellene felfedeznie a céget" – fogalmazta meg tapasztalatait Wolf Gábor.

Hozzátette: ez nem a vállalkozók hibája, mert mindez egészen addig így is volt, amíg nem volt ekkora a verseny, mint ma. Azonban ma, amikor több hasonló termék közül választhatnak a vevők, különbözni kell a konkurensektől, és ebben segít a feltűnő, szórakoztató és egyben informáló marketing.

Marketing Commando

A Marketing Commando Magyarország első és egyben piacvezető kkv marketing tanácsadó vállalkozása. 2001-ben alapította Wolf Gábor Budapesten. Küldetése versenyképesebbé, sikeresebbé tenni a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat a marketing révén.
A Marketing Commando 25 ezer kkv vezetővel folytat folyamatos online kommunikációt, termékeit és szolgáltatásait máig több mint ötezren vették igénybe, konferenciáin, tréningjein évente közel kétezren vesznek részt. Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója a kkv marketing elismert szakértője, rendszeres kutatásokkal, szakmai cikkek és tanulmányok publikálásával járul hozzá a szakterület fejlődéséhez. www.marketingcommando.hu


A tudósításhoz tartozó online videó letölthetőek és díjmentesen felhasználható az alábbi címről: http://www.youtube.com/watch?v=R4WxeuGHu9A
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bod Péter Ákos: Nem szűnik meg az euró

Megnehezíti Magyarország belépését az eurózónába a görög válság - véli Bod Péter Ákos. Tovább olvasom