Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

A Tescóban vásárolunk a legtöbbet

Második a Coop, a CBA pedig a harmadik helyre szorult.
Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon bruttó 704,7 milliárd forintos forgalommal, mögötte már a Coop áll, miután 20 milliárd forintos pluszt tudott felmutatni a 2012-es forgalmához képest, és ezzel megelőzte a CBA-t - állapítható meg a Trade magazin 2013-as kereskedelmi toplistájából, amelyről csütörtökön tájékoztatták az MTI-t.

A napi fogyasztási cikkekkel (élelmiszerekkel, kozmetikumokkal és háztartási vegyiárukkal) foglalkozó láncok 12-es ranglistáján a 2012-ben kivonult Match, Profi és Cora már nem szerepel, a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó Metro viszont újra - jelezte a magazin.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője rámutatott: negatívan hatott az eredményekre, hogy önálló csatornát kapott a dohányforgalom. Pozitív fejlemény volt ugyanakkor, hogy végre nőni kezdett a fogyasztói bizalom, aminek lecsapódását már várták a kereskedelemben. Hozzátette: újabb "pályaelhagyó" szereplő nem volt, viszont a 2012-ben távozott cégektől átvett üzletegységek három lánc (az Auchan, a Coop és a CBA) 2013-as forgalmában is megjelentek.

A Trade magazin összesítéséből kiderül, hogy tavaly az Aldi tovább terjeszkedett, a Spar új franchise boltokat nyitott, de a piaci szereplők többsége már inkább boltjai átépítésétől reméli a forgalmon növekedését. Ezzel vagy a vevői élmény fokozására törekszenek (pl. dm - drogerie markt), vagy egységeik specializálására: lakóhely közeli, kényelmi, prémium vagy diszkont "al-láncok" létrehozására, ilyen például a prémium irányba terjeszkedő CBA, vagy a kisebb boltokat nyitó Tesco.

A láncok nagy része nemcsak növeli, hanem szegmentálja is saját márkás termékeinek választékát, így például az Auchan - ismerteti a Trade magazin.

Az összegzés szerint a nemzetközi láncok 2013-ban még inkább törekedtek a hazai beszállítók arányának növelésére, ennek érdekében beszállítói fórumokat, partnertalálkozókat szerveztek, és nagyszabású promóciókat bonyolítottak. A hazai láncok jellemzően belső hatékonyságuknak, boltjaik ellátásának javításával voltak elfoglalva - tették hozzá.

A toplistában található adatok a cégek saját közlését tartalmazzák, adatközlés hiányában a Trade magazin saját, szakértők bevonásával készített becslését használta fel - tájékoztatott a magazin a módszertanról.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adótartozást engedhet el a NAV méltányossági alapon

Akkor, ha azok megfizetése az adózó és a vele együtt élő közeli hozzátartozók megélhetését súlyosan veszélyezteti. Tovább olvasom