Kisalföld logö

2018. 09. 21. péntek - Máté, Mirella 13°C | 27°C Még több cikk.

A recesszió hatásai még mindíg érződnek a repjegypiacon

Az egyébként sem olcsó jegyeiről híres Emirates Airlines szerdán tiltakozott ugyan az áremelés ellen, de végül engedett a német kormány múlt heti kérésének.

A Német Közlekedési Minisztérium felszólította az Emirates légitársaságot hogy emelje business osztályra szóló jegyárait három Dubaion kívül eső járatán – tudta meg a Pelikan.hu.

A BMI Légitársaság is megérezte a válság hatását. Szerdán bejelentette, hogy elbocsájtásokat tervez, ami 600 munkahely megszűnését jelentené.

Az elbocsálytás terve része egy nagyszabású átszervezésnek a légitársaságon belül, melyben a flotta gépeinek számát is csökkentené, illetve néhány veszteséges útvonal megszüntetését jelentené. Az elbocsájtások minden részleget érintenének, bár a légitársaság hozzá tette, csak annyi alkalmazottat engednek el amennyi feltétlenül szükséges.

A BMI a recesszió hatására csökkenő utasforgalmat tartja felelősnek a kialakult helyzetért, ami eme nehéz döntés meghozatalára kényszerítette.

A Heathrow-ról induló Tel Aviv, Kijev és Brüsszelbe tartó járatok szintén a januártól felfüggesztésre kerülő járatok közt szerepelnek, csakúgy mint a Heathrow –Amszterdam járat, aminek felfüggesztését márciusra tervezik.
A BMI közölte, szeretné ismét kibővíteni az üzletet, amint a gazdasági helyzet és a piac megerősödik.

A BMI a Heathrow reptér 2. legnagyobb légitársasága. Jelenleg több mint 4400 alkalmazottat foglalkoztat.

A válság hatására a légitársaságok nehéz helyzetbe kerültek, de jelentős anyagi háttérrel, változtatásokkal átvészelhető ez az időszak. Amennyiben ez mégsem lenne elég s a légitársaság csődeljárás alá kerülne, akárcsak a nemrég megszűnt SkyEurope, Az utasok kártérítése kérdéses.

Ezt hivatott orvosolni az Európai Parlament által tárgyalt javaslat, mely több fogyasztó védelmet adna a légitársaságok esetleges csődje esetére
az Európai Parlament szerdán fogadta az Európai Bizottság javaslatát új jogszbnályok meghozatalának megfontolásáról, mely az utasok kompenzációját, illetve segítséget biztosítana az esetleges csőd esetén. A MEP (Modell European Parliament) szerint a jelenleg hatályban lévő jogszabályok nem elegendőek a fogyasztók védelmére s javasolta egy tartalék kompenzációs alap létrehozását, valamint a kölcsönös felelőségvállalás bevezetését szorgalmazta, miszerint minden légitársaságnak, amelynek az adott útvonalra van járata s azon van szabad férőhely, segítenie kell az utasok hazajutásában. A parlament 77 légitársaságot sorolt fel akik 2000 óta csődközeli helyzetbe kerültek.

Az európai konzervatívok és reformerek (ECR) csoportja szerint ez rossz megközelítése a problémának, mely komoly többletköltséget jelentene a vásárlóknak a jegyáron felül. Az új illetékek bevezetése helyett az ECR a jelenlegi jogszabályok megtartását javasolta illetve rendszeres pénzügyi helyzetelemzést a légitársaságoknál valamint azon jog gyakorlását, miszerint légitársaságok a felszámolását megelőzően visszavonhatják működési engedélyüket. Továbbá megemlítették, hogy a jegyvásárláskor köthetőek biztosítások, melyek orvosolják az ilyen helyzeteket - értesítette lapunkat Czvek János a Pelikan.hu eladási vezetője.

Olvasóink írták

  • 1. kekec 2009. november 29. 16:36
    „´Mind_Í_G´ meg ´elbocsá_LY_tás´?
    Gyönyörű.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

13 éves csúcs: Tovább nőtt a munkanélküliség

A KSH csütörtöki jelentése szerint a ráta 10,4 százalék volt, magasabb mint a 13 éves csúcsot… Tovább olvasom